Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2011, 11:16   #461
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Volkomen gelijk mevrouw
Schrijf daar dan niet keer op keer iets anders over.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 11:20   #462
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
toch wel, er zijn heel veel topics over die "abrogatie" (sorry, maar wij gebruiken de nederlandse termen).
er zij topics over abrogatie, maar ik vind er toch nergens enige bespreking over het debat dat hierover al eeuwen binnen de islam bestaat. als ik me vergis, als dat debat dus wel wordt besproken en alle verschillende opinies erin worden vermeld, dan interesseert me dat heel erg. kun je me dan even de link doorspelen?

vrede,

redwasp
Oud 20 mei 2011, 11:23   #463
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Schrijf daar dan niet keer op keer iets anders over.
Jawohl Heil Helga!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 11:24   #464
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

er zij topics over abrogatie, maar ik vind er toch nergens enige bespreking over het debat dat hierover al eeuwen binnen de islam bestaat. als ik me vergis, als dat debat dus wel wordt besproken en alle verschillende opinies erin worden vermeld, dan interesseert me dat heel erg. kun je me dan even de link doorspelen?

vrede,

redwasp
zoek eens op internationaal? daar moet er zeker en vast al over gesproken zijn in de debatten met Ali Sina.
Oud 20 mei 2011, 11:35   #465
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
zoek eens op internationaal? daar moet er zeker en vast al over gesproken zijn in de debatten met Ali Sina.
ik heb geen zin om al die debatten nog eens te gaan overlezen. jij zegt dat het er besproken wordt, geef dan gewoon de url op of trek die bewering terug in.

vrede,

redwasp
Oud 20 mei 2011, 11:56   #466
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik heb geen zin om al die debatten nog eens te gaan overlezen. jij zegt dat het er besproken wordt, geef dan gewoon de url op of trek die bewering terug in.

vrede,

redwasp
en ik heb geen zin om tien jaar postings te doorlopen. Ik wéét wat ik weet, jij hebt de behoefte. Jij doet het werk.

Nog commentaar op het koranische huwelijkverbod voor "minderjarigen"?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 mei 2011 om 11:57.
Oud 20 mei 2011, 20:46   #467
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
en ik heb geen zin om tien jaar postings te doorlopen. Ik wéét wat ik weet, jij hebt de behoefte. Jij doet het werk.

Nog commentaar op het koranische huwelijkverbod voor "minderjarigen"?
jij gebruikt iets als argument, de bewijslast ligt bij jou. tot het tegendeel bewezen is stellen we dus dat er op de site van faith freedom niets staat over het debat dat over abrogatie bestaat onder islamitische geleerden. ik interpreteer dat als het zoveelste bewijs dat zin voor nuance en complexe analyses op die site onbestaande is. het staat je vrij om daar het tegendeel van te bewijzen. maar denk nu niet dat ik jouw opzoekwerk ga doen. jij zegt dat iets bestaat, bewijs het dan met een simpele url.

ik heb mijn commentaar daarvoor in de juiste draad geplaatst. blijkbaar ben je niet echt in staat om verschillende discussies gescheiden te houden. ook geduld is blijkbaar niet je sterkste kant. ik ben een van die vreemde mensen die ook een leven buiten internet hebben en dus niet telkens binnen de vijf minuten reageert.

vrede,

redwasp
Oud 27 mei 2011, 12:49   #468
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

hoe leuk! Mark Elchardus mag de verrijkende cultuur ook eens aan den lijve ondervinden:

Mohammedanen zijn op hun teen getrapt en dienen klacht in bij het CGKR.
CGKR zal moeten procederen tegen Mark Elchardus, de auteur van het onderzoek dat de wetten over geloofsvrijheid overschrijdt.

Klacht moslims tegen Elchardus
OVER ANTISEMITISME

Citaat:
BRUSSEL (BELGA) - De denktank Vigilance Musulmane heeft een klacht ingediend bij het Centrum voor Gelijke Kansen (CGKR) tegen socioloog Mark Elchardus (VUB). De groep valt erover dat de socioloog een verband heeft gelegd tussen de islam en antisemitisme. Elchardus kwam na een studie bij Brusselse jongeren tot de vaststelling dat anti-joodse uitspraken veel vaker onderschreven werden door jonge moslims dan door hun leeftijdsgenoten van andere levensbeschouwingen. Hij had in zijn analyse gezegd dat hun antisemitisme vanuit hun geloof en hun moslim-zijn te verklaren valt.
Vigilance Musulmane vindt dat zo gesuggereerd wordt dat 'iedere moslim een antisemiet is'. 'Dit soort uitspraken zet de publieke opinie op tot haat jegens de islamitische gemeenschap', vindt de denktank. Vigilance beroept zich op de wet van mei 2007 die discriminatie op basis van geloof bestrijdt.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=TH3ANBAA

Wat dùrft dienen Elchardus toch te zeggen?

In Sahih Muslim: Book 041, Number 6985:
“Judgment Day will come only when the Muslims fight the Jews and kill them, until the Jew hides behind the tree and the stone, and the tree and the stone say: ‘Oh Muslim, oh servant of Allah, there is a Jew behind me, come and kill him!’ – except for the Gharqad tree, which is a Jewish tree.”

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 27 mei 2011 om 12:56.
Oud 27 mei 2011, 23:02   #469
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe leuk! Mark Elchardus mag de verrijkende cultuur ook eens aan den lijve ondervinden:

Mohammedanen zijn op hun teen getrapt en dienen klacht in bij het CGKR.
CGKR zal moeten procederen tegen Mark Elchardus, de auteur van het onderzoek dat de wetten over geloofsvrijheid overschrijdt.

Klacht moslims tegen Elchardus
OVER ANTISEMITISME

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=TH3ANBAA

Wat dùrft dienen Elchardus toch te zeggen?
Tja.. de dictatuur van de "vrede"...leuke ideologie hoor!

In Sahih Muslim: Book 041, Number 6985:
“Judgment Day will come only when the Muslims fight the Jews and kill them, until the Jew hides behind the tree and the stone, and the tree and the stone say: ‘Oh Muslim, oh servant of Allah, there is a Jew behind me, come and kill him!’ – except for the Gharqad tree, which is a Jewish tree.”

Tja.. de ideologie van de " vrede"?

Laatst gewijzigd door alice : 27 mei 2011 om 23:03.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 03:00   #470
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Wacht even. In een andere draad zijn de moslims boosaardig omdat ze de gelijkheid tussen man en vrouw niet respecteren. Maar nu zijn ze ook slecht omdat ze niet van joden moeten weten, van wie we allemaal weten dat de gelijkheid tussen man en vrouw hen wel aan de reet kan roesten. Ik ben in de war.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 12:28   #471
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wacht even. In een andere draad zijn de moslims boosaardig omdat ze de gelijkheid tussen man en vrouw niet respecteren. Maar nu zijn ze ook slecht omdat ze niet van joden moeten weten, van wie we allemaal weten dat de gelijkheid tussen man en vrouw hen wel aan de reet kan roesten. Ik ben in de war.
Echt?
Laat ik je dan even helpen, u heeft zonder meer een punt wanneer u zegt dat orthodoxe Joden alles behalve vrouwvriendelijk zijn,op dat punt zijn ze even erg als het merendeel van moslims, maar dat betekent nog niet dat je kinderen en jongeren moet overtuigen hen te haten , omdat het Joden zijn.

Ik ben op dit forum trouwens nog niet veel Joden tegengekomen die proberen hun vrouwonvriendelijk opvattingen als juist te verdedigen omdat hun religie dat zo voorschrijft, mocht u er eentje spotten geeft u maar een seintje!

Evenmin vallen Joodse jongeren niet Joodse vrouwen lastig omdat zij niet beantwoorden aan hun opvattingen of terroriseren zij wijken, de gevangenissen zitten niet vol met Joodse medeburgers en zij pieken niet in werkloosheid of criminaliteit in het algemeen.
Helpt u dat een beetje?
Daarmee wil ik niet zeggen dat het onderdrukken van vrouwen bij Joden minder erg is, wel is er verschil hoe zij daarmee omgaan in vergelijking met moslims.Bovendien zijn onder Joden orthodoxe broeders in de minderheid, de meeste Joden onderdrukken hun vrouwen dus niet op basis van religieuze overwegingen.
Oud 28 mei 2011, 22:13   #472
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Joden worden ook van kleins af aan geleerd arabieren te haten. Zelfs alles wat niet joods is. Al dan niet religieus geinspireerd, en anders via het nationalisme. Zij zijn gods gekozen mensen en superieur en ze kweken als konijnen.
misschien in Israël maar NIET hier
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 22:37   #473
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Joden worden ook van kleins af aan geleerd arabieren te haten.
heeft U daar ook zo'n youtube filmke van ? of is het enkel het palestijnse filmpje dat als bewijs kan dienen?
Oud 28 mei 2011, 22:58   #474
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden worden ook van kleins af aan geleerd arabieren te haten. Zelfs alles wat niet joods is. Al dan niet religieus geinspireerd, en anders via het nationalisme. Zij zijn gods gekozen mensen en superieur en ze kweken als konijnen.
Ben je zélf Jood dat je dat zo zeker weet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 mei 2011 om 22:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 23:23   #475
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja.. de ideologie van de " vrede"?
Een meningsverschil langs juridische weg oplossen is vreedzaam.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 06:26   #476
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Echt?
Laat ik je dan even helpen, u heeft zonder meer een punt wanneer u zegt dat orthodoxe Joden alles behalve vrouwvriendelijk zijn,op dat punt zijn ze even erg als het merendeel van moslims, maar dat betekent nog niet dat je kinderen en jongeren moet overtuigen hen te haten , omdat het Joden zijn.

Ik ben op dit forum trouwens nog niet veel Joden tegengekomen die proberen hun vrouwonvriendelijk opvattingen als juist te verdedigen omdat hun religie dat zo voorschrijft, mocht u er eentje spotten geeft u maar een seintje!

Evenmin vallen Joodse jongeren niet Joodse vrouwen lastig omdat zij niet beantwoorden aan hun opvattingen of terroriseren zij wijken, de gevangenissen zitten niet vol met Joodse medeburgers en zij pieken niet in werkloosheid of criminaliteit in het algemeen.
Helpt u dat een beetje?
Daarmee wil ik niet zeggen dat het onderdrukken van vrouwen bij Joden minder erg is, wel is er verschil hoe zij daarmee omgaan in vergelijking met moslims.Bovendien zijn onder Joden orthodoxe broeders in de minderheid, de meeste Joden onderdrukken hun vrouwen dus niet op basis van religieuze overwegingen.
Waarop baseer jij je voor die "merendeel van" en "minderheid van" en "in het algemeen"?
Heb je ze zelf geteld?

Laatst gewijzigd door artisjok : 29 mei 2011 om 06:27.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 07:55   #477
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt?

Helpt u dat een beetje?
Ah ok, je vrouwen onderdrukken is dus best ok als je het maar een beetje discreet doet. En je uitspraken dat ze dat niet doen op religieuze gronden, moet je anders eens op hen uittesten. Ik denk dat ze het niet met je gaan eens zijn. Daarnaast "pieken" orthodoxe joden wel degelijk in de werkloosheid, dat wist een van hen me zelf te zeggen op een rondleiding door de joodse wijk een paar jaar geleden: als ze niet in de diamant aan de slag geraken, is het zo goed als onmogelijk voor hen om een normale job te vinden/houden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 08:35   #478
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Daarnaast "pieken" orthodoxe joden wel degelijk in de werkloosheid, dat wist een van hen me zelf te zeggen op een rondleiding door de joodse wijk een paar jaar geleden: als ze niet in de diamant aan de slag geraken, is het zo goed als onmogelijk voor hen om een normale job te vinden/houden.

Daarom dat ze 50% van de gevangenispopulatie uitmaken? Sociaal achtergestelden enzo? dat bedoel je toch? Of geldt dat niet voor joodse werklozen die - zoals algemeen geweten - het gros uitmaken van de doplokalen?
Oud 29 mei 2011, 08:48   #479
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ah ok, je vrouwen onderdrukken is dus best ok als je het maar een beetje discreet doet. En je uitspraken dat ze dat niet doen op religieuze gronden, moet je anders eens op hen uittesten. Ik denk dat ze het niet met je gaan eens zijn. Daarnaast "pieken" orthodoxe joden wel degelijk in de werkloosheid, dat wist een van hen me zelf te zeggen op een rondleiding door de joodse wijk een paar jaar geleden: als ze niet in de diamant aan de slag geraken, is het zo goed als onmogelijk voor hen om een normale job te vinden/houden.
U moet nog eens nalezen waar u op reageert, uiteraard is iedere vorm van vrouwenonderdrukking even erg en ik heb ook niets anders gezegd, wel dat dit enkel geldt voor een minderheid, de strikte orthodoxe Joden, dat zij pieken in werkloosheid, heeft u daar cijfers over?
Ik hoor nooit over Joodse jongeren die vrouwen en meisjes terroriseren op straat, nooit over overlast die zij hun omgeving bezorgen, ze bevolken niet massaal de gevangenissen en vormen geen grote groep binnen criminaliteit.
Evenmin ben ik zelf ooit door hen lastig gevallen, legt u even uit waarom zoveel vrouwen wel nare ervaringen hebben met moslims?
Oud 29 mei 2011, 08:50   #480
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarop baseer jij je voor die "merendeel van" en "minderheid van" en "in het algemeen"?
Heb je ze zelf geteld?
Jij wel dan?
De meeste Joden merk je niet eens op omdat zij zich niet onderscheiden, enkel orthodoxe Joden doen dit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be