![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik heb hier asperges liggen, hoe maken we die klaar?
Graag uw recepten aub?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
asperges kuisen en koken, niet te hard. paar eitjes koken en versnipperen. peterselie versnipperen. echte boter laten smelten. gekookte asperges overgieten met de boter en bestrooien met peterselie en eitjes. zo doe ik het meestal. vrede, redwasp
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hoofdgerechtje gewoon op Vlaamse wijze zoals hierboven al werd beschreven
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 27 mei 2011 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() pocheer uw eitjes, das lekkerder, toch volgens mijn ventje
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Mijn favoriet: gekookte rattepatatjes, stukje gepocheerde zalm ,gekookte asperges en hollandaise saus. MMmmmmm njammie
(zalm wel pocheren in een kruidige bouillon : visbouillon met een ferme scheut witte wijn in, laurierblaadjes, zwarte peperbollen, 2 gehalveerde uien met een paar kruidnagels in ,jeneverbesjes en wat tijm) Echt niet veel werk en superheerlijk
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
mijn hollandse saus lukt niet echt altijd, tips? wat zijn rattepatatjes? lijkt me een dialectwoord voor een of andere bereiding. zo ja de welke? zo nee, wat is het dan? vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rattepatajes is geen dialect en ook geen bereiding, da's gewoon een aardappelsoort, zoals je Charlotte, Nicola, Franciline of krieltjes hebt. Mijn hollandaise maak ik meestal met een pakje van Knorr als basis. Voor 1 zakje heb je 250 ml water nodig. Poeder bij het water doen, loskloppen en verdre kloppen terwijl het op het vuur staat. Als het begint te koken en pruttelen,van het vuur nemen en koude klontjes melkerijboter toevoegen. Blijven kloppen. Op smaak brengen met citroensap en zwarte peper naar uw eigen goesting. Ik ben die sauszakjes beginnen gebruiken toen ik ooit eens weightwatchers volgde, omdat die toegelaten zijn wegens geen vetstoffen. Maar als je deze sausjes afwerkt met boter zijn die echt wel heerlijk. Als ik zelf hollandaise maak , dan gebruik ik ook gesmolten melkerijboter om mijn saus op te werken. Gewone bak-en braadboter geeft een totaal ander smaak en het lukt ook zo goed niet. Dus niet met fama, solo , becel, en dergelijke.....trekt op niks. En geen eieren gebruiken uit de koelkast, wel op kamertemperatuur, je merkt echt wel het verschil.
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik gebruik altijd echter boter. solo en dergelijke zijn niet aan mij besteed. overigens is voor veel bak- en braadrecepten een combinatie van boter en olijfolie echt vrij lekker. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik ben niet echt een liefhebber van olijfolie in warme bereidingen. Koud bij slaatjes ,tapas,bruchetta,carpaccio enz...oké.
Maar om effectief te koken, no thanks.....die smaak is helemaal anders, staat mij niet echt aan. Zelfs om soep te maken ga ik geen olijfolie gebruiken, de eindsmaak is niet mijn ding.
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 27 mei 2011 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kieper de asperges er in Sluit de vuilbak Praat er niet meer over
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Best, als die daar al 7 jaar liggen.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lekker zijn ze zeker asperges maar denkt u er wel aan dat na het eten van asperges uwe pipi een beetje ruikt.
![]() Een aspergeroomsoepje njammie. p.s. Asperger dat is iets anders.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 september 2018 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN