Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2011, 07:40   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Of ze hadden vlagjes kunnen uitdelen met daarop de officiële leeuw zoals goedgekeurd door het Vlaams Parlement.
Ik heb me het volgende laten wijsmaken:

geschiedkundig zijn er twee Vlaamse leeuwenvlaggen; de ene is net iets ouder dan de tweede;

Sedert "Leuven Vlaams" werd door de Vlaamse Beweging de oudste gebruikt.

Bij de stemming in het Vlaams parlement werd voor de andere gekozen, omdat men niet het 'succes' wou gunnen aan die Vlaamse Beweging.

Sedertdien wordt de zogezegd niet officiële door gans de Vlaamse Beweging (ook nva'ers ...) de 'strijdvlag' genoemd.

Hoe dan ook: beide vlaggen zijn historisch juist; beide vlaggen behoren aan het Vlaamse volk en niet aan een politieke partij of aan een overheid.

Vergelijk: gaan de Fransen hun driekleur afzweren, omdat de familie Le Pen er ook graag mee zwaait ? Gaan de Hollanders hun oranje-gekte afzweren, omdat Wilders zich oer-Hollands-oranje noemt ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 09:03   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ben jij al op zo'n grote koers geweest ?
Ja.
Dat is nog geen reden om zonder toestemming kinderen spullen in hun handen te duwen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 09:07   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Als ik hier zo de reacties lees, zie ik een toekomstig Vlaanderen waar iedereen verplicht moet zwaaien met de vlag die in uw handen geduwd wordt.
Miscchien moeten we in de toekomst ook nog ritmisch leren zwaaien op zijn Noordkoreaans.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 mei 2011 om 09:07.
Oud 28 mei 2011, 09:25   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ik hier zo de reacties lees, zie ik een toekomstig Vlaanderen waar iedereen verplicht moet zwaaien met de vlag die in uw handen geduwd wordt.
Miscchien moeten we in de toekomst ook nog ritmisch leren zwaaien op zijn Noordkoreaans.
is dat niet de natte droom van boefers?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 10:23   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
is dat niet de natte droom van boefers?
Weet ik veel.
Oud 28 mei 2011, 10:29   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt gij dat er meer Vlamingen zijn die een fatsoenlijk stuk tekst van de Vlaamse Leeuw kennen, dan een fatsoenlijk stuk tekst van de Braba-marseillaise ?
Dat ligt allemaal niet in onze volksaard, beste man.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 mei 2011, 12:31   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei!

Wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig.

Jack de Notredam heeft de Vlaamse toekomst gezien.
Oud 28 mei 2011, 12:33   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkt gij dat er meer Vlamingen zijn die een fatsoenlijk stuk tekst van de Vlaamse Leeuw kennen, dan een fatsoenlijk stuk tekst van de Braba-marseillaise ?
Ik vrees dat het bij "ze zullen hem niet temmen," gaat blijven.

Wat nog altijd substantieel meer is dan de kennis van de Brabaconne.

Vlaggen, liedjes, grote betogingen, het is niet meer van deze tijd.

De tekst van de nieuwe MNM kennen ze nochtans wel, het is dus niet domheid die aan de basis ligt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 mei 2011 om 12:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 12:52   #29
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Maar jij bent een brave, plichtbewuste en goed gedresseerde systeemslaaf! Binnenkort mag je van de minister van financiën €50 terugtrekken: de propagandakorting voor rabiate symboolafzweerders, fanatieke bekeerlingen en andere niet gespecificeerde overlopers.

Als er iemand hypocrisie, neen, radicale zelfverloochening kan verweten worden, zijn het wel de bloedeigen Vlamingen die platte kaka doen en vapeurkes krijgen, wanneer ze hun 1000 jaar oude symbool voorgeschoteld krijgen (dat initieel volledig zwart was overigens tot pas twee eeuwen later).

Smijt volgende keer dat blikske fanta ook maar weg, waarvoor ge aan het kruispunt speciaal hebt aangeschoven bij de andere schapen en nog eens schoon gelachen hebt naar de lieftallige tienermeid met puntige tietjes die dat daar gratis stond uit te delen. Daar staat immers ook een symbool op van die Amerikaanse imperialisten.
Rustig maar... er staan nogal wat veronderstellingen in je proza. Ik verloochen niets. Als je aan symboliek wil doen, neem dan de officiële leeuw, dus diegene die het vlaams parlement koos. De andere is degene die op het VL BL hun website staat. Vandaar dat ik het de "blokleeuw" noemde.
Het staat iedereen vrij van propaganda te maken voor eender wat, alleen denk ik dat het een flink stapje te ver is om dat naar kinderen toe te doen. Het staat iedereen vrij om daarover een andere mening te hebben. Als iemand morgen een vlagje met de waalse haan, of een pamflet van PVDA of het VL BL in handen stopt van mijn kleine, dan vliegt dat ook de vuilbak in.
Ik geef gewoon mijn mening hier : als ze op de ronde vlaggen uitdelen met de officiële vlaamse leeuw op, dan stoort mij dat niet, het laat me verder koud. Maar de ronde gebruiken om met vlaggen rond te gaan met de leeuw die op de website van het VL BL staat is voor mij een serieus stapje te ver.
Op je fanta-fixatie ga ik niet reageren, ik voel me daar niet op aangesproken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 13:22   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat denk ik niet en dat beweer ik ook nergens.
Houd u van kip met appelmoes?
Oud 28 mei 2011, 14:19   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat denk ik niet en dat beweer ik ook nergens.
Houd u van kip met appelmoes?
Als ik tussen twee akela's zit: hmmm lekker ... en veelbelovend ...

Oud 28 mei 2011, 18:22   #32
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

De kwaliteit van ons onderwijs is niet in balans met de wereldsituatie. Ze willen persé hoge normen aanhouden, maar ze vergeten dat de gemiddelde wereldbewoner België niet eens vind op de wereldkaart.

Ze leggen op een universitair soms het niveau op van een doctoraat in het buitenland.

Dat is gewoon dommeheid.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 19:57   #33
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
De kwaliteit van ons onderwijs is niet in balans met de wereldsituatie. Ze willen persé hoge normen aanhouden, maar ze vergeten dat de gemiddelde wereldbewoner België niet eens vind op de wereldkaart.

Ze leggen op een universitair soms het niveau op van een doctoraat in het buitenland.

Dat is gewoon dommeheid.
Ons onderwijs is er dan ook niet voor de gemiddelde wereldbewoner, maar voor ons en onze kinderen.

Het komt er op aan dat wij en onze kinderen op de wereldkaart weten te vinden wat de moeite van het vinden waard is.

Het niveau dat aan onze universiteiten wordt opgelegd kan eigenlijk niet hoog genoeg zijn.

In de rest van onze scholen mag dat niveau trouwens ook gerust nog wat omhoog gekrikt worden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 20:08   #34
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Was het dinsdag een feestdag of zo? Of behoort dat tegenwoordig ook al tot het takenpakket van het onderwijs: met de kinderen naar de koers gaan kijken?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 21:01   #35
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

geschiedkundig zijn er twee Vlaamse leeuwenvlaggen; de ene is net iets ouder dan de tweede;

Bij de stemming in het Vlaams parlement werd voor de andere gekozen, omdat men niet het 'succes' wou gunnen aan die Vlaamse Beweging.

Sedertdien wordt de zogezegd niet officiële door gans de Vlaamse Beweging (ook nva'ers ...) de 'strijdvlag' genoemd.

Hoe dan ook: beide vlaggen zijn historisch juist; beide vlaggen behoren aan het Vlaamse volk en niet aan een politieke partij of aan een overheid.
Je zegt net zelf dat het de vlag van de Vlaamse Beweging is!

Citaat:
Vergelijk: gaan de Fransen hun driekleur afzweren, omdat de familie Le Pen er ook graag mee zwaait ? Gaan de Hollanders hun oranje-gekte afzweren, omdat Wilders zich oer-Hollands-oranje noemt ?
Het verschil is dat Le Pen met dezelfde vlag zwaait als de andere Fransen, terwijl onze vrienden Vlaams-nationalisten niet aan de neiging kunnen weerstaan met hun eigen vlag te zwaaien om zich te onderscheiden en zelfs zoveel mogelijk volwassenen en kinderen, die het onderscheid tussen beide vlaggen niet kennen, hun eigen politieke symbool in de handen duwen in plaats van het officiële symbool van de Vlaamse Gemeenschap. Waarom eigenlijk, als jullie beweren dat het niet uitmaakt met welke vlag je zwaait, delen ze dan niet de officieel erkende vlag uit?

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 mei 2011 om 21:02.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 21:08   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
....
Waarom eigenlijk, als jullie beweren dat het niet uitmaakt met welke vlag je zwaait, delen ze dan niet de officieel erkende vlag uit?
Beide vlaggen zijn historisch 'juist'.
Beide vlaggen behoren aan het Vlaamse volk, en niet aan een bepaalde partij, beweging, parlement, regering ...
en verder is er niets mis met die ene vlag die gebruikt werd ten tijde van Leuven Vlaams.

Ik benadruk met stelligheid: er is niks mis met de vlag die gebruikt werd tijdens Leuven Vlaams.
Wie van een ander gedacht is, mag mij zijn loze argumentatie meedelen.

Daarbij: zou één procent van de Vlamingen weten dat er twee zulke Vlaamse Leeuwen zijn ? Zou één procent van de onderwijzenden dit weten? En zouden die kindjes de andere Vlaamse Leeuw mogen houden hebben ?

Oud 28 mei 2011, 21:21   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... En zouden die kindjes de andere Vlaamse Leeuw mogen houden hebben ?
Het juiste antwoord op die vraag zullen we nooit krijgen, omdat die andere Vlaamse Leeuw nu eenmaal niet uitgedeeld werd.

Laatst gewijzigd door djimi : 28 mei 2011 om 21:22.
Oud 28 mei 2011, 21:28   #38
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zouden ze in Catalonië ook zo'n discussies houden over welke vlag de juiste is en dewelke niet? Daar heb je naast de 'officiële' vlag immers ook nog verschillende andere varianten.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 21:31   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De nagel op de kop !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 21:34   #40
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Zouden ze in Catalonië ook zo'n discussies houden over welke vlag de juiste is en dewelke niet? Daar heb je naast de 'officiële' vlag immers ook nog verschillende andere varianten.
Ik ben er toch vrij zeker van dat er ook - zélfs - in Catalonië zo van die mensen rondlopen die half-hysterisch worden als ze een vlag zien die hen niet bevalt omdat het niet de Spaanse vlag is, of omdat het niet de 'officiële' vlag is, of omdat het een vlag is die voornamelijk door één partij/beweging wordt gebruikt en zij die partij/beweging het liefst van al verboden zouden willen zien, of omdat het een vlag is tout court.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be