Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2011, 07:03   #61
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat een goedkope manieren op god te verkopen. Religies die zo te werk gaan zouden zich moeten schamen.
schamen of niet, iedere charlatan zal je kunnen uitleggen dat een wonder van tijd tot tijd echt wel geld in het laatje brengt. bon hij zal dat kunnen uitleggen, of hij het zal willen is natuurlijk een andere vraag.

vrede,

redwasp
Oud 28 mei 2011, 08:56   #62
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Nog een beenverlenging.

http://www.youtube.com/watch?v=RtoosvGIqYs

Nog niet overtuigd?
Natuurlijk niet.

Ik kan hetzelfde filmke maken met de flying teapot als hoofdrolspeler.
Helemaal niet moeilijk.

Ik vond de reactie van het meisje daar erg veelzeggend.
Haar lichaamstaal toont naar mijn mening schaamte.
Het schreeuwt 'Ik kan net geloven dat ik me voor deze scam heb laten overhalen'

Want dat is het natuurlijk, een scam.
Oud 28 mei 2011, 10:43   #63
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
"Wonderbaarlijke" genezingen komen wel degelijk voor, en in sommige gevallen dragen bepaalde vormen van religiositeit bij tot het aannemen van de juiste spirituele houding. Valt zoiets binnen een instituut zoals de RKK voor, dan zal deze het geval zeker als onderbouwing van het eigen gelijk gaan misbruiken, ja. Maar de meeste "mirakels" doen zich wel bij de hindoes voor.

Moslims zien veeleer de naam "Allah" in een wolkenformatie of in de opdruk van een rol WC-papier, en denken dat zulks ook al de mirakelstatus verdient, geheel in navolging van hun pedofeet die, toen hem werd verweten dat hij geen wonderen verrichte, antwoordde: "de verzen van mijn koran zijn wonderen". Sindsdien heet zo'n vers in het Arabisch nog steeds "wonder" (ayat).

Maar er bestaan manieren om de islam te beleven die deze "vruchtbare" religiositeit in de hand kunnen werken, voornamelijk waar moslims zich van de ketenen van de koran bevrijden.
Wonderen doen zich in elke religie wel voor. Vraag is dan welk de oorsprong is.
Eigenlijk is het hele leven op deze planeet wonderlijk.
Elke genezing is wonderlijk .
Oud 28 mei 2011, 10:49   #64
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Natuurlijk niet.

Ik kan hetzelfde filmke maken met de flying teapot als hoofdrolspeler.
Helemaal niet moeilijk.

Ik vond de reactie van het meisje daar erg veelzeggend.
Haar lichaamstaal toont naar mijn mening schaamte.
Het schreeuwt 'Ik kan net geloven dat ik me voor deze scam heb laten overhalen'

Want dat is het natuurlijk, een scam.
Dat is uw interpretatie van dit meisje. Ik heb het al vele malen met mijn neus erop zien gebeuren en mensen reageren gewoon allemaal onthutst en beteuterd. Ook zij die er staan op te kijken. Ongelovig of niet.
Oud 28 mei 2011, 11:29   #65
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is uw interpretatie van dit meisje. Ik heb het al vele malen met mijn neus erop zien gebeuren en mensen reageren gewoon allemaal onthutst en beteuterd. Ook zij die er staan op te kijken. Ongelovig of niet.
Kan ik me best voorstellen.
Die bedriegers zijn erg goed in wat ze doen.
Oud 28 mei 2011, 11:32   #66
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wonderen doen zich in elke religie wel voor.
Uitzonderlijke gebeurtenissen zoals het plots genezen van kanker doen zich af en toe en overal voor.
Het zijn enkel religies die zich die gebeurtenissen toe-eigenen uit winstbejag.

Ik ben lange tijd geplaagd geweest door barstende hoofdpijnen.
Sedert ik gelezen heb over het Flying Spaghetti Monster (tomatensaus zij met hem) ben ik er vanaf.
Moet dus wel een wonder zijn veroorzaakt door het Flying Spaghetti Monster (tomatensaus zij met hem), akkoord?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 28 mei 2011 om 11:32.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 13:01   #67
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een beenverlenging.

http://www.youtube.com/watch?v=RtoosvGIqYs

Nog niet overtuigd?
Doe je dat opzettelijk of zo ? Zo een prulfilmpje kan ik ook maken, maar wel vele keren beter. Ik merk trouwens op dat "reacties toevoegen" uitgeschakeld is voor dit filmpje. Waarschijnlijk te veel negatieve stemmen gekregen.

Ik zal je eens uitleggen waar bewijsmateriaal moet aan voldoen:

- de patiënt moet een medisch dossier hebben met een duidelijke beschrijving van haar aandoening, geattesteerd door meerdere artsen. Er moeten ook duidelijke, recente RX-en aanwezig zijn van zowel de voeten, de benen, de heup en de wervelkolom.

- de behandeling moet gebeuren in het nabijzijn van twee onafhankelijke artsen die zich niet moeien maar wel nauwlettend toekijken.

- de resultaten van de genezing dienen achteraf vergeleken te worden met de vorige medische toestand, zowel qua beschrijvingen als op basis van nieuwe RX-en.

Veel geluk, maar zo een filmpje zal je nooit vinden.

(Als er effectief een miraculeuze genezing plaats gevonden heeft, zal ik trouwens de eerste zijn om de genezer zowel te feliciteren als te contacteren, want iedereen heeft wel wat kwaaltjes waar men vanaf wil.)
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 13:02   #68
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lieg je.
Oud 28 mei 2011, 13:31   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Uitzonderlijke gebeurtenissen zoals het plots genezen van kanker doen zich af en toe en overal voor.
Het zijn enkel religies die zich die gebeurtenissen toe-eigenen uit winstbejag.

Ik ben lange tijd geplaagd geweest door barstende hoofdpijnen.
Sedert ik gelezen heb over het Flying Spaghetti Monster (tomatensaus zij met hem) ben ik er vanaf.
Moet dus wel een wonder zijn veroorzaakt door het Flying Spaghetti Monster (tomatensaus zij met hem), akkoord?
Ramen.
Oud 28 mei 2011, 22:59   #70
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Doe je dat opzettelijk of zo ? Zo een prulfilmpje kan ik ook maken, maar wel vele keren beter. Ik merk trouwens op dat "reacties toevoegen" uitgeschakeld is voor dit filmpje. Waarschijnlijk te veel negatieve stemmen gekregen.

Ik zal je eens uitleggen waar bewijsmateriaal moet aan voldoen:

- de patiënt moet een medisch dossier hebben met een duidelijke beschrijving van haar aandoening, geattesteerd door meerdere artsen. Er moeten ook duidelijke, recente RX-en aanwezig zijn van zowel de voeten, de benen, de heup en de wervelkolom.

- de behandeling moet gebeuren in het nabijzijn van twee onafhankelijke artsen die zich niet moeien maar wel nauwlettend toekijken.

- de resultaten van de genezing dienen achteraf vergeleken te worden met de vorige medische toestand, zowel qua beschrijvingen als op basis van nieuwe RX-en.

Veel geluk, maar zo een filmpje zal je nooit vinden.

(Als er effectief een miraculeuze genezing plaats gevonden heeft, zal ik trouwens de eerste zijn om de genezer zowel te feliciteren als te contacteren, want iedereen heeft wel wat kwaaltjes waar men vanaf wil.)
ja, als dat de spelregels zijn dan kan geen enkele charlatan nog de mensen op een eerlijke manier bedriegen he. ooit al aan al die mensen hun broodwinning gedacht? subiet ga je nog eisen dat er dubbelblind getest moet worden of beweren dat één spontane genezing alleen anecdotische waarde heeft en helemaal geen bewijs vormt.

vrede,

redwasp
Oud 29 mei 2011, 04:16   #71
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wonderen doen zich in elke religie wel voor. Vraag is dan welk de oorsprong is.
Eigenlijk is het hele leven op deze planeet wonderlijk.
Elke genezing is wonderlijk .
Nou ja, in ieder geval degene die zeldzaam genoeg zijn. Laatst is er een man genezen van HIV, waarschijnlijk als eerste ter wereld. Had die man daarvoor gebeden tot iets of iemand dan had dat waarschijnlijk gekwalificeerd als een wonder. Zelfs als de man in kwestie een homo is, ze doen er tenslotte zo hun best voor.

Feit is dat de wonderen simpelweg het uiteinde vande bellcurve vormen. Zeggen dat wonderen God bewijzen is zoiets als één enkel linkje posten op politics.be over een zaak waarin een Marokkaan veroordeeld is en dan roepen dat alle immigranten misdadigers zijn. Het is simpelweg geen bewijs. Wat wel bewijs (of in ieder geval een aanwijzing) zou zijn zijn statistieken die bewijzen dat één specifieke groep gelovigen veel vaker genezen dan alle andere mensen. Die data is er voor zover ik weet niet. Sterker nog, er was op den duur een onderzoek waarbij mensen die verteld was da er voor hen gebeden werd slechter herstelden dan mensen die dat niet verteld werd. Tussen de groep die voorgelogen was en de groep waar ook echt voor gebeden werd was niet of nauwelijks verschil te zien.
Oud 29 mei 2011, 06:20   #72
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat de wonderdoeners hoeven te doen is hun kunstje onder gecontroleerde omstandigheden herhalen.
Voor iets waarvan wat ze claimen soms al talloze malen gedaan te hebben is dat toch niet te lastig zou je zeggen. En er wacht een prettige vergoeding. En nu niet zeggen dat het die "begaafden" niet om het geld gaat want hun honorarium bewijst vaak het tegendeel.
Oud 29 mei 2011, 11:23   #73
Argusx43
Minister

Standaard

He was in unbelief of healing.

Man die voor gebeden is en genezing ervaart , studeerd voor theologie en gelooft dat die genezingen voor 90% fake zijn, maar verklaart dat dit bij de 10% echte is.

http://www.youtube.com/watch?v=QmWDC...eature=related
Oud 29 mei 2011, 13:02   #74
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Nou ik ben overtuigd hoor. Wie heeft nog bewijsmateriaal nodig als de eerste de beste het tegendeel beweert op een wazig filmpje.
Oud 29 mei 2011, 17:24   #75
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nou ik ben overtuigd hoor. Wie heeft nog bewijsmateriaal nodig als de eerste de beste het tegendeel beweert op een wazig filmpje.
damn, sarcasmedetector is weer doorgebrand.
Oud 30 mei 2011, 19:44   #76
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Weet je,veel mensen hun leven is wazig.
Oud 30 mei 2011, 19:49   #77
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Een atheïst wordt genezen, terwijl er duizenden vrome katholieken en andere gelovigen zijn die geen genezing van godswege mogen ontvangen, zelfs al gaan ze op bedevaart naar Lourdes?
En hoe komt het dan dat verzekeringsmaatschappijen geen korting geven op bvb hospitalisatieverzekeringen? Of ze duurder doen betalen aan atheïsten of gelovigen van een 'onecht'' geloof ?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 20:02   #78
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je,veel mensen hun leven is wazig.
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Enkele halvegare filmpjes op youtube gaan mijn leven echter niet meer solide maken dan dat het nu is hoor.
Oud 1 juni 2011, 23:22   #79
Argusx43
Minister

Standaard

Been groeit uit onder gebed. Deze keer met blote voeten.

http://www.youtube.com/watch?v=Qk1cX...eature=related
Oud 1 juni 2011, 23:37   #80
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb ook een lidmaat dat kan groeien.
Maar dat mag ik op straat niet tonen.
Lid Maat

What's in a word hé

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be