Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 mei 2011, 17:47   #101
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
alleszins geen vloms of belgiesj gezeik. Power to the people.
dus je weet het niet goed? je bent gewoon anti-alles?
Oud 28 mei 2011, 17:53   #102
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hollander is offline  
Oud 28 mei 2011, 17:56   #103
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnenkort is er een mars op Brussel. Geen Vlomse, geen Belgiesje, maar een volksmars:

Hm, boeiend.

Ik zal alleszins eens komen kijken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 mei 2011, 18:04   #104
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet in dat soort bekrompen nationalistische etiketten. De 'people' zijn gewoon 'the people', waar ze ook wonen. Werken aan bottom-up democratie.
En in welke taal moet ik van de bottem naar up communiceren?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 mei 2011, 18:06   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
In gebarentaal, met een opgestoken middelvinger, bijvoorbeeld

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 mei 2011, 18:07   #106
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Blijkbaar is er nogal wat volk dat niet buiten het vlaams<->belgisch kader kan denken. Ik heb geen boodschap aan belgiesje vlaggenzwaaiers en ook niet aan vlomse. Moeilijk te snappen precies?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 28 mei 2011, 18:08   #107
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
In de taal die gij en uw medemensen willen/kunnen spreken.
Ik heb daarvoor geen Staat nodig, gij wel?
Oud 28 mei 2011, 18:18   #108
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Veel volk zal er niet op afkomen. Zoveel is zeker.
op wat? Die vlomse mars of die van juni?
Oud 28 mei 2011, 18:18   #109
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de taal die gij en uw medemensen willen/kunnen spreken.
Ik heb daarvoor geen Staat nodig, gij wel?
Ja, want zelf kan ik geen wegen aanleggen, om maar iets te noemen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 28 mei 2011 om 18:19.
EddyBal is offline  
Oud 28 mei 2011, 18:25   #110
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is er nogal wat volk dat niet buiten het vlaams<->belgisch kader kan denken. Ik heb geen boodschap aan belgiesje vlaggenzwaaiers en ook niet aan vlomse. Moeilijk te snappen precies?
Waar ge wel nood aan hebt, is een woordenboek Nederlands uit de 21ste eeuw.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 28 mei 2011, 20:13   #111
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn gewoon Vlaamse en Franstalig democratische realiteiten in België. De Vlamingen hebben hun eigen media en partijen, en de Franstaligen ook. Zet je Franstaligen en Nederlandstaligen samen, gaan die gewoonweg niet overeenkomen, als ze al weten waar de ander over spreekt. Meestal begrijpen we elkaar gewoon niet.
respublica is offline  
Oud 28 mei 2011, 20:54   #112
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Zet je Franstaligen en Nederlandstaligen samen, gaan die gewoonweg niet overeenkomen, als ze al weten waar de ander over spreekt. Meestal begrijpen we elkaar gewoon niet.
tenzij de Nederlandstaligen Frans spreken...
Hollander is offline  
Oud 28 mei 2011, 21:44   #113
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Er zijn gewoon Vlaamse en Franstalig democratische realiteiten in België. De Vlamingen hebben hun eigen media en partijen, en de Franstaligen ook. Zet je Franstaligen en Nederlandstaligen samen, gaan die gewoonweg niet overeenkomen, als ze al weten waar de ander over spreekt. Meestal begrijpen we elkaar gewoon niet.
Voor mij loopt "elkaar verstaan" niet langs de taalgrens, ik heb genoeg vrienden in het zuiden waar ik beter mee kan klappen dan met een hoop volk in 't noorden.
Blijkbaar is er in de hersenen van nationalisten ergens een soort kortsluiting ontstaan waardoor iemand van buiten de eigen ingebeelde landsgrenzen automatisch tot een andere diersoort behoort of zo?

Trouwens dat van die eigen media is er alleen maar gekomen omdat er een Vlaamse regering is die mediabeleid in handen heeft, moest Napoleon in 1815 gewonnen hebben zaten we nu met een Franse media en moesten de hollanders in 1830 gewonnen hebben zaten we nu met hollandse media.
Oud 28 mei 2011, 22:27   #114
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
alleszins geen vloms of belgiesj gezeik. Power to the people.
uit de link in je onderscrhift:
Citaat:
4.Laat ons discussiëren, eisen, beslissen: deze plaatsen zijn van ons.
5.De rest volgt uit het overleg.
Wat als "the people" dan eens wel voor Belgisch of Vlaams gezeik kiest?

En dan verder: kun je eens uitleggen wat jij zelf in de plaats wenst van België? Want gewoon "power to the people" vind ik wat vaag.

Laatst gewijzigd door HomoErgaster : 28 mei 2011 om 22:29.
HomoErgaster is offline  
Oud 28 mei 2011, 22:48   #115
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens dat van die eigen media is er alleen maar gekomen omdat er een Vlaamse regering is die mediabeleid in handen heeft, moest Napoleon in 1815 gewonnen hebben zaten we nu met een Franse media en moesten de hollanders in 1830 gewonnen hebben zaten we nu met hollandse media.
Indien de Ollanders in 1830 gewonnen hadden, waren de media in Vlaanderen hoe dan ook - net zoals het nu is - Nederlandstalig geweest.
SDG is offline  
Oud 28 mei 2011, 23:17   #116
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Voor mij loopt "elkaar verstaan" niet langs de taalgrens, ik heb genoeg vrienden in het zuiden waar ik beter mee kan klappen dan met een hoop volk in 't noorden.
Blijkbaar is er in de hersenen van nationalisten ergens een soort kortsluiting ontstaan waardoor iemand van buiten de eigen ingebeelde landsgrenzen automatisch tot een andere diersoort behoort of zo?

Nee, Walen zijn geen andere diersoorten, maar op politiek gebied zijn we echt wel verschillend van elkaar. Kijk gewoon naar de verkiezingsuitslagen, de enige deftige barometer die we hebben om te weten wat 'de mensen willen.'

Kranten als 'Het Belang van Limburg' (1879!) 'De Standaard' of 'Gazet van Antwerpen' zijn véél ouder dan de Vlaamse regering of de VRT. Nu goed, de vraag is niet hoe die media zijn ontstaan. Ik ben al blij dat je erkent dat wij onze eigen media hebben en aldus onze eigen Vlaamse publieke opinie.
respublica is offline  
Oud 29 mei 2011, 08:32   #117
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nope, een huwelijk kan je alleen redden door elkaar de vrijheid te geven, verantwoordelijk te zijn voor de vrijheid die je krijgt en elkaar te vertrouwen dat niemand die gekregen vrijheid misbruikt. En vooral bij dit laatste schort het in België: er zijn er die hun vrijheid misbruiken ten nadele van de anderen. Denk maar eens aan het verschil in bestraffingsbeleid van de RVA en FOREM bij misbruiken. Daarom moet België een lat-relatie worden waarbij je nog enkele dingen gezamenlijk doet en toch je zo groot mogelijke vrijheid en eigenheid met de verantwoordelijkheid voor je eigen inkomsten en uitgaven behoudt. Die lat-relatie is de enige kans om te overleven.
de bestraffing is federale materie en loopt via de RVA, in het Frans = ONEM

de begeleiding is geregionaliseerd en in VL is dat de VDAB, in WAL = Forem en in Brussel Actiris.

Gelieve niet alles op een hoopje te gooien.
azert is offline  
Oud 29 mei 2011, 09:03   #118
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
de bestraffing is federale materie en loopt via de RVA, in het Frans = ONEM

de begeleiding is geregionaliseerd en in VL is dat de VDAB, in WAL = Forem en in Brussel Actiris.

Gelieve niet alles op een hoopje te gooien.

Juist. En de cijfers tonen aan dat de ONEM veel meer schorsingen doet dan de RVA. Het is ooit anders geweest. Maar alvast dit probleem is op efficiënte manier aangepakt al is er nog veel werk aan de winkel.
peter1962 is offline  
Oud 29 mei 2011, 09:08   #119
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
goed, we snappen al dat je tegen België en tegen Vlaanderen bent, geen enkel probleem.

maar waar ben je dan vóór? dat snap ik nu nog altijd niet.

wat ga je juist in de plaats zetten van dat kader? totale anarchie? een ander kader?
Oud 29 mei 2011, 09:13   #120
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist. En de cijfers tonen aan dat de ONEM veel meer schorsingen doet dan de RVA. Het is ooit anders geweest. Maar alvast dit probleem is op efficiënte manier aangepakt al is er nog veel werk aan de winkel.
ONEM = RVA

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be