![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Een interessante zin is: Yet the decline in traffic fatalities actually preceded the imposition of a national speed limit. Weet je, dat was bij ons ook het geval. Bij ons werd de beperking tot 120 pas eind 1974 (oktober als ik het juist heb) van kracht, toch was 1973 het eerste jaar met een duidelijke daling van het aantal verkeersdoden. En ik herinner me een site van de Franse overheid (die ik spijtig genoeg niet heb opgeslagen en niet meer kan vinden) waar ze er ook zo over verwonderd waren dat de trendwijziging in het aantal verkeersdoden in F al begonnen was maanden voordat er sprake was van enige wijziging in de verkeerswetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Blij dat we het op dat punt eens zijn. De 'oplossing Alberto' zoals ge het zo denigrerend stelt (wie dat ook moge zijn) bestaat dus wel degelijk. Citaat:
Maar ook hier kan het beter. Citaat:
De treinen kunnen ondertussen inderdaad 400 km/u, maar daarvoor moeten grote infrastructuurwerken worden uitgevoerd, want de huidige lijnen kunnen dat niet aan. Dus ook daar kan het beter. We zitten op dezelfde golflengte hoor Paul. En het is niet zo zwart/wit als ge stelt. Een file ontstaat vrij snel als een bepaalde limiet is bereikt. Door een deel (kan zelfs een klein deel zijn) van de autobestuurders een beter alternatief te bieden kunnen files vermeden worden zonder gigantische wegenwerken (die trouwens jaren hinder zullen veroorzaken) de files wegwerken. Er kunnen inderdaad wel verbeteringswerken worden uitgevoerd om plaatselijk een bottleneck weg te werken, maar er zijn naast de verbeteringen op het OV die ge zelf aanhaalde nog wel meer mobiliteitsoplossingen dan gewoon altijd maar meer beton. - Dichter bij huis werken promoten bv - Thuiswerk promoten - Firmawagen ontraden - ...
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van de zaken die niet ter zake waren te negeren, maar heb toch hier en daar ingepikt op wat off-topic zaken. Citaat:
Ik stel dat snelheid en verschil in snelheid een factor is in de risicobepaling. Hoe groot die factor is, laat ik in het midden. Citaat:
Citaat:
Alhoewel ik er het volgende van zou maken: Citaat:
Lijkt me een goed idee.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.645
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 mei 2011 om 07:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Ik ben voor flitspalen op zinnige locaties.
Ik roep op tot het bestrijden van onzinnige flitspaal locaties en het bestrijden van bemande en onbemande snelheidscontrole's 's nachts op snelwegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn een pak technologische problemen waar gij en ik vast niet aan gedacht hebben en ook het financieel plaatje is niet te onderschatten, maar ik ben het er mee eens dat dat inderdaad een mooie oplossing is. Citaat:
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 369
|
![]() Hier is een zinnige locatie: camera's op elke brug van de Antwerpse Ring met een algemene en permanente snelheidsbeperking tot 70 per uur.
En dit minstens zolang als er geen fatsoenlijke oplossing gevonden is voor dat jarenlange gelul over een "oosterweelverbinding". Waarom? De grote omgeving van Antwerpen (niet in het minst de Militaire Baan van Wijnegem tot Wilrijk) is bijna dagelijks ontoegankelijk omwille van ongevallen op de Antwerpse Ring. En die ongevallen zijn altijd het gevolg van onaangepast rijgedrag. Men veegt zijn voeten aan de aangegeven snelheden, die momenteel opgelegd worden nopens de omstandigheden, het invoegend verkeer rijdt vaak veel sneller dan het verkeer op de ring zelf, er zijn teveel uitritten, waardoor men halsbrekende toeren uithaalt om de Ring te kunnen verlaten, nog gehinderd door een muur van vrachtwagens en, natuurlijk, de Ring is het drukste stukje verkeersweg van Vlaanderen. Teveel automobilisten zijn niet bij machte zichzelf enigszins aan te passen aan de omstandigheden en één verkeerd maneuver kan de hele Ring lamleggen voor uren. Dus moeten er harde maatregelen worden genomen. Zeventig per uur, flitsen en... drie keer prijs: rijbewijs afgeven. En wat mij betreft mag men preventief alle witte camionnettes de toegang tot de Ring ontzeggen. Intussen moet er natuurlijk eens écht werk gemaakt worden van het doorgaand verkeer in het Antwerpse. Eerste stap: Kennedytunnel sluiten voor vrachtverkeer en drastisch verminderen van de kosten voor de Liefkenshoektunnel. Maar dat is een ander hoofdstuk. Laatst gewijzigd door Rikm : 29 mei 2011 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Permanent 70 op de hele ring van Antwerpen? Ridiculous...
Zaterdagochtend daar tegen 3h45 ongeveer gereden vanuit richting Breda naar E34. Toch wel de volle 10 wagens tegen gekomen... En dat aan 140! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
|
![]() Ongevallen op de Antwerpse ring gebeuren door roekeloos rijgedrag en te snel rijden net zoals in Brussel. Een snelheidsbeperking op zo'n plaats kan soelaas brengen, veel bestuurders moeten er zich aan houden natuurlijk. Op zo'n plaatsen heeft trager rijden wél zin.
__________________
“Every generation needs a new revolution.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Dat is het hele drama. En daarom geraakt die overheid in haar beleid niet verder dan steeds lagere snelheidslimieten, steeds meer flitspalen en alsmaar meer boetes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.645
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.659
|
![]() Citaat:
Maar helaas een overtreding volgens het naakte regeltje op zich (Artikel 11). De R1 heeft vaste 100 kmh dacht ik, of staan daar nog altijd geen matrixborden die de Vmax variëren naargelang omstandigheden ? Wat voor een achterlijke stad is Antwerpen eigenlijk, of beter achterlijk Be... ? ![]() vb Hamburg: http://www.autobahnatlas-online.de/B...A7Hamburg2.htm vb. 80 kmh om filegevaar (staart file) aan te kondigen: ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2011 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
|
![]() Nogal logisch dat het rijgedrag door de flitspalen anders wordt hé? Daar bestaat geen twijfel over. Flitspalen op de autostrade vind ik niet goed. Chauffeurs die een flitspaal pas laat op merken halen soms vreemde toeren uit achter het stuur op een autostrade is trajectcontrole wel beter. Ik ben sowieso voorstander van geen snelheidsbeperkingen op bepaalde stukken van de autostrade. Het rijgedrag en de attitude van bepaalde chauffeurs moet gewoon beter worden. Maandag eventjes in de file gestaan in het Brusselse. In België is de hoffelijkheid en de logica bij veel bestuurders volledig zoek. En waar ik een grote hekel aan heb. Als het file is waarom heb je altijd chauffeurs die non-stop van rijvak veranderen? Beseffen die dan niet dat ze daar geen METER mee vooruit komen
![]()
__________________
“Every generation needs a new revolution.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.659
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2011 om 16:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Waarom moeten treinen bv stoppen aan een station?
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Dit kan heel simpel, alleen onze spoorwegen zijn zo onbetrouwbaar (stakingen) dat geen enkele ondernemer dit risico nog durft te nemen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Of een voetganger die zo hard tegen een andere voetganger loopt dat die morsdood is ? Gaan we die ook flitsen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.659
|
![]() Citaat:
http://www.prinsenbeeknieuws.nl/inde...d=4943&catid=1 dinsdag, 19 april 2011 http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1...met_fiets.html zondag 18 april 2010 1) gemiddeld valt in Nederland volgens hun statistieken (op 10 jaar): voetganger op voetganger 0,2 dode per jaar. bij fiets op voetganger 1 dode per jaar. bij snorfiets op voetganger 1 dode/jaar. bij bromfiets op voetganger 4 doden /jaar. bij fiets tegen fiets 5 doden/per jaar. bij snorfiets tegen snorfiets 2 doden/jaar. bij bromfiets tegen bromfiets 3 doden/jaar. bij snorfiets tegen bromfiets 1,5 doden/jaar ~ 18 doden per jaar enkel bij botsingen van kwetsbare weggebruikers onderling (bromfiets max 40-45 kmh volgens wetgeving) 2) vergelijk dat met de Nederlandse autosnelwegen (tot 120 kmh) die tot 45 % van alle snel en zwaar verkeer moet slikken (kwetsbare weggebruikers onder 1) niet toegelaten) : 71 doden gemiddeld de laatste 10 jaar... , ~ 18 doden is 25 % van 71.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2011 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 369
|
![]() Ik wil het vrachtverkeer niet van de baan. Ik wil het door de Liefkenshoektunnel en uit de Kennedytunnel. C'est tout.
Ik neem aan dat ik niet moet uitleggen waarom. |
![]() |
![]() |