Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2011, 19:13   #101
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet snap is het volgende:
die aardappelen staan daar niet van gisteren of enkele dagen langer. Die groeien daar al enkele weken/maanden.
Hoe komt het dat daar nu opeens zo'n heisa is rond ontstaan?

Blijkbaar wisten die actievoerders van niets, tot recent, en hebben ze elkaar opgemaakt om dat veld te vernietigen.

Hoe dan ook: van het moment dat die actievoerders beslist hadden dat aardappelenveld te vernielen viel dat veld niet meer te redden, want de aardappelen dienden nog een tijdje in de aarde te groeien. En je kan toch niet verwachten dat daar dagen-, weken-, maandenlang dag en nacht meerdere politiemannen op de wacht staan?

Het is simpel: indien men terug zo'n experiment wilt uitvoeren, dan moeten ze maar zorgen dat dit in het grootste geheim kan gebeuren. En men maakt het pas bekend wanneer de aardappelen gerooid zijn.
Oud 29 mei 2011, 19:13   #102
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Brand de universiteiten ineens plat, bedoel je zoiets? Weg met de vooruitgang! Iedereen dood op zijn 40ste. Ongelooflijk.
Voor mijn part kan inderdaad alles wat met genetische manipulatie te maken heeft in de fik.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:15   #103
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik hoop dat je niet met de fiets rijdt, want je weet maar nooit dat de luchtverplaatsing geen storm veroorzaakt die duizenden doden maakt een paar duizend kilometer verderop.
Zou je dan ook toelaten dat men een kernproef doet 10 meter onder Uw woonst
Oud 29 mei 2011, 19:15   #104
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Voor mijn part kan inderdaad alles wat met genetische manipulatie te maken heeft in de fik.
Nee, voor jouw part kan alle wetenschappelijk onderzoek in de fik, want je kan nooit bewijzen dat iets geen risico's oplevert.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:16   #105
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Goed, we beginnen met genetisch gemanipuleerde dingen in de fik te steken?

Heeft u een hond? Naar het schijnt zijn die zeer smakelijk als ze goed gegrild zijn.
Oud 29 mei 2011, 19:16   #106
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
"Wat ons niet vernietigt, maakt ons sterker" - Confucius
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:17   #107
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het is simpel: indien men terug zo'n experiment wilt uitvoeren, dan moeten ze maar zorgen dat dit in het grootste geheim kan gebeuren. En men maakt het pas bekend wanneer de aardappelen gerooid zijn.
Ik durf wedden dat die halve gare aktievoerders zelfs bepaalde onderzoekers zouden durven 'volgen' in de lente van volgend jaar, precies omdat dat nu de meest waarschijnlijke piste is.

Zo ver zou het dus kunnen komen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:18   #108
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:

Een tweede voorbeeld is LHC in Zwitserland. Waar men kleine deeltjes laat botsen op elkaar terwijl sommige wetenschappers waarschuwen dat het MOGELIJK is dat er mini zwarte gaten worden gemaakt, die opnieuw de wereld kunnen vernietigen. Alsnog gebeurde het niet. Gelukkig.
Daar moet je absoluut niet van wakker liggen, want er wordt verondersteld dat er dagelijks honderden mini-zwarte gaten doorheen onze planeet flitsen die heel anders zijn qua structuur.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:19   #109
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik durf wedden dat die halve gare aktievoerders zelfs bepaalde onderzoekers zouden durven 'volgen' in de lente van volgend jaar, precies omdat dat nu de meest waarschijnlijke piste is.

Zo ver zou het dus kunnen komen.
Het zou niet de eerste keer zijn. In de VS werden al verschillende artsen die abortussen plegen omver geknald, Volkert Van der Graaf was een groene jongen die het niet zo had op Pim Fortuyn en Anja Hermans heeft eens een onderzoeksrechter zijn auto in brand gestoken. Allemaal omwille van het grote gelijk.
Oud 29 mei 2011, 19:20   #110
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik weet wat genetische manipulatie is, maar alsnog is er bij genetische manipulatie (nog) niets gebeurd wat niet door kruising kan gemaakt worden. Je ontwijkt de discussie.
Ik ken die stelling. En als het via kruising kan gedaan worden, waarom doen ze het dan via genetische manipulatie. Er klopt iets duidelijk niet aan Uw visie. Als U een beetje wiskunde kent, weet U ook dat U doormiddel van twee verschillende formules aan het zelfde resultaat kan komen. Maar de karakteristieken van de formules bepalen soms de waarde van de formule.

Citaat:
Ook over de atoombom wisten de fysici natuurlijk wel dat die kettingreactie zou stoppen. De fysica van een atoombom was toen al lang bekend, enkel doemdenkers geloofden in de mogelijkheid dat de kettingreactie niét zou stoppen.
O, nee, er waren een pak wetenschappers met PhD graad die ervan overtuigd waren dat de kettingreactie NIET zou stoppen. Men wist het gewoon niet. Want geen enkele wetenschapper kon bewijzen met absolute zekerheid dat de kettingreactie zou stoppen !

Leest Uw geschiedenis inzake.

Citaat:
Idem over de LHC, er is perfect berekend na hoeveel tijd de microzwarte gaten terug verdampen. Enkel voor degene die niet weten waar het over gaat is het een wonder dat er nog niets fout is gelopen.
Ook niet juist, want evenzeer zijn er menig PhD deskundigen die beweren dat er een groot gevaar schuilt in deze testen.
Oud 29 mei 2011, 19:21   #111
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Daar moet je absoluut niet van wakker liggen, want er wordt verondersteld dat er dagelijks honderden mini-zwarte gaten doorheen onze planeet flitsen die heel anders zijn qua structuur.
En ze eindigen met volstrekte zekerheid in het brein van diegene die denken dat genetische manipulatie onschadelijk is.
Oud 29 mei 2011, 19:23   #112
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat ik niet snap is het volgende:
die aardappelen staan daar niet van gisteren of enkele dagen langer. Die groeien daar al enkele weken/maanden.
Hoe komt het dat daar nu opeens zo'n heisa is rond ontstaan?

Blijkbaar wisten die actievoerders van niets, tot recent, en hebben ze elkaar opgemaakt om dat veld te vernietigen.

Hoe dan ook: van het moment dat die actievoerders beslist hadden dat aardappelenveld te vernielen viel dat veld niet meer te redden, want de aardappelen dienden nog een tijdje in de aarde te groeien. En je kan toch niet verwachten dat daar dagen-, weken-, maandenlang dag en nacht meerdere politiemannen op de wacht staan?

Als het echt de bedoeling was om dat veld puur te vernietigen, hadden ze beter een nachtelijke equipe van een man of 5 opgetrommeld om hun ding te doen. (Maar als ik me goed meen te herinneren, lieten ze securitas geregeld het veld controleren.)
Wat er ook van zij: het was een groot mediatiek circus van hoogst twijfelachtige oorsprong. Waarschijnlijk een paar nozems die gebruikt werden door infiltranten om de publieke verontwaardiging op te kloppen ivm deze acties.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:24   #113
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En ze eindigen met volstrekte zekerheid in het brein van diegene die denken dat genetische manipulatie onschadelijk is.
En welke voorstander heeft dat hier gezegd? Er zijn zeker manieren van manipulatie die schade veroorzaken, waarschijnlijk meer als goede manipulaties.

Maar om dat te weten te komen moeten er dinges gedaan worden, dju wat was dat ook alweer, iets wetenschappelijks ...

oh ja, ONDERZOEK en EXPERIMENTEN
Oud 29 mei 2011, 19:24   #114
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zowel schadelijk als onschadelijk zijn.

Vroeger waren wortels paars en nu oranje, beschouw je dat als schadelijk?
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:35   #115
Steve_M

Standaard

Citaat:
O, nee, er waren een pak wetenschappers met PhD graad die ervan overtuigd waren dat de kettingreactie NIET zou stoppen. Men wist het gewoon niet. Want geen enkele wetenschapper kon bewijzen met absolute zekerheid dat de kettingreactie zou stoppen !

Ook niet juist, want evenzeer zijn er menig PhD deskundigen die beweren dat er een groot gevaar schuilt in deze testen.
Lees anders eens iets van Karl Popper of zo en kom dan nog eens langs.
Oud 29 mei 2011, 19:36   #116
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1034648

Echt verdacht... Een opvoorhand aangekondigd actie, met tijdstip zelfs vermeld, bewaking door tientallen agenten voor maar 108 plantjes en de politie heeft zijn werk niet kunnen doen.

Ik weet niet wat ik het ergst moet vinden, de onzinnigheid van de actie (alsof die actie het -internationale- onderzoek naar ggo's zal tegenhouden...), of het feit dat de politie zo weinig heeft gedaan.
Een paar keer met een patatkanon op schieten. Zo simpel is dat.
Oud 29 mei 2011, 20:08   #117
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In een fatsoenlijk land worden vandalen bedacht met boetes of zwaardere straffen, en worden ze veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding.
Ik hoop dat de universiteit op actieve wijze achter die schadevergoeding gaat. En hopelijk bezit toch één van die apen een (net geërfd) huis(je) dat aangeslagen kan worden.
Ze hebben 40 man aangehouden dacht ik; ideaal dus om op die 40 man alle kosten te verhalen. Zowel directe kosten als indirecte kosten uiteraard; onderzoekskosten, kosten van de vertraging, kosten van de beveiliging, noem maar op. Als ze op basis van idiote, achterhaalde opvattingen wetenschappelijke studies om zeep gaan helpen, dan moeten ze er maar tegen kunnen dat ze voor de schade mogen opdraaien.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 20:08   #118
Randa
Burgemeester

Standaard

toen ik op TV dat zootje ongeregeld zag, dacht ik, kunnen we die idioten niet met een pakje plantpatatten naar de noordpool of de Sahara sturen met de opdracht patatten te kweken,
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 20:10   #119
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken die stelling. En als het via kruising kan gedaan worden, waarom doen ze het dan via genetische manipulatie. Er klopt iets duidelijk niet aan Uw visie. Als U een beetje wiskunde kent, weet U ook dat U doormiddel van twee verschillende formules aan het zelfde resultaat kan komen. Maar de karakteristieken van de formules bepalen soms de waarde van de formule.

Ook niet juist, want evenzeer zijn er menig PhD deskundigen die beweren dat er een groot gevaar schuilt in deze testen
.
Bron? Tot nu toe heb ik enkel nog maar tekstjes gezien van fundo's die zelfs nog niet bewezen hebben dat ze begrijpen wat een zwart gat is, laat staan dat ze weten wat er gebeurt in de LHC

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 20:10   #120
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
dit is werkelijk volkomen nonsens.

OT: geen mening (voorlopig)
Niet echt. Dit is letterlijk weinig meer dan boekenvebranding of brandstapels op basis van ketterij. Terug naar de donkere middeleeuwen, waar onwetendheid tot de standaard verheven is.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be