![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik weet tenminste dat mijn zaden afkomstig zijn van onnatuurlijke kruisingen (F1 hybride enz.) en dat ALLE groenten die we vandaag de dag eten, enkel door toedoen van mensen zijn ontwikkeld en NIETS vandoen hebben met hun wilde evenknieën die enkele 1000n jaren geleden zijn beginnen genetische gemanipuleerd te worden. Net zoals onze honden, koeien, varkens en schapen quasi niets nog gemeen hebben met hun wilde, natuurlijke voorouder van 1000n jaren terug.
![]() |
![]() |
#262 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat nog het strafste is, is dat de wetenschappers van het VIB zelfs niet op de hoogte zijn van de details van deze aardappel. Ze moeten er gewoon op vertrouwen dat BASF het veilig acht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk hebben die genereuze actievoerders de arme wetenschapperkes van het VIB een dienst bewezen! Onder het motto "wij weten wat goed voor u is". Oef!
![]() |
#264 |
Vreemdeling
|
![]() Die mensen denken in ongelooflijke karikaturale termen, vooroordelen en misvattingen en dat gecombineerd met een jammerlijk gebrek aan echte kennis. en met kennis bedoel ik gedetailleerd inzicht in hoe biotechnologen te werk gaan. Ik sta altijd open om mensen desnoods dagen, weken, maanden aan een stuk van naald tot draad uit te leggen hoe alles in zijn werk gaat. ik wil niet liever dan een debat en discussie over de rol van de industrie in deze materie. vele wetenschappers in het veld hebben dezelfde verzuchtingen hieromtrent als de demonstranten. dat is de pijnlijke ironie van het verhaal!
Men verzet zich net tegen die mensen die de meest nobele doelen voor ogen hebben. EERLIJKE octrooien, patenten, vermijden van monopolies ... dat zijn de zaken waarvoor ze moeten opkomen... niet tegen onafhankelijke vlaamse onderzoekers die bezig zijn onze planeet op termijn te redden. proficiat, "field liberation front", je hebt gisteren net die mensen aangevallen die eigenlijk aan jullie kant staan. Wij zijn voor een eerlijke bio-industrie die in functie staat van de maatschappij. schiet dus niet op de wetenschapper en zijn product aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met andere woorden: klop eens een jood in elkaar om de Israëlisch-Palestijnse kwestie terug op de agenda te plaatsen. De gouden raad van tante Edina.
![]() |
#268 |
Vreemdeling
|
![]() Een gerucht counteren met een gerucht. sterk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Vreemdeling
|
![]() Laatst gewijzigd door Sinussquare : 30 mei 2011 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Minister
|
![]() Deze volkomen misplaatste actie van het "Field Liberation Movement" doet mij nogal denken aan de terreuracties van het "Dieren Bevrijdings Front" die, hoe nobel hun doelstellingen eventueel ook mogen zijn, vaak precies het tegenovergestelde bereiken dan ze eigenlijk beogen. Dit soort groene militanten blijkt nogal vaak slecht of zeer eenzijdig ingelicht te zijn.
Net zoals het bijvoorbeeld geen enkel nut heeft om nertsen uit fokkerijen vrij te laten en de natuur in te jagen, waar die beestjes ofwel van de honger omkomen, ofwel voor een ecologische catastrofe zorgen, heeft het ook geen enkel nut om plantjes uit te gaan rukken. Ten eerste keert de publieke opinie zich dan terecht tegen dit soort groene militanten, en ten tweede zorgt dat ervoor dat onderzoek en proefopstellingen en dergelijke voortaan in het geheim plaatsvinden. Daar wint de samenleving niets mee.
![]() |
#271 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 30 mei 2011 om 09:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks volgend feit :
Citaat:
ze een betere aardappel in mekaar knutselen dan de reeds meer dan 5000 bestaande soorten die reeds gedurende een 10.000-tal jaar geteeld worden. Tja, blijkbaar is na 10.000 jaar de mens slimmer dan de natuur geworden en gaat hij dus alles 'verbeteren'. Het weer is voor het eerst sinds de mensheid bestaat ook een probleem, het kan beter, daar zullen de weergoden spoedig ook wel een mouw aan passen. Ondertussen, in Mexico, zijn vele inheemse maissoorten bedreigd met uitsterven dankzij de kruisbestuiving met die vieze GMO brol. Tevens in Amerika, als een boer zijn mais 'besmet' wordt door dezr genetisch gemodificeerde gewassen, krijgen die nadien een boete, dankzij Monsanto, omdat ze de rechten op hun patent niet zouden betalen. Het is de dood van het normale familiebedrijf dankzij deze GGO-maffia. Als mijn gebuur van die petatjes naast mijn petatveldje zet, zal ik mijn paard wel eens laten ontsnappen... Weg met die troep. ![]() Als de GGO petatjes voorgesneden in de vorm van frietjes uit de grond komen zal ik geen weerstand meer bieden. ![]() In elk geval, reeds sinds 3 Maart 2010... Citaat:
Laatst gewijzigd door zonbron : 30 mei 2011 om 10:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat men uit vrije wil opteert om over te stappen op de ggo-versie, is inderdaad het gevolg dat de mens de natuur heeft ingehaald. Is dat zo onlogisch? Natuurlijke evolutie vloeit voort uit statistische fluctuaties, het is een toevalsproces. De mens gaat beredeneerd te werk. Tweemaal raden met welke methode men het verst komt. En welke methode het efficiëntst werkt, het minst tijd in beslag neemt, ... Maar goed, alles wat de mens doet, zelfs al is het maar een simulatie van wat de natuur al zo lang heeft gedaan, is per definitie slecht, niet?
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 30 mei 2011 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En weer bewijzen minkunkels als ene "zonbron" dat ze totaal geen weet hebben waarover het gaat.
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kruisbesmetting en patenten vormen een bedreiging voor de niet GGO's en familiebedrijven. Dat is realiteit. In dit geval, een gen uit een andere aardappelsoort incorporeren lijkt me niet zo gevaarlijk. Er bestaan ergere GGO's... Men moet opletten dat de enzymen etc... van GMO's voor de mens verteerbaar blijven. In dit geval zal dit geen probleem zijn, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Driehoekje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() Zo kennen we extreem links...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De patenten zijn de businesskant van ggo's. Die businesskant zal er sowieso zijn, voor alsnog zijn de patenten de enige werkbare methode op dit moment. Als ge betere oplossingen weet, ik denk dat er 6 miljard mensen wachten op die betere oplossingen.
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het moet eens gedaan gaan zijn met eigendommen van een ander te pieken of te vernietigen . En dus voor mijn part hadden ze die idoten mogen natzijken met het waterkannon, er traangas naar mogen gooien en als dat niet helpt, ja rubberkogels of andere niet dodelijke wapens. Proficiaat aan de flikken die er deftig op geboenkt hebben met de wapenstok. Het gaat hier immers om het princippe van andere mensen hun spullen , werk, kapitaal, grond blijft ge met uw poten af, of dat nu pattaten of een baar goud is, het blijft hetzelfde. Bovendien gaat het hier dan nog eens om onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. die achterlijke fundies gaat het enkel om het vernielen blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Och god och here. Blijkbaar kan dat zonbron geval ook al geen Van Dale openslaan wanneer er een moeilijk woordje aan te pas komt. Domoren en sukkels zijn in mijn ogen niet minderwaardig. Ze zijn enkel dom.