Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2011, 17:21   #161
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik laat best jouw "deskundigheid" voor wat ze is.
Cassatie = verbreking van het vonnis: het hof van cassatie kijkt na of de procedurefouten waar je eventueel op wijst, ernstig genoeg zijn, verbreekt dan het vonnis, en stuurt je door naar een EVENWAARDIGE rechtbank als die van je proces (assisen) maar in een andere plaats.

Totaal wat anders dan wat jij denkt. Ik zou dus maar snel rood worden als ik jou was en niet onnozel blijven doen over zaken waar je duidelijk niks van weet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 17:28   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De nva heeft "officieel" gereageerd op de polemiek die de Vic Van Aelst veroorzaakt.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110530_140

titel: 'Van Aelst verwoordt buikgevoel vele Vlamingen'

subtitel:
Citaat:
Vic Van Aelst (N-VA) drukt zich uit op een scherpe manier, maar inhoudelijk gezien kaart hij een aantal problemen aan die ook effectief bestaan. Hij verwoordt het buikgevoel van veel Vlamingen, zeker van Vlamingen die in Brussel en in de rand wonen. Dat zegt de woordvoerder van N-VA.
En er wordt goede raad gegeven aan onze zuiderburen:

Citaat:
De woordvoerder geeft toe dat Van Aelst dit doet op een scherpe en harde manier. 'Je kan dan twee dingen doen: ofwel kan je over de woorden vallen, ofwel - en dat zou veel verstandiger zijn - effectief die problemen aanpakken en de voedingsbodem voor dat buikgevoel wegnemen', luidt het.
en tot slot een besluit:

Citaat:
Hij wijst erop dat Van Aelst een gewoon lid is dat zijn eigen mening geeft. De woordvoerder wijst erop dat de media hem sneller vinden omdat hij een bekend persoon is. 'We gaan geen verantwoording afleggen voor al wat onze 18.000 leden zeggen', besluit hij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 18:00   #163
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva heeft "officieel" gereageerd op de polemiek die de Vic Van Aelst veroorzaakt.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110530_140

titel: 'Van Aelst verwoordt buikgevoel vele Vlamingen'

subtitel:

En er wordt goede raad gegeven aan onze zuiderburen:

en tot slot een besluit:
Wijs!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 mei 2011, 18:03   #164
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wijs!
idd!
Shadowke is offline  
Oud 30 mei 2011, 18:28   #166
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Hij verwoordt zeker mijn buikgevoel. En ik ben niet zo gaan denken door "manipulators" of "populisten" zoals vele personen hier op het forum denken. Ik ben zo gaan denken door elke dag in contact te komen met Franstaligen in Brussel en de rand. De mentaliteit van de Franstaligen doet me altijd heel sterk denken aan de mentaliteit van de blanke Boeren tegenover de zwarten in Zuid-Afrika waar ik jaren gewoond heb.
Snerror is offline  
Oud 30 mei 2011, 18:28   #167
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is het al geen kwestie meer van of de vlaming genaaid wordt, maar door wie.
Mitgard is offline  
Oud 30 mei 2011, 18:30   #168
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Hij verwoordt zeker mijn buikgevoel. En ik ben niet zo gaan denken door "manipulators" of "populisten" zoals vele personen hier op het forum denken. Ik ben zo gaan denken door elke dag in contact te komen met Franstaligen in Brussel en de rand. De mentaliteit van de Franstaligen doet me altijd heel sterk denken aan de mentaliteit van de blanke Boeren tegenover de zwarten in Zuid-Afrika waar ik jaren gewoond heb.
Het Vlaams Belang vertegenwoordigt ook het "buigevoel" van veel Vlamingen maar dat belet N-VA niet om hen te verketteren.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 mei 2011 om 18:30.
solidarnosc is offline  
Oud 30 mei 2011, 18:38   #169
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Nee dat klopt, wat wil je daarmee precies zeggen?
Snerror is offline  
Oud 30 mei 2011, 18:41   #170
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het Vlaams Belang vertegenwoordigt ook het "buigevoel" van veel Vlamingen maar dat belet N-VA niet om hen te verketteren.
Spijtig voor België dat links in Vlaanderen nooit erg veel te betekenen heeft gehad in Vlaanderen want dan kenden we al lang maar één taal meer en was er geen buikgevoel...
freelancer is offline  
Oud 30 mei 2011, 19:13   #171
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bedoel je dit in twee richtingen? Heel concreet:
mag Delmotte zich democraat vinden en vinden van Van Aelst dat hij extremist is;
maar mag tegelijk Van Aelst vinden dat hij democraat is, maar vinden van Delmotte dat die dan weer extremist is ?

Of werkt het alleen in de richting superieur naar inferieur, van Hogere cultuur naar lagere boersheid, van Frans naar Vlaams ?

En vanaf welk ogenblik in meningsverschil, nemen we best een time-out, vb. een staatkundige scheiding, om beiden wat te bekoelen, en daarna partners te worden in de EU ? Moeten er eerst doden vallen ? Of volstaat een democratisch geuite mening van een (liever vroeger dan later tot stand te komen) meerderheid ?
Ik ben zeer duidelijk, en ik ben dat steeds geweest : voor mij bestaat er geen “supérieur” of “inférieur” als het om mensen, volkeren, talen of culturen gaat. Het hanteren van een inférieur/supérieur gedachtegoed is eigen aan racisten en extremisten zoals bijvoorbeeld een Van Aelst. Gelieve mij daar op geen enkele wijze mee te vergelijken of te vereenzelvigen.

Voor het overige, vermits u het over boersheid wil hebben : wie zich als een gestampte boer gedraagt is een gestampte boer. Dat heeft niets met “hogere” of “lagere” culturen te maken.
Gwylan is offline  
Oud 30 mei 2011, 19:29   #172
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Vertelt die man ook nog andere dingen?
Iedere keer als hij in de kranten verschijnt is het 'Walen dit, Franstaligen dat, straffe uitspraak hier, straffe uitspraak daar'. Het begint stilaan vervelend te worden.
Van Aelst dokumacı için bir maskedir
filosoof is offline  
Oud 30 mei 2011, 19:33   #173
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Spijtig voor België dat links in Vlaanderen nooit erg veel te betekenen heeft gehad in Vlaanderen want dan kenden we al lang maar één taal meer en was er geen buikgevoel...
Leg gerust uit wat je bedoelt ipv te orakelen over een hypothetische evolutie indien....
filosoof is offline  
Oud 30 mei 2011, 19:36   #174
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Leg gerust uit wat je bedoelt ipv te orakelen over een hypothetische evolutie indien....
are you from Barcelona?
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2011, 19:38   #175
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Blijkbaar is het al geen kwestie meer van of de vlaming genaaid wordt, maar door wie.
Vraag je beter eens af of niet iedereen genaaid wordt, de ganse wereld rond, oost, west, noord én zuid.
filosoof is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:07   #176
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vraag je beter eens af of niet iedereen genaaid wordt, de ganse wereld rond, oost, west, noord én zuid.
We vragen het ons al lang niet pmeer af: het is kennis: rood naait iedereen overal.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:23   #177
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het kwam in de pers, dus veel inside was er niet aan. Wat de joke kan zijn in dergelijke stellingen snap ik ook al niet goed, trouwens.

Volgens mij wordt het zo stilaan de hoogste tijd dat de N-VA openlijk en zeer duidelijk afstand neemt van die kerel, vòòr hij nog méér schade kan aanrichten.

Voor de aanbidders, een objectieve vraag : welk mogelijk voordeel heeft de N-VA bij de fratsen van Van Aelst ?
Het afdekken van de radicale vleugel binnen de NVA die niettevreden is met het blijven palaveren tegen beter weten ( maar er is geen andere keuze ) in ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:42   #178
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Laat mij het zo stellen : in een beschaafd land mag een democrate nog vaststellen dat een extremist een extremist is. Als u van mening bent dat dit op een Vlaams forum niet meer mag, gelieve dit duidelijk te kennen te geven zodat we weten waar we aan toe zijn.
Beweren dat iemand geen democraat is, is natuurlijk niet hetzelfde als iemand beschuldigen van extremisme, nietwaar ?

Tenzij dat één pot nat is voor U ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:45   #179
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Goh, strawmen, pars pro toto, ad hominems, intentieprocessen, ik weet niet waar ik moet beginnen met dergelijke drogargumenten.

Vertel me eens Gwylian, wat vind jij van kinderverkrachters, vrouwenmishandelaars en massamoordenaars? Als je hun normen en waarden niet evenwaardig vind aan die van de rest van de gemeenschap, dan ben je geen democraat?

Met andere woorden, je mag van andere mensen vinden wat je wil. Dat mag terecht zijn, of zelfs geheel onterecht. Dat maakt jou nog niet ondemocratisch.

Van zodra je andermans' rechten wil gaan inperken op basis van wat jij van hun mening vindt, dan ben je ondemocratisch.

Daar heeft Van Aelst bij mijn weten nog geen blijk van gegeven, noch de N-Va, noch het VB. De andere politieke partijen, met bijzondere stip de franstalige partijen, regelmatig.
Wel wel, mijnheer Nyquist, de stank van het totaal op hol geslagen extremistisch nationalisme dat dezer dagen kennelijk hoogtij viert in Vlaanderen blijkt nu zelfs al een in de regel redelijk mens als u te hebben aangetast.

Uw argument slaat nergens op : u weet zeer goed dat het aanhalen van misdrijven van gemeenrecht en overwegingen inzake de normen en waarden van hun daders volkomen irrelevant zijn in een discussie omtrent de geringschatting van andere culturen of zelfs een ontkenning van de waarde ervan en/of omtrent democratie, extremisme, of racisme.

Het gaat hier niet om een “verschil van mening” tussen een figuur als Van Aelst en mijzelf, maar om het aanklagen van een uiting van een verwerpelijk extremistisch gedachtegoed in hoofde van Van Aelst. Nu, als u het toch op die wijze wil uitdrukken : met de kinderverkrachters, vrouwenmishandelaars en massamoordenaars waarover u het hebt “verschil” ik evenveel van “mening” als met Van Aelst.

Voor mij heeft Van Aelst het recht een extremist te zijn. Ik heb het recht te zeggen dat hij dat is, als dit uit zijn uitspraken blijkt. Niemand – dus ook u niet – heeft het recht mij dat te ontnemen.
Gwylan is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:49   #180
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Beweren dat iemand geen democraat is, is natuurlijk niet hetzelfde als iemand beschuldigen van extremisme, nietwaar ?

Tenzij dat één pot nat is voor U ?

mvg. Sint Ignacius
Ik herhaal wat ik stel in mijn post 118 :

Wie stelt dat een andere taal – welke deze ook weze -, en per evidente uitbreiding de cultuur waarvan deze inherent deel uitmaakt en het volk dat met deze cultuur is verbonden “onbeduidend” cq. niets betekenend is, getuigt van een extremistisch gedachtegoed dat volstrekt onverenigbaar is met een democratische ingesteldheid. De erkenning dat alle mensen en alle volkeren evenwaardig zijn is immers een fundament van het democratisch denken.

Wie dergelijke fundamentele waarden der universele democratie ontkent, kan derhalve geen democraat zijn.
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be