![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Cassatie = verbreking van het vonnis: het hof van cassatie kijkt na of de procedurefouten waar je eventueel op wijst, ernstig genoeg zijn, verbreekt dan het vonnis, en stuurt je door naar een EVENWAARDIGE rechtbank als die van je proces (assisen) maar in een andere plaats.
Totaal wat anders dan wat jij denkt. Ik zou dus maar snel rood worden als ik jou was en niet onnozel blijven doen over zaken waar je duidelijk niks van weet. ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nva heeft "officieel" gereageerd op de polemiek die de Vic Van Aelst veroorzaakt.
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110530_140 titel: 'Van Aelst verwoordt buikgevoel vele Vlamingen' subtitel: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#164 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cassatie is het tenietdoen van een vonnis, wegens procedure-fouten.
Laatst gewijzigd door Pietje : 30 mei 2011 om 18:16. |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij verwoordt zeker mijn buikgevoel. En ik ben niet zo gaan denken door "manipulators" of "populisten" zoals vele personen hier op het forum denken. Ik ben zo gaan denken door elke dag in contact te komen met Franstaligen in Brussel en de rand. De mentaliteit van de Franstaligen doet me altijd heel sterk denken aan de mentaliteit van de blanke Boeren tegenover de zwarten in Zuid-Afrika waar ik jaren gewoond heb.
|
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar is het al geen kwestie meer van of de vlaming genaaid wordt, maar door wie.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 mei 2011 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee dat klopt, wat wil je daarmee precies zeggen?
|
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Spijtig voor België dat links in Vlaanderen nooit erg veel te betekenen heeft gehad in Vlaanderen want dan kenden we al lang maar één taal meer en was er geen buikgevoel...
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige, vermits u het over boersheid wil hebben : wie zich als een gestampte boer gedraagt is een gestampte boer. Dat heeft niets met “hogere” of “lagere” culturen te maken. |
|
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Leg gerust uit wat je bedoelt ipv te orakelen over een hypothetische evolutie indien....
|
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tenzij dat één pot nat is voor U ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw argument slaat nergens op : u weet zeer goed dat het aanhalen van misdrijven van gemeenrecht en overwegingen inzake de normen en waarden van hun daders volkomen irrelevant zijn in een discussie omtrent de geringschatting van andere culturen of zelfs een ontkenning van de waarde ervan en/of omtrent democratie, extremisme, of racisme. Het gaat hier niet om een “verschil van mening” tussen een figuur als Van Aelst en mijzelf, maar om het aanklagen van een uiting van een verwerpelijk extremistisch gedachtegoed in hoofde van Van Aelst. Nu, als u het toch op die wijze wil uitdrukken : met de kinderverkrachters, vrouwenmishandelaars en massamoordenaars waarover u het hebt “verschil” ik evenveel van “mening” als met Van Aelst. Voor mij heeft Van Aelst het recht een extremist te zijn. Ik heb het recht te zeggen dat hij dat is, als dit uit zijn uitspraken blijkt. Niemand – dus ook u niet – heeft het recht mij dat te ontnemen. |
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie stelt dat een andere taal – welke deze ook weze -, en per evidente uitbreiding de cultuur waarvan deze inherent deel uitmaakt en het volk dat met deze cultuur is verbonden “onbeduidend” cq. niets betekenend is, getuigt van een extremistisch gedachtegoed dat volstrekt onverenigbaar is met een democratische ingesteldheid. De erkenning dat alle mensen en alle volkeren evenwaardig zijn is immers een fundament van het democratisch denken. Wie dergelijke fundamentele waarden der universele democratie ontkent, kan derhalve geen democraat zijn. |
|
![]() |