![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vorige week ging ik zoals gewoonlijk op donderdagavond naar de bank (da's de dag dat de bank langer open is voor mensen die overdag moeten werken). Echter ... gesloten ... vanaf die of die datum enkel nog open 's morgens of op afspraak.
Goed ... mijn werk er dus op afgestemd en twee dagen later terug ... op een ochtend naar de bank. Ik heb daar lang moeten wachten omdat ... er slechts 1 loketbediende zat die de klanten nog kon bedienen. De klanten kregen tevens te horen dat ze zich veel beter aan die self service hokjes aandienden. Eerlijk gezegd vind ik dat een schande ... amper nog openingsuren en steeds minder bediendes maar wel steeds meer gigantische winsten om ... waarschijnlijk ... bonussen uit te betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De uitzuigers van de bank zijn nergens beschaamd om, ook al is het mensen ridicule intresten, rommelaandelen of degoutant slechte beleggingsfondsen aan te bieden, via de staat een ordinaire hold-up op de burgers hun zuurverdiende centjes te plegen en er dan nog eens een losgeslagen moraal op na te houden inzake tewerkstelling, service en bonussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij het pre-geldautomaat/pre-internet-tijdperk bij mijn dorps-bank(je) in de jaren tachtig...Ja,toen ging ondergetekende ook vrijwel wekelijks even bij de bank langs..
(tegenwoordig is die bank deel van de meest onsuccesvolle internationale bankgroep van Europa ![]() Maar ja,standaardprocedures verrechtvaardigen blijkbaar geen mens-tot-mens interaktie meer.Enkel "beleggingsgesprekken" en "uw financiele planning" (alsof iedereen weet wat hij/zij binnen 1,5 en 10 jaar zal doen) mogen nog door mensen gedaan worden.(enkele banken hebben ook dit laten vallen).. Resultaat is natuurlijk de massale verschuiving van SPAARgeleden naar kleine bankjes,uitgebaat door zelfstandigen.UIteindelijk zie ik de Dexia's,KBC's en BNP's helemaal verdwijnen uit de gemeentes.Men zal zich,na afspraak(liefst via mailapplicatie op de bank-website), naar het "regionaal financieel centrum" moeten begeven om nog een mens te zien... ....en uiterraard zal "trouw aan een bank" tegen dan helemaal van de oude tijd zijn.... wie oogst zal zaaien.. Laatst gewijzigd door kelt : 31 mei 2011 om 05:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Bij mijn verhuis laatst heb ik ook weer mogen ervaren dat overheden tegenwoordig flexibeler en efficiënter en klantgerichter werken dan banken en bedrijven. Wat was me dat allemaal. Ik kan er straks bijna een boek over schrijven.
Als je hier dan de neoliberalen ziet de vrije markt bewieroken lacht ge u kreupel. Wrang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah .. verkeerd uitgedrukt blijkbaar ... die "gewoonlijk" sloeg op donderdagavond ... niet op iedere week. Ik vond het handig dat de bank op donderdag open was tot 19.00 uur zodat ik niet speciaal verlof moet vragen om eens naar de bank te kunnen gaan. Uiteraard ga ik niet iedere week naar de bank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik dan een bankbediende promotie hoor maken om de automaten te gebruiken denk ik steeds bij mezelf ... die maakt eigenlijk reclame voor haar eigen ontslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is een beetje de huidige tendens hé. Overal 'besparen' op personeel. Ziekenhuizen, rusthuizen, banken, bedrijven, overheidsdiensten en in de plaats maken ze dan meer kaderposten aan. Dus besparen kan je zoiets niet noemen. Mijn banken moeten ons met rust laten. Als wij ons geld willen beleggen daar beslissen wij zelf over. Het advies van een bankier hebben wij niet nodig. Als je wat tegoeden kan missen beleg het in een kasbon/staatsbon, pensioensparen, veilige obligatie, onroerend goed, wijn en kunst (als je er iets van kent). Als de bank je belt en je een voorstel doet om je geld te beleggen wees er maar zeker van dat het in 90 % van de gevallen gaat over een slecht beleggingsfonds. Ze beloven veel, maar op het einde van de rit zal je belegd geld niet veel hebben opgebracht
![]()
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Omdat webbanking en pc banking toestanden "normaal" zijn aan het worden en je naar de bank gaat voor zaken zoals hypotheken, persoonlijke leningen, etc....
Daarom zijn er minder loketten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je naar de gemeente moet gaan, dan kom je identiek hetzelfde tegen (onzinnige openingsuren, trage bediening), alleen is het verschil daar dat je zelfs niet kan kiezen om daar niet voor af te dragen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 31 mei 2011 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 31 mei 2011 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe meer geld je hebt hoe vaker ze je gaan uitnodigen om eens naar hun kantoor te komen
![]() ![]()
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betalen voor een visa kaart terwijl het gratis aangeboden wordt, dat snap ik toch niet goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Als je bij Dexia een Visa of Mastercard aanvraagt zetten ze je rekening om in een zogenaamde Red, Gold of Platinum rekening. Als consument betaal je natuurlijk wat meer beheerskosten. Op een paar grootbanken moet je als consument betalen voor het beheer van je rekeningen. Dat zijn geen grote bedragen, maar het is toch schandalig?
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al 6 jaar lang een VISA kaard en heb daar nog nooit 1 cent voor betaald (Argenta). Ben ook niet van plan om dat te doen.
Die beheerskosten komen voor bij elke grootbank hier in België, vandaar dat ik ook een kleinere bank aanraad om je geld bij te zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |