Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2011, 11:44   #1
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard Rode lichten tegenwoordig verwarrend

Is het jullie ook al opgevallen dat men steeds vaker het groenlicht vervangt door een oranje knipperlicht?
Zoals hier in Dampoort.
Voor de automobilist zeer verwarrend, en bij een ongeval ook nog een bijkomende reden tot betwisting.
Hoog tijd dat daar eens komaf mee gemaakt wordt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 12:05   #2
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Is het jullie ook al opgevallen dat men steeds vaker het groenlicht vervangt door een oranje knipperlicht?
Zoals hier in Dampoort.
Voor de automobilist zeer verwarrend, en bij een ongeval ook nog een bijkomende reden tot betwisting.
Hoog tijd dat daar eens komaf mee gemaakt wordt.
Dat kan ik enkel en alleen maar beamen.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 12:34   #3
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

ik begrijp totaal niet waarom zo zo'n oranje knipperlichten installeren. lijkt me weer een uitvinding van groene verkeersontraders?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 14:59   #4
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.354
Standaard

In onze buurt hebben ze onlangs het verkeerslicht voor fietsers aangepast. Het wordt nu ook oranje VOOR het groen wordt. Bovendien hebben ze de rest van de timing niet aangepast, zodat het nu langer oranje is dan groen. Gevolg: velen beginnen nu over te steken bij oranje omdat ze bij groen nauwelijks de straat over geraken. En weten niet altijd of het nu groen of rood gaat worden. Kruispunt vlak bij een school, dat gaat fout lopen...

De andere verkeerslichten (voor auto's en voetgangers) zijn daar dan weer niet aangepast.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 31 mei 2011 om 15:00.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 15:21   #5
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Is het jullie ook al opgevallen dat men steeds vaker het groenlicht vervangt door een oranje knipperlicht?
Zoals hier in Dampoort.
Voor de automobilist zeer verwarrend, en bij een ongeval ook nog een bijkomende reden tot betwisting.
Hoog tijd dat daar eens komaf mee gemaakt wordt.
Verwarrend, daar kan ik nog in komen, omdat je wanneer je er langs komt, op een vrij snelle manier de correcte verkeerssituatie dient in te schatten. Zeker als je het er eerst daar anders gewend was.
Bijkomende reden tot betwisting, dat durf ik te betwisten. Omdat de verkeerswetgeving wél duidelijk blijft, ook al is er een oranje knipperlicht.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 16:32   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Is het jullie ook al opgevallen dat men steeds vaker het groenlicht vervangt door een oranje knipperlicht?
Zoals hier in Dampoort.
Voor de automobilist zeer verwarrend, en bij een ongeval ook nog een bijkomende reden tot betwisting.
Hoog tijd dat daar eens komaf mee gemaakt wordt.
Hoezo, als er nog amper verkeer is zijn niet-dynamisch-geregelde verkeerslichten (de "domme") aan kruispunten totale onzin, en extra tijdsverlies voor alle weggebruikers en slecht voor het milieu (lawaai, gezondheid) en nog extra stroomverbruik...

Werkende driekleurige verkeerslichten zijn er om het verkeer rechtvaardig te regelen in bepaalde omstandigheden, niet om bestuurders te pesten ; m.a.w aan deze plaatsingsvoorwaarden moeten ze voldoen:

Citaat:
http://wegcode.be/secties/mb/mb-111076/857-hs1art3

Hoofdstuk I. Verkeerslichten
Artikel 2. Plaatsingsvoorwaarden
Verkeerslichten, andere dan de verkeersknipperlichten voorzien in artikel 64.1.1°, 64.2 en 64.3 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, mogen slechts geplaatst worden indien het volume van het voertuigenverkeer en of van de voetgangers, de soort en het aantal ongevallen, het zicht, de snelheid van de voertuigen, de moeilijkheid die bij het oversteken van de rijbaan wordt ondervonden vanwege het verkeer, de plaatsgesteldheid of de verkeersvoorwaarden, dit rechtvaardigen.
Citaat:
en bij een ongeval ook nog een bijkomende reden tot betwisting.
Op basis van welke wet ?

De overgang naar knipperend oranjelicht is -bij wet- veilig bepaald (ook technisch moest het verkeerslicht een panne hebben):
Citaat:
Artikel 3. Driekleurige verkeerslichten
3.1. Algemeenheden.

3.1.1. De overgang van het oranjegeel knipperlicht dat alleen brandt, naar de fasen van de driekleurige verkeerslichten gebeurt over een bijzondere fase die bestaat uit :

ofwel het aangaan van de oranjegele lichten en vervolgens van de rode lichten en al de richtingen;
ofwel het aangaan van de rode lichten in één richting en van de rode lichten in al de richtingen;

3.1.2. De driekleurige lichtinstallaties moeten voorzien zijn van veiligheidsinrichtingen die de werking van de driekleurige lichten in alle richtingen onderbreken, zodra, ingevolge een ontregeling, twee verkeersstromen elkaar kunnen snijden of zodra als gevolg van een defekt een reglementair rood licht niet meer brandt wanneer het zou moeten branden.
Als het oranjelicht begint te knipperen gelden de normale verkeersregels ( meestal door voorrangsborden) op dat kruispunt.

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110516_069

SP.A wil 'slimme verkeerslichten'
maandag 16 mei 2011, 12u41Auteur: bbd

De SP.A wil niet, zoals Touring voorstelt, dat sommige verkeerslichten 's avonds worden uitgeschakeld en op oranje gaan. De partij wil 'slimme verkeerslichten'.
"Studie" TM Leuven
Citaat:
http://www.maerivoet.org/website/per...erslichten.pdf

Effecten van ‘slimme’ verkeerslichten aan kruispunten

Achtergrond in Vlaanderen:
• De Commissie van Mobiliteit en Openbare Werken wenst de impact van slimme verkeerslichten
op de files en het milieu te onderzoeken (Vlaams Parlement 29/02/2008: “Voorstel van resolutie:
Opstarten van proefprojecten met ‘slimme’ verkeerslichten”).
• Dit kadert onder andere in het optimaal benutten van de wegcapaciteit via dynamisch
verkeersbeheer.
• In Vlaanderen zijn er al slimme verkeerslichten, maar volgens de indieners van het
resolutievoorstel sorteren ze weinig effect omdat ze slecht gebruikt worden. Vandaar de vraag
naar een grondig onderzoek op de mogelijk sterke vermindering van wachttijden en de bijhorende
positieve impact op het milieu.
Slimme verkeerslichten:
• Gewone verkeerslichten hebben vaste rood- en groentijden.
• Slimme verkeerslichten springen op rood of groen al naargelang de het aantal voertuigen dat er
passeert. Daardoor kan het verkeer vlotter verlopen.
• Dat gebeurt aan de hand van sensoren, zoals bijvoorbeeld:
o Kleine cameraatjes die kunnen kijken hoeveel voertuigen er een kruispunt naderen.
o Elektromagnetische lussen die in het asfalt/beton worden gegraven en die kunnen
detecteren wanneer er voertuigen over rijden.
• Men stelt de lichten dan zo in, dat hoofdwegen bv. langer groen licht krijgen, en deze slechts rood
worden indien er een voertuig of voetganger op een zijweg wordt gedetecteerd.
• Financieel is dit een heel intelligente oplossing: je kan grote winst boeken op het vlak van
doorstroming en gezondheid, zonder dat het veel geld hoeft te kosten (de grootste kost is die van
de aankoop en installatie van de sensoren). Men dient immers infrastructureel niets te wijzigen,
enkel de bestaande signalisatie te optimaliseren.
... ]
De vraag is alweer, wie betaald ze (uit de SP.A- koffiekas ), en wie mag ze aanleggen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 mei 2011 om 16:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 18:44   #7
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Dit heeft niks te maken met oranje flikkerlichten.
Die oranje lichten aan Dampoort werken altijd. En ik merk veel ergernis en twijfel bij automobilisten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 19:18   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit heeft niks te maken met oranje flikkerlichten.
Die oranje lichten aan Dampoort werken altijd. En ik merk veel ergernis en twijfel bij automobilisten.
Werken of knipperen altijd ? ?
Euh, bij een normaal werkend verkeerslicht werken de oranje lichten ook altijd want na groen wordt het telkens opnieuw oranje.

Tja, wat is het nu flikkert of knippert het oranjelicht nu wel of niet altijd ?
Dat is toch uw startpost:
Citaat:
Is het jullie ook al opgevallen dat men steeds vaker het groenlicht vervangt door een oranje knipperlicht?
Zoals hier in Dampoort.
Zoals ik schreef en citeerde:
De overgang naar knipperend oranjelicht is -bij wet- veilig bepaald (ook technisch moest het verkeerslicht een panne hebben):

Citaat:
Citaat:
Artikel 3. Driekleurige verkeerslichten
3.1. Algemeenheden.

3.1.1. De overgang van het oranjegeel knipperlicht dat alleen brandt, naar de fasen van de driekleurige verkeerslichten gebeurt over een bijzondere fase die bestaat uit :

ofwel het aangaan van de oranjegele lichten en vervolgens van de rode lichten en al de richtingen;
ofwel het aangaan van de rode lichten in één richting en van de rode lichten in al de richtingen;
...]
Natuurlijk werken die oranje lichten volgens artikel 3, en in Dampoort eventueel knipperlichttoestand is toch ook zo voorzien in artikel 3 van de wegcode.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 mei 2011 om 19:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 19:24   #9
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Is misschien een eerste stap naar afschaffing, zoals op het kruispunt Lammerstraat/Walpoortstraat is gebeurd...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 19:30   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit heeft niks te maken met oranje flikkerlichten.
Die oranje lichten aan Dampoort werken altijd.
Toch wel, post hierboven. Want je schreef dat die oranjelichten altijd knipperen "en het groen vervangen". Euh, oranjelichten kunnen het groen niet vervangen uit alle richtingen, want knipperend oranjelicht betekend dat de normale voorrangsregels weer tellen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Is het jullie ook al opgevallen dat men steeds vaker het groenlicht vervangt door een oranje knipperlicht?
Zoals hier in Dampoort.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En ik merk veel ergernis en twijfel bij automobilisten
Bij automobilisten die hun rijbewijs niet waard zijn misschien.
Die ergeren zich en twijfelen aan heel wat verkeersregels ...

Ik ken al 35 jaar geleden steden in Duitsland waar de meeste verkeerslichten op doorstroomwegen vanaf 0.00 hr automatisch naar oranjeknipperlicht-toestand overgaan. Is toch de normaalste zaak van de wereld als er vanuit de zijwegen dan nog zelden verkeer komt.

De laatste 15 jaar zijn dat in Duitsland allemaal slimme verkeerslichten geworden die enkel op rood schakelden voor de hoofdweg als een auto vanuit de zijweg over de inductielus stopte.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 mei 2011 om 19:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 19:41   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Is misschien een eerste stap naar afschaffing, zoals op het kruispunt Lammerstraat/Walpoortstraat is gebeurd...
Waar ze niet meer nodig zijn wegens andere verkeershoeveelheden kan men ze idd volledig afschaffen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 19:51   #12
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

In duitsland gaat het licht van rood naar orange en dan naar groen, niet als race-indicatoren maar om de bestuurders de wagen in eerste te laten zetten of in het algemeen op te maken dat ze verder gaan kunnen rijden. Als je vaak naar het buitenland rijd ken je toch ook een beetje de borden en verkeersregels en aanverwanten mag ik hopen?

Een orange knipperlicht wil gewoon zeggen dat ieder in de rijrichting mag doorrijden maar nog steeds moet opletten op de andere vverkeersregels zoals voorrang van rechts (aan dubbel kruispunt langs een zijde bv)..
In feite dus niet verwarrend maar een basisweet.

Maar ja sorry hoor topic starter en al diegene die "gelijk" geven... dit is nog maar weer eens het bewijs dat we zeuren om te zeuren en over elk pietluttig detail eindeloos kankeren en van muggen olifanten maken.
Steek uw energie eens in echt concretere dingen die echt wat betekenen; zorg dat je voorkomt dat er van die regeltjes nodig zijn door anders te leven dan je nu doet. want die regeltjes en zogenaamde betuttelingen zijn 9op 10 nu wel het gevolg van hoe wij allen tesamen onze maatschappij vormen; door bepaald (wan)gedrag en het enkel aanpakken van symptomen ipv oorzaken winden we meer en meer de negatieve spiraal op met alle gevolgen van dien.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:00   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
In duitsland gaat het licht van rood naar orange en dan naar groen, niet als race-indicatoren maar om de bestuurders de wagen in eerste te laten zetten of in het algemeen op te maken dat ze verder gaan kunnen rijden.
Goed opgemerkt (rood en oranje tegelijkertijd bedoel je), en niet alleen in Duitsland in de meeste landen is dat zo, in achterlijk-Be wil men zoveel mogelijk de verkeerstroom onnodig hinderen en extra milieubelasting.

Citaat:

In vielen Ländern Europas übliche Signalabfolge mit vier Signalisierungszuständen

http://de.wikipedia.org/wiki/Ampel
http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_light


en daarbij ook nog Groen+oranje om oranje aan te kondigen (5e faze) bestaat ook (bvb Oostenrijk)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 mei 2011 om 20:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:24   #14
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Goed opgemerkt (rood en oranje tegelijkertijd bedoel je), en niet alleen in Duitsland in de meeste landen is dat zo, in achterlijk-Be wil men zoveel mogelijk de verkeerstroom onnodig hinderen en extra milieubelasting.



http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_light


en daarbij ook nog Groen+oranje om oranje aan te kondigen (5e faze) bestaat ook (bvb Oostenrijk)
Zo is dat
Ongeacht de loeiharde snelheden in Duitsland zowel overdag bij drukker verkeer als 's nachts en dat er ook geregeld ongevallen gebeuren heb toch steevast de indruk dat in het algemeen er veel gedisciplineerder gereden wordt dan waar ook in de EU (frankrijk, spanje, italië om maar enkele toppers te noemen zijn vaak enge reisjes als je het mij vraagt.. nog even en we zijn in india of ergens in afrika waar elke keer je rijd een gok is op dood of leven of zwaar gewond... en waar ook de gevolgen dan ook zwaarder zijn op persoonlijk vlak; geen verzekering, zelf opdraaien voor hospitalisatie kosten,...). Of is dat net iets te geromantiseerd van mij, mogelijk.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:26   #15
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch wel, post hierboven. Want je schreef dat die oranjelichten altijd knipperen "en het groen vervangen". Euh, oranjelichten kunnen het groen niet vervangen uit alle richtingen, want knipperend oranjelicht betekend dat de normale voorrangsregels weer tellen.



Bij automobilisten die hun rijbewijs niet waard zijn misschien.
Die ergeren zich en twijfelen aan heel wat verkeersregels ...

Ik ken al 35 jaar geleden steden in Duitsland waar de meeste verkeerslichten op doorstroomwegen vanaf 0.00 hr automatisch naar oranjeknipperlicht-toestand overgaan. Is toch de normaalste zaak van de wereld als er vanuit de zijwegen dan nog zelden verkeer komt.

De laatste 15 jaar zijn dat in Duitsland allemaal slimme verkeerslichten geworden die enkel op rood schakelden voor de hoofdweg als een auto vanuit de zijweg over de inductielus stopte.
Daar hebben we het dus niet over. We hebben het op punten waar het groen vervangen is door een oranje knipperlicht.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:35   #16
thefishdoesntthink
Gouverneur
 
thefishdoesntthink's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: are
Berichten: 1.094
Standaard

Vooral 'snachts laat men ze knipperen omdat lichten dan niet nodig zijn.
__________________
because the fish knows everything.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:37   #17
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Vooral 'snachts laat men ze knipperen omdat lichten dan niet nodig zijn.
Ja maar in volle ochtenverkeer het groen vervangen door oranje
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:56   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daar hebben we het dus niet over. We hebben het op punten waar het groen vervangen is door een oranje knipperlicht.
Nog nooit gezien, dus het groen begint ineens oranje te knipperen ?

En wat doet het oranjelicht dan nog daar ?

Lees eens de wegcode vooral artikel 6.3:

Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/105-art6

1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]
Titel I: Inleidende bepalingen
Artikel 6. Waarde van de bevelen van de bevoegde personen, van de verkeerstekens en van de verkeersregels
6.1. De bevelen van bevoegde personen gaan boven de verkeerstekens alsook boven de verkeersregels.

6.2. De verkeerstekens gaan boven de verkeersregels.

6.3. Als de verkeerslichten op een bepaalde plaats werken gelden hier de verkeersborden betreffende de voorrang niet die op dezelfde weg geplaatst zijn.

Deze bepaling geldt niet voor het oranjegeel knipperlicht en voor de lichten boven de rijstroken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 mei 2011 om 21:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 21:10   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ja maar in volle ochtenverkeer het groen vervangen door oranje
Het verkeerslicht kan een licht defect hebben of niet meer heel correct werken, dan gaat het oranjelicht automatisch knipperen omdat dat zo voorzien is. (groen en rood worden zoals voorzien uitgeschakeld)

Als het bewust met opzet gedaan is -zonder geldige reden- in volle ochtendverkeer (door de wegbeheerder) begrijp ik het niet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 mei 2011 om 21:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 21:38   #20
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Ga maar eens kijken aan Dampoort
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be