Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2011, 16:25   #141
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
vergeet het.
Vlaanderen is geen eenheidsworst (zuid-brabanders, vlamingen en limburgers) zoals EddyBal en jij denken.

dat is ook weer iets 'Belgisch' de regionale identiteit proberen te vernietigen, ook de lokale dialecten, en het vervangen door iets kunstmatig.
Iets kunstmatigs zoals groot Holland? OMG man, ben jij een zeiker zeg! Niet één bericht ON TOPIC, en alles NEGATIEF.

Met vrienden als jij is het hard vechten voor Vlaanderen. GFY!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 16:27   #142
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Dude kerel get a sense of humour... als ik zoiet schrijf dan moet ge da echt ni serieus gaan pakken...
(En ten tweede, ge zult echt in elke provincie wel iemand vinden die zoiets ondertekent, da was mijn punt, en alleen al daaraan zoude mss kunnen zien dat het mss niet serieus bedoeld was?)

Bovendien, gij kent mij duidelijk niet. Ik pleit ni voor eenheidsworst en het vervangen van dialecten door AN of wat dan ook; waar ge da gedacht vandaan haalt weet ik ni.
Ik ben juist taalanarchist die tegen te strenge taalnormering is, gelijk da ge zou weten als ge mijn bijdragen op projecten als vlaamswoordenboek.be, vlaamsetaal.be of antwerps.be zou kennen.

Maar goed; why so serious?

Nu stamp je TWEE keer tegen zijn schenen. Het MOET en ZAL eenheidswordt NEDERLANDS zijn he! Of hij rijgt je persoonlijk aan zijn oranje bajonet!

Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
Oud 3 juni 2011, 16:43   #143
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Iets kunstmatigs zoals groot Holland? OMG man, ben jij een zeiker zeg! Niet één bericht ON TOPIC, en alles NEGATIEF.

Met vrienden als jij is het hard vechten voor Vlaanderen. GFY!
groot-holland =/= groot-nederland.
groot-holland = noord- + zuid-holland.

en het is wel on topic want het gaat over de PLAKKAAT VAN VERLATINGHE wat een Groot-Nederlands project was in de 16de eeuw dat jij wilt besmeuren met je Belgicistisch gezeik.

jij vecht voor de naam Vlaanderen (weer iets belgicistisch), ik vecht voor al haar inwoners.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 16:44.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 16:45   #144
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dude kerel get a sense of humour... als ik zoiet schrijf dan moet ge da echt ni serieus gaan pakken...
(En ten tweede, ge zult echt in elke provincie wel iemand vinden die zoiets ondertekent, da was mijn punt, en alleen al daaraan zoude mss kunnen zien dat het mss niet serieus bedoeld was?)

Bovendien, gij kent mij duidelijk niet. Ik pleit ni voor eenheidsworst en het vervangen van dialecten door AN of wat dan ook; waar ge da gedacht vandaan haalt weet ik ni.
Ik ben juist taalanarchist die tegen te strenge taalnormering is, gelijk da ge zou weten als ge mijn bijdragen op projecten als vlaamswoordenboek.be, vlaamsetaal.be of antwerps.be zou kennen.

Maar goed; why so serious?
en dat 'verkavelingsvlaams' dan dat men wilt aan alle Vlamingen opdringen vanuit de media?
Oud 3 juni 2011, 16:47   #145
EddyBal

Standaard

Citaat:
groot-holland =/= groot-nederland.
groot-holland = noord- + zuid-holland.

en het is wel on topic want het gaat over de PLAKKAAT VAN VERLATINGHE wat een Groot-Nederlands project was in de 16de eeuw dat jij wilt besmeuren met je Belgicistisch gezeik.

jij vecht voor de naam Vlaanderen (weer iets belgicistisch), ik vecht voor al haar inwoners.
Haar inwoners? Om ze te laten knechten door Holland ja! Zodat ze van de ene slavenstaat rechtstreeks naar de andere slavenstaat worden geloodst. Als je een beetje een democraat zou zijn, zou je eerst de MENING van die Vlamingen vragen, en ondanks de door jouw aangehaalde VALSE cijfers, die je NERGENS kan staven, willen de Vlamingen géén HOLLANDERS zijn.
Oud 3 juni 2011, 16:50   #146
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dat 'verkavelingsvlaams' dan dat men wilt aan alle Vlamingen opdringen vanuit de media?
Is dat mijn fout?

PS in Noord-Nederland is het nog veel erger gesteld met talige variatie en 'identiteit' dan in België/Vlaanderen en spreken nog veel meer mensen taalkundige 'eenheidsworst' en minder dialect dan bij ons dus of we ons daarbij staatkundig moeten aansluiten weet ik niet hoor, want wie bij den hond slaapt... krijgt zijn vlo- eenheidstaalworst der gratis en veurniet bij. En dat is toch just wat dat ge ni wilt?
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 17:08   #147
Shadowke

Standaard

Citaat:
Haar inwoners? Om ze te laten knechten door Holland ja! Zodat ze van de ene slavenstaat rechtstreeks naar de andere slavenstaat worden geloodst. Als je een beetje een democraat zou zijn, zou je eerst de MENING van die Vlamingen vragen, en ondanks de door jouw aangehaalde VALSE cijfers, die je NERGENS kan staven, willen de Vlamingen géén HOLLANDERS zijn.
verknechten? neen.
bevrijden van het Belgicisme waar jij nog altijd voor bent!

btw je hebt zelf geen cijfers dat er een grote meerderheid voor een Vlaamse staat is. dus gelieve iemand anders aan te vallen aub.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 17:12.
Oud 3 juni 2011, 17:11   #148
Shadowke

Standaard

Citaat:
Is dat mijn fout?
maar je steunt het wel.

Citaat:
PS in Noord-Nederland is het nog veel erger gesteld met talige variatie en 'identiteit' dan in België/Vlaanderen en spreken nog veel meer mensen taalkundige 'eenheidsworst' en minder dialect dan bij ons dus of we ons daarbij staatkundig moeten aansluiten weet ik niet hoor, want wie bij den hond slaapt... krijgt zijn vlo- eenheidstaalworst der gratis en veurniet bij. En dat is toch just wat dat ge ni wilt?
blijkbaar ken je nederland niet.

het fries bestaat nog steeds en staat zelfs in de grondwet beschermd als 2e officiële taal. rechtspraken en examens mogen in het Fries afgelegd worden in héél Nederland op aanvraag.

ook de nedersaksische dialecten van drenthe en groningen worden nog massaal gesproken.
Oud 3 juni 2011, 17:19   #149
EddyBal

Standaard

Citaat:
verknechten? neen.
bevrijden van het Belgicisme waar jij nog altijd voor bent!

btw je hebt zelf geen cijfers dat er een grote meerderheid voor een Vlaamse staat is. dus gelieve iemand anders aan te vallen aub.
Jaja, geef het kind een andere naam, en het is plots geen slavenhaalderij meer? Denk jij nu echt dat de Vlamingen daar gaan intrappen? Jij komt ook net uit de kool gekropen nietwaar? Het is veelbetekenend dat je de Vlamingen werkelijk zo laag intelligent inschat.

En zou je misschien nu eens voor EEN keer een boodschap ON TOPIC kunnen schrijven? Kwestie van de schijn op te houden dat je weet waarover je bezig bent?

Laatst gewijzigd door EddyBal : 3 juni 2011 om 17:20.
Oud 3 juni 2011, 17:25   #150
Shadowke

Standaard

Citaat:
Jaja, geef het kind een andere naam, en het is plots geen slavenhaalderij meer? Denk jij nu echt dat de Vlamingen daar gaan intrappen? Jij komt ook net uit de kool gekropen nietwaar? Het is veelbetekenend dat je de Vlamingen werkelijk zo laag intelligent inschat.

En zou je misschien nu eens voor EEN keer een boodschap ON TOPIC kunnen schrijven? Kwestie van de schijn op te houden dat je weet waarover je bezig bent?
indien je de provincies veel bevoegdheden geeft en dat den haag zich enkel bezighoudt met de echte nationale zaken, kunnen de vlaamse provincies (vlaanderen (oost-vl, west-vl en zeeuws-vl), zuid-brabant (antwerpen, vl-brab en brussel) en (west-)limburg) hun eigen beleid voeren.
daar zijn de gewone Vlamingen beter af dan het semi-belgicistische ondemocratische Vlaanderen waar jij voor bent.

kben nog altijd on topic bezig, maar jij verkracht de geschiedenis van je eigen regio

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 17:26.
Oud 3 juni 2011, 17:33   #151
EddyBal

Standaard

Citaat:
indien je de provincies veel bevoegdheden geeft en dat den haag zich enkel bezighoudt met de echte nationale zaken, kunnen de vlaamse provincies (vlaanderen (oost-vl, west-vl en zeeuws-vl), zuid-brabant (antwerpen, vl-brab en brussel) en (west-)limburg) hun eigen beleid voeren.
daar zijn de gewone Vlamingen beter af dan het semi-belgicistische ondemocratische Vlaanderen waar jij voor bent.

kben nog altijd on topic bezig, maar jij verkracht de geschiedenis van je eigen regio
En jij verkracht Vlaanderen dat al veel langer bestaat in de huidige vorm, dan dat we ooit één deel waren met de noorderburen. Laat het aan ONS, de bevilking over om te kiezen. Ik weet wat het antwoord zal zijn, en dat heeft NIKS te maken met de rare opdeling van provincies die jij wil maken.

Jij bent echt een zeiker en ambrasmaker en komt gewoon de topic verstoren omdat je mij niet kan verdragen omdat ik tégen jouw project ben. Mijn handtekening verraad mijn huidige bedoeling en de bedoeling van deze topic, die jij alleen maar komt verkrachten met onzinnige en off-topic gelul. Je had moeten blij zijn dat ik mijn handtekeing heb veranderd, maar nee: je komt gewoon nog wat schijten. Ik ga dus NIET meer op je gezever antwoorden: je bent het NIET waard.
Oud 3 juni 2011, 17:38   #152
Shadowke

Standaard

Citaat:
En jij verkracht Vlaanderen dat al veel langer bestaat in de huidige vorm, dan dat we ooit één deel waren met de noorderburen. Laat het aan ONS, de bevilking over om te kiezen. Ik weet wat het antwoord zal zijn, en dat heeft NIKS te maken met de rare opdeling van provincies die jij wil maken.
het huidige Vlaams gewest bestaat nog pas 50 jaar.
de hertogdommen en graafschappen waarvan jouw huidige Vlaanderen uitmaakten, hebben 1.000 jaar bestaan.
u zei?

Citaat:
Jij bent echt een zeiker en ambrasmaker en komt gewoon de topic verstoren omdat je mij niet kan verdragen omdat ik tégen jouw project ben. Mijn handtekening verraad mijn huidige bedoeling en de bedoeling van deze topic, die jij alleen maar komt verkrachten met onzinnige en off-topic gelul. Je had moeten blij zijn dat ik mijn handtekening heb veranderd, maar nee: je komt gewoon nog wat schijten. Ik ga dus NIET meer op je gezever antwoorden: je bent het NIET waard.
ik zeiker en ambrasmaker? ik vecht enkel tegen het belgicisme.
als jij me daardoor een zeiker en ambrasmaker vindt, zegt meer over jou dan over mij.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 17:41.
Oud 3 juni 2011, 17:45   #153
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
maar je steunt het wel.
Voor den tweede keer: waar haalde da vandaan?
In mijn ideaal VL spreekt iedereen zijn dialect en is iedereen taalgevoelig genoeg om mekander zonder al te veel problemen te verstaan (da's maar kwestie van gewenning zenne)

Vør den twidde kiër: wor olde g�* da vandoan?
In maën idejoal Vløngdere klapt iederiën z'n aëge dialect en is iederiën toalgevulig genoeg oem makaendere zongder al te veul probleme te verstaan (dad is mor een kweste van gewenning zenne)

Citaat:
blijkbaar ken je nederland niet.
Net sa goed at ik wille soe, dat is wier... mar do kinst natuerlik nea in lân sa goed kinne atste wille soest, fynsto ek net?

Citaat:
het fries bestaat nog steeds en staat zelfs in de grondwet beschermd als 2e officiële taal. rechtspraken en examens mogen in het Fries afgelegd worden in héél Nederland op aanvraag.
Dat is wier... it Frysk hat dan ek mear (histoaryske) redens om erkend te wurden as mindertalstaal, om't it in de skiednis fan it 'Nederlânsk' gjin rol spilet...

Mar doe't ik de lêste kear in Fryslân wie, soene wy in pizza ite yn in lyts restaurantsje in Ljouwert en hoewol't wy allegearre moai Frysk praatten wie der dochs gjinien dy't ús yn it Frysk helpe koe
At der al 60% fan Fryslân Frysk sprekke kin, is it al moai! (en ek it Frysk fan eltse generaasje ferwetteret mear en mear en wurdt eltse generaasje mear Nederlânsk!

Citaat:
ook de nedersaksische dialecten van drenthe en groningen worden nog massaal gesproken.
Ja der binne noch wol streken dêr't sy in protte dialekt spreke, dat ûntken ik net ek (NL-)Limboarch soesto neame kinne as foarbyld.
mar ek hjirre in België binne der sokke provinsjes. En yn West-Flaanderen bygelyks, sprekke noch in protte mear minsken harren dialekt as yn dy dialekt-fêste provinsjes dy'sto hjir krekt neamde.
Yn úze minst-dialektfêste provinsjes sprekke ek noch mear minsken har dialekt as yn Nederlands minst dialektfêste provinsjes.

We soene der in ûndersyk nei dwaan moatte, mar ik bin der seker fan dat hjir in Flaanderen, der mear % minsken fêsthâlde oan harren lokale taal, as yn hiel Nederland.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 3 juni 2011 om 18:08.
Oud 3 juni 2011, 17:51   #154
Shadowke

Standaard

Citaat:
We soene der in ûndersyk nei dwaan moatte, mar ik bin der seker fan dat hjir in Flaanderen, der mear % minsken fêsthâlde oan harren lokale taal, as yn hiel Nederland.
dit komt door onze eigen Vlaamse audiovisuele media die constant dat kunstmatige 'verkavelingsvlaams' promoot en de eigen dialecten probeert te verdringen.

voor mij is het simpel: een ècht Vlaams Vlaanderen (met behoud van de regionale identiteiten, provincies, ...) of géén Vlaanderen.
Oud 3 juni 2011, 17:51   #155
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Jij woont in Scandinavië. Het Fries is een soort Noorsachtig Nederlands. Het Gronings is ook best wel een interessant dialect en nog steeds springlevend bij de jongere bevolking (die doorgaans daarenboven beter AN beheerst dan de gemiddelde Vlaam die zowel zijn dialect als de standaardtaal slordig praat). Het Gronings is eigenlijk een Friesachtig Nedersaksisch, het is ook de provincie met het meeste contact met Friesland of alleszins er de hechtste band mee (wat zich uiterlijk manifesteert in een rivaliteit).

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 juni 2011 om 17:53.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 17:52   #156
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Jij woont in Scandinavië. Het Fries is een soort Noorsachtig Nederlands.
neen, het Fries vormt mee de basis van het Nederlands
het Fries heeft zelfs invloed gehad op het Engels

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 17:53.
Oud 3 juni 2011, 18:04   #157
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
voor mij is het simpel: een ècht Vlaams Vlaanderen (met behoud van de regionale identiteiten, provincies, ...) of géén Vlaanderen.
Ik siz ja, wêr kin ik tekenje?

Citaat:
neen, het Fries vormt mee de basis van het Nederlands
het Fries heeft zelfs invloed gehad op het Engels
Wat bedoelsto hjir krekt mei? It is wier dat it Ingelsk en it Frysk ferskate mienskiplike klankûntwikkelings hawwe, mar echt in "ynfloed" fan it Frysk op it Ingelsk kinsto dat net neame.

Ok no wurdt Frysk skriuwe my te moedsum dus sil ik er mar ris mei ophâlde
Jim hawwe der seker ék genôch fan hân

PS en yn it Standaardnederlânsk kinsto echt net sa folle Fryske ynfloed fine hear

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 3 juni 2011 om 18:08.
Oud 3 juni 2011, 18:16   #158
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Persoonlijk vind ik dialect geen gegeven waarvoor gestreden moet worden. Taal is rekbaar en dyanmisch genoeg om rijkdom te verzekeren. Verzorgd taalgebruik daarentegen. Zowel in dialect als in standaardtaal zijn er mensen die de neiging hebben primitief te praten.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 18:20   #159
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik siz ja, wêr kin ik tekenje?
velen denken hetzelfde als jij dus

Citaat:
Wat bedoelsto hjir krekt mei? It is wier dat it Ingelsk en it Frysk ferskate mienskiplike klankûntwikkelings hawwe, mar echt in "ynfloed" fan it Frysk op it Ingelsk kinsto dat net neame.

Ok no wurdt Frysk skriuwe my te moedsum dus sil ik er mar ris mei ophâlde
Jim hawwe der seker ék genôch fan hân

PS en yn it Standaardnederlânsk kinsto echt net sa folle Fryske ynfloed fine hear
in de steden ist stadsfries ('dialect' op basis van het nederlands en het fries).
het echt fries wordt vooral gesproken op het platteland.
maar normaal gezien kunnen alle Friezen ook gewoon Nederlands.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 18:21.
Oud 3 juni 2011, 18:23   #160
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dialect geen gegeven waarvoor gestreden moet worden. Taal is rekbaar en dyanmisch genoeg om rijkdom te verzekeren. Verzorgd taalgebruik daarentegen. Zowel in dialect als in standaardtaal zijn er mensen die de neiging hebben primitief te praten.
de dialecten behoren mee tot onze cultuur.
de dialecten opgeven is onze eigen cultuur opgeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be