![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leuk, maar daar kom je niet ver mee.
Dit heerschap produceert stellingen op een hoop gebakken lucht. Wijzen wij hem daar op, dan is ie nog kwaad ook...
![]() |
#203 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
|
![]() Een geregionaliseerde SZ zou Wallonië echter meer sensibiliseren én responsabiliseren.
Nu houden de transfers de levensstandaard kunstmatig hoog, terwijl dat geld niet kan gebruikt worden voor een daadwerkelijke economische input. Resultaat: Wallonië zit met te veel medische apparatuur, te veel doktoren, een te hoge levenstandaard, een te inactieve beroepsbevolking en een te zwakke economie, juist omdat de responsabilisering afgezwakt wordt door die transfers. Antoon Roosens (iemand die je absoluut niet als anti-solidair kan afschilderen, zelfs Bruno kan dat niet ![]() Een schitterend plan, waarvoor een splitsing van de SZ nodig is uiteraard.
![]() |
#205 |
|
![]() Maar ik zou wel graag eens van Bruno antwoord krijgen op mijn 2 vragen...
![]() |
#206 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#207 |
|
![]() En Bruno heeft zijn stellingen blijkbaar verlaten...
![]() |
#208 |
Minister-President
|
![]() Bruno verdedigt de staat België, terwijl deze staat is ontstaan door afgescheuring van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden omwille van onder andere taalredenen.
Daarenboven verwijt hij Vlaams-nationalisten taalracisten te zijn, waardoor hij nationalisme eigelijk verengt tot een taalkwestie. Hij vergeet wel dat de vrijheidsstrijd van zijn grote voorbeeld Zwitserland, en bijna alle andere Europese landen, ook als een nationalistische strijd kan worden gezien. Het is maar hoe je de natie definieert. Bruno is zo bekrompen in zijn denken dat hij de natie invult op taalcriteria. Racisten doen dit met etnische criteria. Je kan natuurlijk socio-culturele criteria nemen. Bruno is zelf een ook nationalist, maardan gebaseerd op een toevallig historisch territorium, afgescheurd onder invloed van een klerikale, industriële en franstalige elite met steun van Frankrijk. Een staat die niet was gedragen door een gemeenschap, maar op een door de staat georganiseerde brainwashing van haar inwoners om zich te verzekeren van zijn trouw ten opzichte van de Belgische belangengroepen en machthebbers. Een staat die tot voor kort een franstalige eenheidsstaat wou creëren, zoals ook in Frankrijk is gebeurd met de bijna-vernietiging van de lokale culturen. Zo een staat kan je gewoon niet steunen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
![]() |