![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() Citaat:
Ik heb die grafiek bekeken, en dat is in stedelijke omgeving en zelfs 60 kmh. (meestal is het 50 kmh) zoals ge ( ) opmerkt. Goede grafiek, en daar ben ik volledig mee akkoord. (dus waar kwetsbare weggebruikers ook verkeren). Ik citeer: Citaat:
Het is namelijk een expressweg met amper een Vmax van 90 kmh. Dit in British Columbia, Canada, ondertussen is het meestal 100 �* 110 kmh op die wegen daar, ze hebben uit "die grafieken" geleerd. Is speed killing us? ![]() This graph shows that crash risk is minimized for those drivers travelling 10-15 km/h over the average speed. (Average speeds in BC are almost always over posted speeds.) Contrary to popular belief, there are more crashes at slower speeds than at faster speeds. Raw speed and crash risk are not directly related, however, there is a U-shaped relationship which shows few fast drivers involved in crashes, and many more slow drivers involved in crashes.1 ![]() Photo radar and BC speed limits target safe drivers Under current BC speed limits, safe drivers are included within the red enforcement zone (the fastest 15% of vehicles). Speed enforcement should only target the top 2-5%. Enforcement tolerances set by police are often incorrect and result in even lower tolerances.2 ![]() Proper speed limits increase safety Setting speed limits according to the standards of the Institute of Transportation Engineers (the 85th percentile method) will... * focus enforcement on dangerous drivers, not revenue collection * increase speed limit compliance * provide greater consistency of speed limits * reduce speed variance resulting in reduced crashes The 85th percentile is the speed to which 85 percent of drivers travel below (under average, free-flow conditions). Referte 1: 1. Sources (partial list): •D. Solomon, "Accidents on Main Rural Highways Related to Speed, Driver and Vehicle," Bureau of Public Roads, July 1964. •J. A. Cirillo, "Interstate System Accident Research Study II, Interim Report II," Public Roads, vol. 35, no. 3, August 1968. •David L. Harkey, et. al., "Assessment of Current Speed Zoning Criteria," Transportation Research Record, no. 1281, 1990. Peter, ´uw studie´ is uit Australië: Citaat:
Redelijke limieten hebben ze ondertussen daar 100, 110 tot 130 kmh, kan men in Be alleeen maar van dromen, en fijn dat ge die studie zo goed vindt @ Alboreto. ![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 juni 2011 om 23:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Ah, ge hebt het vast over Duitsland als ge spreekt over 'apenland', want op de Antwerpse ring staat het vol met max 100 borden
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Blij dat ge tot inkeer zijt gekomen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() Citaat:
De stadsring R1 (caregorie snelweg/autoweg) is de uitzondering die de regel bevestigd. Omdat het afwijkt van Artikel 11 moeten er C43-100 kmh borden staan, of een dynamische snelheidsregeling (dynamische C43).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() Citaat:
Mijn posts # 1 (starttopic, la route polémique) en # 6 (N335) zijn wegen duidelijk buiten de bebouwde kom. En eigenlijk post # 3 van @bgf 324 ook, die zijn dus duidelijk ON TOPIC of totaal buiten stedelijke omgeving of stadsrand. Het gaat dus over doorgaande doorstroomwegen, ook hoofdwegcapaciteit duidelijk buiten de bebouwde kom die om rare redenen gefnuikt worden door de wegbeheerder. En indien van snelheidsverschillen en conflicten gesproken daardoor ontstaan de meeste. En in mijn post # 13 herhaal ik het nog eens: Citaat:
Citaat:
Iedereen is vrij een eigen draad te openen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2011 om 11:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Om een stelling te weerleggen die zegt 'er bestaan geen ...' is het voldoende om 1 voorbeeld te geven.
Ik heb er u tientallen gegeven.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Overal waar gezegd wordt dat snelheid een belangrijke factor is in de verkeersveiligheid probeert ge constant randgevalletjes te vinden waar het ofwel minder belangrijk is, ofwel de voorwaarden zodanig te stellen dat er niets meer overblijft om over te discussiëren. Het is nu wel duidelijk aangetoond dat snelheid en ook snelheidsverschillen een belangrijke factor is. Zeker op plaatsen waar verkeersdrempels, asverschuivingen en flitspalen het meeste voorkomen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 4 juni 2011 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() Citaat:
![]() Bijna elke 2+2-middenbermweg buiten de bbk in Vlaanderen heeft 100 kmh borden, Sure. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2011 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() ![]() Iedereen is vrij een eigen draad te openen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2011 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Dat bordje ziet ge wel meer als iemand geen argumenten meer heeft.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2011 om 15:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() Citaat:
In Wiki.nl staat namelijk bij dat Nederland 18,41 % water heeft (veel binnenwater wslk ![]() Citaat:
Citaat:
Dus betreft inwoners/km² landoppervlakte is die 401,4 km² de verkeerde berekening als het om bevolkingsdichtheid<>verkeersdensiteit gaat. Citaat:
Citaat:
is véél kleiner als ik oorspronkelijk uit de cijfers las. Ipv van 24 % is het maar 6 % verschil. Nordrhein-Westfalen is dan betreft verkeersdoden/inwoner ook deels rekeninghoudend met de "verstedelijking van een land", met uitstek het verkeersveiligste land van Europa, zeker voor Nederland, en ik durf zelfs te stellen voor UK, Zweden en Zwitserland(wel niet EU) in 2009, in 2010 is Zweden weer nipt eerste. En enkele andere Duitse Bundesländer (minder dicht bevolkt) zijn ook verkeersveiliger als Nederland, zelfs in 2010. Nederland heeft daar het licht nadeel relatief veel fietsers/snor(brom)fietsers te hebben, ondanks veilige fietspaden, ergens moeten die ook oversteken of is er conflictrisico. Bron verkeersdoden 2010: D: http://www.destatis.de/jetspeed/port...nderPrint.psml NL: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...4,9,13-14&VW=T andere: http://www.internationaltransportfor...orttermtrends/ http://www.dft.gov.uk/pgr/statistics...gbar/rrcgb2009 en nu ik toch bezig ben, ik had ergens nog een xls.file: Land´jaar:verkeersdoden|doden/miljoen inw (bevolking- en / -dichtheid) Zweden 2010 : 287 | 30,6 (~ 9,4 milj / 21 inw/km²) NR-Westfalen´10: 549| 30,7 (~ 17,87 milj / 524 inw/km² Ver. Koninkr.´09 : 2222 | 36 (~ 61,8 milj / 246 inw/km²) Schleswig-Holstein: 108| 38,1 (~ 2,85 milj / 179 inw/km²) Zweden 2009 : 358 | 38,1 (~ 9,4 milj / 21 inw/km²) Nederland´10: 640 | 38,6 ( ~ 16,57 milj / 491 inw/km²) Zwitserland´09 : 349 | 44,7 (~ 7,8 milj / 189 inw/km²) Duitsland ´10 : 3657 | 44,7 (~ 81,8 milj / 229 inw/km²) ("W-Duitsland : 2899 | 42 (~ 68,9 milj / 276 inw/km²)) ... België (2009) : 944 | 87,1 (~ 10,84 milj / 355 in/km²) btw Zweden heeft zijn limieten in 2009 gevoelig verhoogd op zijn vlottere wegen buiten bebouwde kom... tot 110 kmh niet-snelweg: http://www.trafikverket.se/Privat/I-...ighetsgranser/ En in UK (60/70 mph = 97/113 kmh) of zeker D (100 kmh/ en ...) hebben ze nu echt geen lage limieten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2011 om 15:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Het is precies de toegevoegde waarde van deze studie dat de auteur het inhoudelijk niet over wettelijke snelheidslimieten heeft maar over reële kruissnelheden, ook al is de titel misleidend. Ik heb die studie al vele jaren geleden gedownload en toen aandachtig gelezen. In de versie die ik toen had was er een hoofdstuk waar de onderzoeker bespreekt hoe hij eerst probeerde om zijn gegevens uit te zetten ten opzichte van de wettelijke snelheidslimiet maar zo niet tot enig inzicht kwam. Dat inzicht kwam pas toen hij de resultaten uitzette tov de heersende reële snelheden, ongeacht de wettelijke limiet. Daarom vind je als hoofding van een hoofdstuk op pag 5 "re-analysis of data", her-analyse. Er was oorspronkelijk een hoofdstuk "analysis of data". Dat specifieke hoofdstuk vind ik niet meer terug in de nu beschikbare versie. En de oorspronkelijke versie is verloren gegaan op mijn vorige PC toen de harde schijf crashte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Zij stelt vast dat haar beleid met steeds lagere toegelaten snelheden absoluut niet de resultaten oplevert die uit theoretisch modellen te verwachten zijn. Aangezien onze overheid zuiver redeneert vanuit absolute snelheden concludeert zij dat de verklaring daarvoor is dat dat komt omdat de mensen zich niet aan die nieuwe limieten houden. Daarom voert zij een politiek van steeds meer controles en steeds meer boetes en steeds meer repressie om de burger te dwingen die algemeen geldende limieten te respecteren. En dat zal zo doorgaan, wellicht nog voor menige jaren. Misschien maken we ooit nog de dag mee dat onze overheid eindelijk zal inzien dat absolute algemeen geldende limieten nutteloos zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2011 om 23:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
|
![]() Citaat:
De grafiek gaat duidelijk enkel om een 60 kmh-weg binnen de metropolitan area, dus wat je denkt is dus zeer overdreven. Citaat:
Binnen de metropolitan area (Adelaide) zijn kwetsbare en langzamere weggebruikers veel meer aanwezig als duidelijk buiten de bebouwde kom, waar dit topic over gaat. Die 60 kmh (met 10 kmh tolerantie) in ´jouw studie´ is niets anders als wat in onze bebouwde kom op bepaalde doorstroomwegen mogelijk is door een afwijkende C43-70 kmh van de algemene 50 kmh (bron artikel 11); of bij het naderen van de bbk of de stadsrand, (60 zelden) C43-70 kmh meestal. Citaat:
In Artikel 11 is het algemene limietsverschil 40 kmh (90 - 50); uitzonderingen worden met een lagere C43 afgedwongen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2011 om 23:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() |
![]() |
![]() |