![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8341 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#8342 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Niet onnatuurlijk.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 3 juni 2011 om 18:16. |
|
|
|
|
|
|
#8343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. PS. De reden waarom ze dat doen is omdat de moeders niet tot paren bereid zijn als zij nog zogen. En de mannetjes weldegelijk willen paren om hun genen door te geven. Ze doden dan ook nooit eigen jongen. Er zijn nog zoogdieren die dergelijk gedrag vertonen. De meest gekende is de leeuw. |
|
|
|
|
|
|
#8344 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Maar u weerlegt uw eerste argument in uw PS, dat ziet u toch ook? U zegt dat u het vermoorden van enig nageslacht ziet als tegennatuurlijk, terwijl u in de tweede alinea zegt dat het wel degelijk in de natuur voorkomt (en zelfs bij meerdere soorten) als een mechanisme om een eigen nageslacht te verkrijgen.
|
|
|
|
#8345 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
1. Ouders verlaten 2. Een nieuwe eenheid vormen 3. Ouders worden Maar u antwoordde niet op mijn vraag, het is voor homo's perfect mogelijk om kinderen te krijgen door adoptie, kunstmatige inseminatie, of uit een relatie voor de outing. Volgens u verdienen die kinderen en ouders niet dezelfde bescherming?
|
|
|
|
#8346 | |
|
Banneling
|
Citaat:
nooit gehoord van mensen, die dankzij mensen zoals vb. U en de uwen, hun homosexuele neigingen onderdrukken, een huwelijk aangaan, kinderen maken, en dan toch maar ontdekken dat ze niet echt heterosexueel zijn? Ooit al eens stilgestaan hoe die PARTNERS van die mensen zich voelen? Of vindt U dat geen (mede-)slachtoffers van de (vroegere) verplichting tot heterosexualiteit? Ik ben hetero, heb twee kinderen. Hun vader was "bi" (of maakte dat zichzelf wijs) maar na de scheiding in feite gewoon simpel homo. Ik had het liever van in het begin geweten hoor. Mijn kinderen zijn echter géén bastaardkinderen mijn beste. (wat u daaronder dan ook wil verstaan). Ik heb ze wel praktisch alleen opgevoed, ook zonder onderhoudsgeld. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 juni 2011 om 18:36. |
|
|
|
|
|
|
#8347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U mag daar een andere mening over hebben, maar mij lijkt het doden van nageslacht om vlugger nageslacht te kunnen maken, gedrag dat tegen zichzelf in gaat. Tegen de natuur der dingen in. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juni 2011 om 20:36. |
|
|
|
|
|
|
#8348 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het is onze plicht om kinderen het beste van onszelf te geven daar zij mede onze toekomst zullen bepalen. Enneuh,... het is niet omdat je voor een kind zorgt dat je ouder bent hé?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juni 2011 om 20:33. |
||
|
|
|
|
|
#8349 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juni 2011 om 20:35. |
|||||
|
|
|
|
|
#8350 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#8351 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8352 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Let wel, er zijn mensen die de titel ouder niet waard zijn, mensen die hun kinderen tot bloedens toe slaan, compleet negeren of mentaal en fysiek verkrachten, maar die komen voor onder zowel hetero- homo- en biseksuelen. En als je echt iets om die kinderen gaf dan zou je de mensen niet viseren op hun relatievorm maar wel op de opvoeding en behandeling van hun kinderen.
|
|
|
|
#8353 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om wetenschappelijk te kunnen vaststellen wat beter is, zou men in feite die kinderen twee keer moeten opvoeden en vergelijken. Iets wat onmogelijk is uiteraard. Men baseert zich dan maar op de resultaten. Maar weet u dat de kinderen die niet meer geschikt zijn om in een (pleeg)gezin opgevoed te worden, door opgelopen hechtingstoornissen ed, vaak ook goed scoren op alle mogelijke maatschappelijke ladders? Nochthans zal niemand durven beweren dat over het algemeen, opgevoed worden in een voorziening, beter is dan in een gezin. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat me niet om het welzijn van de ouders want uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor hun eigen beslissingen. Het gaat mij om het kind. En om de miljoenen kinderen die nu nooit meer naar België kunnen geadopteerd worden, omdat hun thuisland geen kinderen adoptabel willen maken voor een land waar homofielen kunnen trouwen en kinderen adopteren. De Islamstaten op kop. De gevolgen spreken voor zich.... de gemiddelde wachttijd tussen aanvraag en daadwerkelijke adoptie is nu al meer dan acht jaar... In Frankrijk is dat nog altijd 30 maanden. Maar men zou en moest het mogelijk maken om homofielen te kunnen trouwen en adopteren ondanks de gevolgen voor de adoptiemogelijkheden. En dat allemaal uit liefde voor het kind of uit liefde voor de eigen rechten? De hetero-ouders die wensen te adopteren ten spijt. Sommigen hebben, zoals laatst te zien was in 'Koppen' op TV 1, hun adoptiewens noodgedwongen moeten opgegeven. Wat 'n vooruitgang toch (!?). Citaat:
Net zoals elk normaal opgevoed kind minder wraakzuchtig of het als traumatisch zal ervaren, om een draai om de oren van zijn eigen vader of moeder, dan wel een slag van een vreemde die vader of moeder wil spelen over hen. Niet dat ik pleit voor slaande ouders, maar gewoon even eerlijk zijn en je weet dat het waar is wat ik zeg. Een opvoeder is geen ouder. Zeker niet als de werkelijke ouder nog bestaat. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 juni 2011 om 06:04. |
||||||
|
|
|
|
|
#8354 |
|
Minister-President
|
|
|