![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8401 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik zou ervoor zorgen dat zo'n praktijken niet meer kunnen voorkomen, dus ja in die zin ben ik ertegen. Ik zou Samuel niet meer terugsturen naar zijn moeder/weeshuis, maar als het aan mij lag werd dat koppel zwaar gecontroleerd door de sociale diensten.
|
|
|
|
#8402 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Mag ik u er ook beleefd op wijzen dat u op dit moment, geen enkel onderzoek heeft aangereikt dat besluit dat holebi-ouders slechter zijn als hetero-ouders.
|
|
|
|
#8403 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
... Maar toch wil u verhinderen dat ze kinderen opvoeden.
|
|
|
|
#8404 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Je doet alsof ik kinderen veroordeel tot een uitermate minderwaardige opvoeding, terwijl u daar geen enkel bewijs voor hebt. Ik heb wel bewijs dat ik ze een evenwaardige opvoeding kan geven bij een holebi-koppel
|
|
|
|
#8405 |
|
Staatssecretaris
|
Dus volgens u en Xenophon moet ik kiezen tussen de rechten van het kind of de rechten van holebi's? Leuk toch, zo'n zwart-witte wereld.
|
|
|
#8406 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Neen, dat is een vaststelling
Citaat:
Ik weet van geen studies die aantonen dat dat het geval is, dus is er geen reden om kinderen te weigeren aan homo-koppels.
|
|
|
|
#8407 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Anders slaat uw quote nergens op.
|
|
|
|
#8408 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik had een vader en een moeder. Beide zagen ze mij graag, en ja ik had een fijne jeugd. Maar was mijn vader er niet geweest wel....ik had hem niet gemist. Ik kon met niks bij hem terecht. Mijn moeder heeft mij in feite alleen opgevoed als je het zo wilt stellen. Dus waarom zou er een man nodig zijn om een kind op te voeden? Omgekeerd telt ook. Waarom zou er per sé een vrouw nodig zijn? Ik heb 3 zonen, de een trekt naar de papa met zijn vragen, bekommernissen en twijfels, de andere naar mij. Gewoon iemand die een kind graag ziet, en die genoeg liefde en geduld in zijn lijf heeft is al meer dan voldoende om een kind op te voeden. En mijn mening is dat holebi koppels die eigenschap veel meer hebben dan een hetero koppel, vandaar ook mijn keuze. Wat jij daar niet aan begrijpt Paulus , tja...daar kan ik niks aan doen hé. Misschien eens van onder je kerktoren komen?
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht . ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 5 juni 2011 om 13:18. |
|
|
|
|
|
|
#8409 | |||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Uitspraak: kɔnˈsɛnzus de -woord (mannelijk) Zelfst. Naamw. situatie dat je samen dezelfde mening hebt `consensus bereiken over een meningsverschil` Gevonden op http://www.woorden.org/woord/consensus 2. Consensus Gelijkvoelendheid, van gelijke mening, gelijke visie, of gelijkgestemdheid. Wanneer er een consensus ontstaat over de meest fundamentele normen en waarden, kunnen alle andere normen en waarden hieruit afgeleid en hieraan getoetst worden. Gevonden op http://www.universele-beschaving.nl/Universele_bes Dit soort consensus is er niet. Wetenschappers zijn het niet eens met elkaar dat homoseksuele ouders het beste zouden zijn dat we aan kinderen zonder ouders zouden kunnen geven. Citaat:
Citaat:
Gezien?Ik kan zeggen dat als deze mensen echt meer om kinderen geven dan om zichzelf, zij zouden beseffen dat een kind een vader én een moeder nodig heeft ipv twee vaders of twee moeders. Want een vader is geen moeder en een moeder is geen vader. Dat is iets wat elk normaal opgevoed kind zal beamen. Voor sommige zaken gaat een kind liever naar een vrouw, voor andere naar een man op raad en hulp en bijstand. Gewoon even eerlijk zijn met jezelf om dat eerlijk toe te geven. We zijn immers zelf ook allemaal kind geweest, en zij alsdusdanig doorgaans ervaren in die zaken. Citaat:
Citaat:
Toch blijft er een aantoonbaar verschil met biologische ouders. Het gedrag van adoptiekinderen (ook proefbuiskinderen, draagmoederkinderen, pleegkinderen, enz...) bewijst dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
#8410 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat er staat is dat er geen verband is tussen pedagogiosche kwaliteiten en geaardheid. En dat is nu eenmaal niet hetzelfde als akkoord gaan met de bewering dat homo-koppels het beste is wat we aan ouderloze kinderen kunnen bieden. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#8411 | |
|
|
Citaat:
Ge blaast warm en koud. Langs de ene kant zegt ge dat beide opvoedingen even goed zijn, langs de andere kant dat de kind de betere opvoeding door een heterokoppel moet krijgen. Ik denk niet dat ge een homohater zijt. Homofoob of anti-homo vanuit uw geloof echter wel. Aangezien ge aanvaardt dat er geen kwalitatief verschil is tussen opvoeding door een homo- of heterokoppel is geen sprake van 'beste' gezien er geen kwalitatief verschil is.
|
|
|
|
#8412 |
|
|
Even goed, Paulus. Even goed, en dus is er geen reden om het niet te doen.
|
|
|
#8413 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen. Anders moet u dat maar eens quoten.
Citaat:
Het is niet omdat ik een voorkeur heb, binnen het kader van "het best mogelijke", om zo dicht mogelijk bij de natuurlijke gang van zaken te blijven, dat ik zou zeggen dat homofielen minderwaardige opvoeders zijn, wat u daarvan maakt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juni 2011 om 13:31. |
|
|
|
|
|
|
#8414 | ||
|
|
Verder lezen.
Citaat:
En ik heb de indruk dat dit hier ook het geval is. Omdat vanuit uw geloofsbeleving opgelegd wordt dat homo=foei, is uw voorkeur niet meer gebaseerd op feiten, maar op een dogma. En dat beïnvloedt ook uw mogelijkheid om te aanvaarden dat er, gezien er geen kwalitatief verschil is in opvoeding, het opvoeden ook aan die koppels te laten. Citaat:
Of gaat ge medicijnen verbieden bij kinderen? Geen synthetische kleren, enkel katoenen pampers, geen bril, geen beugel, geen TV, Wii, of PC? Denkt ge echt dat het verwijderen van alle zaken die afwijken van het natuurlijke slecht zijn voor de kinderen?
|
|
|
|
#8415 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk: Als bruine beren net zo goed zwarte beren kunnen opvoeden als zwarte beren bruintjes, dat gaat toch geen enkele dierenverzorger het in zijn hoofd halen om de jongen te verwisselen?! Het is gewoon een kwestie van gezond verstand dat jongen van zwarte beren best bij zwarte beren worden opgevoed en bruine bij bruine. Ook al tonen studies aan dat er geen kwalitatief verschil is in opvoeding. Het zou gewoon onnatuurlijk zijn om dat anders te doen. Zo zou het ook onnatuurlijk zijn om kinderen te laten opgroeien bij koppels van die aard, die het hebben van kinderen, uit en door hun relatie volledig uitsluiten. Homosekuelen kunnen geen kinderen krijgen van elkaar binnen hun relatie. Gaan we dat maar eventjes doen alsof dat wél zo is? Ik dacht van niet! Zegt dat iets over hun pedagogische kwaliteiten? Neen, dat zegt daar ook niks over. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juni 2011 om 13:59. |
||||
|
|
|
|
|
#8416 |
|
Burgemeester
|
Ik vind het toch schikwekkend dat er mensen zijn die zeggen dat het helemaal niet uitmaakt, of nog erger die de voorkeur geven aan een homokoppel om kinderen te adopteren.
Een heterokoppel die bekend staat dat ze kinderen slecht opvoeden zou helemaal niet in aanmerking mogen komen voor adoptie. De keuze gaat dus tussen goede, normale heterokoppels en goede,normale homokoppels. Dan gaat mijn eerste keus natuurlijk om kinderen te plaatsen bij een heterokoppel. Daar heb je volgens mij geen studies voor nodig. Gezond verstand is al genoeg. Nogmaals zijn er bewijzen dat er in het dierenrijk jonkies worden opgevoed door man-man of/en vrouw-vrouw koppels, ik heb nog nooit zoiets gehoord. Denken sommige mensen nu dat ze het beter weten dan de natuur ? Wat denken jullie dan wel niet |
|
|
|
|
|
#8417 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We gaan geen kinderen gebruiken om hun probleem eventjes op te lossen door te doen alsof homoseksuelen wel zouden kinderen kunnen hebben van elkaar. Dat lijkt mij een zeer leugenachtige situatie, die geen positief element is, voor de ontwikkeling van het geadopteerde kind, dat het sowieso al moeilijk zal hebben, net zoals alle geadopteerden. Maar nog eens,... ... dat zegt niks over de pedagogische kwaliteiten van homoseksuelen. Kinderen die in een 'voorziening' worden grootgebracht ipv in een gezin. Dat is ook niet altijd de beste situatie en evenmin zal dat iets zeggen over de pedagogische kwaliteiten van de opvoeders die daar werken. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juni 2011 om 14:07. |
|
|
|
|
|
|
#8418 | ||
|
|
Citaat:
Ik ga er even van uit dat ge niet zo laag gezakt zijt. Het gaat niet ook niet om kinderen van een hetero-gezin toe te kennen aan een homo-gezin, maar uw argument is snel weerlegd: http://www.washingtonpost.com/blogs/...uXAH_blog.html Er zijn zo duizenden gedocumenteerd en dat gaat dan nog over verschillende soorten. Citaat:
Trouwens, zoals de draad ook begonnen is, Homoseksualiteit is helemaal niet onnatuurlijk. Dus alweer een argument minder.
|
|
|
|
#8419 | ||
|
|
Citaat:
2) Waarom is dat een probleem? Citaat:
Het gaat er over waarom ge, gezien er geen kwalitatief verschil is in opvoeding, ge een koppel wilt benadelen. Als er geen verschil is in pedagogische kwaliteiten is er geen reden om ze te benadelen, zo simpel is het.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 juni 2011 om 14:10. |
||
|
|
|
|
|
#8420 |
|
|
Er zijn zelfs soorten waar de jonkies enkel door het mannetje of enkel door het vrouwtje, of helemaal niet worden opgevoed.
|