Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat als mijn kind ho/le/bi is?
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; ook al is het pijnlijk voor mij. 7 20,00%
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; en het is helemaal niet pijnlijk voor mij. 15 42,86%
Ik zal het aanvaarden / Mijn kind moet gelukkig zijn. 10 28,57%
Ik kan het aanvaarden, maar het is en blijft mijn schuld. 1 2,86%
Ik kan/zal het niet aanvaarden, ook al is het mijn schuld. 0 0%
Ik kan/zal het niet aanvaarden, en het is mijn schuld niet. 2 5,71%
Dan is hij/zij mijn kind niet. 0 0%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2011, 22:55   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Mijn ouders hebben mij altijd goed gesteund. Ik heb ook altijd meisjeskleren gedragen en het was dus niet zo een verrassing dat ik vrouw zou worden (operatief).
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 23:29   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik zou niet weten waarom ik daar enig probleem mee zou hebben. Uiteindelijk is er maar 1 ding dat telt, en dat is gelukkig zijn. Als hij/zij om die reden gepest zou worden, zou dat me natuurlijk wel pijn doen, maar ik ken enkel geen enkele holebi die daarom gepest is, terwijl ik wel een aantal hetero's ken die halfdood gepest geweest zijn - iedereen kan een kind hebben dat helaas gepest wordt.

Waar ik meer moeite mee zou hebben is met een genderdysfoor kind. Niet omwille van die genderdysforie an sich, maar net omdat het in onze maatschappij nog steeds moeilijk is voor een genderdysfoor kind om te zijn en te worden wie het wil zijn. Niet alleen sociaal en fysiek, maar bovendien ook nog eens administratief.
Oud 6 juni 2011, 23:55   #23
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk als jonge vader, kijk ik er nu al naar uit om de latere vriendjes van mijn dochter het vuur aan de schenen te leggen Als dan zou blijken dat het een vriendinnetje is zou dat volgens mij initieel een teleurstelling zijn omdat ik daar nu al enigszins naar uitkijk.

Pijnlijk zou ik dat echter niet noemen en het zou zowieso van korte duur zijn. Zolang ze maar gelukkig is en zolang de persoon die ze meebrengt naar huis haar maar gelukkig maakt.
we kunnen natuurlijk gewoon een deal maken. als we nu eens afspreken dat jij jouw dochter uithuwelijkt aan die van mij, dan kunnen we samenspannen en samen lastige schoonpapa worden. romantisch toch?

vrede,

redwasp
Oud 7 juni 2011, 00:01   #24
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wat een relevante en eigentijdse maatschappelijk discussies voeren we hier weer toch. Wat is het volgende? Vragen hoe je tegenover de afschaffing van de slavernij staat?
''Wat als mijn kind met een moslim thuiskomt''?
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 00:13   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Mijn ouders hebben mij altijd goed gesteund. Ik heb ook altijd meisjeskleren gedragen en het was dus niet zo een verrassing dat ik vrouw zou worden (operatief).
Ja?

Ik heb dat ook nog willen laten doen, maar ze hadden niets dat ik goed vond.
Oud 7 juni 2011, 10:31   #26
Effect
Minister-President

Standaard

Mijn zus is onlangs thuisgekomen met een vriendin. Ik had haar dat al 2 jaar geleden gezegd dat zoiets ooit ging gebeuren, en ik was dan ook de eerste die het wist. Maar mijn ouders waren er lang niet zo tolerant over, ook al draaien ze langzaam bij.

Wat ik er zelf van zou vinden.... vooral wanneer mijn dochter lesbisch zou blijken zou ik een gat in de lucht springen. Bij mijn zus heb ik doodse schrik voor een slecht vriendje, bvb groot leeftijdsverschil of haar dingen laten doen die ze (nog) niet wil. Bij lesbische koppels is dat probleem een stuk minder relevant. Als mijn zoon homo zou zijn... eveneens geen probleem, gewoon aandringen dat hij het veilig doet.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 11:16   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb twee holebikinderen en zie niet in waarom dat een probleem zou zijn!
Dat hoeft het inderdaad niet te zijn, maar ik begrijp wel dat er ouders zijn, die er wel een beetje angst voor hebben, en dan niet voor henzelf, maar wat er hun kinderen eventueel te wachten staat.

Soms is het ook niet makkelijk voor die ouders natuurlijk, Je zal maar in een streng katholieke school werken bvb, ... of in een of ander bedrijf werken waar een echte macho cultuur heerst, ...

Kom er kunnen redenen zijn dat je daar als ouder minder gelukkig mee bent, ook al heb je niks tegen het feit dat je zoon/dochter Holebi is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 11:39   #28
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat hoeft het inderdaad niet te zijn, maar ik begrijp wel dat er ouders zijn, die er wel een beetje angst voor hebben, en dan niet voor henzelf, maar wat er hun kinderen eventueel te wachten staat.
Gelukkig wordt dit minder en minder een probleem. Volgens mij is de grootste schrik voor ouders de mogelijkheid dat er geen kleinkinderen komen. Immers evolutionair gezien willen wij ons voortplanten, en kleinkinderen krijgen is zo mogelijk nog belangrijker dan kinderen krijgen. Maar ook dit probleem zal op termijn verdwijnen.

Laatst gewijzigd door Effect : 7 juni 2011 om 11:40.
Oud 7 juni 2011, 11:42   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Gelukkig wordt dit minder en minder een probleem. Volgens mij is de grootste schrik voor ouders de mogelijkheid dat er geen kleinkinderen komen. Immers evolutionair gezien willen wij ons voortplanten, en kleinkinderen krijgen is zo mogelijk nog belangrijker dan kinderen krijgen. Maar ook dit probleem zal op termijn verdwijnen.
Ja daar zegt ge zoal iets, dat kan inderdaad ook wel meespelen...
Oud 7 juni 2011, 12:33   #30
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Optie 3: Ik zal het aanvaarden / Mijn kind moet gelukkig zijn.

Als mijn kind thuiskomt met iemand van hetzelfde geslacht dan heb ik daar geen problemen. Ik zal het een beetje moeilijk hebben als hij/zei een ''gay-parade'' achtige homo wordt, maar uiteindelijk is het ook zijn keuze hé.

Ik ben alleen niet met alles akkoord omtrent homo's en hun rechten. Zo heb ik moeite met het homohuwelijk, maar dat heb ik al in een ander topic gezegd. Indien mijn kind homo is en met iemand van hetzelfde geslacht wil trouwen kan ik het hem moeilijk verbieden, dan doet hij het maar. Alleen geloof ik er niet zo in, dat dat een echt huwelijk is, maar bon.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 7 juni 2011 om 12:34.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 13:11   #31
freelancer
Banneling

Standaard

Persoonlijk denk ik dat de mensen die beweren er geen enkel probleem mee hebben... zichzelf wat wijsmaken...
Maar dat recht hebben zij natuurlijk...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 13:17   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Ik denk dat ook freelancer, aangezien je kan fluiten naar kleinkinderen en een normaal gezins/familieleven.

Nu, iederen mag doen, laten en denken wat zij willen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 13:25   #33
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat de mensen die beweren er geen enkel probleem mee hebben... zichzelf wat wijsmaken...
Ik ben er alleen op tegen dat je het echt bijna als 'doodnormaal' moet zien in de huidige maatschappij in Nederland en Belgie. Je kan het toch als iets afwijkends zien maar wel accepteren, en vinden dat je zoon/dochter gelukkig kan zijn ?
Ook die zogenaamde rechten van hun zoals het homohuwelijk stuiten me tegen de borst. Wat vind jij van het homohuwelijk ?
Oud 7 juni 2011, 13:29   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat ook freelancer, aangezien je kan fluiten naar kleinkinderen en een normaal gezins/familieleven.

Nu, iederen mag doen, laten en denken wat zij willen.
Wel een beetje egoistisch van perse kleinkinderen te willen ?

Je kan ook een zoon of dochter hebben die daar niet van moeten weten en toch hetro zijn.
Oud 7 juni 2011, 14:13   #35
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Tof... alweer plaats je de mensen die je mening niet delen in het hokje van hypocrieten, want dat is immers de essentie van jezelf iets wijsmaken... Ik was superblij voor mn zus toen ze een vriendin had, en dat zal ik ook zijn bij mijn kinderen ongeacht het geslacht van hun lief.

Over het huwelijk... ik vind dat ieder mens het recht heeft om te huwen, ongeacht hun seksuele voorkeur. Bovendien ben ik ook van mening dat het huwelijk niet beperkt hoeft te worden tot 2 personen, er zijn ook polyamore mensen en de geschiedenis heeft al bewezen dat dergelijke meervoudige relaties perfect werken.
Oud 7 juni 2011, 17:13   #36
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Polygamie wordt gedoogd in de Amerikaanse staat Utah en dat geldt volgens mij ook voro polygamie huwelijken, maar daar mogen homo's dan weer niet trouwen.
Oud 7 juni 2011, 17:21   #37
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Polygamie wordt gedoogd in de Amerikaanse staat Utah en dat geldt volgens mij ook voro polygamie huwelijken, maar daar mogen homo's dan weer niet trouwen.
Utah stikt van de mormonen, en die hebben polygamie als doctrine. Ik woon liever in een atheïstische staat.
Oud 7 juni 2011, 17:25   #38
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Utah stikt van de mormonen, en die hebben polygamie als doctrine. Ik woon liever in een atheïstische staat.
Ik dacht al dat je dat zou zeggen maar ik zou ook niet graag tussen de Mormonen willen leven

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 7 juni 2011 om 17:25.
Oud 7 juni 2011, 17:29   #39
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik dacht al dat je dat zou zeggen maar ik zou ook niet graag tussen de Mormonen willen leven
Zolang je uw geloof en dogma's voor jezelf houdt, geen probleem. Het probleem is echter dat religieuzen hun grote gelijk aan iedereen willen verkondigen, en het zelfs in wetten wil laten gieten. Daar ben ik tegen.
Oud 7 juni 2011, 17:36   #40
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang je uw geloof en dogma's voor jezelf houdt, geen probleem. Het probleem is echter dat religieuzen hun grote gelijk aan iedereen willen verkondigen, en het zelfs in wetten wil laten gieten. Daar ben ik tegen.
Als ik dit oppervlakkig lees dan zou ik denken dat de voorstanders van de liberalisering van het druggebruik geestelijk familie zijn van de mormonen...
Of vergis ik me (opnieuw)...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be