![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat als mijn kind ho/le/bi is? | |||
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; ook al is het pijnlijk voor mij. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,00% |
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; en het is helemaal niet pijnlijk voor mij. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 42,86% |
Ik zal het aanvaarden / Mijn kind moet gelukkig zijn. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 28,57% |
Ik kan het aanvaarden, maar het is en blijft mijn schuld. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Ik kan/zal het niet aanvaarden, ook al is het mijn schuld. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik kan/zal het niet aanvaarden, en het is mijn schuld niet. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
Dan is hij/zij mijn kind niet. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet weten waarom ik daar enig probleem mee zou hebben. Uiteindelijk is er maar 1 ding dat telt, en dat is gelukkig zijn. Als hij/zij om die reden gepest zou worden, zou dat me natuurlijk wel pijn doen, maar ik ken enkel geen enkele holebi die daarom gepest is, terwijl ik wel een aantal hetero's ken die halfdood gepest geweest zijn - iedereen kan een kind hebben dat helaas gepest wordt.
Waar ik meer moeite mee zou hebben is met een genderdysfoor kind. Niet omwille van die genderdysforie an sich, maar net omdat het in onze maatschappij nog steeds moeilijk is voor een genderdysfoor kind om te zijn en te worden wie het wil zijn. Niet alleen sociaal en fysiek, maar bovendien ook nog eens administratief.
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat ook nog willen laten doen, maar ze hadden niets dat ik goed vond.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Mijn zus is onlangs thuisgekomen met een vriendin. Ik had haar dat al 2 jaar geleden gezegd dat zoiets ooit ging gebeuren, en ik was dan ook de eerste die het wist. Maar mijn ouders waren er lang niet zo tolerant over, ook al draaien ze langzaam bij.
Wat ik er zelf van zou vinden.... vooral wanneer mijn dochter lesbisch zou blijken zou ik een gat in de lucht springen. Bij mijn zus heb ik doodse schrik voor een slecht vriendje, bvb groot leeftijdsverschil of haar dingen laten doen die ze (nog) niet wil. Bij lesbische koppels is dat probleem een stuk minder relevant. Als mijn zoon homo zou zijn... eveneens geen probleem, gewoon aandringen dat hij het veilig doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms is het ook niet makkelijk voor die ouders natuurlijk, Je zal maar in een streng katholieke school werken bvb, ... of in een of ander bedrijf werken waar een echte macho cultuur heerst, ... Kom er kunnen redenen zijn dat je daar als ouder minder gelukkig mee bent, ook al heb je niks tegen het feit dat je zoon/dochter Holebi is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Gelukkig wordt dit minder en minder een probleem. Volgens mij is de grootste schrik voor ouders de mogelijkheid dat er geen kleinkinderen komen. Immers evolutionair gezien willen wij ons voortplanten, en kleinkinderen krijgen is zo mogelijk nog belangrijker dan kinderen krijgen. Maar ook dit probleem zal op termijn verdwijnen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 7 juni 2011 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Optie 3: Ik zal het aanvaarden / Mijn kind moet gelukkig zijn.
Als mijn kind thuiskomt met iemand van hetzelfde geslacht dan heb ik daar geen problemen. Ik zal het een beetje moeilijk hebben als hij/zei een ''gay-parade'' achtige homo wordt, maar uiteindelijk is het ook zijn keuze hé. Ik ben alleen niet met alles akkoord omtrent homo's en hun rechten. Zo heb ik moeite met het homohuwelijk, maar dat heb ik al in een ander topic gezegd. Indien mijn kind homo is en met iemand van hetzelfde geslacht wil trouwen kan ik het hem moeilijk verbieden, dan doet hij het maar. Alleen geloof ik er niet zo in, dat dat een echt huwelijk is, maar bon. Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 7 juni 2011 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Persoonlijk denk ik dat de mensen die beweren er geen enkel probleem mee hebben... zichzelf wat wijsmaken...
Maar dat recht hebben zij natuurlijk... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ook freelancer, aangezien je kan fluiten naar kleinkinderen en een normaal gezins/familieleven.
Nu, iederen mag doen, laten en denken wat zij willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ook die zogenaamde rechten van hun zoals het homohuwelijk stuiten me tegen de borst. Wat vind jij van het homohuwelijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ook een zoon of dochter hebben die daar niet van moeten weten en toch hetro zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over het huwelijk... ik vind dat ieder mens het recht heeft om te huwen, ongeacht hun seksuele voorkeur. Bovendien ben ik ook van mening dat het huwelijk niet beperkt hoeft te worden tot 2 personen, er zijn ook polyamore mensen en de geschiedenis heeft al bewezen dat dergelijke meervoudige relaties perfect werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() Polygamie wordt gedoogd in de Amerikaanse staat Utah en dat geldt volgens mij ook voro polygamie huwelijken, maar daar mogen homo's dan weer niet trouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Utah stikt van de mormonen, en die hebben polygamie als doctrine. Ik woon liever in een atheïstische staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 7 juni 2011 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Zolang je uw geloof en dogma's voor jezelf houdt, geen probleem. Het probleem is echter dat religieuzen hun grote gelijk aan iedereen willen verkondigen, en het zelfs in wetten wil laten gieten. Daar ben ik tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of vergis ik me (opnieuw)... ![]() |
|
![]() |
![]() |