![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8561 |
|
Schepen
|
En dat terwijl we nog altijd niet weten of homoseksualiteit doodnormaal is in dierenwereld of niet.
Mij dunkt dat al zou het doodnormaal zijn in dierenwereld, dat is het nog altijd niet in mensenwereld. Gelukkig zo. Het enige wat homoseksualiteit een beetje tolerabel maakt is dat het zijn 10 percent grens blijkbaar niet overschrijdt. 'Homofobie' is eigenlijk een soort overlevingsangst. |
|
|
|
|
|
#8562 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8563 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#8564 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#8565 |
|
Minister-President
|
Hij probeert de discussie kapot te spammen, het gevolg is dat iedereen het erover eens is dat hij ongelijk heeft.
|
|
|
|
|
|
#8566 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Alleen het voorbeeld dat werd aangehaald van het topic ''Homodouches in bedrijven'', dat vind ik wel te ver gaan en discriminatie. Zeker als er nog nooit problemen zijn geweest tussen homoseksuelen en heteroseksuelen in douches. Ik heb althans zo'n probleem nog niet eerder gehoord. |
|
|
|
|
|
|
#8567 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vraag: wat als een lesbische vrouw een "relatie" aangaat met een man, puur als doel om een kind te krijgen. Ze zal seks hebben met hem, niet dat ze het leuk vindt, het is puur functioneel. Zodra ze zwanger is dumpt ze de man om terug samen te leven met haar vriendin. Samen met haar zal ze het kind opvoeden. Wat denkt u over deze situatie? Deze komt vaker voor dan u zou denken. |
|
|
|
|
|
|
#8568 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Maar dat heb ik al eerder gezegd. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#8569 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Bovendien groeit het overgrote deel van de kinderen op in een-ouder gezinnen, nieuw samengestelde gezinnen of wekelijks bij vader of moeder. Laten we dan maar in 1 ruk scheiden en hertrouwen verbieden? Ik zou liever opgroeien bij 2 liefhebbende homos of lesbiënnes in een stabiele relatie, dan bij een alleenstaande moeder. |
||
|
|
|
|
|
#8570 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik geef de kerk ook lang niet altijd gelijk hoor, maar wat betreft het huwelijk hebben ze wel een punt, maar wat betreft anti-condoombeleid en anti-euthanasiebeleid ben ik het dan weer helemaal met ze oneens. Maar uit respect voor iedereen is (was) het beter om het in dit geval bij een partnerschap te laten, holebis blij, de rest blij! Begrijp je mijn standpunten misschien nu nog een beetje beter? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#8571 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2) het huwelijk oorspronkelijk bedoeld om families te verenigen tot meerdere glorie van beiden. Laten we in 1 keer huwelijksschatten en gedwongen huwelijken terug invoeren? Het huwelijk is fundamenteel veranderd in de laatste jaren, homohuwelijk is slechts een kleine stap daarin. 3) mensen die het homohuwelijk niet wenselijk vinden hebben geen recht van spreken, dit heeft immers geen enkel effect op die mensen. 4) kerken verdienen absoluut GEEN respect. Walging en afkeer lijken mij betere woorden. De huidige schandalen negerend zijn ze verantwoordelijk voor onder meer seksisme, gedwongen huwelijken, dom houden van de massa, ontkennen van verkrachtingen in bvb huwelijk, indoctrinatie van kinderen, en uiteraard ook homofobie. Ik kan geen respect hebben voor dergelijke instellingen. We kunnen verdergaan met hun geschiedenis inzake slavernij en kruistochten... 5) holebis niet blij, de rest blij omdat holebis niet blij zijn. Zeer ethisch.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 7 juni 2011 om 17:19. |
|
|
|
|
|
|
#8572 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
2. Dat is waar, maar ik zie hier geen sterk argument pro-homohuwelijk (?) 3. Wel voor de ambtenaar van de Burgerlijke Stand die er op tegen is wel zoals je ziet. 4. En de ene kant begrijp ik het een beetje dat je het zo ziet inderdaad, maar je veralgemeent wel een beetje. Niet elke kerk is hetzelfde. De laatste keer dat ik een dienst bijwoonde was in 2005 voor een doop, dat vond ik toch wel leuk om mee te maken moet ik zeggen. Ondanks dat wat je allemaal opnoemt heb ik nooit een afkeer van de kerk gehad, in ieder geval niet van de katholieke. Alhoewel het inderdaad steeds minder goed gaat met de katholieke kerk. Ik heb persoonlijk meer een afkeer gehad van het strenge calvinisme in Nederland, maar dat komt omdat het dorp waarin ik ben opgegroeid voor ongeveer de helft calvinistsich is. Ik heb het dan vooral over de http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindelijk_gereformeerden Zelfs de traditionele katholieken zijn nog mild vergeleken met hun. 5. Er zullen altijd mensen zijn die niet blij zijn... |
|
|
|
|
|
|
#8573 |
|
Minister-President
|
Vrijheid van meningsuiting is allemaal goed en wel, u bent vrij om discriminerende meningen te verkondigen. Echter u mag deze niet in wetten gieten, aangezien iedereen voor zichzelf kan uitmaken wat goed en fout is. Uw vrijheid om met uw vuisten te slaan eindigt waar mijn neus begint.
Echter ambtenaren, als vertegenwoordigers van onze vrijheden, mogen in functie niet deze vrijheden beknotten. |
|
|
|
|
|
#8574 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Wat vindt je hiervan, burgerlijke ongehoorzaamheid terecht of bestraffing van Mamère terecht ? http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...ongeldig.dhtml |
|
|
|
|
|
|
#8575 |
|
Vreemdeling
|
^ Kerk en staat zijn strikt gescheiden. Dus als de staat het huwelijk erkent, zou dit los van de kerkelijke restricties moeten zijn. Ofwel het huwelijk niet meer erkennen en enkel nog partnerschappen.
Weiger-ambtenaren zijn vergelijkbaar met het hoofddoekverbod. Ze moeten neutraliteit garanderen of een andere job uitoefenen (ik weet nu wel niet hoe dat in Nederland is). Hun mening mogen ze in hun vrije tijd orakelen. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van dat verbod, maar ik vind wel dat de wetten van de overheid moet kunnen gegarandeerd worden. En dat holebi's per se ook een "huwelijk" willen hebben en geen "samenlevingscontract" kan misschien wat onnozel lijken, maar is puur in hun streven naar volledige gelijkheid. Je gaat huwelijken tussen zwarte mensen ook niet "type B" noemen en dat van blanken "type A" |
|
|
|
|
|
#8576 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er zijn een aantal rationele en essentiële vrijheden, en men moet ijveren dat iedereen van deze kan genieten. Het recht op trouwen met de persoon van wie je houdt, is een essentieel recht, ongeacht het geslacht van die persoon. |
|
|
|
|
|
|
#8577 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#8578 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8579 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Er kan geen onderscheid gemaakt worden tussen huwelijken tussen zwarte mensen en blanke mensen, want dat is racisme. Bij homoseksualiteit gaat het echter om een afwijkende geaardheid t.o.v. heteroseksualiteit. Beperkte onderscheid maken mag dus vind ik, maar alleen als het terecht is. Een job weigeren vanwege dat mag dus zeker niet. Een huwelijk van hun weigeren mag wel, om het traditionele huwelijk tussen man en vrouw te beschermen. En iedereen moet huwen of niemand mag huwen? Men kan moeilijk alle heteroseksuele huwelijken nietig verklaren omdat homo's niet mogen trouwen. |
|
|
|
|
|
|
#8580 |
|
Minister-President
|
Even opgezocht: europees verdrag voor de rechten van de mens
Artikel 12 - Recht te huwen Mannen en vrouwen van huwbare leeftijd hebben het recht te huwen en een gezin te stichten volgens de nationale wetten die de uitoefening van dit recht beheersen. Als het artikel discriminerend is opgesteld, dan is het niet vreemd dat je de rechtszaak verliest. |
|
|
|