![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop van wel. De EU heeft in het geheel niks meer te maken met de vage "europese gedachte" wat dat ook moge zijn. De EU is eigenlijk heel on-Europees, de vernietiging van democratie en diversiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Imho mag de EU uitgroeien tot een superstaat die economisch en buitenland beleid bepaalt. De details mogen de deelstaten uitwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat natuurlijk niet wilt zeggen dat een nieuwe EU kan gebouwd worden, met wel respect voor de democratie en diversiteit.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag heb ik nog een boeiende conversatie gehad met enkele Grieken die een aantal héél gevaarlijke tendensen aanhaalden die onderhuids aan het broeien zijn. Tendensen die ook hier zullen beginnen broeien als het gloednieuwe superkartel N-VA-IMF-ECB zijn zin krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom zo extreem stellen altijd? je kunt toch ook zeggen, werkloosheidsuitkering beperken in tijd, en de tewerkstellingsgraad verhogen door ondernemers (en aub kom weer niet af met kapitalisten dat zijn geen ondernemers) te ondersteunen zodat het haalbaar is, werknemers in dienst te nemen. Laatst gewijzigd door giserke : 8 juni 2011 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar zit iets in. maar we gaan niet het kind met het badwater wegsmijten hé. ik wil best solidair zijn met de Finnen, Zweden of Portugezen hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat gebeurt er als je een werkloze schrapt? wel die gaat aankloppen bij het OCMW en krijgt dus een leefloon. maw, voor de staat blijft de kost hetzelfde, die werkloze wordt niet meer begeleid maar we hebben wel een beter statistiekje! bv in Nederland gaan die dan massaal "ziek" worden. waaw, echt een schitterende oplossing! waarom moeten de zeer grote bedrijven amper belastingen betalen terwijl jij en ik meer dan 50% belastingen betalen? en mochten die dan nog een actief tewerkstellingsbeleid voeren of dit geld steken in onderzoek, ok, dan kan je zeggen dat ze iets goed doen met dat geld. maar neen, het gros van dat geld gaat naar de bonussen van hun topmanagers en naar de aandeelhouders. als die bedrijven dan nog eens staatssteun hebben gekregen, mag men er daar toch vragen bij stellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het geld dat naar de staat versluisd wordt zijn communicerende vaten. Ofwel betaalt u het, ofwel het bedrijf, maar in feite maakt het niets uit, de kost voor het bedrijf is identiek. Het huidig systeem oogt enkel mooier zodat meer bedrijven naar hier gehaald kunnen worden onder het mom van "ge moet geen belastingen betalen". Nu snapt ge ook onmiddellijk waar die discussie van hoge loonkost vandaan komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit kun je voorkomen door ofwel opleiding te volgen, en te solliciteren. en laten we ernstig blijven, wie gezond is, en bovenstaande inspanning levert vind werk binnen het jaar. En wie werk vind, moet het voor de lagere lonen financieel opmerkelijk beter zijn dan een werkloosheidsvergoeding. Door fiscale voordeel (lagere RSZ bijdragen vb) Citaat:
Wel ik kan U verzekeren dat die laatste veel meer belastingen en heffingen betalen dan U en ik! Zeker als ze personeel in dienst hebben. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je soms dat je nu 'solidair' bent met de bevolking in Finland, Zweden, Portugal, ..? Nee je bent solidair met de banksector, de bureaucraten en de economische lobbygroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel, een nieuwe EU waarin we wel solidair zijn met de Finnen, Zweden, Portugezen, Grieken, .... daar moeten we aan werken. maw, weg met de huidige EU.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat er uitwassen zijn geweest zoals recent de bankencrisis, maar money makes the world go round, en de werknemers hebben het nog nooit zo goed gehad als vandaag de dag. Zelfs een arbeider aan de band verdient genoeg om een zeer comfortabel leven te leiden. Vijftig jaar geleden was zoiets ondenkbaar. Uiteraard hebben we dit te danken aan links, maar uw ideologische voorstellen zijn nefast voor de werking van onze economie, en zouden voor een collectieve verarming zorgen. Ik draag liever 50% af, zodat ik met de rest relax kan leven, dan dat ik 0% afdraag wegens geen werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
absoluut, ik heb nergens gezegd dat de staat zo goed werkt.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Links heeft de basis gelegd van onze welvaart bij middel van het unieke stelsel van de sociale zekerheid, 8-urendag, vacantiegeld enz... Maar dat zijn allemaal verwezelijkingen die dateren van voor en onmiddellijk na de 2e wereldoorlog. Daarna begon de ontsporing, nl. de uitbouw van de partij, de vakbond en de talrijke nevenorganisaties. Rood of geen brood. Ik heb de ontwikkeling van de Vlaamse welvaart van dichtbij gevolgd die begonnen is in het begin 60-er jaren en al aarzelend gestart in de jaren 50 bij middel van het Marshall-plan (Amerikaanse hulp aan de vrije Europese landen, Duitsland inbegrepen). Daarbij kwam de bijna totale werkgelegenheid door de vestiging van talrijke buitenlandse bedrijven en de oprichting van de Vlaamse kmo's. Vergeet ook niet de Vlamingen over het algemeen harde werkers waren en zijn, zowel in de bedrijven als privé. Tenslotte mag je ook de christen-democratie niet vergeten én de voortrekkersrol van de voormalige VU (werk in eigen streek, sociaal en federaal). Onze welvaart alleen toeschrijven aan links is dus "lichtjes" overdreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kent U geen tientallen mensen, die al jaaaaaren werkloos zijn en waarvan U met 200% zekerheid weet dat die met geen stokken aan het werk te krijgen zijn? Is het niet logisch dat men die 'afzondert', zodat die potentiële werkgevers niet lastig 'moeten' vallen en geen belemmering zijn voor een deftig arbeidsbeleid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar ik met mijn post de vinger op de wonde probeerde te leggen, wat wat de PS en bij uitbreiding sp.a van plan zijn: - hogere belastingen - meer schulden en deze vooral niet terugbetalen - weigeren een degelijke pensioenhervorming door te voeren - ... dergelijke non-initiatieven zullen onze economie compleet onderuit halen, met als gevolg dat onder een doorgedreven PS-staat, ik 0% belastingen hoef te betalen wegens geen werk. In dat geval kies ik met plezier voor de huidige 50% belastingen die ik betaal, mits het overhouden van een kleine 1.7k wat zeer mooi is voor een pas afgestudeerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en mss moeten we er eerst voor zorgen dat die geen jaren werkloos blijven?
|
![]() |
![]() |