Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2011, 18:45   #421
eno2
Banneling

Standaard

ach die arme zogenaamde forumdiscuteerdertjes die uiteindelijk toch op gescheld moeten terugvallen als hun povere argumentjes op zijn
'd Er zitten 'd er natuurlijk tussen die nog ergere ongeoorloofde middeltjes gebruiken, en ik heb het nu eens niet over drugs.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juni 2011 om 18:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 18:51   #422
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
ach die arme zogenaamde forumdiscuteerdertjes die uiteindelijk toch op gescheld moeten terugvallen als hun povere argumentjes op zijn
'd Er zitten 'd er natuurlijk tussen die nog ergere ongeoorloofde middeltjes gebruiken, en ik heb het nu eens niet over drugs.
U bent degene die hier mensen steeds verslaafde noemt. U negeert trouwens mijn "pover" argument. Waarom?
Oud 8 juni 2011, 18:54   #423
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
U bent degene die hier mensen steeds verslaafde noemt. U negeert trouwens mijn "pover" argument. Waarom?
welk pover argument?

Je vroeg mij toch om te stoppen met zagen?
Oud 8 juni 2011, 18:56   #424
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je vroeg mij toch om te stoppen met zagen?
Ik vroeg u om te stoppen met nieuwe definities voor verslaafd zijn te verzinnen. Dat is waar dat op sloeg.
Citaat:
welk pover argument?
Mijn laatste post op de vorige pagina.
Oud 8 juni 2011, 18:59   #425
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De oorzaak van drugsgebruik? U kan evengoed vragen naar de oorzaak van recreatieve seks. Het is leuk, en wanneer je er verstandig mee omspringt zijn er geen negatieve effecten.

In mijn ogen heeft de maatschappij niet te bepalen welke verdovende of opwekkende middelen een burger gebruikt. Vooral niet wanneer een hypocriete houding wordt gehanteerd waar een bepaalde hard-drug aan 16jarigen wordt verkocht, en een soft-drug de jure illegaal is.

Ik vind het schrijnend dat ik voor mijn wiet vaak serieuze toeren moet uithalen om eraan te geraken. Het is ofwel de grens over, ofwel via via.
Waarom kan ik niet gewoon ethisch geteelde kweek in de GB kopen? Waarom mag ik er geen taksen op betalen? Waarom moet ik mij keer op keer schuldig voelen wegens het steunen van maffia? Waarom moet ik mij afvragen of er geen glas, strychnine, olie of zand aan mijn aankoop is toegevoegd? Echter een fles strohrum van 97% wordt mij met de glimlach verkocht.

De oorlog op drugs is door logische redenen verloren: mensen zullen altijd drugs consumeren. Verschillende mensen hebben verschillende voorkeuren, niet iedereen kan tevreden zijn met het drietal legale drugs (alcohol tabak caffe�*ne) Verbieden leidt tot slechte kwaliteit en meer criminaliteit. De moraalridders die zo hard tegen drugs zijn weten doorgaans niet waar ze over spreken. Wittgenstein heeft daar iets moois over te vertellen.
Helemaal mee eens!

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 19:00   #426
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vroeg u om te stoppen met nieuwe definities voor verslaafd zijn te verzinnen. Dat is waar dat op sloeg.

Mijn laatste post op de vorige pagina.
Als twaalf definities uit erkende bronnen aan mijn fantasie moeten toegeschreven worden hou ik het zeker voor bekeken
Oud 8 juni 2011, 19:01   #427
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb mijn persoonlijke oorlog tegen drugs gewonnen en de wereldoorlog tegen drugs zal ook gewonnen worden
Oud 8 juni 2011, 19:01   #428
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het freelancer die in zowat iedere discussie over drugsbeleid insinueert dat voorstanders van regulering verslaafden zijn.
Eno2 maakte daar dankbaar gebruik van.

Ik reken er op dat ik van eno2 wel nog antwoorden krijg, een discussie waardig.
http://forum.politics.be/showthread....30#post5498230
http://forum.politics.be/showthread....02#post5498202
http://forum.politics.be/showthread....22#post5498222
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 19:03   #429
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als twaalf definities uit erkende bronnen aan mijn fantasie moeten toegeschreven worden hou ik het zeker voor bekeken
U wilt dus niet reageren op mijn "pover" argument, omdat u het niet eens bent met medische experts over de definitie van verslaafd zijn (wat totaal niet gerelateerd is aan mijn argument). U sluit de ogen omdat u geen verweer heeft.
Oud 8 juni 2011, 19:05   #430
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Eigenlijk is het freelancer die in zowat iedere discussie over drugsbeleid insinueert dat voorstanders van regulering verslaafden zijn.
Eno2 maakte daar dankbaar gebruik van.

Ik reken er op dat ik van eno2 wel nog antwoorden krijg, een discussie waardig.
http://forum.politics.be/showthread....30#post5498230
http://forum.politics.be/showthread....02#post5498202
http://forum.politics.be/showthread....22#post5498222
Dat is waar, freelancer maakt het nog wat bonter dan eno2. Vandaar dat ik het serieus discussiëren met hem al opgegeven heb.
Oud 8 juni 2011, 19:06   #431
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Geert Hoste trekt ook volle zalen.
En dat vind je begrijpelijk? Er zal véél wiet aan te pas moeten komen voor ik die vent grappig vind...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 19:42   #432
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En dat vind je begrijpelijk? Er zal véél wiet aan te pas moeten komen voor ik die vent grappig vind...
Ja, ik heb al uit uw posts begrepen dat je weinig lacht.
Oud 8 juni 2011, 20:00   #433
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als van 3 op de 4 kinderen/jongeren de ouders weten dat ze alcohol drinken en de ouders zien daar wel graten in, mag je toch wel verwachten dat die ouders dat toch wel duidelijk maken.
Lieve Arti. Wil je nu echt dat ouders beseffen dat ze zondigen omdat ze nu eenmaal tot drie van die vier ouders behoren die hun kinderen alcohol laten drinken. Toegegeven, ik ben onder de indruk. Ik denk, en het blijft bij een veronderstelling, dat die drie op vier zich gesterkt voelen omdat ze nu eenmaal tot een meerderheid behoren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 20:17   #434
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Lieve Arti. Wil je nu echt dat ouders beseffen dat ze zondigen omdat ze nu eenmaal tot drie van die vier ouders behoren die hun kinderen alcohol laten drinken. Toegegeven, ik ben onder de indruk. Ik denk, en het blijft bij een veronderstelling, dat die drie op vier zich gesterkt voelen omdat ze nu eenmaal tot een meerderheid behoren.
Ja, ik zou willen dat mensen beseffen dat alcohol niet voor kinderen is.
Ik schreef
Het zou wel een hulp zijn mocht de doorsnee mens ook beseffen dat alcohol niet voor kinderen is, en daar wat minder zever over verkopen.
http://forum.politics.be/showthread....87#post5491287

Dan kunnen we verder (beginnen) met de discussie.

Citaat:
Ik vind dat men alle voor- en nadelen van zowel een verbod als een regulering op een rij moet zetten en afwegen wat het minst schadelijk is voor de maatschappij en voor de gebruiker.

Het is hoog tijd dat men eerlijke en objectieve informatie verstrekt over drugs. Hat gaat toch niet op dat kinderen vanaf 12-14-jaar alcohol krijgen. Het gaat ook niet op dat ze alcohol mogen kopen vanaf 16 jaar.
Hun hersenen zijn nog in volle ontwikkeling. Daardoor heeft drugs sterkere effecten op hun hersenen. Drugs onder de 18-jaar : no way.
Oud 8 juni 2011, 20:34   #435
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik zou willen dat mensen beseffen dat alcohol niet voor kinderen is.

(...)

Dan kunnen we verder (beginnen) met de discussie.
Akkoord. De schade die overmatig gebruik van alcohol aanricht is enorm. Die schade wordt beschreven in onze Vlaamse klassiekers. Mannen die de zuurverdiende centen opzuipen. Alcohol als oorzaak van een familiale puinhoop.
De geschiedenis bewijst dat overmatig gebruik onheil veroorzaakt, sociaal, maatschappelijk. Je kan er onschuldig zielig van uitzien zonder het zelf te beseffen. Met twee zuipen kan zelfs gezellig zijn. Tot de kroost het je in het gezicht vertelt, hoe zielig je bent. Dat weten we.

Overmaat leidt tot zieligaards. Door welke drug ook. Ik snap niet waarom je alcohol zo stelselmatig benadrukt. Louter omdat alcohol zo is ingeburgerd ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 juni 2011 om 20:37.
Oud 8 juni 2011, 20:48   #436
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord. De schade die overmatig gebruik van alcohol aanricht is enorm. Die schade wordt beschreven in onze Vlaamse klassiekers. Mannen die de zuurverdiende centen opzuipen. Alcohol als oorzaak van een familiale puinhoop.
De geschiedenis bewijst dat overmatig gebruik onheil veroorzaakt, sociaal, maatschappelijk. Je kan er onschuldig zielig van uitzien zonder het zelf te beseffen. Met twee zuipen kan zelfs gezellig zijn. Tot de kroost het je in het gezicht vertelt, hoe zielig je bent. Dat weten we.

Overmaat leidt tot zieligaards. Door welke drug ook. Ik snap niet waarom je alcohol zo stelselmatig benadrukt. Louter omdat alcohol zo is ingeburgerd ?
Ik benadruk alcohol niet stelselmatig.
Ik vind dat men alle voor- en nadelen van zowel een verbod als een regulering op een rij moet zetten en afwegen wat het minst schadelijk is voor de maatschappij en voor de gebruiker.

Het is hoog tijd dat men eerlijke en objectieve informatie verstrekt over drugs. Hat gaat toch niet op dat kinderen vanaf 12-14-jaar alcohol krijgen. Het gaat ook niet op dat ze alcohol mogen kopen vanaf 16 jaar.
Hun hersenen zijn nog in volle ontwikkeling. Daardoor heeft drugs sterkere effecten op hun hersenen. Drugs onder de 18-jaar : no way.
Maar keer op keer trekt men in twijfel of ontkent men hoe mensen omgaan met alcohol. Daar reageer ik uiteraard terug op.
Oud 8 juni 2011, 21:04   #437
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is hoog tijd dat men eerlijke en objectieve informatie verstrekt over drugs.
Heb jij echt die eerlijke en objectieve informatie nodig om als ouder met kinderen te kunnen oordelen over wat goed of slecht is voor je kroost ?
Oud 8 juni 2011, 21:12   #438
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun hersenen zijn nog in volle ontwikkeling. Daardoor heeft drugs sterkere effecten op hun hersenen. Drugs onder de 18-jaar : no way.[/indent]
Tja. Dit kan je ook beweren over minderjarigen die zwanger (willen) worden. Dit heeft uiteraard niets met verslaving en hersenen te maken.

Tot morgen.
Oud 8 juni 2011, 21:14   #439
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij echt die eerlijke en objectieve informatie nodig om als ouder met kinderen te kunnen oordelen over wat goed of slecht is voor je kroost ?
Ik denk niet dat eerlijke en objectieve informatie kwaad kan.

Het probleem is o.a. dat de strafwet zich een soort van morele juistheid toemeet. Terwijl ze dan, zoals ze vandaag nog maar eens bewezen hebben, pedofillie gedogen. Eèn en ander klopt daar niet.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 juni 2011 om 21:15.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 21:20   #440
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft iedereen dit nodig.
Hoe kan je anders weten en je kinderen vertellen dat je beter helemaal van tabak afblijft; dat drugs niet voor -18-jarigen is.
Die info heb je nodig om door te geven aan je kinderen.
Zodat ieder voor zich keuzes kan maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be