![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 |
|
Banneling
|
nfo over chocolade wiki.
Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmitters β-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamide, een stof die verwant is aan THC (de werkzame component van cannabis). Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren. |
|
|
|
|
|
#562 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Cafeïne kan zeker sterk beinvloeden maar de benodigde hoeveelheden vind je niet terug in normale hoeveelheden koffie of thee Zo bevat salade een slaapverwekkend middel, echter in zodanige hoeveelheden dat je al 10 kilo? moet opvreten om enig effect te hebben, geen enkel zinnig mens klasseert daarom salade onder 'drugs'.. Dat is echt muggenzifterij van de pro's..zuurstof en water hebben ook een 'beinvoedend' effect waar vind ik die terug bij de druglijst ? |
|
|
|
|
|
|
#563 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
http://www.thelancet.com/journals/la...462-6/fulltext ![]()
|
|
|
|
#564 |
|
Gouverneur
|
Het is gewoon een lijst met drugs. Waarom zouden ze rekening moeten houden met hoeveelheid/effect?
|
|
|
#565 |
|
Banneling
|
@artisjok
Ik kleef bv het mainstream-oordeel over werken niet aan. Dat zou een biezonder schadelijke aankleving zijn. |
|
|
|
|
|
#566 |
|
Banneling
|
WIKI
Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 18:15. |
|
|
|
|
|
#567 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#568 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In die cijfers van u staat het verband tussen druggebruik en echtscheidingen (bv. bij paddestoelen ) |
|
|
|
|
|
|
#569 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#570 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Die lijst gaf ik omdat u vroeg waar men caffeïne en theobromine indeelt als drug. Op die lijst staan drugs. Wat heeft de hoeveelheid of het effect te maken met of het al dan niet een drug is? Citaat:
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 9 juni 2011 om 18:29. |
||
|
|
|
|
|
#571 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#572 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heel dat rapport gelezen ? nee ik ben gestopt toen ik zag dat het aantal relatieproblemen per drug was uitgeteld... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 juni 2011 om 18:34. |
|
|
|
|
|
|
#573 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Veel plezier met het zoeken van een nieuwe discussiepartner.
|
|
|
|
#574 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ja stop er maar mee ,dat pro-gezeik over een sjatse kaffe en drugs is te belachelijk om nog tijd in te steken.. De reden dat cannabis nog steeds taboe is ? o.a. dit soort verwijten naar de modale burger toe, het insinueren dat in wezen iedereen drugsgebruiker is... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 juni 2011 om 18:46. |
|
|
|
|
|
|
#575 |
|
Banneling
|
donzig schaap wil ook niet meer met eigenzinnig praten en ik niet meer met geen van beide
en ook niet met Gehuigert en niet met dinges, die die niet verslaafd is omdat hij drie maand heeft moeten stoppen van de dokter het schijnt niet goed te gaan met de sfeer van deze draad hier en nexer die ook een quote van mij vervalste, laat zich niet meer zien Ik ga nog tijd overhouden voor Artisjok Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 18:54. |
|
|
|
|
|
#576 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als u ontkent dat caffeïne een drug is, dan bent u simpelweg niet in staat een eerlijke discussie te voeren over drugs. Het is geen insinuatie dat praktisch iedereen druggebruiker is, dat is de realiteit. U ontkent gewoon dat bepaalde legale zaken ook drugs zijn om uw verwrongen beeld erover te verantwoorden. En hier laat ik het bij.
|
|
|
|
#577 |
|
Banneling
|
Het schijnt dat men pralines ongestraft mag 'gebruiken'...
Velen begrijpen dan ook niet waarom het gebruik van wiet dan niet wordt gelegaliseerd... Zelfs als men meer dan 7 dagen per week gebruikt... Eerlijk gezegd... ik begrijp dat ook niet... |
|
|
|
|
|
#578 |
|
Banneling
|
Er is een bepaalde argumentatie in deze draad en die gaat zo:
Iedereen gebruikt drugs dus iedereen zou moeten mogen drugs gebruiken! Waar is hier het paard en de kar en waar is de voerman? Laat eens kijken. Moeten mogen, dat is de richting waarin het uitgaat. De wetgevende en regulerende instanties. Dat is dus de voerman. Die wordt voor de kar van de drugs gespannen. En wie is dan het paard? De druggebruikers. Volgens mij zitten die in de kar. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 19:38. |
|
|
|
|
|
#579 | |
|
Burger
|
Citaat:
Iemand die geen drugs gebruikt, loopt op dit vlak geen gezondheidsrisico’s Iemand die geen drugs gebruikt, houdt meer geld over Iemand die geen drugs gebruikt, sponsort de georganiseerde misdaad niet … Waar zijn al die onomstotelijke rationele argumenten om drugs te gebruiken? |
|
|
|
|
|
|
#580 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je bent zo al niet te genieten! ![]() ![]() ![]() ![]() |