![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar zie je een studie van de ULB over de PS? Hoe ziet de PS kiezer eruit? |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaams Strikje zou gereageerd hebben op de peiling, in een radio-uitzending.
De Standaard brengt over die radio-uitzending een verslag: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110610_021 Een paar uitspraken van het Strikske: Ik denk niet dat de Vlaamse kwestie zo onbelangrijk is. In dit land is immers alles communautair. De hele politieke impasse nu is communautair." Het succes van zijn partij ligt aan haar standvastigheid, oordeelde Bracke. En vooral aan het feit dat andere partijen zich in het verleden veel minder standvastig toonden. "Het kernwoord is onze geloofwaardigheid. We zijn geloofwaardig in de Vlaamse problematiek die steeds dwingender wordt in dit land." "Maar niets belet je om je verstand te gerbuiken en een minimum van je programma te realiseren. Iedereen weet dat je je programma niet voor 100 procent kunt realiseren. Maar we willen wel een aanvaardbaar minimum," antwoordde Bracke. Dat sommige N-VA-kiezers tegelijkertijd terug willen naar het unitaire België, verwondert het kamerlid niet. Dergelijke meningen vind je bij alle partijen. 'Zelfs bij Vlaams Belang-kiezers zijn koningsgezinde mensen."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk even wat het Vlaams Strikje zei op de radio. Ik heb het in de vorige post vermeld.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hun grote programmapunt, Vlaamse onafhankelijkheid, ongeacht de electorale consequentie zie ik moeilijk te combineren met compromisbereidheid. |
|||
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Dit "onderzoek" (hahaha) kadert natuurlijk in de operatie beschadiging NVA van het journaille (als werkend en militant onderdeel van het establishment).
Als men zijn democratische macht bedreigt ziet dan verandert men toch de democratische spelregels (cordon mediatique, stemmenaantal per zetel, telwijze, enz enz). Als dat niet helpt dan verandert men toch het volk dat mag gaan stemmen. Als dat niet helpt dan begint men af te dreigen, demoniseren, en studies te produceren van hoe fascistsich, racistisch en nazistisch deze of gene partij wel niet is. Als dat niet helpt dan verklaart men de kiezers van de vijandelijke partijen voor zot, mentaal gehandikapt, mestkevers, achterlijk, navelstaaderig, bekrompen, enz. En als, ten lage leste, ook dat niet schijnt te helpen dan bewijst men gewoon dat de kiezers die stemmen voor partij met programma A eigenlijk programma B bedoelen. We hebben het al allemaal gezien, en de geschiedenis herhaalt zich... Het enige wat mij vandaag frustreert is het feit dat de NVA, nu ze moeten inzien dat men met hun identiek hetzelfde aan het doen is als met het VB, geeneens een vuist durft maken tegen het establishment via de machtskanalen die zij, in tegenstelling met het VB, wél hebben. Is dit lafheid? domheid? blindheid? opportunisme? Ik weet het niet...maar het is allesinds niet van dien aard om mij, als VB sympathisant, te overhalen om voor hun te stemmen... Anderzijds is het niet slim van de NVA om alle aanvallen van de pers zomaar blauw blauw te laten...in tegenstelling tot het VB (of moet ik zeggen: dank zij het VB?) hebben zij wel kanalen via dewelke zij kunnen reageren.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 10 juni 2011 om 09:03. |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Van wie zouden ze het geleerd hebben?.......Vives? |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, onze voorzitter heeft al verschillende keren gezegd in bvb de partijraad "la flandre adore la victime" (moest vic van aelst weten dat Bart soms frans spreekt in de partijraad, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We willen ervoor zorgen dat dat toekomstige onafhankelijke Vlaanderen stevig op zijn eigen benen kan staan, en een sociale, democratische en rechtvaardige samenleving biedt aan zijn inwoners. We willen niet de revolutie prediken, en we willen niet België zo snel mogelijk laten ontploffen. België zal verdwijnen, dat is gewoon een gegeven. Meer energie hoef je daar niet aan te verspillen. Zo duidelijk? |
|
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Je haalt weer de PS & NVA door elkaar
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Wat bewijst het artikel? Dat N-VA een veel groter draagvlak heeft dan de meesten hier willen doen geloven. Dat het niet een groepje separatisten alleen zijn. Dat ook mensen die verandering willen, die zien dat het belgikske van nu recht de afgrond indondert, zich in de N-VA vinden. Dat zowel links als rechts zich in die partij vindt. Jaja, nu zullen ze weer komen met hun VOKA-verhaal. Maar een rechtvaardig en verantwoordelijk sociaal programma, waarbij de achterpoortjes van het profitariaat gesloten worden, waar fraudebestrijding, zowel op economisch als sociaal vlak een prioriteit wordt, daar kan toch niemand iets op tegen hebben. Mensen die kunnen werken, moeten werken: niet alleen een deel daarvan, terwijl anderen lui achterover leunen en misschien nog op de koop toe het legale werk van anderen ontnemen door zwartwerk. Als men de fraude effectief bestrijdt en de pensioenen plafonneert (van zodra je stopt met werken, kun je nog hoogstens 1500-2000 euro (dat moet nog eens duidelijk berekend worden) krijgen), dan zou er al heel wat opgelost worden. Wie wel zijn eventueel rint loon wil blijven behouden, moet dan maar langer blijven werken. Wie 40 jaar gewerkt heeft, kan met pensioen naargelang de bjdragen die gebeurd zijn. Maar dat pensioen kan dus niet meer dan 1500-2000 euro/maand zijn, ook voor ex-topfunctionarissen, ex-ministers, ex-ceo's... ongeacht of je één job of zeven hebt gedaan tijdens je actieve carrière. Dat zal de pensioenen betaalbaar maken. En iedereen die een volledige loopbaan geklopt heeft, of het nu als vuilnisman of als topambtenaar is, zal een 'leefbaar' pensioen krijgen. Msschien moeten grootverdieners als ze dan op pensioen gaan hun levnsstijl aanpassen, maar dan moeten ze ofwel meer sparen tijdens hun actieve carrière ofwel langer werken.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 juni 2011 om 09:45. |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen wist dat in 2007 er geen akkoord is gekomen zolang de N-VA in kartel zat met de CD&V. De Vlamingen hebben de N-VA juist een mandaat gegeven, omdat ze willen dat de macht van de PS gebroken moet worden en dit enkel door een partij als de N-VA kan gedaan worden. Terwijl elk onderzoek doet uitschijnen dat de Vlaming de N-VA haar koppigheid beu is, groeit het aantal leden van de N-VA en verliezen de traditionele partijen leden. De onderzoeken stemmen dus niet overeen met wat er gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Evenwel zijn er ook argumenten om net het tegenovergestelde te stellen. Het jarenlang beuken, demoniseren en liegen spreekt (kijk naar het cordon sanitair) wél een groot gedeelte van de domme laffe Vlaming aan. Wie niet ziende blind is weet ongeveer welke non-argumenten stakato de eter worden ingestuurd door de vijanden van Vlaanderen. "Wij moeten een regering hebben en diegenen die daar niet aan meewerken* zijn onverantwoordelijk, bekrompen, negativistisch, egoïstisch, spelen met de toekomst van ons land, spelen met de toekomst van onze kinderen, sectair, neo-fascistisch, een kanker, enz enz" *: "aan meewerken" wil zeggen: het status quo van de PS overnemen en de Vlamingen blijvend de rekening laten betalen. Neen hoor: ik ben het slechts gedeeltelijk met u eens. De tijd (lees: het stelselmatig gebruiken van belastingsmiljarden om met leugens en non argumenten de Vlaams Nationalist als een dom zwijn voor te stellen) speelt tegen de NVA. Vergeet niet dat van het ogenblik af dat zelfs zoiets onnozel als de peilingen tegen de NVA zullen spreken de kanalen waar over ik het hierboven heb gehad onmiddellijk zullen verdwijnen en de NVA verweesd door de machtsgeile predators van blauw, rood, groen en oranje zullen worden verscheurd. Ik hoop dat als dat ogenblik komt, het VB nog steeds dezelfde warme uitnodiging zal sturen richting NVA om samen te werken als het dat vanaf 2003 (bij hun eigen grote overwinning) heeft gedaan.
![]() |
#35 |
|
![]() ...en waar is uw studie die de studie van vives onderuit haalt?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 10 juni 2011 om 10:29. |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In mijn werkomgeving zijn er toch minstens 50% nieuwe n-va stemmers... ![]() Ze zijn die Franstalige arrogantie kots... kotsbeu... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
welke instantie bestelde deze enquête? Hoeveel mensen werden geconsulteerd? Volgens D.S. een kleine 2.000. De N-VA behaalde iets minder dan 30 % van de stemmen. We spreken dus over een een kleine 600 stemmers op een totaal van 1.100.000 behaalde stemmen door de N-VA, dus ongeveer 0,5 %. Hoe representatief is dit? Ik vertrouw M. Zwijngeduw en zijn kornuiten niet. Hij geeft zogezegd exacte cijfers in zijn onderverdelingen van al bij al 500 mensen. Dergelijke peilingen zijn vijgen na Pasen. Ik geloof er niks van. |
|
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De N-VA streeft naar een onafhankelijk Vlaanderen... Daarom moet België toch niet verdwijnen? Denkt U dat deze partij zich er tegen zal verzetten dat de 'overkant' België behoudt (plus de schulden)? ![]() |
||
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(ik zeg niet dat dit is gebeurd... ![]() |
|
![]() |