![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8721 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor de rest begrijp ik wat je bedoelt en dat je het hier niet makkelijk hebt op dit forum. Als je niet genoeg 'meedraait' en niet 'progessief genoeg' bent, wordt je soms bijna als abnormale of discriminerende beschouwt ![]() Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 10 juni 2011 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8723 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8724 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet zeggen dat zelfs visueel zo'n 'homogezin' als een parodie op een gezin voorkomt. De beste bedoelingen van die mensen ten spijt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8727 |
Schepen
|
![]() Eens verwijfde homo is natuurlijk niet verantwoordelijk voor hoe hij eruit ziet. (Het is dat niet, we zullen hier niet over uiterlijkheden beginnen). Maar wel voor zijn pretentie om de plaats en de rol van een kind z'n moeder in te willen nemen. Iemand die man noch vrouw is kan eigenlijk vader noch moeder zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8728 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In wiki vindt ik daar niets van terug. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het huwelijk betekent verschillende dingen in verschillende landen en in verschillende tijden. Citaat:
Zolang er geen duidelijke bewijzen zijn dat de kwaliteit van de opvoeding bij homo-koppels minder is dan deze bij hetero-koppels vindt ik het niet kunnen dat ge de kansen van de kinderen wilt opofferen voor uw eigen subjectieve gevoelens. Ik doe daar niet aan mee, sorry, ik vindt dat het kind daarin primeert. Ik vind het spijtig dat ge kinderen daarvoor wilt misbruiken.
![]() |
![]() |
#8729 |
Burgemeester
|
![]() En ook... zolang er geen duidelijk, definitief bewijs is dat het kind niet met een verstoord wereldbeeld achterblijft, is er geen reden om adoptie door homokoppels te prefereren, zeker niet indien er meer dan genoeg heterokoppels zijn.
Jij draait de rollen om Alboreto. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8730 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van een schijnhuwelijk is sprake wanneer bij het aangaan van een huwelijk uit economische, zakelijke of emotionele overwegingen de beide partijen niet aan de verplichtingen hebben voldaan (of van plan zijn te voldoen) die de wet aan een huwelijk stelt Citaat:
Neen. Kinderen kunnen krijgen is geen voorwaarde om te mogen huwen. En doe nu niet meer alsof ik het anders zeg hé?! Citaat:
.... Tjah?! Misschien eerst eens uw huiswerk maken? Citaat:
Citaat:
Maar in essentie komt het altijd neer op: Ouders verlaten, een nieuwe eenheid vormen, zelf ouders worden. Overal wordt dat ook gevierd en geëerd. Citaat:
Daarom vind ik, dat we beter geen nodeloze risico's nemen met kinderen. Ik denk niet dat je deze houding 'misbruiken van kinderen' kan noemen. Integendeel vind ik dat zij die bewust risico's nemen met kinderen uit pure eigenbelang, zich onverantwoord gedragen. Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8731 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ooit gedacht aan het feit dat ze misschien gewoon een ouder willen zijn? En hoe combineer je dat met "pretentie"? Zou het een teken van pretentie zijn wanneer je er van uitgaat dat je enkel als hetero een goeie ouder kan zijn? Wat is een moeder trouwens voor jou? Een persoon met borsten en een vagina of zijn vooral de trekjes die iedereen bij z'n moeder apprecieert zoveel belangrijker? Ooit aan gedacht dat ook mannen die fijne moederlijke trekjes kunnen hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8732 |
Burgemeester
|
![]() Maar mannen met moederelijke trekjes zijn geen moeder... hoe hard ze ook hun best doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8733 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan je niet met 100% zekerheid volgende stellingen onder de neus schuiven: * elk kind dat door hetero ouders zal opgevoed worden, zal goed terechtkomen net zomin als * elk kind dat door homo ouders zal opgevoed worden, zal slecht terechtkomen m.a.w. de discussie is eigenlijk best zinloos tenzij feiten geen deel uitmaken van je retoriek. hoe definitief is jouw bewijs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8734 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8735 |
Minister-President
|
![]() Is zelfs een heel goeie vergelijking: vrouwenrechten, homohuwelijken, de anti-gevoelens zijn identiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8736 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8737 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
moeder te plaatsen. Zo'n adoptiekind heeft dikwijls het een en ander meegemaakt, het is geen goed idee om hem dan ook nog in een afwijkende situatie te duwen indien dat niet nodig is. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen ? Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 10 juni 2011 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8738 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8739 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw "logica" volgend moet ik besluiten dat alleen moeder+vader een zekerheid bieden voor een goeie opvoeding in een veilige omgeving; zowel jij als ik weten dat dit niét het geval is, daarvan zijn spijtig genoeg ontelbare voorbeelden. DAT is toch zo moeilijk niet om te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8740 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U woont in een land waar de betekenis van "huwelijk" afwijkt van hetgeen u er van denkt. Nog een geluk dat uw gedachtengoed niet de norm is want vele mensen zouden het recht op een gelukkig (of ongelukkig) getrouwd leven ontzegd worden. |
|
![]() |
![]() |