Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2011, 14:02   #981
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zo veel mogelijk vrijheid voor iedereen; OK. Hoe bepaal je wat mogelijk is? Waaraan moet een vrijheid voldoen, om als mogelijk beschouwd te worden?

Momenteel betaalt de gemeenschap mee voor de nefaste gevolgen van het verbod. Het heeft nochtans geen zijn de maffia te subsidiëren
De vrijheid stopt daar, waar ze de anderen overmatig stoort. Bevoorbeeld beperking van roken in bepaalde plaatsen, verbod op rijden onder invloed van alcohol of andere drugs...
De gemeenschap betaalt mee voor de nefaste gevolgen van het drugsgebruik (overlast, kanker, veroorzaken van ongevallen onder invloed, onbekwaamheid tot het verrichten van werk...). De maffia is nu juist het enige dat de drugsgebruikers zelf betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 14:11   #982
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vrijheid stopt daar, waar ze de anderen overmatig stoort. Bevoorbeeld beperking van roken in bepaalde plaatsen, verbod op rijden onder invloed van alcohol of andere drugs...
De gemeenschap betaalt mee voor de nefaste gevolgen van het drugsgebruik (overlast, kanker, veroorzaken van ongevallen onder invloed, onbekwaamheid tot het verrichten van werk...). De maffia is nu juist het enige dat de drugsgebruikers zelf betalen.

Toch kunnen we niet slechter af zijn dan nu, met het verbod. Dat kost duizenden doden en kost de helft van het politiebudget, en gevangenissen zitten onnodig propvol. Het is een slechte wet en niemand houdt zich eraan, dus moet ze weg.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 14:14   #983
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 14:14   #984
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wees er maar trots op, *KNIP*.

Laatst gewijzigd door chinaski : 13 juni 2011 om 15:30.
Oud 13 juni 2011, 14:24   #985
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Alles wil links gereglementeerd te zien... behalve drugs...
mijn tekstje lag klaar, je was me voor, hier gaat het toch:

@ Artisjok:

Grappig dat onze voorvechter voor goed geregelde sociale wetgeving en rots in de branding tegen libertariërs , anarcho-kapitalisten en deregulerende neo-liberalen haar kazak draait als het over drugs gaat: dan wil ze plots dereguleren

De staat moet nu desnoods een van zijn belangrijke prerogatieven afgepakt worden, met name het bestrijden van drug-criminaliteit en het bestrijden van druggebruik
Oud 13 juni 2011, 14:27   #986
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De staat moet nu desnoods een van zijn belangrijke prerogatieven afgepakt worden, met name het bestrijden van drug-criminaliteit en het bestrijden van druggebruik
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet. Eerst verbieden ze het, en dan gaan ze de rampzalige gevolgen van hun verbodszucht bestrijden? Dat is net zoiets als een pyromaan die zijn eigen bosbrand probeert te blussen door erop te pissen.
Oud 13 juni 2011, 14:31   #987
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Jij bent verantwoordelijk voor duizenden dode Mexicanen, wist je dat?

Zolang het bazen en sycofanten en massa-moordenaars van de drugs-kartels zijn, dan wil ik gerust mijn steentje bijdragen als dergelijke beestachtigheden in mijn buurt uitgehaald worden en de militaire aanpak tegen de allerzwaarste criminaliteit heeft mijn onvoorwaardelijke steun.
Oud 13 juni 2011, 14:36   #988
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Zolang het bazen en sycofanten en massa-moordenaars van de drugs-kartels zijn, dan wil ik gerust mijn steentje bijdragen als dergelijke beestachtigheden in mijn buurt uitgehaald worden en de militaire aanpak tegen de allerzwaarste criminaliteit heeft mijn onvoorwaardelijke steun.
http://www.nu.nl/buitenland/2421543/...senlevens.html
Oud 13 juni 2011, 14:36   #989
Moor
Gouverneur

Standaard

Ik denk dat de aanpak van Drugs zeer gemakkelijk aan te pakken is

Drugs is een levensstijl.

Drugs moet aangepakt worden door verschillende acties en verschillende actoren.

Door reclamespotjes

-Door elke weg dat naar Drugs leidt af te blokken zoals discotheken een nultorlerantie aanbieden, indien één discotheek of café nog maar durft drugs toe te laten op de dansvloer, direct korte metten meemaken,

Drugsdealers voorafgaandelijk waarschuwen van de komende gewijzigde zware straffen, en dan in praktijk omzetten, de dealers uiterst zware straffen geven,

Verder dient men ook de drugs aan de wortel aan te pakken, namelijk de plantages vernietigen, de gebieden waar het geteeld wordt goed in 't oog houden,

verder pleit ik ervoor ook om drugs te bestrijden door gebruik te maken van de natuur,

men kan een beestje of een virus, of een worm gebruiken om de plant te vernietigen,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 14:36   #990
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, heel de samenleving is een groot verbod. En het aantal wetten en regels neemt zeker niet af, naarmate de samenleving linkser wordt, integendeel. Andere regels steken dan de kop op.
Misschien is uiteindelijk de liberale gedachte nog het meest logisch. Zoveel mogelijke vrijheid voor iedereen, doch iedereen draait op voor zijn kosten, zijn stommiteiten. Het heeft uiteindelijk geen zin om het individu toe te laten zich "naar de knoppen" te helpen, om overlast te veroorzaken... en de gemeenschap hiervoor te laten opdraaien.

Ik ben ook voor zoveel mogelijk vrijheid voor iedereen (ben ik nu liberaal?)

drugvrijheid is een brug te ver
Oud 13 juni 2011, 14:37   #991
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles wil links gereglementeerd te zien... behalve drugs...
Sorry, ik moet mezelf tegenspreken... want ik las net dat men in Cuba - het linkse paradijs - niet lacht met de handel in en verbruik van drugs:
< Wie in Cuba betrapt wordt op handel in drugs, riskeert een levenslange celstraf (voor leidende ambtenaren zelfs de doodstraf). Die harde aanpak geldt ook voor buitenlanders, zo bleek vorige week nog eens. De Cubaanse regering wil zich onbuigzaam blijven opstellen tegen drughandel en druggebruik.
Bron
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 14:41   #992
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht

Door reclamespotjes

-Door elke weg dat naar Drugs leidt af te blokken zoals discotheken een nultorlerantie aanbieden, indien één discotheek of café nog maar durft drugs toe te laten op de dansvloer, direct korte metten meemaken,

Drugsdealers voorafgaandelijk waarschuwen van de komende gewijzigde zware straffen, en dan in praktijk omzetten, de dealers uiterst zware straffen geven,

Verder dient men ook de drugs aan de wortel aan te pakken, namelijk de plantages vernietigen, de gebieden waar het geteeld wordt goed in 't oog houden,

verder pleit ik ervoor ook om drugs te bestrijden door gebruik te maken van de natuur,

men kan een beestje of een virus, of een worm gebruiken om de plant te vernietigen,
Moor, ben jij ook een massaMOORdenaar?

Oud 13 juni 2011, 14:41   #993
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:

drugvrijheid is een brug te ver
Waarom?
Oud 13 juni 2011, 14:42   #994
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht

Door reclamespotjes

Onder welke steen leef jij eigenlijk?
Oud 13 juni 2011, 14:44   #995
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, ik moet mezelf tegenspreken... want ik las net dat men in Cuba - het linkse paradijs - niet lacht met de handel in en verbruik van drugs:
< Wie in Cuba betrapt wordt op handel in drugs, riskeert een levenslange celstraf (voor leidende ambtenaren zelfs de doodstraf). Die harde aanpak geldt ook voor buitenlanders, zo bleek vorige week nog eens. De Cubaanse regering wil zich onbuigzaam blijven opstellen tegen drughandel en druggebruik.
Bron
In China worden dealers geëxecuteerd, heb ik hier al gepost
Oud 13 juni 2011, 14:46   #996
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Waarom?

Je denkt toch niet dat ik nog praat geef

Je hebt een nominatie voor bnp via het rode driehoekje lopende
Oud 13 juni 2011, 14:50   #997
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Goed dat je dit al kan toegeven.
Kinderachtige opzettelijke misinterpretatie waarmee je zogenaamde argumentatiestijl doorspekt is.

Je zal tot je schade moeten ondervinden dat het morele argument het zal blijven halen

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juni 2011 om 14:53.
Oud 13 juni 2011, 14:52   #998
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je zal tot je schade moeten ondervinden dat het morele argument het zal blijven halen
Je bent verantwoordelijk voor 45.000 dode Mexicanen, met je fascistische onzin-verbod. Jij bent overduidelijk de immoreelste van ons allemaal.
Oud 13 juni 2011, 14:53   #999
freelancer
Banneling

Standaard

Waarschijnlijk zijn onze drugsgebruikers en -verslaafden ook tegen het drugsverbod in de sport...
Oud 13 juni 2011, 14:53   #1000
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Moor, ben jij ook een massaMOORdenaar?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be