![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#981 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gemeenschap betaalt mee voor de nefaste gevolgen van het drugsgebruik (overlast, kanker, veroorzaken van ongevallen onder invloed, onbekwaamheid tot het verrichten van werk...). De maffia is nu juist het enige dat de drugsgebruikers zelf betalen. |
|
|
|
|
|
|
#982 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Toch kunnen we niet slechter af zijn dan nu, met het verbod. Dat kost duizenden doden en kost de helft van het politiebudget, en gevangenissen zitten onnodig propvol. Het is een slechte wet en niemand houdt zich eraan, dus moet ze weg. |
|
|
|
|
|
|
#983 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#984 |
|
Gouverneur
|
Laatst gewijzigd door chinaski : 13 juni 2011 om 15:30. |
|
|
|
|
|
#985 | |
|
Banneling
|
Citaat:
@ Artisjok: Grappig dat onze voorvechter voor goed geregelde sociale wetgeving en rots in de branding tegen libertariërs , anarcho-kapitalisten en deregulerende neo-liberalen haar kazak draait als het over drugs gaat: dan wil ze plots dereguleren De staat moet nu desnoods een van zijn belangrijke prerogatieven afgepakt worden, met name het bestrijden van drug-criminaliteit en het bestrijden van druggebruik |
|
|
|
|
|
|
#986 |
|
Gouverneur
|
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet. Eerst verbieden ze het, en dan gaan ze de rampzalige gevolgen van hun verbodszucht bestrijden? Dat is net zoiets als een pyromaan die zijn eigen bosbrand probeert te blussen door erop te pissen.
|
|
|
|
|
|
#987 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Zolang het bazen en sycofanten en massa-moordenaars van de drugs-kartels zijn, dan wil ik gerust mijn steentje bijdragen als dergelijke beestachtigheden in mijn buurt uitgehaald worden en de militaire aanpak tegen de allerzwaarste criminaliteit heeft mijn onvoorwaardelijke steun. |
|
|
|
|
|
|
#988 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#989 |
|
Gouverneur
|
Ik denk dat de aanpak van Drugs zeer gemakkelijk aan te pakken is
Drugs is een levensstijl. Drugs moet aangepakt worden door verschillende acties en verschillende actoren. Door reclamespotjes -Door elke weg dat naar Drugs leidt af te blokken zoals discotheken een nultorlerantie aanbieden, indien één discotheek of café nog maar durft drugs toe te laten op de dansvloer, direct korte metten meemaken, Drugsdealers voorafgaandelijk waarschuwen van de komende gewijzigde zware straffen, en dan in praktijk omzetten, de dealers uiterst zware straffen geven, Verder dient men ook de drugs aan de wortel aan te pakken, namelijk de plantages vernietigen, de gebieden waar het geteeld wordt goed in 't oog houden, verder pleit ik ervoor ook om drugs te bestrijden door gebruik te maken van de natuur, men kan een beestje of een virus, of een worm gebruiken om de plant te vernietigen, |
|
|
|
|
|
#990 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Ik ben ook voor zoveel mogelijk vrijheid voor iedereen (ben ik nu liberaal?) drugvrijheid is een brug te ver |
|
|
|
|
|
|
#991 | |
|
Banneling
|
Citaat:
< Wie in Cuba betrapt wordt op handel in drugs, riskeert een levenslange celstraf (voor leidende ambtenaren zelfs de doodstraf). Die harde aanpak geldt ook voor buitenlanders, zo bleek vorige week nog eens. De Cubaanse regering wil zich onbuigzaam blijven opstellen tegen drughandel en druggebruik.Bron |
|
|
|
|
|
|
#992 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#993 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#994 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Onder welke steen leef jij eigenlijk? |
|
|
|
|
|
|
#995 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#996 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#997 |
|
Banneling
|
Kinderachtige opzettelijke misinterpretatie waarmee je zogenaamde argumentatiestijl doorspekt is.
Je zal tot je schade moeten ondervinden dat het morele argument het zal blijven halen ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juni 2011 om 14:53. |
|
|
|
|
|
#998 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#999 |
|
Banneling
|
Waarschijnlijk zijn onze drugsgebruikers en -verslaafden ook tegen het drugsverbod in de sport...
|
|
|
|
|
|
#1000 |
|
Banneling
|
|
|