Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 16:45   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Geslotener dan de Aymara? 'T is daar dat ik tussen leef. Als een taxichaufeur met me begint te praten weet ik direct dat hij oorspronkelijk niet van La Paz is. In de rest van Latijns Amerika is het raar als een Taxichaufeur niét met je begint te praten. Uiteindelijk ben ik door die Aymara wel uitgenodigd geweest om 'compadre' te worden en dan ben je plots bijna familie. Het is zo dat het systeem werkt hier.

Ik zag vorige week nog een Russische (denk ik toch) film: 'Het concert' van Radu Mihaileanu. Een goede combinatie van tragiek en humor die de draak steekt met het sovjetverleden.

Nu, ik hoor wel dat Russische toeristen zich nogal eens onbeschoft kunnen gedragen...een houding van de nieuwe rijken die het leuk vinden te kunnen tonen hoe verkwistend dat ze kunnen zijn, en het leuk vinden personeel rond te commanderen. Samen met de Israëliërs zijn het volgens sommigen uit de sector de toeristen die het meeste uit de hoogte doen. Herken je dat enigszins?
Met de inca volkeren ben ik niet zo bekend, ben wel in Colombië geweest maar dat zijn in feite geen echte Indianen maar een mengelmoes. Net als Cubanen feestneuzen, down to earth, en zonder chichi. Beetje zoals Russen, maar wel veel minder gesloten.

Radu Mihaileanu is een Roemeen. Er is toch nog wel een verschil tussen de Roemeense en Russische cultuur.

Russische toeristen zijn inderdaad onbeschoft, en in Rusland is dat niet anders. Als je naar een winkel gaat of een kaartje wil kopen aan het loket word je afgeblaft en buitengekeken. Wachten in de rij kunnen ze ook niet, altijd een heel geduw en getrek en gescheld. En het zijn evenmin "heren op de weg".

Mensen die ze niet kennen en waarmee ze geen vriendschap hebben gesloten zijn quantité négligeable. Als je echter vriendschap hebt gesloten (heel gemakkelijk) dan mag je niet weg voor je samen heel zat bent geworden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:50   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
< "Russische maffia" is niet gevaarlijk, zolang je je afspraken nakomt.>
zo is het nochtans. Als je geen zaken doet heb je er zowiezo geen last van. Als je wel zaken doet moet je heel duidelijke afspraken maken, een vertrouwensband creëren (door samen te gaan drinken) en de juiste persoon en/of ambtenaar een envelop geven. Eens je het systeem doorhebt is het zelfs gemakkelijker dan België om zaken te doen of dingen te regelen. Zo werkt het trouwens in Latijns-Amerika ook bij mijn weten.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2011 om 16:54.
Oud 12 juni 2011, 18:37   #23
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
zo is het nochtans. Als je geen zaken doet heb je er zowiezo geen last van. Als je wel zaken doet moet je heel duidelijke afspraken maken, een vertrouwensband creëren (door samen te gaan drinken) en de juiste persoon en/of ambtenaar een envelop geven. Eens je het systeem doorhebt is het zelfs gemakkelijker dan België om zaken te doen of dingen te regelen. Zo werkt het trouwens in Latijns-Amerika ook bij mijn weten.
een beetje zoals met de P$ dan?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 20:10   #24
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
een beetje zoals met de P$ dan?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 20:22   #25
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je bent dus nog nooit in Rusland geweest. mijn andersgeaarde vriend is met mij naar Rusland gereisd onlangs en heeft zich ZEEr goed geamuseerd.
Waarschijnlijk heeft hij zich geamuseerd, maar het is zowiezo een feit dat "lichtblauw" niet echt populair is in Rusland. Een voorbeeld daarvan is dat ze andersgeaarden niet toelaten in het leger.

Laskovij May kan zoveel zingen als ze willen, men is toch wel redelijk onverdraagzaam t.o.v. sexuele minderheden...
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 01:14   #26
Bardamu
Vreemdeling

Bardamu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Altijd wordt beweerd dat de Sovjet Unie onverdraagzaam was ten aanzien van seksuele minderheden...

Ik geef toe dat de Russische vrouwelijke de indruk kunnen geven dat Russische mannen voldaan zijn, maar toch zijn er homo's en bi's, en dat was ook in de sovjet tijd zo
Wat een vreemde redenering.
Dus het feit dat er schone fotomodellekes rondlopen in rusland maakt dat het eigenlijk moeilijk voor te stellen is dat er toch nog homo's zijn.

Citaat:
Ze worden gerust gelaten zolang ze niemand lastig vallen.
Bardamu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 02:15   #27
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Een land is in mijn ogen homofoob tot het homohuwelijk legaal is.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 06:17   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Waarschijnlijk heeft hij zich geamuseerd, maar het is zowiezo een feit dat "lichtblauw" niet echt populair is in Rusland. Een voorbeeld daarvan is dat ze andersgeaarden niet toelaten in het leger.

Laskovij May kan zoveel zingen als ze willen, men is toch wel redelijk onverdraagzaam t.o.v. sexuele minderheden...
klopt, toch bestaat het.
Oud 13 juni 2011, 06:27   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Een land is in mijn ogen homofoob tot het homohuwelijk legaal is.
Onzin, homofobe landen zijn landen waar ze opgehangen worden of gestenigd worden, zoals veel Afrikaanse. In Rusland wordt het zeker niet als gelijkwaardig beschouwd (is het ook niet) maar wel getolereerd. In de Sovjet-Unie was het officieel verboden, maar toch bestond het. In de DDR daarentegen konden homo's zelfs een soort burgercontract tekenen. Naar het schijnt was de dochter van Honecker lesbisch. Ook de dochter van Raul Castro is lesbisch.
Oud 13 juni 2011, 06:30   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bardamu Bekijk bericht
Wat een vreemde redenering.
Dus het feit dat er schone fotomodellekes rondlopen in rusland maakt dat het eigenlijk moeilijk voor te stellen is dat er toch nog homo's zijn.

voor mij toch

Ik geloof wel niet in de theorie dat iemand homo of hetero bij geboorte is. Er bestaat ook veel "circomstentiële" homoseksualiteit. Bvb. in gevangenissen, of in Arabische landen waar dat zeer frequent voorkomt bij jongeren voor ze trouwen.
Oud 13 juni 2011, 09:14   #31
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Zie, de sociologen en historici van de voormalige USSR van top niveau die het allemaal zien gebeuren hebben zijn weer van de partij.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 12:05   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Altijd wordt beweerd dat de Sovjet Unie onverdraagzaam was ten aanzien van seksuele minderheden...

Ik geef toe dat de Russische vrouwelijke de indruk kunnen geven dat Russische mannen voldaan zijn, maar toch zijn er homo's en bi's, en dat was ook in de sovjet tijd zo. Ze worden gerust gelaten zolang ze niemand lastig vallen.
Ik denk dat je dit soort van komische topics best bij Koetjes & Kalfjes plaatst. Niet iedereen (h)erkent ironie en sarcasme als humor-vorm. Sommige mensen zouden wel eens kunnen denken dat dit topic ernstig bedoeld is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 19:51   #33
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat je dit soort van komische topics best bij Koetjes & Kalfjes plaatst. Niet iedereen (h)erkent ironie en sarcasme als humor-vorm. Sommige mensen zouden wel eens kunnen denken dat dit topic ernstig bedoeld is...
Als er een 'thanks' functie op dit forum was, zou ik deze uitspraak 'thanken'
Oud 13 juni 2011, 20:33   #34
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos
Als er een 'thanks' functie op dit forum was, zou ik deze uitspraak 'thanken'
Wat gebeurde er wel met homo's in de sovjet-unie volgens jullie?
Oud 13 juni 2011, 21:47   #35
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Wat gebeurde er wel met homo's in de sovjet-unie volgens jullie?
http://www.aidsquilt.nl/page=site.leven/id=764
Citaat:
...
De werkelijke reden was dat de KGB erachter was gekomen dat Noerejev homoseksueel was. In de Sovjet-Unie was dat voldoende reden voor verbanning, omdat onder Stalin homoseksualiteit opnieuw was verboden. Bij terugkeer hing Noerejev een minimale straf van zeven jaar dwangarbeid boven het hoofd.
...

Dan waren de nazi's nog softies. Veeleer werden er in nazi-Duitsland straffen van een jaar of 3-4 uitgesproken in gevangenkamp (vaak Dachau). Na vrijlating kon men terug het gewone leven oppikken, of zelf SS'er worden.

Ooit eens een docu gezien op Canvas van een homoseksuele SS'er die vertelde dat hij in de SS was gegaan omdat het wel tof was, zo mannen onder mekaar. Meer nog: Hij heeft in die periode seks gehad met meerdere andere SS'ers. De seksualiteit van sommige SS'ers was gewoon een 'open geheim'. De hogere officieren ten velde wisten in de meeste gevallen wel wat er leefde bij de jongens onder hen, maar lieten het toe zolang het 'werk' niet in gedrang kwam.

Kan me voorstellen dat de homofobe NPD'ers dit soort getuigenissen niet graag horen.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 13 juni 2011 om 21:48.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 22:41   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
http://www.aidsquilt.nl/page=site.leven/id=764

Dan waren de nazi's nog softies. Veeleer werden er in nazi-Duitsland straffen van een jaar of 3-4 uitgesproken in gevangenkamp (vaak Dachau). Na vrijlating kon men terug het gewone leven oppikken, of zelf SS'er worden.

Ooit eens een docu gezien op Canvas van een homoseksuele SS'er die vertelde dat hij in de SS was gegaan omdat het wel tof was, zo mannen onder mekaar. Meer nog: Hij heeft in die periode seks gehad met meerdere andere SS'ers. De seksualiteit van sommige SS'ers was gewoon een 'open geheim'. De hogere officieren ten velde wisten in de meeste gevallen wel wat er leefde bij de jongens onder hen, maar lieten het toe zolang het 'werk' niet in gedrang kwam.

Kan me voorstellen dat de homofobe NPD'ers dit soort getuigenissen niet graag horen.
Er waren in de Sovjet-Unie homoseksuelen, alsook in het hedendaagse Rusland. Ook bekende waarvan iedereen het wist, maar daar werd niet over gesproken. Zoals je in de video kunt zien was flirten met homoseksualiteit en biseksualiteit zelfs IN in de jaren 80 en 90. Ik ken veel Russen die bi zijn, weinig echte homo's. Er wordt meer geëxperimenteerd dan in het Westen en minder over gesproken. Er is geen echt homouitgaansmilieu denk ik behalve in Moskou. Je ziet wel homo's en lesbi's in het "gewone" uitgaansleven. Misschien een cultureel verschil met het Westen?

Discretie blijft wel aangewezen denk ik. Knuffelen op straat bvb. zou wel eens de verkeerde aandacht kunnen trekken ... ook de politie is niet erg homovriendelijk. Het is niet zoals in Amsterdam of San Francisco waar je zelfs hele homowijken hebt (persoonlijk vind ik dat niet erg... meer vrouwen voor ons dan hé ), het blijft allemaal discreet maar er is zeker een scène.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 juni 2011 om 22:44.
Oud 13 juni 2011, 22:47   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is niet komisch bedoelt. Een beetje ironisch misschien wel. Alleszins klopt het beeld van de Sovjet-Unie als strafkamp dat door de westerse media geschapen werd ook op dit vlak weeral niet.
Oud 13 juni 2011, 22:56   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

On 8 May 2009, Russian Duma rejected a bill criminalizing gay propaganda in Russia (with only 90 votes in favor against 226 minimum required). This bill was initiated in 2007 by a Fair Russia party member and suggested depriving those who "openly demonstrated a homosexual way of life and a homosexual orientation" of the right to hold posts in educational establishments or in the army for a term from 2 to 5 years.[35] According to Interfax, the parliamentarians decided that gay propaganda was not dangerous for society and thus could not be punished under the criminal code.[36] Nikolai Alekseev, Chief organizer of the Moscow Pride, commented that with parliament rejecting this bill, it is likely that the Constitutional Court of Russia follows their request to cancel a similar law that is in force in the Ryazan Region.[35]

http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Russia
Oud 14 juni 2011, 19:02   #39
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324
omdat onder Stalin homoseksualiteit opnieuw was verboden.
Hij is de container waar de communisten hun miserie in willen dumpen.
Oud 14 juni 2011, 19:07   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is niet komisch bedoelt.
O jee... Dat is dan zeer betreurenswaardig. Ik had gehoopt dat zulke manifeste nonsens alleen maar als een bizar soort van humor bedoeld kon zijn...

My bad.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be