Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2011, 14:54   #9321
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Kan men dan niet perfect hetzelfde claimen voor de hetero-gemeenschap ?
....een aanzienlijk deel van hen is ook 'herkenbaar'

Maar tjah daar wringt ook steeds het schoentje :
Dat kán, dat mág, want dat wordt als normaal en de norm beschouwd en dat dient ook steeds weer bestendigd te worden opdat het norm zou blijven
.
Homo zijn mag nog net ( voor de meesten ) maar mag vooral niet teveel bestendigd worden en dient enkel het rariteitenkabinet
Er bestaan nu éénmaal normen én afwijkingen van die norm, het enige verschil is hoe men zich gedraagt tov die afwijkingen..angstig en verontwaardigd of als amusant en verrijkend...

Trouwens er zijn ook beperkende normen voor het uiten van een heterosexualiteit..in sommige samenlevingen zijn die uiterst conservatief..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 14:54   #9322
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waar heeft Raf dat gedaan misschien?
Toegegeven dat was meer duidelijk in een andere (oude) draad..
Oud 15 juni 2011, 14:58   #9323
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
niks zolang ze maar geen mensen storen en/of irriteren of bewust gaan provoceren..
Mensen die sokken in hun sandalen dragen storen mij ook, maar daar hoeven die mensen natuurlijk geen rekening mee te houden. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 15:00   #9324
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niks zolang ze maar geen mensen storen en/of irriteren of bewust gaan provoceren..
Waarom?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 15:00   #9325
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toegegeven dat was meer duidelijk in een andere (oude) draad..
Link?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 juni 2011, 15:02   #9326
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Mensen die sokken in hun sandalen dragen storen mij ook, maar daar hoeven die mensen natuurlijk geen rekening mee te houden. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat wordt nochtans de nieuwe trend deze zomer. Witte sokken nog wel...

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Op...ens-Hermes.htm

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 15 juni 2011 om 15:06.
Oud 15 juni 2011, 15:13   #9327
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan nu éénmaal normen én afwijkingen van die norm, het enige verschil is hoe men zich gedraagt tov die afwijkingen..angstig en verontwaardigd of als amusant en verrijkend...
Ja natuurlijk... volledig met je eens.
( btw daar waar die 'of' staat zou misschien beter 'en/of' gestaan hebben.... dat lijkt eerder de stroken met de realiteit ... het ene voedt ook het andere )

Maar wat is de relevantie ( anders dan de doelbewuste bestendiging ervan door de leden van de norm-groep ) ervan met de opmerking dat dat verwrongen of foutieve beeld niet de schuld is van de parade ( eender hoe extravagant dat eraan toe moge gaan ) ?

Citaat:
Trouwens er zijn ook beperkende normen voor het uiten van een heterosexualiteit..in sommige samenlevingen zijn die uiterst conservatief..
( we hebben het nu, dacht ik, wel even over deze contreien )
Maar net daarom die opmerking hé
Het heeft dus niks te maken met het uiten zelve en hoe daar maatschappelijk tegenaan wordt gekeken.
Iets wat niet door de beugel kan wordt bv bestraft.... zaken op 't randje ( al zijn het enkelvoudige en soms lang op voorhand aangekondigde dingen ) worden bekritiseerd of aan banden gelegd... én dat zowel voor hetero's als homo's.
Alleen rekent men een bepaald gebeuren niet door naar de hetero-gemeenschap.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 15:18   #9328
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt nochtans de nieuwe trend deze zomer. Witte sokken nog wel...

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Op...ens-Hermes.htm

foei !

er zou een wet moeten komen om zulk een wansmakelijk en verderfelijk gedrag te mogen uiten in het openbaar.
Dat die witte-sok-in-sandaal-kan-prima malloten hun escapades eens binnen vier muren houden
Oud 15 juni 2011, 15:19   #9329
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
foei !

er zou een wet moeten komen om zulk een wansmakelijk en verderfelijk gedrag te mogen uiten in het openbaar.
Dat die witte-sok-in-sandaal-kan-prima malloten hun escapades eens binnen vier muren houden
Voor je het weet boten vol met dansende witte-sokken-in-sandaallui in de straten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 15:24   #9330
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
Om dezelfde redenen als waarom ik een religieuze overtuiging etaleren ongepast vind in veel posities/arbeidsplaatsen/jobs...vind ik dat uw sexuele voorkeur beter in de privésfeer thuishoort..(homo,hetero,sm,bi...
ik heb het hier niet over (onbewuste) kleine handelingen zoals een verwijfde beweging..maar over het bewust etaleren van 's mens sexuele voorkeur met soms zelfs de expliciete bedoeling om te provoceren...
Oud 15 juni 2011, 15:25   #9331
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Link?
Schrap dit standpunt maar, ik ben vandaag echt te tam om iets te gaan zoeken..'strike this from the record bailer '

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 juni 2011 om 15:25.
Oud 15 juni 2011, 15:26   #9332
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Voor je het weet boten vol met dansende witte-sokken-in-sandaallui in de straten.
En dat in het zicht van onschuldige kindertjes...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 15 juni 2011 om 15:26.
Oud 15 juni 2011, 15:30   #9333
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat in het zicht van onschuldige kindertjes...
Het ergste dat er kan gebeuren is dat de kindertjes gaan lachen met die combinatie.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 15:36   #9334
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het ergste dat er kan gebeuren is dat de kindertjes gaan lachen met die combinatie.
Neenee! het èrgste wat er kan gebeuren, is dat ze zoiets als "normaal gedrag" gaan beschouwen. D�*t kunnen we uiteraard niet toelaten...

Citaat:
Oud 15 juni 2011, 16:23   #9335
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jonge jonge... wat kan jij nogal kronkelen, regenboog ?

Het gaat dus niet over kinderen die geen ouders meer hebben ?
( zo ja moest je dat niet eens zo erg vinden indien de laatste keuze dan zou vallen op een holebi-koppel bij gebrek aan alternatief )

Het gaat dus blijkbaar wel over kinderen die nog wel ouders zouden hebben en die ter adoptie zouden worden afgestaan om wat voor redenen dan ook ?
En daarvan zeg jij dan dat holebi-ouders de kans dat kind zijn eigen vader en moeder zou leren kennen ontnemen ????????

Niet alleen ontnemen ze dat kind die kans ( daar waar hetero's dat blijkbaar niet zouden doen ? ) maar ze zadelen dat kind nog wel op met een situatie die mijlenver staat van de situatie waarin het zich bevond ? ( daar waar hetero's dat blijkbaar niet zouden of minder zouden doen ? )

Zeg dan toch gewoon waar het op staat (deed je overigens al eerder ) ipv al dat nodeloos gezwets :
Kinderen dienen voor jou grootgebracht en opgevoed in een gezin betsaande uit de biologische moeder en de biologische vader.

Indien het toch even niet anders kan dan heb je een bepaald voorkeurslijstje dat er ongeveer als volgt uitziet, volgens mij :

1 a) biologische moeder en een andere vader
1 b) als het niet anders kan de biologische vader dan maar en een ander moeder

2) 2 andere ouders van verschillend geslacht

( bij 3 b en 3 c twijfel ik wat inzake volgorde )

3 a) 1 ouder, de biologische moeder
3 b) 1 ouder, een andere moeder
3 c) 1 ouder, de biologische vader

4 a) 2 ouders van hetzelfde geslacht maar dan uiteraard vrouwen
4 b) als het dan echt weer niet anders kan twee vaders waarvan 1 de biologische vader
4 c) ramp o ramp : 2 andere vaders

5 d) apocalyps : 1 andere vader

Heb ik de volgorde zowat juist ?
Ik ben hier zowaar aan het bedenken hoe het zou zijn als Raf mijn 'homomoeder' was in plaats van mijn echte moeder. Waarom zou ik nou een vrouwelijke moeder nodig hebben begot?! Dat is zo nineties...
Mijn echte moeder zou ergens in Oekraine zitten, gelukkig met haar geld dat ze allemaal zou opdoen aan kauwgom en cigaretten. En ik zou in verlichte sferen vertoeven van www.colage.com, samen met alle andere kindertjes van lesbian gay bisexual transgender en last, but not least, queer parents. Op geregelde tijdstippen zouden we allemaal optreden, als een grote gelukkige commune, om de rekeningen voor psychoterapie, plastische chirurgie en aidsremmers van onze oudertjes te betalen. We slaan voorraden sperma in voor de meest vrouwelijke van onze moeders, die met baarmoeders....
Mijn dagdroom wordt verstoord. Helaas helaas, heb ik gewoon een vader en een moeder. Hier gaat mijn droom om op een exotische zoektocht te vertrekken naar mijn biologische moeder met 'DNA onbekend'...

Zagen die jullie zijn..
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 16:26   #9336
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Neenee! het èrgste wat er kan gebeuren, is dat ze zoiets als "normaal gedrag" gaan beschouwen. D�*t kunnen we uiteraard niet toelaten...
Kijk, het is gewoon een belachelijke vergelijking. Er zijn oceanen van verschil tussen het dragen van sandalen met witte sokken en zo goed als naakt rondlopen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 16:31   #9337
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Ik ben hier zowaar aan het bedenken hoe het zou zijn als Raf mijn 'homomoeder' was in plaats van mijn echte moeder. Waarom zou ik nou een vrouwelijke moeder nodig hebben begot?! Dat is zo nineties...
Mijn echte moeder zou ergens in Oekraine zitten, gelukkig met haar geld dat ze allemaal zou opdoen aan kauwgom en cigaretten. En ik zou in verlichte sferen vertoeven van www.colage.com, samen met alle andere kindertjes van lesbian gay bisexual transgender en last, but not least, queer parents. Op geregelde tijdstippen zouden we allemaal optreden, als een grote gelukkige commune, om de rekeningen voor psychoterapie, plastische chirurgie en aidsremmers van onze oudertjes te betalen. We slaan voorraden sperma in voor de meest vrouwelijke van onze moeders, die met baarmoeders....
Mijn dagdroom wordt verstoord. Helaas helaas, heb ik gewoon een vader en een moeder. Hier gaat mijn droom om op een exotische zoektocht te vertrekken naar mijn biologische moeder met 'DNA onbekend'...

Zagen die jullie zijn..
Oud 15 juni 2011, 17:33   #9338
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zagen die jullie zijn..
Dit moet zowaar het meest exuberante ik-zit-in-feite-verlegen-om-argumenten-dus-probeer-ik-maar-een-stunt-hellend-vlak-erdoor-te krijgen-mits-ik-dat-maar-kan verdoezelen-in-een-zee-van-retoriek vertoon zijn, dat ik lange tijd heb mogen genieten.
Oud 15 juni 2011, 17:41   #9339
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Kijk, het is gewoon een belachelijke vergelijking. Er zijn oceanen van verschil tussen het dragen van sandalen met witte sokken en zo goed als naakt rondlopen.
We waren er natuurlijk wat met aan het lachen.... maar stellen dat het opgegeven zou zijn als vergelijking met dat halfnaakt vertoon is niet volledig eerlijk.

Dat witte-sok gevalletje is immers naar aanleiding van wat Eigenzinnig ( post #9320 ) zei
Citaat:
vertrokken als reactie op die
[quote]
En?[quote]
van Steve_M, betreffende de 'herkenbaarheid' van een aanzienlijk deel van de holebi gemeenschap.
Oud 15 juni 2011, 18:02   #9340
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zagen die jullie zijn..
Wat is't vriendje? Heb je jezelf compleet vastgeluld? Beetje op de man spelen dan maar?

Tja... Wat moet je anders nog?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be