![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1221 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als u echter minder gebruikers (en ook verslaafden/doden/zieken) wilt zien kan u gewoon even kijken hoe Portugal dat doet.
|
|
|
|
#1222 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1223 |
|
Banneling
|
Bon... ik ga nu zelf toch maar eens drug gebruiken...
Want ik ga, vooraleer me te rusten te leggen, eerst mijn bureau schoonmaken... |
|
|
|
|
|
#1224 | |
|
Gouverneur
|
Het is een onafhankelijke denktank, die pleit voor vrije markten, vrijheid voor het individu en vrede.
Citaat:
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 15 juni 2011 om 22:24. |
|
|
|
|
|
|
#1225 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nee, het probleem is goedkope drugs, want dan vallen er miljoenen doden onder de gebruikers. Dus, ergo, dus: als drugs gelegaliseerd worden, zullen ze ook zeer duur moeten gemaakt worden om miljoenen doden te vermijden. En de dealers, die moeten dan elkaar niet meer vermoorden, alhoewel de prijzen heel hoog blijven dan. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2011 om 22:57. |
|
|
|
|
|
|
#1226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan blijven er enkel gebruikers over. Wel zorgen dat die niche zo vlug mogelijk gedicht wordt door vooraf de zaak te legaliseren en de nodige logistiek uit te bouwen om het spul in de supermarkt-rekken volop aan dumpingsprijzen aan te bieden alvorens er weer andere meer malafide figuren zich geroepen voelen om die vraag te beantwoorden. vervolgens kan de prijs dan langzamerhand opgedreven worden waar het grootste deel bestaat uit een soort accijnzen Kortweg je bent het grotendeels eens met prof. De Grauwe |
|
|
|
|
|
|
#1227 |
|
Banneling
|
Als we nu eens onze beleidsmakers, die democratisch verkozen zijn, vervingen door de onafhankelijke raadgevers van het libertarische Cato -Institute?
Zou al die drugmisère dan niet éen twee drie opgelost zijn? Dan is iedereen toch vrij zich dood te spuiten en/of te slikken?? Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2011 om 22:54. |
|
|
|
|
|
#1228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is wel heel simpel. Hoe ga je dat regelen?
|
|
|
|
|
#1229 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als ge goed opgelet had wist ge dat de aantallen gebruikers, doden, verslaafden en zieken eerst stagneren en dan dalen met zo'n beleid.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 15 juni 2011 om 23:13. |
|
|
|
|
|
|
#1230 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ken een groot aantal mensen waar je dezelfde drugs zal kunnen kopen, maar dan zonder accijnzen.
|
|
|
|
|
#1231 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik volg niet goed, een gram kost 50€. Wie betaald dan zoveel geld voor een lijntje?
|
|
|
|
|
#1233 |
|
Banneling
|
als we nu eens de hele regering, die democratisch gekozen is, vervingen door de onafhankelijke leden Van het Cato-instituut, zouden dan niet alle libertarische problemen, zoals het legaliseren van drugs, opgelost zijn?
En wat meer is: we zouden eindelijk opnieuw een regering hebben |
|
|
|
|
|
#1234 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus moet j e legaliseren op een prijsniveau dat het verbruik minimaal wordt. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2011 om 23:30. |
|
|
|
|
|
|
#1235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hm... Dat werkt toch contraproductief? Je maakt het zo duur dat de mensen genoodzaakt zijn van te kopen bij de gangsters.
|
|
|
|
|
#1236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien die waren wel allemaal al 'geliquideerd' hé Maar dan nog stel dat zo is .... dat zou dan zowat te vergelijken vallen met andere zaken die je in een 'zwart circuit' zou kunnen verkrijgen. Het is allemaal moeilijk in te schatten wat voor nefaste gevolgen het zou hebben op de reguliere verkoop van dingen maar de supermarkten blijven wel verkopen. Een parallel 'zwart circuit' is ook van een totaal andere orde m.b.t de criminele activiteiten gepaard gaande met producten die niet eens in het 'witte circuit' aangeboden worden, mijn inziens. |
|
|
|
|
|
|
#1237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan moeilijk vanaf meet af aan 20x de prijs op de straat vragen ( daar zit dan nog eens een aanzienlijk deel 'risico'-prijs bij ) Wat wel bv kan is : je biedt dat meteen aan , aan laat ons zeggen €30 Dan zal het criminele circuit wellicht moeten volgen om nog aan de bak te komen want wie gaat nu én €20 meer willen betalen én het risico lopen om opgepakt te worden én het risico lopen om wat door de neus te krijgen dat niet meteen in de bedoeling lag ? Als het sop op den duur de kolen niet waard is ( te hoge risico's tegen te lage winstmarges ) dan valt dat criminele circuit droog. Vervolgens zou je de prijs lichtelijk kunnen opdrijven moest dit al direct nodig zijn tenslotte kost het grondproduct tweemaal niks en zitten in die €30 misschien al de nodige kunstmatige verhogingen ingerekend voor vaderke staat zijn sensibiliseringscampagnes en de nodige opvang. Ten slotte zal dat zoiets worden als bij sigaretten : almaar hoger maar met mondjesmaat daar de kassa moet gespijsd worden zolang het kan maar anderzijds dient het ontmoedigd te worden. En ja je zal wel nog ergens een pakje kunnen kopen dat ergens naast de boot is gevallen of een in ons land binnengesmokkeld goedkopere imitatie. Over welke fractie spreken we dan nog en gaat dat het legale circuit aantasten ? |
|
|
|
|
|
|
#1238 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1239 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar daar zal Artisjok niet mee opgezet zijn, want die wil goedkope drugs, die miljoenen mensen doden. |
|
|
|
|
|
|
#1240 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er vallen in principe geen doden of zéér weinig doden door enkel het gebruik ervan. De doden die vallen zijn wel gerelateerd aan de hele problematiek: misbruik, overdosis, teveel rommel in verwerkt, onder invloed gaan rijden, etc. Dat zijn net de zaken die drastisch in te perken zijn door sensibilisering en controle De uitdrukking alsof het gebruik an sich verantwoordelijk zou zijn voor miljoenen doden is van eenzelfde kaliber dat de auto zelve zou verantwoordelijk zijn voor miljoenen doden. |
|||
|
|
|