![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
Eerlijk antwoorden zou willen zeggen dat ze akkoord is met de veroordeling van Adecco.
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat versta jij onder "mening"? wat versta jij onder "akkoord"? als ik niet met jou akkoord ga, ben ik dus niet "eerlijk"? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze wacht liever tot de bedrijven wat minder dom worden. Ik vind het al een prestatie dat ze toegeeft dat bedrijven die discrimineren domme bedrijven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou jij je er persoonlijk bij voelen mocht je keer op keer geweigerd worden voor jobs, niet omwille van je kennis of kunde, maar louter omwille van je geslacht? Hoe zou je dan kijken naar de mensen rondom je die daar allemaal geen probleem van maken, en zelfs die dingen goedkeuren? Hoe zou je je zelf persoonlijk voelen als je telkens opnieuw mannen hoort zeggen dat je geen werk vindt omdat je te lui bent om te werken?
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Gezien haar eerdere posts over discriminatie van vrouwen geloof ik daar niets van.
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
is het enkel om geen problemen binnen de groep te krijgen? is het omdat die werkgever denkt dat niet blanken eerder lui zijn of onbetrouwbaar? of is het gewoon een voorkeur inzake personeel zoals alle andere voorkeuren? als ik een sollicitant op bezoek krijg met piercings en tattoo's overal zal ik ook mijn bedenkingen hebben maar zijn deze mensen daarom minder in mijn ogen? neen, maar wil ze gewoon liever niet voor een job aannemen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | ||
Banneling
|
![]() Leuk titeltje in www.krantenkoppen.be
Vandaag.be (9:46:32) Tientallen bedrijven vroegen Adecco om "zuivere Belgen" Gent wil migratie uit Oost-Europa stoppen ------------------------------- blijkbaar mag "Gent" (nochtans "staat") wèl wat privé bedrijven niet mogen? Citaat:
Blijkbaar mag je als bedrijf zelfs niet vragen om "geen gespuis", of "een goede belg", neenee, het is eten wat de pot schaft! Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 juni 2011 om 09:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() om te beginnen zou ik dat inderdaad niet leuk vinden. Ik zou er bij de overheid op aandringen om een campagne op te zetten die duidelijk maakt dat mensen in bezit van een baarmoeder, evenveel kwaliteiten kùnnen hebben als mensen met een penis. En nogmaals, ik zou bedrijven die dit niet willen inzien zèlf laten opdraaien voor hun gebrek aan kwalitatief personeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ook al veel miserie gehad met blanke belgen die te lui zijn voor woorden. Dus ik probeer toch op competentie te kiezen, ipv huidskleur en afkomst. Met de huidige krapte is iets anders uzelf kapot maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Jobat
Interessant artikel met een niet zo politiek correct standpunt, dat wel degelijk de kern van de problematiek aanhaalt. Tuurlijk zijn er uitzendbureau's en bedrijven die eisen stellen die niet horen, maar daar zijn ook redenen voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 16 juni 2011 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door daiwa : 16 juni 2011 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kleine bedrijven kunnen zich de luxe niet permitteren iemand aan te werven wervan ze niet absoluut zeker zijn dat er rendement is. Voor hen is de werklust en de klant koning. Zo eenvoudig is dat. Stuur eens een vrouw als interiem naar de buitenlucht binnen een bouwvakkersbedrijf . Nog iets ? Of worden bepaalde jobs voor vrouwen nu eenmaal als not done beschouwd, omdat ze niet over de nodige kracht zouden beschikken ? De grote bedrijven, multinationals, calculeren gewoon alles in. Op hun balans zal het rendement of het verlies van voor het goedziend oog wel waarneembaar zijn, maar binnen de grote winst verwaarloosbaar. Voor hen is het aanwerven van een gehandicapte, een 'allochtoon' of een vrouw niet meer dan oftewel een verplichting, oftewel een gender-imago-onderwerp. Zolang het saldo positief blijft. Hoe dan ook. En ik bekijk dergelijke discussies vanop afstand, met een glimlach. De klant blijft koning. En de klant voor een uitzendbureau is de ondernemer. Laatst gewijzigd door Rudy : 16 juni 2011 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ga eens naar de hulporganisaties allerhande laaggeschoolden? neen allochtonen? neen te oud? neen gehandicapt? neen te lang werkloos? neen te weinig ervaring met brieven klasseren? neen geen rijbewijs (voor een kantoorjob midden int stad)? neen ... Laatst gewijzigd door 1207 : 16 juni 2011 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Bedrijven die zoeken naar mensen die binnen hun organisatie en bedrijfscultuur passen, vreemd zeg.
Ik ben ervan geschokt dat men niet vraagt naar een aantal Moslims, op die manier kan men tenminste de keukengebruiken nog eens hernieuwen (halal) en extra pauzes verlenen of de werknemers meer vrij verlenen, niet naar rokers om meer rookpauzes toe te kennen, niet naar Indiërs omdat ze de tulband zo mooi vinden, niet naar West-Vlamingen in een Limburgs bedrijf omdat de Limburgers dan taalcursus West-Vlaams moeten volgen, ... enzoverder. En hey, waarom zijn er eigenlijk geen vrouwelijke profvoetballers bij de rode Duivels? Liefst nog Marokkaanse (met hoofddoek dus). Discriminatie?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 juni 2011 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is hiermee alles gezegd. ![]()
![]() |
![]() |