Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2011, 23:28   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Een achterstand...
ja, van het lezen van Marx krijg je een begrip-achterstand, want het is quasi-onleesbaar.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 00:51   #42
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Terwijl een aantal regeringen binnen de EU met verdeeld genoegen de uitslag van Erdogan's verkiezingen mocht beluisteren, schreef Eurokloot # 1, Barroso een kwijlende lik-de-kont brief aan Erdogan inhoudende zijn allerhartelijkste gelukwensen voor diens verkiezingsoverwinning.

Ok, we weten waar de boosters van de Turkse toetreding zitten. Het hoeft verder geen betoog dat Turkije vroeg of laat de EU binnenglipt - als deze dan nog bestaat. En dat zal ongetwijfeld gezien de miljrdenverspilling aan een zaak die Griekenland heet. Iedereen weet, zelf de politiek realiseert het zich, dat het weggegooid geld is. Maar als men Griekenland tot terugkeer naar de Drachme veroordeelt, is het gedaan met de EU. Wan dan treft Portugal, Spanje en Ierland hetzelfde lot, mocht het ooit tot een nieuwe clash komen.
Dus niet. De EU belastingbetaler - met uitzondering van die in Spanje en Griekenland (in Spanje is belastingheffing ook vrij gemakkelijk te manipuleren) is er goed voor.
Oud 17 juni 2011, 01:07   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Terwijl een aantal regeringen binnen de EU met verdeeld genoegen de uitslag van Erdogan's verkiezingen mocht beluisteren, schreef Eurokloot # 1, Barroso een kwijlende lik-de-kont brief aan Erdogan inhoudende zijn allerhartelijkste gelukwensen voor diens verkiezingsoverwinning.

Ok, we weten waar de boosters van de Turkse toetreding zitten. Het hoeft verder geen betoog dat Turkije vroeg of laat de EU binnenglipt - als deze dan nog bestaat. En dat zal ongetwijfeld gezien de miljrdenverspilling aan een zaak die Griekenland heet. Iedereen weet, zelf de politiek realiseert het zich, dat het weggegooid geld is. Maar als men Griekenland tot terugkeer naar de Drachme veroordeelt, is het gedaan met de EU. Wan dan treft Portugal, Spanje en Ierland hetzelfde lot, mocht het ooit tot een nieuwe clash komen.
Dus niet. De EU belastingbetaler - met uitzondering van die in Spanje en Griekenland (in Spanje is belastingheffing ook vrij gemakkelijk te manipuleren) is er goed voor.
Of Turkije binnenglipt weten we nog niet.
Betaalt de Griekse belastingsbetaler nog niet genoeg met al die versoberingen?
Waar je vandaan haalt dat de Spanjaarden niet meebetalen, mag Joost weten.
De EU en de € overkomen deze crisis inderdaad wel, we hebben de EU nodig voor een leefbare toekomst.
Oud 17 juni 2011, 01:34   #44
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Of Turkije binnenglipt weten we nog niet.
Betaalt de Griekse belastingsbetaler nog niet genoeg met al die versoberingen?
Waar je vandaan haalt dat de Spanjaarden niet meebetalen, mag Joost weten.
De EU en de € overkomen deze crisis inderdaad wel, we hebben de EU nodig voor een leefbare toekomst.
We zullen een pronostiekje opstellen
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 01:43   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
We zullen een pronostiekje opstellen
ja, en?
Oud 17 juni 2011, 01:45   #46
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
ja, en?
Zie enquete :d
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 10:11   #47
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxima2 Bekijk bericht
Wat ondermijnt en verzwakt de EU is o.a. haar denataliteit en de lage geboortecijfers. Op de andere kant, heeft Turkije een grote, groeiende economie en haar bevolking is dynamisch. De "Europeanen" zijn tegen een Turkse toetreding tot de EU omwille van hun racisme.
Als we uw redenering volgen dan moet China straks lid worden van de EU.
Turkije is geen Europees land, geen volwaardige democratie, leeft in oorlog met EU-staten en is ook economisch en sociaal niet ontwikkeld genoeg.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 10:12   #48
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Is er oorlog inCyprus?

Sinds wanneer?

Je mag tegenwoordig zelfs over en weer bezoeken
Die militaire bezetting is maar iets wat ik mij aan het inbeelden ben?
Oud 17 juni 2011, 10:15   #49
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Wijs man, die Nigel.

Neen jongen, jij weet niet wat communisme inhoudt, noch heb je het Communistisch Manifest niet gelezen. En als je dat deed, heb jij volgens mij ergens een achterstand.
Ik vind dat eigenlijk een beetje triest, die communisten die constant in ontkenning leven en niet willen zien wat het communisme in de wereld heeft aangericht. De meeste wannabe-neo-nazi's zitten niet echt met dat probleem. die komen ongecomplexeerd uit voor de onmenselijkheid en achterlijkheid van hun ideologie. Daar moet men geen medelijden mee hebben. Maar met die "communisten" als u die constant moeten ontkennen heb ik toch wat medelijden hoor. Ik hoop dat u hulp zoekt. Sterkte!
Oud 17 juni 2011, 10:21   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik vind dat eigenlijk een beetje triest, die communisten die constant in ontkenning leven en niet willen zien wat het communisme in de wereld heeft aangericht. De meeste wannabe-neo-nazi's zitten niet echt met dat probleem. die komen ongecomplexeerd uit voor de onmenselijkheid en achterlijkheid van hun ideologie. Daar moet men geen medelijden mee hebben. Maar met die "communisten" als u die constant moeten ontkennen heb ik toch wat medelijden hoor. Ik hoop dat u hulp zoekt. Sterkte!
volgens hem hebben de verwoestingen van het communisme niets te maken met de onleesbare boeken van Marx die zoveel mensen op uiteraard onbegrijpelijke ideologische dwaalpaden gestuurd hebben

Hij zoekt hulp op fora, maar ja, kijk, daar verklaren ze hem gek natuurlijk

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 10:23.
Oud 17 juni 2011, 10:25   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Die militaire bezetting is maar iets wat ik mij aan het inbeelden ben?
Maar waar is de oorlog?

Of zou het kunnen dat je je die aan het inbeelden bent, terwijl de toeristen vrijuit heen en weer Noord en zuid Cyprus bezoeken, tesamen met de inwoners?
Oud 17 juni 2011, 10:25   #52
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
volgens hem hebben de verwoestingen van het communisme niets te maken met de onleesbare boeken van Marx die zoveel mensen op uiteraard onbegrijpelijke ideologische dwaalpaden gestuurd hebben

Hij zoekt hulp op fora, maar ja, kijk, daar verklaren ze hem gek natuurlijk
Ik dacht eigenlijk aan professionele hulp, witte jassen en zo. U begrijpt me wel.
Oud 17 juni 2011, 10:33   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht eigenlijk aan professionele hulp, witte jassen en zo. U begrijpt me wel.
Jaja, maar marxisten gek verklaren, dat is toch wel wat cliché

Dat van die oorlog, dat begrijp ik dan weer niet
Oud 17 juni 2011, 10:33   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we uw redenering volgen dan moet China straks lid worden van de EU.
Turkije is geen Europees land, geen volwaardige democratie, leeft in oorlog met EU-staten en is ook economisch en sociaal niet ontwikkeld genoeg.
Tegenwoordig zijn de verschillen tussen Griekse en Turkse salarissen echt niet meer zo groot hoor.
De laatste verkiezingen verliepen rustig en werden goedgekeurd door de OVSE.
Turken zijn gewoon Zuid-Europeanen, niet donkerder dan Spanjaarden of Portugezen. Ze zijn wel islamitisch, maar zoals je weet hoort Islam al sinds de vroege middeleeuwen bij Europa. (Spanje, de Balkan, Rusland, etc.)

Persoonlijk ben ik voor Turkse toetreding, ze zijn er meer klaar voor dan landen als Bulgarije die reeds lid zijn. Ik zou ze wel nog niet onmiddellijk toelaten tot de eurozone...

Laatst gewijzigd door tomm : 17 juni 2011 om 10:36.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 10:38   #55
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tegenwoordig zijn de verschillen tussen Griekse en Turkse salarissen echt niet meer zo groot hoor.
De laatste verkiezingen verliepen rustig en werden goedgekeurd door de OVSE.
Turken zijn gewoon Zuid-Europeanen, niet donkerder dan Spanjaarden of Portugezen. Ze zijn wel islamitisch, maar zoals je weet hoort Islam al sinds de vroege middeleeuwen bij Europa. (Spanje, de Balkan, Rusland, etc.)

Persoonlijk ben ik voor Turkse toetreding, ze zijn er meer klaar voor dan landen als Bulgarije die reeds lid zijn. Ik zou ze wel nog niet onmiddellijk toelaten tot de eurozone...
Turkije ken een analfabetismegraad van bijna 20%.
Het budget van de strijdkrachten wordt niet gecontroleerd door de civiele overheid.
De strijdkrachten worden uberhaupt niet gecontroleerd door de civiele overheid.
En zo kan ik nog even doorgaan.
Ik ontken niet dat er de laatste jaren verbeteringen merkbaar zijn, maar het is nog geen volwaardige democratie.
De levensstandaard is veel lager dan in Europa (Turkije is meer dan Istanbul, Ankara en Izmir).
Dat de Islam al sinds de middeleeuwen onderdeel zou zijn van de Europese cultuur is een vrij grotesk fabeltje.
Oud 17 juni 2011, 11:47   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Zolang de Koerden als derderangsburgers worden behandeld is Turkije gebuisd. Pas als ze alle Koerdische politieke gevangenen vrijlaten, Koerdisch onderwijs toelaten en een autonoom Koerdisch parlement erkennen mag er gepraat worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 12:09   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Noord-Korea is wellicht een ged rolmodel voor de neoliberale elite. Elke democratische vertegenwoordiging ondermijnd, geen sociale rechten noch vrije meningsuiting, geen onafhankelijke vakbonden en de hele bevolking als slaaf van de kleine groep eigenaars van de productiemiddelen.
Het communisme is daar van toepassing, niet het liberalisme. En het eindigt daar zoals het telkens met communistische structuren eindigt (een dictatuur, massa's doden, geen vrijheid van meningsuiting, geen vrijheid tout court, ...). Ze zouden eigenlijk alle Europese commie's eens naar daar op excursie mogen sturen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 12:53   #58
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we gewoon vragen of Europa tot Turkije mag toetreden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 15:49   #59
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Nog een die Marx niet kan lezen
Zegt iemand die Het Kapitaal niet begrijpt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josef Ostyn
Ik kan tenminste die amnestie onderbouwen. Wat jij doet is precies uit een ivoren toren hetzelfde roepen. Wil ik dan in discussie gaan met jou erover, dan gaat het niet, want meneer is precies dolgedraaid als een marginale Amerikaan die het woord "communisme" hoort.

Zoek informatie.

Oh, en als je volgende post weer zo onfatsoenlijk en hetzelfde zegt over het communisme, verwacht dan geen wederwoord. En nee, dit is niet weglopen of wat dan ook, maar voorkomen dat ik hier nog meer moet huilen van je idiotie.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 17 juni 2011 om 15:52.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 17:16   #60
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Oh, en als je volgende post weer zo onfatsoenlijk en hetzelfde zegt over het communisme, verwacht dan geen wederwoord. En nee, dit is niet weglopen of wat dan ook, maar voorkomen dat ik hier nog meer moet huilen van je idiotie.
Groot gelijk... Communisme verdient met de grootste achting behandeld te worden... Honderden miljoenen mensen hebben immers een enorm mooi leven mogen beleven onder dat prachtig menslievend systeem...
(en dat de commiehaters weer niet afkomen met.... 'er werden meer dan honderd miljoen mensen onder dat systeem gedood'... want dat zijn leugenaars)...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be