![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1361 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1362 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(Oorspronkelijk geplaatst door Alienation ) |
|
|
|
|
|
|
#1363 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ter verduidelijking: Ik heb nooit iets zwaarder in drugs gewenst omdat cannabis haar effect minimaliseerde. Ik zie niet in welke oorlog je tegen drugs kan winnen? Behalve persoonlijke vendetta's. Ik ben niet pro drugs, noch contra. Ik wil gewoon de vrijheid tot gebruik hebben, daar ik de alcohol langs de kant laat. Want de jeugd is slimmer dan U denkt Freelancer, zij zien waartoe illegale drugs toe in staat zijn en waartoe legale drugs toe in staat zijn. En wat zegt ons dat? FUCK THE SYSTEM! |
|
|
|
|
|
|
#1364 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar kan nu wel aannemen dat zwakke drugsgebruikers (wat mi de meeste drugsgebruikers zijn), door de maatschappeljke druk schuldgevoelens krijgen, en hierdoor sneller zullen overgaan tot zelfmoord. |
|
|
|
|
|
|
#1365 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik betwijfel ofdat drugs aanleiding zijn tot zelfmoord, een uitzondering daargelaten natuurlijk
|
|
|
|
|
#1366 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1367 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat is er zwak aan recreatief druggebruik? |
|
|
|
|
|
|
#1368 |
|
Banneling
|
@ Alienation
Ga gerust je gang hoor (Zolang het maar illegaal blijft Ik ben ook maar drugvrij geworden na mijn 45-ste |
|
|
|
|
|
#1369 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Elke afhankelijkheid is een beperking van de persoonlijke vrijheid Bovendien heb je er veel die puur uit escapisme omspringen met drugs. Troost zoeken erin. Vergetelheid. Zodat dringende oplossingen en aanpak van de onderliggende problemen blijft liggen. Incapaciteit om de eigen echte problemen aan te pakken, ertegen te vechten en om zo tot een verbeterde situatie te komen. Dat is pcychisch zwak. Hoeveel druggebruikers zouden een puur hedonistisch motief hebben? |
|
|
|
|
|
|
#1370 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat is er zwak aan recreatief druggebruik? |
|
|
|
|
|
|
#1371 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar het is niet zo dat drugs je weerhouden een probleem aan te pakken, tenzij je de problemen ontloopt in drugs. Dan is het geen recreatief gebruik meer in mijn mening. Dan is het een pure afhankelijkheid. Dankzij cannabis zit ik net in een verbeterde situatie, zonder had ik misschien al lang de goot in gelegen. |
|
|
|
|
|
|
#1372 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat het laatste betreft (verband drugs-zelfmoord), daar spreek ik mij niet over uit. Laatst gewijzigd door Bob : 17 juni 2011 om 16:58. |
|
|
|
|
|
|
#1373 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1374 | |
|
Banneling
|
Citaat:
er is geen middel om te weten dat je niet afhankelijk bent, behalve dan door ermee te kunnen stoppen. Er is dus a priori geen verschil te claimen, je moet het in de praktijk vaststellen of je afhankelijk bent, recreatief of niet. Ik gebruikte de term hedonistisch, dat benadert jouw recreatief En ik zei dus, dat er wellicht weinig puur hedonistisch druggebruik is. Afhankelijkheid volgt quasi altijd, zij het in meer of mindere mate. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#1375 |
|
Banneling
|
'Mijne' arts in opleiding... zou die ook creatief zijn?
En zijn vriend, de Belg |
|
|
|
|
|
#1376 |
|
Banneling
|
Het is niet alleen perceptie (" druggebruik komt over als een psychische zwakte" )
Het IS een psychische zwakte (zeker als je 't vergelijkt met drugvrij zijn, dat is een psychische sterkte, en voor ex-verslaafden een verovering) Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 17:51. |
|
|
|
|
|
#1377 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het lijkt me een professional Een ontdekkingsreiziger in de kunstmatige paradijzen, de enige overgebleven paradijzen. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 17:50. |
|
|
|
|
|
|
#1378 | |
|
Banneling
|
Citaat:
--------------------------------------------------- Als ik het goed begrijp is alcohol niet gevaarlijk meer als... de illegale drugs gelegaliseerd worden? Laatst gewijzigd door freelancer : 17 juni 2011 om 17:49. |
|
|
|
|
|
|
#1379 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1380 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar door de drugs zelf kan je ook in allerlei problemen komen En helaas is de grens tussen hedonistisch (recreatief) gebruik en afhankelijkheid dun en wazig |
|
|
|
|