Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2011, 22:45   #361
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zo is dat, de zilverprijs zal exploderen. Enkel jammer van die tax op zilver he...
Dat dachten de Hunt Brothers ook x jaar terug, je kan nagaan hoe het met hun is afgelopen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 22:50   #362
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Volgens de financieel experten Freelancer en Savatage wel ja
Waar beweer ik dat dan?
Oud 17 juni 2011, 22:54   #363
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zo is dat, de zilverprijs zal exploderen. Enkel jammer van die tax op zilver he...
Koop oud zilver dan heb je het probleem niet meer van de tax.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 22:59   #364
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Kijk zo eenvoudig is het echter niet, de Griekse overheid probeert om mee te bewegen met de maatregels, ondanks het verlies van legitimiteit.
Zo eenvoudig is het dus wel. De Griekse overheid en de Grieken geven al jarenlang veel meer geld uit dan ze hebben aan allerlei waanzinnige zaken wat andere landen niet gebeurt. Werknemers op pensioen laten gaan op 53, toplonen geven aan buschauffeurs, geen fiscale fraude aanpakken, ...

De schulden stegen door het dak en uit solidariteit biedt Europa een lening aan de Grieken. Nogal logisch dat Europa dan vraagt dat ze stoppen met die geldverspilling en veranderingen doorvoeren. Dat het Griekse profitariaat het daar niet mee eens is kan ik begrijpen. Ik zou ook niet graag stoppen met profiteren en geld verspillen als ik daar al jaren mee bezig ben.

Citaat:
Op hetzelfde moment deden de andere Europese regeringen en het EU-mechanisme alsof dit niet gebeurde en hun neus bloede. Maar ik denk niet dat ze hun angst verbergden. Het was duidelijk dat ze wisten dat ze met elke poging om dit beleid te voeren de situatie alleen nog explosiever zouden maken, wat nu dus het resultaat is. Ze vrezen ook dat een omkering of vertraging in de uitvoering van de bezuinigingsmaatregelen de resultaten overal in de EU kunnen destabiliseren. Daarom ook de nieuwe lening, en door de verplichting van de EU op bezuinigingen blijven zij deels buiten schot, ze kunnen anderen met de vinger wijzen. Ze weten dat de sociale woede en onrust zal groeien, maar ze hopen dat op deze manier zij de eventuele toekomstige regering kunnen sparen en het volk terug voor de poppenkast kunnen spannen.
Welke sociale onrust? Die paar marginale betogingen? Daar ligt geen kat van wakker.
Oud 17 juni 2011, 23:04   #365
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Als je zilver en goud koppelt aan al het geld dat op deze wereld in omloop is dan zou goud minimum twee keer zo hoog moeten staan aangezien goud het echte geld is. Ohja een voorbeeld,... een gemiddeld huis kost 250000 euro. De historische waarde van een gemiddeld huis is tussen de twee en 3kg goud. Het goud staat nu 34000 euro de kg ongeveer da maakt dat je een gemiddeld huis hebt voor 132000 euro . Voor zilver is het verhaal nog leuker. De historische waarde van zilver tov goud is 1/16 dat wil dus zeggen dat zilver nu eigenlijk meer dan 80 euro zou moeten staan per ounce.
Voor zilver zijn er bovendien geruchten over ernstige tekorten. Er zijn dus ook voorspellingen dat de zilverprijs zelfs naar 1/9 zou gaan tov goud.
Goud en zilver noteren momenteel aan de hoogste prijzen, dan kan je gemakkelijk met die vergelijkingen afkomen. Ik weet niet of je zelf actief bent op de futures markt, maar onlangs begon zilver stevig te dalen. Eerst verloren de futures 8% op 1 dag tijd, wat enorm veel is voor zo'n grote commodity. De volgende dag daalde de prijs van zilver met 17%. Een commodity waarbij de vraag zo groot zou zijn en het aanbod zo beperkt, vertoont zo'n prijsgedrag niet (http://www.finviz.com/futures_charts.ashx?t=SI).
Oud 17 juni 2011, 23:10   #366
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat dachten de Hunt Brothers ook x jaar terug, je kan nagaan hoe het met hun is afgelopen.
Het verschil nu is dat het kopen van zilver ondersteund is door de schuldencrisis.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 17 juni 2011 om 23:11.
Oud 17 juni 2011, 23:28   #367
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat zijn de gevolgen die u opsomt.
Ik heb het over de oorzaak.
ik zal nu de oorzaken eens opsommen:

FAKELAKI
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 23:30   #368
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Welke sociale onrust? Die paar marginale betogingen? Daar ligt geen kat van wakker.
De katten niet nee, die staan op geen enkele kieslijst
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 23:40   #369
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goud en zilver noteren momenteel aan de hoogste prijzen, dan kan je gemakkelijk met die vergelijkingen afkomen. Ik weet niet of je zelf actief bent op de futures markt, maar onlangs begon zilver stevig te dalen. Eerst verloren de futures 8% op 1 dag tijd, wat enorm veel is voor zo'n grote commodity. De volgende dag daalde de prijs van zilver met 17%. Een commodity waarbij de vraag zo groot zou zijn en het aanbod zo beperkt, vertoont zo'n prijsgedrag niet (http://www.finviz.com/futures_charts.ashx?t=SI).
In de future markt van zilver niet neen enkel fysiek. Het is niet omdat de prijs van het zilver daalt dat de vraag naar zilver is afgenomen. Er zijn meer futures in zilver dan dat er zilver is dus met je futures kan je de zilvermarkt manipuleren. Kijk even naar wat de prijzen van goud en zilver de laatste paar dagen gedaan hebben (dit met al het nieuws over Griekenland?) verdacht niet? De Grieken gaan massaal naar de bank hun geld afhalen (waarschijnlijk zetten er ook veel hun geld om in goud en zilver) Zie jij een stijging? Al het nieuws over de markten van de laatste paar maand gepaard met een sterke daling van goud en zilver vind ik op zijn minst verdacht. Amerika drukt geld bij en toch daalt zilver en goud,... raar, geld bijdrukken heeft volgens mij inflatie tot gevolg en dit staat gelijk aan stijgen van goud en zilver. Bovendien wordt er door de minder goede economie minder zilver boven gehaald aangezien er weinig zuivere zilvermijnen zijn op onze aardbol (1 dacht ik) voor de rest haalt men het steeds boven in combinatie met andere metalen. Het is bovendien niet zo omdat goud en zilver nog nooit zo hoog gestaan hebben dat ze niet hoger kunnen aangezien er bij de vorige hoge pieken veel minder geld in het systeem zat dan nu er kan dus nog veel meer in goud en zilver worden besteed. Je kan ook moeilijk zeggen dat iets wat historisch bijna altijd zo geweest is onwaar is,... Ook is zilver een grondstof die we mede dankzij de groenen hier meer en meer zal gebruiken. Bovendien, als jij zegt dat zilver zo hoog staat waarom hebben de banken dan onlangs een contract afgesloten om zilver te kopen tegen 30$ per ounce voor het komende jaar? Bovendien zie ik zilver niet niet enkel als een manier om te speculeren maar eerder als een verzekering tegen (hyper)inflatie. Het kan me dus niet schelen of het stijgt of daalt op deze moment. Het financieel systeem zoals het nu bestaat komt ooit tot zijn eind (de geschiedenis herhaalt zich) en volgens mij zal dat einde binnen dit en drie jaar er zijn.
Oud 17 juni 2011, 23:55   #370
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Ohja indien de Hunts geen schulden gemaakt hadden om hun zilver te kopen dan had de Amerikaanse overheid hen nooit kunnen verplichten het zilver terug te verkopen,.... dus het feit dat het zilver nu zal opgekocht worden door duizenden personen maakt dat het niet meer zo sterk zal instorten.
Oud 18 juni 2011, 00:18   #371
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat er honderd keer meer zilver 'gefutured' wordt dan er in de wereld is is volgens jou dan weer volstrekt niet belangrijk zeker...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 00:19   #372
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ohja indien de Hunts geen schulden gemaakt hadden om hun zilver te kopen dan had de Amerikaanse overheid hen nooit kunnen verplichten het zilver terug te verkopen,.... dus het feit dat het zilver nu zal opgekocht worden door duizenden personen maakt dat het niet meer zo sterk zal instorten.
Dit is dan ook totaal niet te vergelijken. Alleen papiervreters proberen dat te ontkennen maar die hebben er dan ook bij dat de papieren manipulatie in stand gehouden wordt. Dat is het neoliberale kapitalisme van vandaag: gebakken lucht dat vrij verhandeld moet kunnen worden ten koste van de zuivere lucht.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 00:46   #373
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil nu is dat het kopen van zilver ondersteund is door de schuldencrisis.
Waarom zou nu zilver kopen ondersteund worden door de schuldencrisis? Dat kan je van elke commodity/stock zeggen ...
Oud 18 juni 2011, 00:47   #374
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De katten niet nee, die staan op geen enkele kieslijst
Dank voor deze waardevolle bijdrage aan de discussie, eno2. Als we jou toch niet hadden ...
Oud 18 juni 2011, 01:00   #375
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zou nu zilver kopen ondersteund worden door de schuldencrisis? Dat kan je van elke commodity/stock zeggen ...
Zie men andere posts,...
Oud 18 juni 2011, 01:05   #376
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de future markt van zilver niet neen enkel fysiek. Het is niet omdat de prijs van het zilver daalt dat de vraag naar zilver is afgenomen. Er zijn meer futures in zilver dan dat er zilver is dus met je futures kan je de zilvermarkt manipuleren.
Dit is voor alle commodities waarop futures bestaan zo, niets speciaals dus. De prijs in zilver (fysiek) kan enkel bewegen door een discrepantie tussen vraag en aanbod, niet door een onevenwicht in de futures.

Citaat:
Kijk even naar wat de prijzen van goud en zilver de laatste paar dagen gedaan hebben (dit met al het nieuws over Griekenland?) verdacht niet?
Betreffende zilver? Een beetje gerecupereerd na die draconische dalingen waar ik eerder al naar verwees. Het is normaal dat zilver en goud omhoog bewegen als de aandelenbeurs naar beneden gaat.

Citaat:
De Grieken gaan massaal naar de bank hun geld afhalen (waarschijnlijk zetten er ook veel hun geld om in goud en zilver) Zie jij een stijging?
Ik zoek dan ook geen correlaties tussen losstaande markten.

Citaat:
Al het nieuws over de markten van de laatste paar maand gepaard met een sterke daling van goud en zilver vind ik op zijn minst verdacht. Amerika drukt geld bij en toch daalt zilver en goud,... raar, geld bijdrukken heeft volgens mij inflatie tot gevolg en dit staat gelijk aan stijgen van goud en zilver. Bovendien wordt er door de minder goede economie minder zilver boven gehaald aangezien er weinig zuivere zilvermijnen zijn op onze aardbol (1 dacht ik) voor de rest haalt men het steeds boven in combinatie met andere metalen. Het is bovendien niet zo omdat goud en zilver nog nooit zo hoog gestaan hebben dat ze niet hoger kunnen aangezien er bij de vorige hoge pieken veel minder geld in het systeem zat dan nu er kan dus nog veel meer in goud en zilver worden besteed.
Je had het zonet nog over een schuldencrisis. Waarom ga je er dan nu vanuit dat er veel meer geld beschikbaar is? Ik zou net het omgekeerde afleiden uit jouw eerdere opvatting.

Citaat:
Je kan ook moeilijk zeggen dat iets wat historisch bijna altijd zo geweest is onwaar is,... Ook is zilver een grondstof die we mede dankzij de groenen hier meer en meer zal gebruiken.
Dat kan je net zo goed zeggen van graan, olie, cacao, sugar, ...

Dat is helemaal geen reden waarom de prijs enkel maar zou kunnen stijgen?

Citaat:
Bovendien, als jij zegt dat zilver zo hoog staat waarom hebben de banken dan onlangs een contract afgesloten om zilver te kopen tegen 30$ per ounce voor het komende jaar?
Welke banken hebben dat dan gedaan? En 30$ als spot price voor toekomstige contacten is helemaal geen gekke prijs, gezien de huidige waardering van zilver.

Citaat:
Bovendien zie ik zilver niet niet enkel als een manier om te speculeren maar eerder als een verzekering tegen (hyper)inflatie. Het kan me dus niet schelen of het stijgt of daalt op deze moment. Het financieel systeem zoals het nu bestaat komt ooit tot zijn eind (de geschiedenis herhaalt zich) en volgens mij zal dat einde binnen dit en drie jaar er zijn.
Kijk, dit soort opvatting heerste ook eind jaren 90' rond technologie aandelen. Technologie was gelijk aan de toekomst, dus hoe konden technologie aandelen in de toekomst ooit in waarde dalen? Iets later kwam de internet bubble.

Momenteel heb je een gelijkaardige situatie in goud en zilver. Ze noteren aan absurd hoge prijzen, en overal zie je types opdagen die voorspellen dat ze enkel nog maar in waarde kunnen stijgen. Voor iemand die de futures markt wel dagelijks volgt komen die enorme prijsdalingen van 17% per dag heel bekend voor.
Oud 18 juni 2011, 01:08   #377
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het feit dat er honderd keer meer zilver 'gefutured' wordt dan er in de wereld is is volgens jou dan weer volstrekt niet belangrijk zeker...
Wat heeft dit te maken met zilver als onderliggende commodity? Daarop worden de futures hun waarde volledig afgeleid.
Oud 18 juni 2011, 01:14   #378
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ohja indien de Hunts geen schulden gemaakt hadden om hun zilver te kopen dan had de Amerikaanse overheid hen nooit kunnen verplichten het zilver terug te verkopen,....
Als ze geen schulden hadden gemaakt, hadden ze ook geen verplichtingen tegenover hun schuldeisers gehad. Quod non.

Citaat:
dus het feit dat het zilver nu zal opgekocht worden door duizenden personen maakt dat het niet meer zo sterk zal instorten.
Hoe verklaar je dan die enorme prijsdalingen van enkele weken terug?
Oud 18 juni 2011, 01:24   #379
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is voor alle commodities waarop futures bestaan zo, niets speciaals dus. De prijs in zilver (fysiek) kan enkel bewegen door een discrepantie tussen vraag en aanbod, niet door een onevenwicht in de futures.

Betreffende zilver? Een beetje gerecupereerd na die draconische dalingen waar ik eerder al naar verwees. Het is normaal dat zilver en goud omhoog bewegen als de aandelenbeurs naar beneden gaat.

Ik zoek dan ook geen correlaties tussen losstaande markten.

Je had het zonet nog over een schuldencrisis. Waarom ga je er dan nu vanuit dat er veel meer geld beschikbaar is? Ik zou net het omgekeerde afleiden uit jouw eerdere opvatting.

Dat kan je net zo goed zeggen van graan, olie, cacao, sugar, ...

Dat is helemaal geen reden waarom de prijs enkel maar zou kunnen stijgen?

Welke banken hebben dat dan gedaan? En 30$ als spot price voor toekomstige contacten is helemaal geen gekke prijs, gezien de huidige waardering van zilver.

Kijk, dit soort opvatting heerste ook eind jaren 90' rond technologie aandelen. Technologie was gelijk aan de toekomst, dus hoe konden technologie aandelen in de toekomst ooit in waarde dalen? Iets later kwam de internet bubble.

Momenteel heb je een gelijkaardige situatie in goud en zilver. Ze noteren aan absurd hoge prijzen, en overal zie je types opdagen die voorspellen dat ze enkel nog maar in waarde kunnen stijgen. Voor iemand die de futures markt wel dagelijks volgt komen die enorme prijsdalingen van 17% per dag heel bekend voor.
Als je de afgelopen twee maand bekijkt zie je het tegenovergestelde

Ik bedoel het geld dat beschikbaar was bij de verschillende financiele crisissen tov de prijs van het goud.
Oud 18 juni 2011, 01:25   #380
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ze geen schulden hadden gemaakt, hadden ze ook geen verplichtingen tegenover hun schuldeisers gehad. Quod non.

Hoe verklaar je dan die enorme prijsdalingen van enkele weken terug?
De verkoop van futures.

Je moet btw geen weken teruggaan de prijs heeft ondertussen weer rond de 34 dollar gestaan. En dit was op een moment dat er zelfs slecht nieuws uit Griekenland kwam.

Ik denk zelfs dat het logisch is dat iemand die fysiek zilver koopt niet zo snel zal verkopen tov iemand die futures koopt. Iemand die fysiek koopt koopt immers op de lange termijn. De meeste die fysiek kopen kopen dan ook omdat ze erin geloven dat het in de toekomst veel meer zal waard zijn dan nu (21% btw) dus de zeer sterke marktschommelingen kan je niet verklaren door het fysiek zilver.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 18 juni 2011 om 01:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be