Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2011, 12:58   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Na wat de Nazi's uitgehaald hebben, vallen ze gewoon met niemand meer te vergelijken, zelfs niet met Caesar, of Attila.
Geef anders de cijfers van de mensen die gedood zijn door de heren die je aanhaald, zo kunnen we uw bewering beoordelen op haar juistheid.
Oud 20 juni 2011, 13:01   #142
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Jullie keren echt de onderste steen ondersteboven om het minste puntje van racisme of antisemitisme te kunnen aantonen hé. Schrijnend.
Iedereen met wat scholing of zonder scholing (zelfs de hangmatten-leurders zijn het eens met mijn advies) kan wel terechte conclusies trekken uit zulke eenvoudige verdraaiing en versluiering van TWEE historische waarheden tegelijk
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 13:05   #143
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geef anders de cijfers van de mensen die gedood zijn door de heren die je aanhaald, zo kunnen we uw bewering beoordelen op haar juistheid.
Ceasar, dat arrivistje, joeg als eerste wapenfeit in het begin van zijn historisch alleen door Alexander de grote overtroffen succsvolle generaals-carrêre 400000 Helvetiërs, die al overwonnen waren, over de kling

Dat was maar één van zijn tientallen genocides

Maar dat zijn vervlogen tijdperken.

Toen heersten er ruwere gewoontes en zeden.

Nog een reden te meer om de Nazi's des te zwaarder hun veel zwaardere genocides aan te rekenen, gepleegd in zogenaamd beschaafde tijden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2011 om 13:07.
Oud 20 juni 2011, 13:07   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ceasar joeg 400000 Helvetiërs, die al overwonnen waren, over de kling

Dat was maar één van zijn tientallen genocides.

Nog een reden te meer om de Nazi's des te zwaarder hun veel zwaardere genocides aan te rekenen, gepleegd in zogenaamd beschaafde tijden.
Wat een geluk voor u dat je alle genocides mag minimaliseren behalve die op de joden, anders was je nu strafbaar.
Oud 20 juni 2011, 13:11   #145
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Dit soort posts is de reden waarom politics's niveau soms bitter slecht is (tot op het racistische toe).
Absoluut, 't is toch algemeen geweten dat de 'Islam' een religie van broederliefde, verdraagzaamheid en vooruitgang is.

Ons hiervan overtuigen is vrij simpel, het volstaat de televisie open te zetten en het word ons in kleuren en geuren uitgelegd!.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 13:12   #146
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik het woord "joden" gebruikt?

De Moslims hebben zich bij hun veroveringen en tijdens het daarop volgend bewind vrij tolerant opgesteld, tegenover andere religies, meer bepaald Joden

(bv Andalous)

Na wat de Nazi's uitgehaald hebben, vallen ze gewoon met niemand meer te vergelijken, zelfs niet met Caesar, of Attila.

Ieder dergelijke vergelijking zou immers neerkomen op ,en is,een verkapte ontkenning van de Holocaust.

Omdat het verkapt is, is het misschien geen strafbaar racisme. Dat moet een jurist of rechter beoordelen....
Hier ga je mijns inziens (bewust) wat kort door de bocht: als een vergelijking tussen het nazisme en de moslimveroveringen als je een ontkenning van de holocaust - al noem je die verkapt - gaat beschouwen, dan is eerlijkheid ver te zoeken en zit daar een verborgen agenda achter. Straks ge je nog zeggen dat wanneer iemand vindt dat de wandaden van Stalin en Pol Pot minstens even erg zijn als de misdaden van het naziregime in Duitsland tijdens WO II, dat dat dan (verkapt) negationisme is. Is het verkeerd kritiek te hebben op de politiek die de joden heel bewust in het Midden-Oosten voeren? Moet men die mensen (de joden dus) positief discrimineren omdat ze in de loop van de geschiedenis herhaalde malen het slachtoffer geweest zijn van vervolgingen (niet alleen in 40-45, maar ook in de middeleeuwen en de nieuwe tijd)?
Bovendien is het niet veel erger dat - zoals sommigen hier doen - mensen omwille van hun hedendaagse politieke overtuiging een nazi-etiket op te plakken terwijl die politieke overtuiging helemaal niets met de gruwel die men eraan verbindt te maken heeft? Het gaat hier waarschijnlijk nog om mensen die nog nooit een vlieg kwaad gedaan hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 juni 2011 om 13:12.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 13:12   #147
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Uw persoonlijke aanval en beledigingen zal ik dan ook met gaarnte aan de moderatie doorspelen.
suit yourself

die rechtbank accepteer je dan toch wel hoop ik

Zoniet moeten we dan toch afspreken op het slagveld

Ik zal een gladiatorenhelm dragen met een groene pluim
Oud 20 juni 2011, 13:17   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
suit yourself

die rechtbank accepteer je dan toch wel hoop ik

Zoniet moeten we dan toch afspreken op het slagveld

Ik zal een gladiatorenhelm dragen met een groene pluim
Dit lijkt me een verkapte oproep tot geweld en bedreiging.
Oud 20 juni 2011, 13:18   #149
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ceasar, dat arrivistje, joeg als eerste wapenfeit in het begin van zijn historisch alleen door Alexander de grote overtroffen succsvolle generaals-carrêre 400000 Helvetiërs, die al overwonnen waren, over de kling

Dat was maar één van zijn tientallen genocides

De beschaving en de daarmee samengaande vooruitgang is in de eigen tijd meer geëvolueerd dan in de nieuwe en de nieuwste tijd samen.
De evolutie tussen 1945 en nu is veel groter dan ze ooit geweest is tussen 1500 en 1945.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 20 juni 2011, 13:26   #150
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hier ga je mijns inziens (bewust) wat kort door de bocht: als een vergelijking tussen het nazisme en de moslimveroveringen als je een ontkenning van de holocaust - al noem je die verkapt - gaat beschouwen, dan is eerlijkheid ver te zoeken en zit daar een verborgen agenda achter.
Verborgen niet
Het Nazisme is zowat van het ergste racisme wat voorgekomen is in de geschiedenis.
Dat goedpraten beschouw ik dan ookals een vorm van racisme, verkapt of niet. Voor mij is dat geen probleem.
Voor een rechtbank wel.
Citaat:
Straks ge je nog zeggen dat wanneer iemand vindt dat de wandaden van Stalin en Pol Pot minstens even erg zijn als de misdaden van het naziregime in Duitsland tijdens WO II, dat dat dan (verkapt) negationisme is.
Hola, ik vind Stalin misschien nog wel erger.
Maar dat was geen racisme. Dat was zijn eigen volk.
Pol Pot hetzelfde

Citaat:
Is het verkeerd kritiek te hebben op de politiek die de joden heel bewust in het Midden-Oosten voeren?
Neen, die heb ik ook
Citaat:
Moet men die mensen (de joden dus) positief discrimineren omdat ze in de loop van de geschiedenis herhaalde malen het slachtoffer geweest zijn van vervolgingen (niet alleen in 40-45, maar ook in de middeleeuwen en de nieuwe tijd)?
Zelf niet zo'n voorstander van positieve discriminatie

Waar denk jij aan bij positieve discriminatie? DE Balfour -belofte om ze een eigen land te geven in het midden Oosten? Of wat? De VS- houdinng tegenover de Joden?

Welke terechte vergoedingen en compensaties (voor zover die toereikend kunnen zijn voor massamoord) zijn positieve discriminaties en welke niet?

Citaat:
Bovendien is het niet veel erger dat - zoals sommigen hier doen - mensen omwille van hun hedendaagse politieke overtuiging een nazi-etiket op te plakken terwijl die politieke overtuiging helemaal niets met de gruwel die men eraan verbindt te maken heeft?
In dat geval moet men dat niet doen

Maar als ze met vergelijkingen komen die verkapt de holocaust ontkennen, mogen ze wat mij betreft hangen.Een rechter zou mij misschienniet volgen daarin.

Citaat:
Het gaat hier waarschijnlijk nog om mensen die nog nooit een vlieg kwaad gedaan hebben
Opgepast.

Het kan inderdaad puur over ideeën gaan.

Dat kunnen niet minder gevaarlijk zijn.

Hitler heeft zijn ideeën, de uitroeiing van de joden inclusief, ook eerst in Mein Kampf duidelijk uiteengezet, nog lang voor hij tot de daadwerkelijke uitroeiing overging

Nietsche had dan weer niets anders dan ideeën

Marx...

Alsof dat niet bloedgevaarlijk kan zijn

Voor zover ideeën haatspraak zijn, zijn ze naar mijn gevoel, kennis en inschatting momenteel strafbaar. Of niet?
Oud 20 juni 2011, 13:27   #151
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De beschaving en de daarmee samengaande vooruitgang is in de eigen tijd meer geëvolueerd dan in de nieuwe en de nieuwste tijd samen.
De evolutie tussen 1945 en nu is veel groter dan ze ooit geweest is tussen 1500 en 1945.
Bedoel je dat de nieuwe racisten beschaafder zijn?
Oud 20 juni 2011, 13:29   #152
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een geluk voor u dat je alle genocides mag minimaliseren behalve die op de joden, anders was je nu strafbaar.
De ene moord is de andere niet voor de 'linksdenkende' medemens, dat weten we al langer dan vandaag.
Oud 20 juni 2011, 13:31   #153
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat de nieuwe racisten beschaafder zijn?
Uw definitie voor racisme wordt net iets te licht bevonden om geloofwaardig te zijn.
Oud 20 juni 2011, 13:34   #154
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik die van Caesar geminimaliseerd?

Kijk ook subforum geschiedenis over Alexander de Grote

Het is nu eenmaal een feit dat de Moslims toen tolerant omsprongen met de andere gelovigen van het boek

Dat is een van de hoofd-aspecten waarin ze achteruitgeboerd zijn

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2011 om 13:56.
Oud 20 juni 2011, 13:36   #155
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw definitie voor racisme wordt net iets te licht bevonden om geloofwaardig te zijn.
door wie?

Beetje kort door de bocht

Beter niet de toets van een rechter riskeren
Oud 20 juni 2011, 13:41   #156
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De ene moord is de andere niet voor de 'linksdenkende' medemens, dat weten we al langer dan vandaag.
ik zei hierboven dat Stalin misschien nog wel erger was dan Hitler

Daaraan kan j e zien hoe razendsnel je over lange epistels heen leest.

Overigens nog geen repliek ontvangen...
Oud 20 juni 2011, 14:02   #157
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
En nu de evaluatie. We zullen dit publiek doen?

De eerste is absolute nonsens. De schrijver beweert zelf het omgekeerde van wat Jurgen erin ziet. Lees de laatste paragraaf: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7663

Over de tweede durf ik twijfelen over 1 facet. Op zich is de schrijver van mening dat de €500-boodschap bijdraagt tot meer immigratie en dat een omgekeerde boodschap snel bekendheid kan verwerven. Daar is niks mis mee, het is een mening. Hooguit de verwoording dat het "doorgetamtamd" wordt is eventueel een stigmatisering. Alhoewel de tamtam door meer dan 1 bevolkingsgroep verwijst, stigmatiseert het enigzins. Ik heb de neiging om dit door de vingers te zien, alleen al omdat het niet 1 groep viseert. Op zich wordt op geen enkele manier tot geweld aangezet. Graag jullie mening.
http://forum.politics.be/showthread....19#post5135719
Ik vind dat u het goed aaanpakt, en nee, u hoeft op berichten zoals met de tamtam niet in te grijpen, het is een mening en daar dient dit forum voor!
Jammer dat figuren zoals Jurgen u zo op stang jagen, volkomen onterecht!
Blij dat u Wisord verwijderd heeft, dat was dan weer terecht...
Hoofd koel houden en u vooral niets laten wijsmaken die iemand met hoge frustraties zoals Jurgen...u doet het best goed!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 14:02   #158
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Verborgen niet
Het Nazisme is zowat van het ergste racisme wat voorgekomen is in de geschiedenis.
Dat goedpraten beschouw ik dan ookals een vorm van racisme, verkapt of niet. Voor mij is dat geen probleem.
Voor een rechtbank wel.
Eeen vergelijking tussen nazisme en moslimveroveringen, hoe scheef getrokken die u ook wel mogen lijken (we weten echter weinig over de moslimveroveringen in de middeleeuwen bv.), praat op generlei manier het nazisme goed en ontkent nog minder de jodenvervolging erdoor.

Citaat:
Hola, ik vind Stalin misschien nog wel erger.
Maar dat was geen racisme. Dat was zijn eigen volk.
Pol Pot hetzelfde
Ha, eigen volk mag uitgemoord worden, ook al gebeurt dat systematisch met politieke tegenstanders of minderheden? Deportaties van Midden-Europeanen naar de goelags of naar Siberië: hoe noem je dat?

Citaat:
Neen, die heb ik ook
Prima

Citaat:
Zelf niet zo'n voorstander van positieve discriminatie

Waar denk jij aan bij positieve discriminatie? DE Balfour -belofte om ze een eigen land te geven in het midden Oosten? Of wat? De VS- houdinng tegenover de Joden?
Ik vind dat de Balfour-doctrine aan de basis ligt van heel veel ellende in de naoorlogse wereldgeschiedenis. Om de joden te compenseren heeft men een andere bevolkingsgroep (de Palestijnen) opgeofferd. Dit heeft geleid tot een nieuw soort racisme.

Citaat:
Welke terechte vergoedingen en compensaties (voor zover die toereikend kunnen zijn voor massamoord) zijn positieve discriminaties en welke niet?
Ik huiver een beetje van mensen die willen recht gedaan worden door materiële vergoedingen? Zoals men nu geld vraagt van de kerk voor de pedofiliemisbruiken. Dan denk ik altijd: het is hem gewoon om de sollen te doen, niet om het verwerken van het onrecht. Als geld je onrecht lenigt, dan is er je nooit onrecht aangedaan, denk ik zo.

Citaat:
In dat geval moet men dat niet doen

Maar als ze met vergelijkingen komen die verkapt de holocaust ontkennen, mogen ze wat mij betreft hangen.Een rechter zou mij misschienniet volgen daarin.
Het woord 'verkapt' maakt je tussenkomst heel subjectief: wat verkapt is of niet is niet meetbaar en zal iedereen anders interpreteren. Dat is erg gevaarlijk omdat je dan zelf rechter gaat spelen.

Citaat:
Opgepast.

Het kan inderdaad puur over ideeën gaan.

Dat kunnen niet minder gevaarlijk zijn.

Hitler heeft zijn ideeën, de uitroeiing van de joden inclusief, ook eerst in Mein Kampf duidelijk uiteengezet, nog lang voor hij tot de daadwerkelijke uitroeiing overging

Nietsche had dan weer niets anders dan ideeën

Marx...

Alsof dat niet bloedgevaarlijk kan zijn

Voor zover ideeën haatspraak zijn, zijn ze naar mijn gevoel, kennis en inschatting momenteel strafbaar. Of niet?

Ideeên kunnen nergens toe leiden zeker niet in onze geglobaliseerde maatschappij waarin de wereld je dorp is geworden, tenzij dat ze een groot draagvlak hebben. En als ze dat in deze tijden krijgen dan is iedereen voldoende geïnformeerd of dan zou iedereen voldoende geïnformeerd moeten en kunnen zijn. Voorbeelden hiervan zijn legio.
Ideeên en verschillende ideeën zijn nodig en moeten en mogen ook tegenover elkaar komen te staan. Dat is een verrijking voor iedereen die aan de discussie deelneemt.
IK heb het al in een vorige post gezegd: het nazisme zou nu helemaal geen kans meer krijgen omwille van de globalisering en van de vooruitgang in de communicatiemogelijjkheden.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 juni 2011 om 14:03.
Oud 20 juni 2011, 14:03   #159
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit lijkt me een verkapte oproep tot geweld en bedreiging.
Gebruik dan het rode driehoekje

Ja ik hou wel van de verkapte oproep van dinges , Lantjes, om justitie geheel terzijde te schuiven en het middeleeuwse duel terug in te voeren

Word ik nu verbannen voor deelname aan een verkapte oproep tot geweld?

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2011 om 14:04.
Oud 20 juni 2011, 14:05   #160
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
ik zei hierboven dat Stalin misschien nog wel erger was dan Hitler

Daaraan kan j e zien hoe razendsnel je over lange epistels heen leest.

Overigens nog geen repliek ontvangen...
Me tijd geven om er werk van te maken

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be