![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van deze evolutie? | |||
Positief, er moet een strenger vreemdelingenbeleid komen want er zijn teveel problemen. |
![]() ![]() ![]() |
43 | 78,18% |
Positief, ik hecht veel waarde aan de vlaamse Cultuur die lijkt te verdwijnen. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 30,91% |
Positief, andere reden (graag toelichten). |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Negatief, het lijkt op een heksenjacht. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Negatief, er zijn andere prioriteiten. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Negatief, iedereen gelijk voor de wet, welke afkomst of verleden dan ook. (Iedereen mag Belg worden, zonder voorwaarden.) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
het enige wat de meeste vluchtelingen kennen is OCMW en ze weten heel goed waar ze moeten zijn en ik ben zeker geen racist maar de huidige vreemdelingen problematiek kan makkelijk en snel op gelost worden zonder al te veel deportaties te moeten doen. - geen verblijfsvergunningen meer tenzij men zoals in andere landen zoals australie en canada kan aantonen dat je een verrijking bent voor de samenleving en niet hier op kap van het sociale systeem komt leven (en dit moeten daarom geen hoge diploma's te zijn maar men moet wel iets kunnen of kennen dat een meerwaarde geeft) - de wereldbevolking blijft maar stijgen (grotendeels in de arme landen welliswaar) maar het is toch onlogisch dat wij nog steeds het krijgen van veel kinderen financieel aanmoedigen en zeker vanaf het 3de of 4de kind?, stop die waanzin en wie 2 kinderen krijgt kan nog genieten van een financieel voordeel, wil je er 3 dan zul je meer belastingen moeten terug betalen, dit zal het geboorte cijfer bij zowel allochtoonse als bij autochtoonse bevolking drastisch doen dalen of zal het zeker niet interessant zijn om nog veel kinderen te maken en zal dus ook niet meer interessant zijn voor vreemdelingen die naar hier komen omwille van de kinderbijslag - ik zou ook de sociale voordelen voor minstens 1 tot 2 jaar ontzeggen en pas als men ook effectief heeft mee betaald aan de sociale zekerheid kan men er ook van meegenieten, wie dus naar hier komt om te blijven zal dus zijn eigen werkloosheid uitkeringen en ziekteuitkeringen via een privé verzekeringen moeten verzekeren. ook komen ze in die periode niet in aanmerking voor een sociale woning of andere voordelen - ook een degelijke integratie cursus verplichten is een optie mogelijkheid - gezinshereniging kan indien de personen in kwestie voldoen aan voornoemde feiten, indien deze personen niet voldoen kan men dus niet zijn gezin herenigen maar kan wel terug naar het thuis land wederkeren - financiele vluchtelingen worden terug gestuurd, vluchtelingen omwille van humanitaire redenen (en de overheid bepaald wat soort vluchtelingen en uit welke landen/gebieden in aanmerking komen hiervoor) kunnen een tijdelijke vergunning krijgen maar kunnen niet genieten van de sociale voordelen maar hiervoor kunnen we wel een soort opvangcentrums voor zien het probleem is dat we het kaf van het koren moeten scheiden en er zijn teveel vluchtelingen die voor de verkeerde redenen hun land ontvluchten en die willen profiteren van de westerse voordelen maar helemaal niet van plan zijn om zich te integreren en integendeel die het systeem nog willen uitbuiten en misbruiken en dit moeten we gewoon keihard aanpakken wat betreft de vreemdelingen die nu belg zijn en die het te bont maken zoals jongeren bendes moet men gewoon kordaat optreden en de nodige fysieke straffen( bootcamps, werken voor de gemeenschap gratis, enz) en de nodige financiele straffen voor de ouders( boetes, verlies kinderbijslag, verlies uitkeringen enz..) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nederland wordt op zeer harde wijze gewekt uit de multiculturele droom:
Citaat:
Citaat:
Nederland moet nog herkenbaar zijn voor de Nederlandse kinderen en kleinkinderen. Dat vindt de PVDA schokkend... Ik heb een oplossing voor deze mensen: verhuizen? http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...menleving.aspx
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Vreemdeling
|
![]() En wordt vlaanderen nu wakker uit haar nationalistische droom ?
Citaat:
Maw het Eigen Volk bestaat eigenlijk uit die 2... Maar dit is ook weer een typisch voor onze westerse cultuur. De meest aggressieve cultuur die er is. Kijk zelf maar naar ons verleden : beginnende bij de kruistochten waar wij onze waarden eens gingen verspreiden, over de vernietiging van de amerikaans-indiaanse cultuur langs dezelfde vernitietiging van de Aboriginal cultuur en nu zijn we nog steeds bezig met het vernietigen van culturen in het regenwoud. En waarom ? Om simpelweg grondstoffen te kunnen stelen, zonder er iets of nauwelijks iets voor terug te geven. Idemdito voor Afrika : nadat slaven als beesten naar Amerika gesleurd werden, werden en worden ook uit dat continent grondstoffen geplunderd die ons een luxeleven bezorgen zonder dat er een compensatie is. Gevolg : een totaal onevenwicht tussen het noorden en het zuiden. Verder hebben we ook kunnen vaststellen dat onze 'hoogstaande' cultuur zich met de regelmaat van de klok bezighoudt met uitmoorden van grote bevolkingsgroepen - joden, in Japan, Vietnam, Korea, Irak enz... Allemaal onder het mom dat onze cultuur zoveel superieurder zou zijn. Het enige superieure dat ik zie is de op het vlek van technologie en organisatie. Maar op vlak van moraal en ethiek, omgaan met onze natuur en onze medemensen dan kunnen wij westerlingen nog heel wat van andere culturen leren. Wie dus gelooft dat het westen, met een dergelijk verleden, ongestraft onze 'ikke-ikke-ikke en de rest kan stikke' cultuur zal kunnen handhaven is in mijn ogen hopeloos naiëf, of verlangt naar een onleefbare anarchistische wereld waar enkel de wet van de sterkste geldt, waar geen plaats meer is om oplossingen te zoeken voor problemen, maar waar enkel nog plaats is voor conflict. Iets wat we in onze Belgische politiek nu reeds meer dan een jaar ondervinden.... Vinden jullie de problemen die in deze discussie besproken worden niet een tikkeltje belachelijk ???? Laatst gewijzigd door Simbad : 20 juni 2011 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhuizen ? Zonder één cent op zak ? Groentje, ik ben niet naiëf. Het doet mij denken aan een interview met een voorzitter Roma-VZW uit Gent, dit weekend in DS. Wie hier is gooi je niet meer buiten. Praat met het land van oorsprong. Wat dus schrijnend is omdat het om EU-landen gaat.
Ik lig minder wakker van onze Marokkaanse landgenoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() onbestaand. Op maatschappelijk niveau leven wij in een economisch systeem. Dit systeem is niet gericht op samenleven doch op afgunst en competitiedrift waar het de bedoeling is meer de "verdienen" dan de vijand (en die vijand is dan elke andere levensvorm op de markt; gezonde mentaliteit é). Op individueel niveau zijn er nog veel te veel mensen die religie afhankelijk zijn en van daaruit niet openstaan voor de ander; religie verdeeld nu eenmaal de wereld in volgers en niet volgers (ook al wensen de niet-volgers helemaal geen zaken met religie) en de niet volgers zijn de vijand. Zolang wij onze systemen afstemmen op de vijand zullen we niet samenleven.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stem niet mee omwille van te weinig persoonlijke kennis van de plaatselijke situatie. Ik wou gewoon kwijt dat ik het een slecht gemaakte enquête vind. bv. de mening 'positief andere reden' is aanwezig, maar de optie 'negatief andere reden' is niet aanwezig.
Lijkt me een bias te zijn van de vraagsteller die zich hier uit. Dat komt regelmatig voor met enquêtes op het forum wat ze in wetenschappelijk opzicht waardeloos maakt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 juni 2011 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110629_184
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2011 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Dergelijke reactie is de standaardreactie van eerstaangekomen inwijkelingen tgo latere inwiijkelingen. In Marseille (de Europese inwijkingstad bij uitstek sinds 2500 jaar) werden daar ruim studies over gemaakt. Ik hoorde ze in Antwerpen ook vanwege allochtonen van Marokkaanse afkomst tgo recentere Russische inwijkelingen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juni 2011 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
integratie werkt ![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() De voorlopige tussenstand van de enquete lijkt me vrij duidelijk.
63 stemmen in totaal, meer dan 80%, geeft aan dat ze het een positieve ontwikkeling vinden dat vreemdelingenthema's bespreekbaar worden gemaakt, terwijl slechts 15 stemmen in totaal, niet eens 20%, aangeeft dat ze dat een negatieve ontwikkeling vinden. De politiek zou hier eens een bindend referendum over moeten houden.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 30 juni 2011 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |