![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen het rookverbod ? | |||
Ik ben voor het rookverbod, alle cafe's moeten rookvrij zijn. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 45,45% |
Ik ben tegen het rookverbod, de eigenaar moet zelf beslissen |
![]() ![]() ![]() |
36 | 54,55% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is dat een zet van nachtwinkels geweest.
Die zullen hun verkoop meteen met misschien wel 50% of meer zien stijgen in drank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden is te zoeken bij studies die uitwezen dat roken de staat veel geld kost én ook schade kan toebrengen aan niet-rokers die zich in de nabijheid bevinden én de algemene maatschappelijke groeiende afwijzing van dit ongezond gedrag.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veel, zeer veel rokers zijn nochtans heilig overtuigd dat roken net de schatkist vult.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Ze mogen zelfs al die tabak voor mijn part uit de rekken halen, als ik eens rond mijn school rondkijk hoeveel gasten onder de 15 jaar zitten te roken. En het is er zelfs een taboe geworden.
Is dat dus wat ze willen? En het legaal maken van soft-drugs is ook al helemaal van de pot gerukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sterker nog: in sommige landen stelde men een toename van het cafébezoek vast na de invoering van het rookverbod.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Smoking..._on_businesses
"A government survey in Sydney found that the proportion of the population attending pubs and clubs rose after the introduction of a ban on smoking in enclosed places" "The city's [New York] Department of Health found in a 2004 study that air pollution levels had decreased sixfold in bars and restaurants after the ban went into effect, and that New Yorkers had reported less second-hand smoke in the workplace. The study also found the city's restaurants and bars prospered despite the smoking ban, with increases in jobs, liquor licenses, and business tax payments"
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 24 juni 2011 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...buitenland.xml http://www.horecaentree.nl/upload/pd...rookverbod.pdf Zoals je kan lezen verschillen de gevolgen in de landen met een rookverbod, maar een significante omzetverhoging is er nergens, enkel de algemene volksgezondheid doet het overal beter ( volgens de eerste onderzoeken) Maar uw stelling is beter..in sommige landen een toename dat klopt maar zeker niet in alle landen..verre van.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer moet dat niet zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit al eens een kleine zelfstandige gezien of gehoord die zei dat hij meer klandizie heeft ingevolge een maatregel of een fenomeen ?
Neem het voorbeeld van het verkeersvrij of verkeersluw maken van een straat of plein. Alle zelfstandigen zijn tegen. Maar eens het er is, en men zou het willen terugschroeven: verrassing: alle zelfstandigen zijn tegen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in het geval van Nederland/Ierland was die 'omzetangst' niet eens ongegrond.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luister hé, binnen twee jaar gaat ge niet begrijpen dat het ooit anders geweest is met dat rookverbod binnen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals in Nederland en Ierland daar was het ook geen voorbarig 'gevoel' de ervaring met het rook erbod was teleurstellend voor de sector.. En ik vrees dat we wat 'cultuur' betreft dichter aanleunen bij de Ieren en Nederlanders dan bij de New yorkers of Italianen.. Maar het is natuurlijk nu nog veel te vroeg om al een conclusie te kunnen trekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar ook niet voor, maar als je echt cigaretten wil weren uit gezondheidsreden moeten deze maatregelen ook, tenminste als je consequent wil zijn.
|
![]() |
![]() |