![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Men gaat kortelings een groot gedeelte van de autostrade verlichting doven uit economische redenen en zogenaamd voor de veiligheid dat men trager gaat rijden.
Dat laatste is dikke bullshit. Die dame die dat kwam verkondigen heeft nog nooit over nachtblindheid gehoord. 10 tot 15% van de bevolking zit met dit probleem. Het treedt vooral op bij regenweer of lichte sneeuw en na minstens een kwartier hierin te hebben gereden. Wat overkomt je ? Je autolampen schijnen in de regendruppels en welke terug reflecteren als witte stippen op je netvlies Na 1 kwartier krijg het het effect of je rijdt tegen een glazen verlichte muur aan.( voor hen die aan nachtblindheid lijden) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand die echt nachtblind is, mag sowieso 's nachts niet rijden:
http://www.radio1.be/verkeer/972148/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het werd tijd...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() In Nederland zijn alleen de grote knooppunten en klaverbladen verlicht. De rest is niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hierboven schrijft iemand dat indien je nachtblindheid hebt, je zowieso niet mag autorijden snachts.(wist ik niet) Wat ik wel weet, is en voornamelijk in Frankrijk verplicht, de gele koplichten dit voor een groot gedeelte zouden oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou best kunnen, maar ik heb geen ervaring met dat soort gele koplichten.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allez, een beetje leesvoer dan maar…. Code de la route -- Article R313-2 (Modifié par Décret n°2008-1095 du 28 octobre 2008 - art. 1) Feux de route. I.-Sauf dispositions différentes prévues au présent article, tout véhicule �* moteur doit être muni �* l'avant de deux ou de quatre feux de route émettant vers l'avant une lumière jaune ou blanche permettant d'éclairer efficacement la route la nuit, par temps clair, sur une distance minimale de 100 mètres. Sous réserve de l'observation des prescriptions précédentes, le véhicule peut être équipé d'un système d'éclairage avant adaptatif tel que défini �* l'article R. 313-3-2 du présent code. II.-Toute motocyclette, tout tricycle �* moteur, tout quadricycle lourd �* moteur doit être muni �* l'avant d'un ou de deux feux de route. III.-Tout tricycle �* moteur ou quadricycle lourd �* moteur, dont la largeur dépasse 1,30 mètre, doit être muni �* l'avant de deux feux de route. IV.-Les dispositions du I ci-dessus ne sont applicables ni aux cyclomoteurs ni aux quadricycles légers �* moteur qui, toutefois, peuvent être munis d'un ou de deux feux de route. V.-Lorsqu'un cyclomoteur �* trois roues ou un quadricycle léger �* moteur, dont la largeur dépasse 1, 30 mètre, est muni de feux de route, ceux-ci doivent être au nombre de deux. VI.-Les dispositions du I ci-dessus ne sont pas applicables aux véhicules et matériels agricoles ou de travaux publics, automoteurs, qui, toutefois, peuvent être munis de deux ou de quatre feux de route. VII.-Le fait de contrevenir aux dispositions du présent article est puni de l'amende prévue pour les contraventions de la troisième classe. VIII.-La nuit, ou le jour lorsque la visibilité est insuffisante, en cas d'absence, de non-conformité ou de défectuosité des feux de route, l'immobilisation peut être prescrite dans les conditions prévues aux articles L. 325-1 �* L. 325-3. Laatst gewijzigd door Gwylan : 1 juli 2011 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoog tijd dat ze die energie eens voor andere dingen gebruiken.
Enkel de op-en afritten verlichten is goed genoeg. En indien men de moeite doet om de middenberm hoog genoeg te maken kan het zelfs geen kwaad dat een eenzame chauffeur z'n grootlichten al eens opzet om beter te zien... Over die gele lichten, waren die hier niet enkel toegelaten als ze nog eigen aan het merk/model waren? Classicstijl dus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik heb een ernstige vorm van nachtblindheid. Nochtans heeft men me nooit verboden om 's nachts te rijden. Dit werd voor de eerste maal vastgesteld in het leger waar ik binnenging en werd opgeleid, NA DIE VASTSTELLING, tot vrachtwagenbestuurder.
Ik kan je mijn huidig CE laten zien ook, hoewel ik nu niet meer rijdt. Ik heb trouwens alleen in België last van die blindheid. In plaatsen zoals Duitsland of zwitserland rijd ik met de auto bij regenweer door de donkere bergwegen met een snelheid waarbij je het misschien in je broek doet als je mee zou rijden. Je hebt dat ook geen héél goed zicht nodig om de rand van de weg in het oog te houden...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 1 juli 2011 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik krijg ook het "*$ù%≃ç" van mensen die komen janken dat hier technische maatregelen anders zouden moeten dan elders in Europa omdat er ergens iemand wel een speciaal luxeprobleempje heeft (nachtblind zijn en dan persé snachts willen rijden)waar de ganse gemeenschap dan voor moet opdraaien.....we maken ons onsterfelijk belachelijk.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 juli 2011 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |