Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2011, 21:43   #10621
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Heb ik reeds gedaan, tot twee maal toe, en Praha nog een derde keer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme

Maar wat baten kaars en bril...
Als ik iemand op een circelredenatie kan duiden moet ik dat niet doen door voortdurend nikszeggende linkjes te plaatsen die de ander maar moet verklaren hoor...

Ik zeg gewoon waar zijn redenatie begint en er ook weer bij uit komt. Simple like that.

Ik zou in elk geval niet doen zoals u. Nameijk eerst dingen in de mond leggen die nooit gezegd zijn geweest en daarop verder breien om nog ergens anders uit te komen. Namelijk; weer bij dingen die ik niet gezegd heb.

Want dat is wat je doet.

Een circelredenering duiden is anders echt niet zo moeilijk hoor.

Tenzij het niet zo is natuurlijk. Dan moet je doen zoals u.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 21:46   #10622
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Hg.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 05:48   #10623
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een circelredenering duiden is anders echt niet zo moeilijk hoor.
Weet ik, vandaar dat ik het al een paar keer gedaan heb.
Kan ik er aan doen dat ge het niet begrijpt?
Oud 1 juli 2011, 05:51   #10624
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Hg.
Oud 1 juli 2011, 07:22   #10625
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

mannekes concentreer jullie eens op de voortplanting, daar gaat het toch over
dat twee mannen samenleven en een instelling huwelijk maken is natuurlijk perfect mogelijk, daar twijfel ik geen minuut aan.

leg het normale eens uit in het kader van de voortplanting.
leg eens uit hoe een lesbisch koppel elkaar penetreert
leg ook eens uit hoe een homofiel koppel elkaar bevredigt

leg eens uit wat de functie van sex is binnen die relaties ?
leg eens uit hoe de bevolkingspyramide er uitziet als 50% homofiel is. Simuleer dat eens 1.7kindjes per hetero getrouwde vrouw, wordt dan 0.85kindjes. Welke impact heeft homofilie op de bevolkingspyramide, en zijn we daardoor verplicht om hetero migranten te knuffelen om onze pyramide weer recht te krijgen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 07:26   #10626
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ik, vandaar dat ik het al een paar keer gedaan heb.
Kan ik er aan doen dat ge het niet begrijpt?
Neen dat heb je niet.

Je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb, om daar een soort van circelredenering van te maken en je verwijst daar dan naar met linkjes als zogezegd bewijs....

Dat is wat er zeer duidelijk te begrijpen valt.

Als ik iemand op een circelredenatie kan duiden moet ik dat niet doen door voortdurend nikszeggende linkjes te plaatsen die de ander maar moet verklaren hoor...

Ik zeg gewoon waar zijn redenatie begint en er ook weer bij uit komt. Simple like that.

Maar dat is te moeilijk voor u. U begint en eindigt met een leugen.

En dat weet je best.

Paulus.
Oud 1 juli 2011, 08:09   #10627
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

leg het normale eens uit in het kader van de voortplanting.
Als we alleen tolereren wat 'normaal' is, dan had ik graag vooraf eens een lijstje van 'normale' sexuele gedragingen gekregen.
Ik vrees dat we vele heterostellen het recht op procreatie en adoptie zullen moeten afnemen.
Citaat:
Niemand hoeft zich daar mee te bemoeien! Wat er in de slaapkamer gebeurt, is een privé aangelegenheid.
Citaat:
leg eens uit hoe de bevolkingspyramide er uitziet als 50% homofiel is. Simuleer dat eens 1.7kindjes per hetero getrouwde vrouw, wordt dan 0.85kindjes. Welke impact heeft homofilie op de bevolkingspyramide, en zijn we daardoor verplicht om hetero migranten te knuffelen om onze pyramide weer recht te krijgen ?
U bent het er toch mee eens dat men geen kinderen op de wereld moet zetten indien men er eigenlijk geen wil? hopelijk beseft u zelf wel hoe gevaarlijk het is om met "indien bijna iedereen..."-hypothesen te schermen.
Zo bijvoorbeeld zal de mensheid ook niet lang meer bestaan mocht bijna iedereen op Aarde evenveel water verbruiken als de gemiddelde Vlaming. Of evenveel benzine verbruiken voor de auto, of evenveel afval in de lucht en rivieren zou lozen, ... Er zijn wel meer homo's die zichzelf aanvaarden dan vroeger. Ze zijn dus veel zichtbaarder geworden.
Tenslotte, In onze dichtbevolkte streken en in hongerend afrika zou een beperking van de voortplanting eerder een zegen zijn dan een vloek. Een status quo, die op termijn een betere verdeling van de aardse goederen en een vrijwaring van de omgeving zou mogelijk maken, lijkt mij allesbehalve een slechte evolutie. En als jij graag verder op uw geliefkoosde diersoort wilt kruipen en u konijnsgewijs als gek vermenigvuldigen, dan ga je maar een goeie gang.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 1 juli 2011 om 08:11.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 09:17   #10628
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, daar gaat het in de verste verte niet over. Voortplanting heeft met heel deze discussie niets te maken.

Citaat:
Voor de saillante details zal u op het wereldwijde web ongetwijfeld de nodige sites vinden die uw nieuwsgierigheid op dat vlak kunnen ehm... bevredigen. Desgevallend kan ik u wel enkele sites aanbevelen.

Citaat:
Dezelfde als die binnen relaties van heteroseksuelen.

Citaat:
Misschien moet iemand u eerst eens uitleggen wat een drogredenering is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 11:25   #10629
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, daar gaat het in de verste verte niet over. Voortplanting heeft met heel deze discussie niets te maken.

Dezelfde als die binnen relaties van heteroseksuelen.
Wat?

Hebben seks en voortplanting niks met mekaar te maken?

Hallooöoo?!

Citaat:
Misschien moet iemand u eerst eens uitleggen wat een drogredenering is...
Juist ja......

Paulus.
Oud 1 juli 2011, 11:57   #10630
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Is dit hier al gepasseerd?

Citaat:
Zo normaal is homoseks

De Morgen, 22/06/11

Homoseks wordt in vele culturen als abnormaal omschreven - het jongste dieptepunt: een man die in Brussel bijna gewurgd werd omdat hij homo is - de biologie leert ons iets heel anders. Mark Nelissen gaat met wetenschap in tegen discriminiatie. Nelissen is gedragsbioloog en professor 'menselijk gedrag' aan de Universiteit Antwerpen. Hij is auteur van onder andere Darwin in de supermarkt (Lannoo).

Onderzoek toont aan dat de meeste mensen een gemengde seksuele oriëntatie hebben. Een homoseksuele geaardheid kan dus niet abnormaal zijn

We schrijven het jaar 2111. Leerlingen leren op school dat slechts honderd jaar geleden homoseksuelen werden gediscrimineerd, als zieken of zondaars beschouwd, ja zelfs gemolesteerd. En dat in de westerse, 'beschaafde' wereld. "Dit soort barbaarsheid vinden we vandaag alleen nog terug in enkele achterlopende godsdiensten, maar leefde ook in Europa", onderwijst de leraar. "Hoe komt het dan dat we homoseksuelen vandaag wel als gewone mensen zien, mijnheer?" vraagt een leerling. "Door het zegevieren van wetenschappelijke inzichten, mijn jongen. Domme, ingeroeste vooroordelen kunnen door erudiete doorzichten worden weggenomen, vaak toch. Gelukkig is dat met dit probleem gebeurd! Weten jullie dat er een tijd is geweest dat zwarten als een minderwaardig ras werden gezien? Dat vrouwen geen stemrecht hadden? Verstandelijk inzicht heeft dat alles achter ons gelaten, zo ook de verkeerde houding tegenover homo's."

Die les wordt pas over honderd jaar gegeven, vandaag kunnen we al de aanzet geven om die wetenschappelijke analyse te maken. Hoe kunnen academische disciplines bijdragen aan het wegwerken van discriminatie van homoseksuelen? De komende decennia zal onze kennis ter zake sterk toenemen. Maar we staan nu al ver genoeg om homoseksualiteit bij de normale, menselijke geaardheid onder te brengen. En ik wik mijn woorden: met 'normaal' wordt niet modaal bedoeld, maar 'niet abnormaal'. Vergelijk het met linkshandigheid, verre van modaal, maar niet abnormaal. We lopen even over de functie van seks, gaan terug naar onze verre voorgeschiedenis, en bekijken onze eigen geest voor wat seksuele voorkeuren betreft.

Buiten biologen staan weinig mensen stil bij het fenomeen seks. Er wordt van genoten - soms voor geld - zonder de vraag waarom het bestaat. Waarom zijn er twee seksen en hebben we zulk ingewikkeld gedoe nodig om kindjes te maken? Om een lang verhaal kort te maken: om parasieten te bestrijden en meer variatie in het genetisch repertoire te brengen. Als dieren zich ongeslachtelijk voortplanten, hebben de jongen identiek hetzelfde immuunsysteem als de ouders en kunnen parasieten - die hieraan zijn aangepast - gemakkelijk van de ene generatie naar de andere worden doorgegeven. Door het mengen van de kenmerken van vaders afweermechanisme met dat van moeder, krijgt elke kind steeds een eigen bescherming, en hebben parasieten minder kans. Algemeen betekent seks het mengen van kenmerken, waardoor er meer variatie ontstaat. Daar smult de evolutie van want het is de voedingsbodem voor natuurlijke selectie: betere dingen kunnen alleen worden geselecteerd als er voldoende variatie is. Dus zonder seks zouden de hogere organismen, de mens inbegrepen, niet bestaan.

Honderden miljoenen jaren hebben levende wezens het seksueel systeem gebruikt. Evolutie voorzag planten en dieren (ja zelfs bacteriën) van mechanismen om genetisch materiaal uit te wisselen. Een soorteigen gedragssysteem zorgde er bij dieren voor dat mannetjes en wijfjes elkaar aantrokken en dat zaadcellen bij eicellen werden gebracht. Bij de hoger ontwikkelde dieren, zeker de primaten, werd dit mechanisme verrijkt met wat we 'plezier' of 'genot' noemen. Het werd 'prettig' om geslachtscellen bij elkaar te brengen, een geniale truc van de evolutie om de kans op voortplanting te verhogen: er ontstond een nieuwe, sterke motivatie om te paren.

In de evolutie krijgt een goed draaiend mechanisme vaak een tweede functie. De veren van vogels waren eerst isolatoren om warmte vast te houden, ze kregen later een nieuwe rol als vlieginstrumenten. Zo ook bij het plezier van seks. Als seks plezant was gemaakt om de kans op voortplanting te verhogen, dan kon datzelfde genot worden ingeschakeld om spanningen weg te nemen of vriendschapsbanden aan te halen. Dit is geen ver gezocht idee, want het heeft zich wel degelijk enkele miljoenen jaren geleden voorgedaan, toen de mens en de bonobo een gemeenschappelijke voorouder hadden. De bonobo is een chimpanseesoort waarbij geregeld seks zorgt voor de ontlading van agressieve spanningen, seks herstelt de kalmte in de groep. Deze dieren bedrijven ook seks om vrienden of vriendinnen te maken. Als je iemand een plezier doet - bijvoorbeeld met seks - dan zal die eerder je vriend dat je vijand worden. De gewone chimpansee kent dat systeem niet, zijn samenleving wordt gekenmerkt door meer agressie en spanning dan die van de bonobo.

Zo komen we met een kleine stap bij homoseks. De functie van 'spanningremmer' of 'vriendenmaker' werkt even goed tussen groepsleden van hetzelfde geslacht, misschien nog meer dan bij verschillende geslachten. Een overvloed aan waarnemingen in dierentuinen en in het wild toont aan dat seks binnen hetzelfde geslacht schering en inslag is bij de bonobo. En er heerst vrede!

Tot vandaag kennen we geen argumenten dat deze verrijking van het seksueel repertoire bij onze voorouders verloren is gegaan bij de ontwikkeling van de moderne mens. Net als bij de bonobo bleef seks binnen elk geslacht bestaan, het kreeg evenwel een andere vorm. Terwijl bij de bonobo alle dieren aan homoseks (kunnen) doen, is het bij de mens een gedragssysteem van een kleiner deel van de populatie: waarschijnlijk heeft 5 �* 10 procent van de mensen een sterke homoseksuele voorkeur. Eigenlijk kunnen we hier geen exact getal op kleven, zoals we in de volgende alinea zullen zien. Maar we mogen nu al besluiten dat een evolutionaire kijk op ons gedrag aantoont dat homoseksualiteit geen abnormaliteit is, geen ziekte, geen perversiteit.

Deze visie wordt nog extra ondersteund door psychologisch onderzoek dat ons noodzaakt minder zwart-wit te denken: seksuele geaardheid manifesteert zich op een continuüm, gaande van uitgesproken hetero tot uitgesproken homo, met veel tussentoestanden. Vergelijk het met de continua van klein naar groot, dom naar slim, rijk naar arm. Ik heb dit thema behandeld in mijn boek Darwin in de supermarkt (Lannoo). In het onderzoek werden specifieke vragen voorgelegd over de seksuele geaardheid. 18.000 mensen uit 40 landen hebben reeds deelgenomen aan deze nu nog lopende studie. Als resultaat van deze analyse werd een schaal opgesteld met 13 gradaties van seksuele geaardheid: uitgesproken hetero (waarde 0) aan de ene, uitgesproken homo (13) aan de andere kant.

De grootste score zit op de waarde 1. Dan daalt het aantal heteroseksuelen continu richting homo. Het aantal homo's begint rond waarde 7 in aantal te stijgen en groeit naar een kleine piek tussen 11 en 12. Dus 0 en 13 leveren geen maxima. Tussen de twee vinden we de biseksuelen. Vrouwen neigen meer naar de hogere waarden op de schaal, ze kunnen dus sneller homoseksueel gedrag vertonen dan mannen. We onthouden hieruit dat de meeste mensen een gemengde seksuele oriëntatie hebben. Een homoseksuele geaardheid kan dus niet abnormaal zijn.

Homoseksuele genen
Dit onderzoek leert ons nog een interessant punt: homoseksualiteit kan genetisch overgedragen worden en kan dus blijven bestaan! Dat is nu precies een breekbaar punt: hoe kan evolutie een gedrag in stand houden als het niet tot nakomelingen leidt? Het is al sinds twee decennia geweten dat er genen bestaan met de informatie voor homoseksuele geaardheid. De continue schaal van deze geaardheid betekent dat de genetische component niet bij iedereen even sterk aanwezig is (of tot uiting komt), en dat men dus drager kan zijn van homoseksuele genen - en ze doorgeven aan de volgende generatie - zonder zelf homoseksueel te zijn. Zo is ook dat probleem van de baan.

Dit betoog wil niet stellen dat alle vraagtekens rond homoseksualiteit zijn opgelost, verre van. Het wetenschappelijk onderzoek zal ons nog veel leren in de nabije toekomst. Maar een ding weten we nu al zeker, de leraar van het jaar 2111 zal gelijk hebben wanneer hij stelt dat wij tot vandaag een middeleeuws idee durfden aanhouden omtrent de seksuele geaardheid van een minderheid van onze medemensen. Homo's zijn even normale en gezonde mensen als linkshandigen, dragers van bloedgroep B, mooie mensen...

Prof. Mark Nelissen, Universiteit Antwerpen
Hiermee is alles gezegd.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 12:10   #10631
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Hiermee is alles gezegd.
Zei iemand hier iets anders misschien?

Waar dan?

Paulus.
Oud 1 juli 2011, 18:18   #10632
Alboreto

Standaard

Citaat:
Neen dat heb je niet.
Als ge het na 3 keer uitleggen nog niet begrepen hebt heeft het weinig zin dat ik het nogmaals probeer.
Ik heb wel betere dingen te doen
Oud 1 juli 2011, 18:18   #10633
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ehm, nee.
Die discussie is een pagina of 100 geleden al gevoerd.
Oud 1 juli 2011, 18:59   #10634
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge het na 3 keer uitleggen nog niet begrepen hebt heeft het weinig zin dat ik het nogmaals probeer.
Ik heb wel betere dingen te doen
Als je tot drie keer woorden in mijn mond legt die ik nooit gezegd heb, in een poging mij een circelredenering aan te wrijven, moet je niet verwonderd zijn, dat je de volle laag krijgt.

Probeer eens wat inhoudelijk te discuteren en blijf een beetje volwassen als blijkt dat je argumentatie op is.

Paulus.
Oud 1 juli 2011, 19:14   #10635
Alboreto

Standaard

Citaat:
Als je tot drie keer woorden in mijn mond legt die ik nooit gezegd heb, in een poging mij een circelredenering aan te wrijven, moet je niet verwonderd zijn, dat je de volle laag krijgt.
Was dat de volle laag?
Oud 1 juli 2011, 19:27   #10636
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ehm, nee.
Die discussie is een pagina of 100 geleden al gevoerd.
En in de 100 vorige topics... Toen ging het voortplantingsverhaaltje ook niet op.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 juli 2011, 19:42   #10637
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En in de 100 vorige topics... Toen ging het voortplantingsverhaaltje ook niet op.
Natuurlijk wel.

Precies daarin is homosekualiteit minder functioneel dan heteroseksualiteit. En precies daarom is zij ook minderwaardig.

Paulus.
Oud 1 juli 2011, 19:46   #10638
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Hiermee is alles gezegd.
Inderdaad! Maar of het voldoende zal zijn om de homofoben de mond te snoeren...

Citaat:
Oud 1 juli 2011, 19:48   #10639
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat iemand zich aangesproken zal voelen hoor....

Paulus.
Oud 1 juli 2011, 20:29   #10640
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal best en wel, maar dat is nog geen reden om te gaan vertellen dat iedereen het homohuwelijk en homo-adoptie als de normaalste zaak van de wereld moet zien...

De norm, de 'standaard' is en blijft toch hetero.
Het is niet omdat ik dat zeg of omdat ik dat zo wil, maar het is wel gewoon de waarheid.

Overigens is er met de sex helemaal niks mis hoor: iedereen doet maar wat ie niet laten kan.
Ik zie mezelf overigens niet als homofoob en voel me niet aangesproken.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 1 juli 2011 om 20:30.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be