Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2011, 20:38   #10641
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Grappig het enige punt waar homokoppels niet normaal kunnen functioneren gooien ze hier in een zin overboord.
ik zeg u de dag dat je de voortpllanting oplost voor mannelijoe homokoppels zoals bij de vrouwen de ivf alles mogelijk maakt kun je van mij horen dat in feite homofilie niet meer de bestendiging van de pyramide in gevaar brengt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 20:43   #10642
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
De norm, de 'standaard' is en blijft toch hetero.
Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 20:44   #10643
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Grappig het enige punt waar homokoppels niet normaal kunnen functioneren gooien ze hier in een zin overboord.
Onzin. Ook op dat vlak kunnen homoseksuelen perfect "functioneren". Daarom juist dat voortplanting niets met deze discussie te maken heeft.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 juli 2011, 22:25   #10644
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin. Ook op dat vlak kunnen homoseksuelen perfect "functioneren". Daarom juist dat voortplanting niets met deze discussie te maken heeft.
Ja, maar doordat hun seksuele oriëntatie in disharmonie is met hun lichaam kunnen ze zich niet voortplanten door kinderen te krijgen van elkaar, binnen hun relatie.

'Voortplanting' Raf, is precies de reden, waarom soorten met seksualiteit zijn uitgerust.

Wat niet wil zeggen dat de individuele invulling van het seksuele leven, steeds 'voortplanting' tot doel heeft uiteraard. Dat is iets helemaal anders. Daarom juist gebruiken heel wat mensen voorbehoedsmiddelen om zich te behoeden tegen wat normaal zou gebeuren.

Wij hebben een voortplantingstelsel dat tot doel heeft om samen met een partner van het andere geslacht, ons voort te planten. Neemt inderdaad niet weg, dat het ook leuk is, dat het bevredigd, dat het voor een zekere intiemiteit zorgt enz...

Maar het is leuk, het bevredigd enz... om de voortplanting te stimuleren. Dat zijn geen functies op zich, maar elementen met een doel. Een zaadlozing is er niet als uiterlijk teken van klaarkomen, maar een lichamelijke reactie op prikkelingen met als lichamelijk doel iets te bevruchten. Niet elke man wil bij elk orgasme eigenlijk 'bevruchten' natuurlijk, maar het lichaam blijkbaar wel.

Net zoals het spijsverteringstelsel tot doel heeft om voedingsstoffen om te zetten in energie voor ons lichaam, eten wij niet uitlsuitend tot dat doel. Wij eten ook omdat we trek hebben bijvoorbeeld, of omdat het leuk en sociaal is om samen te eten, of omdat we onze smaakpapillen eens willen testen en strelen, noem maar op... Maar uiteraard zijn we daarom niet met een spijsvertering uitgerust. We zijn uitgerust met een spijsverteringstelsel om ons te kunnen voeden. Smaak en zo hebben daarmee te maken.

Uiteraard verwacht ik niet dat jij als homoseksueel, die zich binnen een relatie met zijn partner zich niet kan voortplanten, dit begrijpt. Jij moet het seksuele leven wel voorstellen als stond ze totaal los van voortplanting. Anders klopt er iets niet in je verhaal natuurlijk. En daarom ben je genoopt om het seksuele beleven voor te stellen in jouw leefwereld als een ervaring van iets heel persoonlijks tussen twee mensen, wat het uiteindelijk ook wel is uiteraard. Maar of het ook normaal is?

Mensen die niet het lichaam van hun partner gebruiken om in werkelijkheid te masturberen, zijn inderdaad in staat om tot op zekere hoogte lichamelijk te beleven wat men innerlijk voor elkaar voelt. En dat lichamelijk beleven gaat verder als er daadwerkelijk voortplanting bij komt kijken. Het zwanger zijn bijvoorbeeld is inherent aan dat lichamelijk beleven van en is heel zeker ook een onderdeel van het seksuele leven.

En dit bedoel ik echt niet als grap of als belediging of als wat dan ook. Mijn excuses mocht het zo overkomen.

Integendeel Ik ben daarin heel ernstig en ik verklaar voor mezelf daar de onredelijkheid mee die van jou komt in deze discussie , wanneer je met overtuiging beweert dat het voortplanten van de soort niet onder de noemer van seksualiteitsbeleving valt. Ik zie ook niet echt een andere verklaring. Je weet toch wat bijvoorbeeld 'zwanger zijn" kan doen binnen een relatie? De hormonenspiegel danst van hier naar ginder...

Geloof me vrij dat men al jaaaren aan kinderen van 12 jaar oud iets helemaal anders leert in alle officieel erkende scholen van ons land.

Voortplanting valt weldegelijk onder de noemer van seksualiteitsbeleving, ook al beweer je van niet. Was je hetero, dan mocht je dat vast wel aannemen.

Niettemin begrijp ik je en neem het je ook niet kwalijk. Mijn gevoel is er eerder één van medelijden. Maar neem het ook mij niet kwalijk als ik dat niet normaal vind. Want ik heb er je niet minder graag door. Medelijden is geen uiting van angst of haat, zoals je weet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 22:54   #10645
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zeg u juist, dat is het enige punt waar ik over val. Zelfs voor vrouwelijke homofielen, is voor mij de wolk opgeklaard. Ze kunnen alles zoals een heterokoppel doen, en misschien zelfs beter.
Ik zeg voor mannelijke homokoppels is er nog juist het probleem van voortplanting die we moeten oplossen.
Oud 2 juli 2011, 02:30   #10646
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zeg u juist, dat is het enige punt waar ik over val. Zelfs voor vrouwelijke homofielen, is voor mij de wolk opgeklaard. Ze kunnen alles zoals een heterokoppel doen, en misschien zelfs beter.
Ik zeg voor mannelijke homokoppels is er nog juist het probleem van voortplanting die we moeten oplossen.
Waarom is dat een "probleem" dat we zouden moeten "oplossen"? Heeft een relatie tussen twee mensen dan pas waarde als er kinderen uit voortkomen?

Citaat:
Oud 2 juli 2011, 05:10   #10647
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is dat een "probleem" dat we zouden moeten "oplossen"? Heeft een relatie tussen twee mensen dan pas waarde als er kinderen uit voortkomen?
Niemand die zegt dat de relatie geen waarde geeft. Alleen wat minder. Leg je er bij neer.

Of snap je niet goed wat er zou gebeuren moesten de soorten zich niet meer voortplanten misschien?

Paulus.
Oud 2 juli 2011, 06:35   #10648
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niemand die zegt dat de relatie geen waarde geeft. Alleen wat minder. Leg je er bij neer.

Of snap je niet goed wat er zou gebeuren moesten de soorten zich niet meer voortplanten misschien?[/b]

Paulus.
Dat is uw hypothese, heeft niets met de huidige realiteit te maken.
Oud 2 juli 2011, 06:42   #10649
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Dat is uw hypothese, heeft niets met de huidige realiteit te maken.
Neen, dat is geen hypothese. Het is een feit.

Met homoseksualiteit is geen voortplanting mogelijk en zonder voorplanting is het gedaan met alle leven binnen de pakweg 150 jaar. Dat is een nanoseconde op de geografische tijdschaal.

Met heterosekualiteit daarentegen...

Een niet onbelangrijk verschil.

Paulus.
Oud 2 juli 2011, 07:05   #10650
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen hypothese. Het is een feit.

Met homoseksualiteit is geen voortplanting mogelijk en zonder voorplanting is het gedaan met alle leven binnen de pakweg 150 jaar. Dat is een nanoseconde op de geografische tijdschaal.
Maar niet iedereen op deze Aarde is homoseksueel, seksueel onthouder nog onvruchtbaar.
Citaat:
Met heterosekualiteit daarentegen...

Een niet onbelangrijk verschil.

Paulus.
Je vergeet biseksualiteit.
Oud 2 juli 2011, 07:13   #10651
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Maar niet iedereen op deze Aarde is homoseksueel, seksueel onthouder nog onvruchtbaar.
Dat is juist maar,

...dat is geen punt van discussie, noch weerlegt u daarmee ook maar iets van wat ik zeg.

Feit blijft: Met homoseksualiteit is geen voortplanting mogelijk en zonder voorplanting is het gedaan met alle leven binnen de pakweg 150 jaar. Dat is een nanoseconde op de geografische tijdschaal. Een niet onbelangrijk verschil als ons bestaan er vanafhangt.

Citaat:
Je vergeet biseksualiteit.
Nee, maar daar ging het niet over.

Paulus.
Oud 2 juli 2011, 07:19   #10652
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk: naar voortplanting en bestendiging van het menselijk ras geredeneerd, is homofilie gemakkelijk zolang er hetero's zijn. De andere klaren de klus op.

Maar stel dat 100% zich homofiel gaat gedragen, dan stopt de wereld in één generatie.

Het menselijk leven is : eten - werken - slapen - voortplanten - oud worden - sterven etc
Oud 2 juli 2011, 07:19   #10653
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of snap je niet goed wat er zou gebeuren moesten de soorten zich niet meer voortplanten misschien?

Paulus.
En daarom ben jij een homohater. Leg je er bij neer.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 07:25   #10654
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is juist maar,

...dat is geen punt van discussie, noch weerlegt u daarmee ook maar iets van wat ik zeg.

Feit blijft: Met homoseksualiteit is geen voortplanting mogelijk en zonder voorplanting is het gedaan met alle leven binnen de pakweg 150 jaar. Dat is een nanoseconde op de geografische tijdschaal. Een niet onbelangrijk verschil als ons bestaan er vanafhangt.
Feit is: Mocht de wereld enkel en alleen bestaan uit heteroseksuele gelovigen dan liep ik nu over uw hoofd. Gelukkig heeft de natuur daar anders over gedacht, maar blijkbaar is dat nog niet voldoende aangezien de wereldbevolking nog steeds hard blijft groeien.

Citaat:

Paulus.
Oud 2 juli 2011, 07:28   #10655
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist maar,

Paulus.
Feit blijft: mensen die zinnen beginnen met frasen zoals "feit blijft" verkondigen meestal opinies die ze graag als feiten willen verkopen. De rationalisering van je haat is blijkbaar erg belangrijk voor je, maar uiteindelijk ben je weinig meer dan een verkapte potenrammer, alleen met wat duurdere praat. Pas op, ik begrijp dat wel: mijn gevoel is er eerder één van medelijden. Maar neem het ook mij niet kwalijk als ik dat niet normaal vind. Want ik heb er je niet minder graag door. Medelijden is geen uiting van angst of haat, zoals je weet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 07:43   #10656
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ge een beetje kennis mist om hierover te oordelen.
Er is individuele voortplanting en soortelijke voortplanting.

Ik zal het met een eenvoudig voorbeeldje proberen uitleggen.

Twee delen van de bevolking trekken ten oorlog tegen elkaar.
Jonge mannen die sneuvelen in die oorlog hebben niet de kans gehad zich voort te planten, maar toch dragen ze bij tot de voortplanting van hun soort wanneer ze bijdragen aan het winnen van de oorlog.

Dit is een extreem voorbeeld, maar omwille van de eenvoud heb ik het naar voor gebracht.

Zo is het eigenlijk met alle individuen die niet de kans of de mogelijkheid gehad hebben zich voort te planten. Ze kunnen wel degelijk meehelpen met het verspreiden van hun genen (die ook voortkomen in anderen in de maatschappij) door hun acties (adoptie, onderwijs, onderzoek, medisch,...).

De wetenschap is er nog lang niet uit alles op dat vlak in kaart te brengen.
Ik begrijp dus uw zwart-witte kijk op de wereld is er eerder een is van onbegrip en onwetendheid, dan van kwade wil, maar ik raad u toch aan van een ander na te lezen of op te zoeken eer ge zo'n oordelen velt.
Oud 2 juli 2011, 07:47   #10657
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar stel dat 100% zich homofiel gaat gedragen, dan stopt de wereld in één generatie.
Niemand wil dat iedereen homo wordt, het gaat er enkel over dat het niet abnormaal is.

Kijk, als ge stelt dat homofilie geen voortplanting veroorzaakt, dan zouden er door de evolutie al lang geen homo's meer mogen zijn.
En toch zijn ze er, dus het moet ergens voordelen opleveren voor de soort.

Citaat:
Het menselijk leven is : eten - werken - slapen - voortplanten - oud worden - sterven etc
Ah, dus mensen die onvruchtbaar zijn leven niet.
Check.
Soldaten die gesneuveld zijn in de oorlog leven niet.
Check.
Oud 2 juli 2011, 07:49   #10658
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Feit blijft: mensen die zinnen beginnen met frasen zoals "feit blijft" verkondigen meestal opinies die ze graag als feiten willen verkopen. De rationalisering van je haat is blijkbaar erg belangrijk voor je, maar uiteindelijk ben je weinig meer dan een verkapte potenrammer, alleen met wat duurdere praat. Pas op, ik begrijp dat wel: mijn gevoel is er eerder één van medelijden. Maar neem het ook mij niet kwalijk als ik dat niet normaal vind. Want ik heb er je niet minder graag door. Medelijden is geen uiting van angst of haat, zoals je weet.
2
Oud 2 juli 2011, 07:57   #10659
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs homo groepsseks is in het dierenrijk normaal.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 08:10   #10660
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk: naar voortplanting en bestendiging van het menselijk ras geredeneerd, is homofilie gemakkelijk zolang er hetero's zijn. De andere klaren de klus op.

Bullshit. Je gaat er ten eerste van uit dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten en dat is verkeerd. Ze kunnen dat namelijk wel.

Ten tweede is je "argument" een hellend vlak redenering; een drogredenering dus. Sinds het onderzoek naar het fenomeen begon, is er altijd een constante van om en bij de 10% homoseksuelen geweest. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat percentage in de toekomst ineens wèl zou gaan stijgen.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be