![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kan u de voorstanders van de herinvoering van de doodstraf begrijpen? | |||
Ik kan ze helemaal begrijpen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 36,62% |
ik kan ze gedeeltelijk begrijpen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 30,99% |
ik kan ze helemaal niet begrijpen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 32,39% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ik heb niet gezegd dat de anderen mij niet kunnen schelen. Wat ik zeg is dat ze mij als ik dood ben niet meer kunnen schelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De essentie is dat er nu massa's jonge mannelijke babietjes geboren worden(blijkbaar ook in groeiende mate in Belgie) voor wie zal blijken dat er binnen een jaar of zeventien geen hoop zal zijn in het leven....
Wat we bij een huidige straat- en gevangenisbevolking nog toewijzen aan "de allochtonen en hun macho-gedrag" zal binnen de twintig jaar zijn zoals in de VS-steden: een geoliede procedure van het opsluiten van die onopgeleide en tot moreel verval geraakte procenten van de mannelijke bevolking gedurende hun gezonde- en sterkste levensjaren ,want ze zijn dan een gevaar voor de maatschappij. wat geluk sterven ze dan in hun veertigers jaren aan drank,drugs of wathever,als ze maar weg zijn! klinkt afgrijselijk niet? wel,wen er maar aan! "Overbevolking",in die zin van het laten fokken van een mensenoverschot waar we eigenlijk geen toekomst voor KUNNEN bieden is eigenlijk....onmenselijk en immoreel.. Laat die discussie over "doodstraf" en zo maar opzij.Misschien moeten we FUNDAMENTELER durven kijken naar de "aanbodzijde" van de problemen. ja ik kan ze gedeeltlijk begrijpen,de voorstanders van de doodstraf,maar iemand gerechtelijk doden als hij al 20 en meer jaar oud is,terwijl hij eigenlijk al verloren was van bij de geboorte lijkt me bijzonder onhandig... Laatst gewijzigd door kelt : 2 juli 2011 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hij was inderdaad beter dood . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou niet van de doodstraf. Wie weet hangen ze me nog eens op.
Niet dat ik zo schrik heb, maar je schijt in je broek en dat is geen zicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() In feite confirmeert de poll hier wat ik al vreesde
meest gestemd is voor totaal begrip voor herinvoering doodstraf slechts 1/3 helemaal geen begrip Ik vind dat een ernstige afwijzing van de huidige gang van zaken en aanpak |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, ik kan ze niet begrijpen.
Als je voor afschrikking en preventie (ipv 'straf') wilt kiezen, dan doe je dat voor heel het systeem (van strafrecht), en dit kan niet in een maatschappij: /*/ die daar niet voor voorbereid is /*/ waar strafwetboekeske (grotendeels) technocratisch is bepaald en niet uit de baarmoeder van het volk en diens cultuur (en/of normen) is voortgevloeid (= onderwerping zonder generale consistentie of tevredenheid) En als je ervoor kiest dan moet je zeker rekening houden met algemeen belang, motivatie (waarom ipv wat), voorwaarden van het bevestigen van de misdaad streng maken en nog strenger voor het te laten uitvoeren (Vermijd hudud-straffen door betwijfelen - Hadith), wederzijdse controle (leiders <=> geleiden) en veel andere zaken die niet ideaal zijn binnen een opportunistische consumptiemaatschappij. En bovendien is er gradueel een individuele mentaliteit ontstaan en je kan niet zomaar doorbrokend met een sprongje terugkeren. Indien we het hebben over een culturele maatschappij waar er in zekere zin sprake kan zijn van een middenweg tussen individu, gezin/familie en gemeenschap/maatschappij, dan zouden we het anders kunnen aanpakken: De maatschappij/familie/gezin/ouders/voogdij.. kunnen beslissen: - Afschrikking/preventie (lijfstraffen, doodstraf) in het openbaar uitvoeren, - straf (ta'zir تعزير), - schadevergoeding (Diyya دية) of - vergiffenis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar wel minder recidivisme.
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, in alle draden over de doodstraf heb ik mijn mening gegeven.
De doodstraf mag mogelijk zijn. Maar dan op vrijwillige basis van de veroordeelde. Indien de rechtbank , en de jury beslist dat de misdaden van zodanige orde zijn dat de doodstraf, of op zijn minst een levenslange verwijdering uit de maatschappij de enige mogelijkheid is om de maatschappij te beschermen tegen onaangepaste en onaanpasbare individuen, dan zou ik de veroordeelde de keuze geven. 1) levenslange dwangarbeid 2) vrijwillige orgaandonor. In geval 1 heeft de veroordeelde de mogelijkheid zijn onschuld te laten bewijzen ( familie, vrienden en/of aasgierende advokaten) en indien en als, komt die persoon vrij met een faire "vergoeding". In geval 2 mag de veroordeelde een tijdje in "5 sterren Hotel zonder uitgang" gaan logeren, en ondergaat die regelmatig testen om de geschiktheid als donor te controleren. Maar de laatste "test" is de laatste rit naar de operatiekamer, waarna alle organen en andere onderdelen gedemonteerd worden en zo snel mogelijk naar de ontvanger gaan.
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het punt is dat als je dwingende regels uitvaardigt, dat die moeten afgedwongen worden door een of ander gewelddadig element want anders is het een dood stukje afspraak.
Je MOET dus wel een "straf" voorzien voor elke overtreding van een dwingende regel (een wet), want anders is die wet dode letter. Als je stelt dat er een wet is die het verbiedt om uw naaste te vermoorden, maar daar staat geen "straf" op, dan gaat elke potentiele moordenaar zijn zolen vegen aan uw wet. Er moet dus een straf op staan. Maar het is juist dat het afschrikkingseffect van een straf meestal niet werkt, want de idioten die de wet overtreden en zich laten pakken en dus gestraft worden zijn er altijd van uit gegaan dat ze niet gepakt gingen worden. Er zijn slechts heel weinig misdadigers die toen ze hun misdaad begingen, ervan uitgingen dat ze de straf die erbij hoorde gingen ondergaan. Ze dachten altijd of bijna altijd van eronder uit kunnen te muizen. |
![]() |
![]() |