![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het zeer positief dat er hier eindelijk eens de mogelijkheid wordt geboden om met de moderatie van mening te wisselen over 'racisme op politics.be'. Andere draden daarover werden steeds snel gesloten. Ik denk dat zowel de forumbezoekers hier iets kunnen bijleren van de moderatoren, en dat ook de moderatoren zo een beter inzicht krijgen op de forumbezoekers. Praten helpt om elkaars standpunten beter te leren begrijpen. En daar dient een discussieforum toch voor?
![]() |
![]() |
#1602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemiauw over wat al duidelijk is, al toegelicht werd, oeverloos besproken getamtamt, en uitgemolken, bevordert geen enkele discussie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1604 | |
|
![]() Citaat:
1. De moderatie zegt zelf dat ze racistische posts laten staan zolang ze niet vallen onder 'aanzetten tot haat'. 2. Deze site wordt door de wet aanzien als een publicatie (net zoals een krant bv) 3. De verantwoordelijke uitgever in bovenstaand geval is de eigenaar 4. De wet verbied het publiceren van racistische teksten (wettekst is eerder geciteerd, ben ff te lui om het terug op te zoeken) 1 is de mening van de moderatoren 2,3 zij de interpretatie van de wet door mijn advocaat. 4 komt letterlijk uit de wet. Er is dus in deze hele discussie geen mening van mij aanwezig, maar suggereert wel dat de eigenaar van deze site in de problemen kan komen mocht iemand een klacht indienen bij de autoriteiten. Dat baart me zorgen, ja, want in zou dit initiatief niet graag teloor zien gaan. Vandaar dat ik er me gerust voor wil inzetten. Maar indien de moderatie of de eigenaar van dit forum dat liever niet heeft, dan laat ik het zo hoor, even goede vrienden. Ze moeten dan achteraf wel niet komen klagen. ![]()
![]() |
![]() |
#1605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1606 | |
|
![]() Citaat:
In de hele redenering die ik hierboven plaatste komt mijn mening of die van andere forumbezoekers niet voor. Enkel de mening van de moderatie, die van een jurist en de wet.
![]() |
![]() |
#1607 |
Minister
|
![]() Heb je de naam van die jurist zodat ik dat even kan natrekken?
![]() |
#1608 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Geacht Arbiter, Ik denk dat het toch interessant zou zijn moesten de moderatoren toezien dat enig niveau is gehandhaafd. Ik dacht dat dat nu net de taak van forum moderatoren was? Met vriendelijke groet, EchteVlaming Citaat:
Het zou ook minder problematisch zijn moest deze verwerpelijke meningen nu net niet het forum domineren. Let wel heb mij slechts op enkele subforums gewaagt. Hierop zullen x leden mij beschuldigen van een gebanned lid of iets dergelijks te zijn, opzoek gaan naar spellingsssfouten, schelden (?) met linkiewinkie (blijkbaar een roepnaam voor iedereen die niet vlaams nationalistisch en anti islam is???), elkaar verheerlijken, constant posten en hier uren en uren en uren rondhangen en mij van tijdsverspilling beschuldigen: waar steek jij je tijd in,... In het subforum Immigratie en integratie is het niveau op zijn minst gezegd laag maar wat nog erger is dat "anders" denkenden systematisch buiten worden gepest. Respect voor de enkelingen die nog zin hebben om in te gaan op de islamofobe en/of nationalistische gevoelens. Dit maakt dit forum niet interessant en zeker al niet maatschappelijk relevant (waarbij ik bedoel dat het helemaal geen afspiegeling is van de Belgische en/of Vlaamse maatschappij). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Dringt blijkbaar nòg niet tot U door dat de moderatie zich aan de wet houdt, wat Uw jurist hier bij komt kijken is me niet duidelijk, tenzij hij/zij hier meeleest, indien dit zo is, kan hij/zij ook zien dat de moderatie zich aan de 'wet' houden en niet toelaatbare uitspraken verwijderen conform de wet en de richtlijnen van 't CGKR.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen waar U 't niet mee eens bent is dus 'verwerpelijk', is dat correct? Vrijheid van Meningsuiting is nèt dat; dat iedereen zijn mening m�*g en k�*n uiten, hoe verwerpelijk ook in de ogen van sommigen, meningen kùnnen en mògen niet verboden worden, d�*t is VvM, 't aanzetten tot...en oproepen tot...is 't enige dat verboden k�*n worden!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1611 |
Burger
|
![]() Hierop zullen x leden mij beschuldigen van een gebanned lid of iets dergelijks te zijn, opzoek gaan naar spellingsssfouten, schelden (?) met linkiewinkie (blijkbaar een roepnaam voor iedereen die niet vlaams nationalistisch en anti islam is???), elkaar verheerlijken, constant posten en hier uren en uren en uren rondhangen en mij van tijdsverspilling beschuldigen: waar steek jij je tijd in, meningen in mijn posts zoeken die er helemaal niet in zitten, mijn antwoord verdraaien, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1612 | |
Global Moderator
|
![]() Citaat:
U werpt hier een interessante vraag op. In hoeverre is het handhaven van het niveau de taak van de moderatoren? Ik meen dat in eerste instantie de forumdeelnemers, collectief en individueel, verantwoordelijk zijn voor het niveau van hun eigen berichten en de kwaliteit van de inhoud. Wij kunnen geen berichten voor u gaan schrijven. Daarnaast doen wij ons uiterste best het niveau van de discussies te bewaken en daarvoor hebben wij een aantal instrumenten. Wij gaan echter niet over smaak, niet over meningen en ook niet over stijl van discussiëren en dat is maar goed ook. Wij handhaven het forumreglement naar eer en geweten, en dit forumreglement is onder meer gebaseerd op de wet en elementaire wellevendheid. Zo zijn persoonlijke aanvallen of scheldpartijen dus ook niet toegestaan. Een discussieforum zoals dit is onder meer gebaseerd op het botsen van meningen. Het zal dus nogal vaak voorkomen dat de één de mening van de ander onbegrijpelijk, smakeloos en zelfs verwerpelijk vindt. Naar onze mening is dit inherent aan het doel van dit forum. Zonder dát zijn geen discussies meer mogelijk en verwordt dit forum tot een verzamelplaats van gelijkgestemde zielen. U klaagt over het niveau in het subforum Immigratie & Integratie. Welnu, onze ervaring is dat als een forummer de moeite neemt 'op niveau' te discussiëren, dit aanstekelijk werkt op andere forummers. Ik kan u alleen maar adviseren ofwel uit een draad weg te blijven als deze u niet aanstaat, ofwel door middel van kwalitatief hoogstaande berichten trachten het niveau op te krikken. Als u daartoe genegen bent mag ik u dan de draad 'Moslimimmigranten, wat is het probleem nou echt?' aanraden, waar wordt getracht zin en onzin van elkaar te scheiden en waar respectvol met elkaars mening wordt omgegaan? En zo zijn er nog meer draden. Tot slot zou ik u willen verzoeken voortaan de kleur rood in uw berichten te vermijden aangezien wij dit willen voorbehouden als signaalkleur vanwege de moderatie. Met vriendelijke groet, Arbiter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwerpelijk is subjectief, wat voor U verwerpelijk is, hoeft dat voor 'n ander niet te zijn, begrijpt U? Er is geen consensus over dat subjectieve begrip, hòe gaat U dan die 'verwerpelijke uitspraken/meningen' eruit filteren? Ik kan bvb. verwerpelijk vinden wat U (of om 't even wie) schrijft, dat betekent nog niet dat 'n ander 't ook verwerpelijk vindt. Dat is regelrechte censuur wat U wil toegepast zien in mijn ogen<==dat is mijn mening!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1614 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
is geen probleem? Sorry maar ik snap het niet. Citaat:
Citaat:
Mijn excuses, om eerlijk te zijn had ik daar negatieve gevoelens bij. Indien dit een moderatie signaal is vind ik het prima en schaam mij zelfs een beetje voor mijn provocatie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1615 |
|
![]() Het staat u vrij punt 1 tot 4 te weerleggen met inhoudelijke argumenten.
![]() |
#1616 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is mij en ieder andere forum-gebruiker toegestaan om zijn/haar mening neer te schrijven over het onderwerp en daarover te discussiëren. Je wenst mijn vrijheid van meningsuiting toch niet in te perken? Laatst gewijzigd door artisjok : 5 juli 2011 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1617 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over hoe iets geïnterpreteerd moet worden, bestaan verschillende meningen waarover gediscussieerd kan worden. Blijkbaar stelt de moderatie het op prijs dat inbreuken gemeld worden. Arbiter sprak zelfs over de plicht van de forumgebruikers. http://forum.politics.be/showthread....63#post5539663 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een wereld waarin ze altijd gelijk krijgen, dit ter compensatie van hun falen in de reële wereld. Het is een soort psychotherapie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1620 | |
|
![]() Citaat:
Danku.
![]() |