Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2011, 20:11   #361
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Kouwe pla wordt ook gebruikt in de kempen.
En bij die kouw pla horen rolletjes hesp! Oeps, da's niet halal
Oud 3 juli 2011, 00:13   #362
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Werden de inwoners van Basrah en Fallujah die bommen met witte fosfor over zich kregen eerst verdoofd door onze NAVObondgenoten voor de barbecue?
Grappig, om oorlog en terreur te gaan vergelijken met slachten op al dan niet religieuze wijze.

Neen, mijn beste Filosoof. Er zijn geen chemische wapens gebruikt vooraleer de boel opgestookt werd.

En als je dan toch zo wil denken, worden de slachtoffers van de Soenni-Shia wederzijdse ontplofacties over de hele wereld ook verdoofd? Ik dacht het niet he.

En die onthoofdingen van die gevangen Amerikanen, ook zo netjes onder verdoving he.
Oud 3 juli 2011, 00:14   #363
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En bij die kouw pla horen rolletjes hesp! Oeps, da's niet halal
Er bestaan toch vervangende "rolletjes". Kalkoen leent zich er prima toe nietwaar.
Oud 5 juli 2011, 08:00   #364
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Als we nu eens gewoon de hele vleesindustrie verbieden?
Met uitzondering op boeren die hun dieren in openlucht grootbrengen die kunnen schuilen in goed onderhouden stallen/kippenrennen.
Uiteraard moet men deze ook geen onnodig lijden bezorgen bij de slacht. Zodus zorgen dat ze buiten bewustzijn zijn.

Kijk ook eens naar de paardenslacht in Argentinië. Daar is het zo stil over.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 08:26   #365
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Doen, illegale vleeshandel heeft veel minder belastingen, voedselveiligheidsnormen en daardoor is het VEEL winstgevender.

Citaat:
Met uitzondering op boeren die hun dieren in openlucht grootbrengen die kunnen schuilen in goed onderhouden stallen/kippenrennen.
Dat klopt. Prima voor mij, daar betaal ik met plezier voor.
Citaat:
Uiteraard moet men deze ook geen onnodig lijden bezorgen bij de slacht. Zodus zorgen dat ze buiten bewustzijn zijn.
Dat moet je nu aan de fundi's voorleggen, niet aan mij.
Citaat:
De paardenslacht in de VS is een ander verhaal.
Oud 5 juli 2011, 08:32   #366
Alienation
Minister

Standaard

Was niet naar jou persoonlijk toe gericht hoor Maddox, eerder algemeen
Waar het mij om te doen valt is eigenlijk, niet één groep viseren maar de hele essentie aanpakken. De vleessector. Zij vullen wel de vraag in, maar moet het aanbod werkelijk elke vraag invullen?

Wij eten in BE trouwens meestal paardenvlees vanuit Argentinië. En je moet de paarden eens bezoeken in BE die uitgevoerd worden naar daar. Ik kan U eentje pm'en hier vlakbij. Dieren staan ganser dagen in volle zon en ik heb ze al tegen hun drinkbak zien duwen terwijl het leeg was.
Eens aangekomen in Argentinië is het nog erger, door het brute geweld breken meerdere hun poten, open wonden die gaan rotten, sommige kunnen nog amper lopen maar worden toch nog naar de slacht geklopt en geschopt.

Hebben wij ook genoeg aandacht voor die beelden dat ons bereiken? Of centraliseren we onze afgunst op één groep in specifiek?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het ook niet zo voor die "ene groep". Maar laat ons daardoor niet afdwalen van de realiteit. Realiteit: De vleesindustrie is een holocaust op zijn eigen. Dat besef is ons enkel en alleen nog niet goed doorgedrongen.
Oud 5 juli 2011, 08:44   #367
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Wil jij moslims iets gaan verbieden? Of gaat U daar een uitzondering voor maken zodat enkel normale vlaamse burgers geen biefstuk friet meer kunnen eten?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 08:52   #368
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Wil jij moslims iets gaan verbieden? Of gaat U daar een uitzondering voor maken zodat enkel normale vlaamse burgers geen biefstuk friet meer kunnen eten?
Ik wil onnodig lijden verbieden, langs alle kanten.
Ik heb de beelden van de halal slachthuizen ook goed bekeken, en mijn afgunst daar rondom is heel duidelijk. Ik verafschuw die barbaarse methoden.

Geiten de keel oversnijden, aan één poot omhoog hangen en laten leeglopen terwijl hun soortgenoten erop staan te kijken. Hetzelfde lot afwachten.

Maar de koosjerslachthuizen gaan er nog erger aan toe, niemand die een woord rept!
Onze (paarden)biefstuk gaat er minstens even erg aan toe.

Ik wil dus iemand iets ontnemen, maar dat onnodig dierenleed moet eruit. Langs alle kanten.
Oud 5 juli 2011, 09:16   #369
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

En als we ze meenemen naar een apart lokaaltje, ze verdoven en dan slachten?
Oud 5 juli 2011, 16:02   #370
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er bestaan toch vervangende "rolletjes". Kalkoen leent zich er prima toe nietwaar.
Hebt u iets tegen hesp? Ik vind dat op zo'n schotel 10 keer lekkerder dan kalkoen!
Oud 5 juli 2011, 16:10   #371
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil onnodig lijden verbieden, langs alle kanten.
Ik heb de beelden van de halal slachthuizen ook goed bekeken, en mijn afgunst daar rondom is heel duidelijk. Ik verafschuw die barbaarse methoden.

Geiten de keel oversnijden, aan één poot omhoog hangen en laten leeglopen terwijl hun soortgenoten erop staan te kijken. Hetzelfde lot afwachten.

Maar de koosjerslachthuizen gaan er nog erger aan toe, niemand die een woord rept!
Onze (paarden)biefstuk gaat er minstens even erg aan toe.

Ik wil dus iemand iets ontnemen, maar dat onnodig dierenleed moet eruit. Langs alle kanten.
En dan zwijg je nog over de pluimvee-industrie. Maar dat is allemaal best, want dat zijn geen moslims. Smakelijke hypocrisie.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 16:33   #372
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En dan zwijg je nog over de pluimvee-industrie. Maar dat is allemaal best, want dat zijn geen moslims. Smakelijke hypocrisie.
Ja, een mens snapt niet waarom sommigen hesp willen vervangen door kalkoen!
Oud 5 juli 2011, 16:36   #373
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja, een mens snapt niet waarom sommigen hesp willen vervangen door kalkoen!
Ik lig daar geen seconde wakker van: kip, kalkoen, hesp, foie gras, kreeft, halalvlees, mij allemaal gelijk. Maar ik ga dan ook niet onverdoofde kippen zitten vreten en tegelijk verontwaardigd doen omdat iemand anders een geit onverdoofd geslacht heeft.
Oud 5 juli 2011, 16:43   #374
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lig daar geen seconde wakker van: kip, kalkoen, hesp, foie gras, kreeft, halalvlees, mij allemaal gelijk. Maar ik ga dan ook niet onverdoofde kippen zitten vreten en tegelijk verontwaardigd doen omdat iemand anders een geit onverdoofd geslacht heeft.
een vlieg verdoof je niet voordat je ze doodslaat.
op dezelfde manier is een kip op slag dood eenmaal je dat nekske hebt afgesneden; Dat bij je opa en oma die kippen met afgehakt hoofd nog even rondliepen is een gevolg van verlaten spanning van de spieren, niet een teken dat het beest nog leeft;

Echter een koe of schaap die via een halssnede aan één poot wordt opgehangen moet volgens de islamitische cultus haar hart kloppend houden zodat het meeste bloed nog uit de gutsende wonde wordt gepompt. Dit kan vroeger zeer belangrijk geweest zijn wegens de houdbaarheid in die hete landen, maar is ondertussen met andere manieren opgelost (spijtig dat Allah de koelkamer niet heeft uitgevonden).
Er is dus een reuzengroot verschil tussen het afhakken van een kippennek en het afsnijden van de keel van een rund of schaap. Beweren dat die beesten daar niks van voelen of geen weet van hebben is ridicule politiek correcte prietpraat. Laatst hoorde ik nog iemand die "ik wil ook geen pin in mijn hoofd geschoten" zeggen, dus vroeg ik hem of hij dan ook onverdoofd wil geopereerd worden, en toen viel het mannetje stil.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 16:48   #375
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
een vlieg verdoof je niet voordat je ze doodslaat.
op dezelfde manier is een kip op slag dood eenmaal je dat nekske hebt afgesneden; Dat bij je opa en oma die kippen met afgehakt hoofd nog even rondliepen is een gevolg van verlaten spanning van de spieren, niet een teken dat het beest nog leeft;

Echter een koe of schaap die via een halssnede aan één poot wordt opgehangen moet volgens de islamitische cultus haar hart kloppend houden zodat het meeste bloed nog uit de gutsende wonde wordt gepompt. Dit kan vroeger zeer belangrijk geweest zijn wegens de houdbaarheid in die hete landen, maar is ondertussen met andere manieren opgelost (spijtig dat Allah de koelkamer niet heeft uitgevonden).
Er is dus een reuzengroot verschil tussen het afhakken van een kippennek en het afsnijden van de keel van een rund of schaap. Beweren dat die beesten daar niks van voelen of geen weet van hebben is ridicule politiek correcte prietpraat. Laatst hoorde ik nog iemand die "ik wil ook geen pin in mijn hoofd geschoten" zeggen, dus vroeg ik hem of hij dan ook onverdoofd wil geopereerd worden, en toen viel het mannetje stil.
Het idee dat kippen die aan de lopende band levend gepluimd worden daar niets van voelen is even grote zever. Legbatterijen idem. Melkvee idem. Foie gras idem. Kikkerbillen idem. Voorbeelden met hopen, maar daar zeggen figuren als jij niets over.
Oud 5 juli 2011, 18:38   #376
Alienation
Minister

Standaard

Ik snap beide kanten van het verhaal. Maar het wordt inderdaad tijd dat we qua vlees evolueren. Hetzij pluimvee, vis, rund, varken, schaap, geit, kalkoen, ... Al deze dieren horen gerespecteerd te worden. We zijn allemaal hoogstwaarschijnlijk tegen de walvisvangst. Maar we zijn allemaal blij als er super verse kwaliteitsvis van een bedreigde vissoort op tafel ligt.
Tijd dus dat we al die aandacht jegens de Islam centraliseren op alle onrecht dat langs alle kanten komt. En ons niet fixeren op één groep of die andere groepen krijgen de deur wagenwijd aangeboden om hun dierenleed verder te zetten.
Put it to stop people! Move on!

Laatst gewijzigd door Alienation : 5 juli 2011 om 18:40.
Oud 5 juli 2011, 18:56   #377
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het idee dat kippen die aan de lopende band levend gepluimd worden daar niets van voelen is even grote zever. Legbatterijen idem. Melkvee idem. Foie gras idem. Kikkerbillen idem. Voorbeelden met hopen, maar daar zeggen figuren als jij niets over.
Dat er nog ruimte voor verbetering is, zal niemand ontkennen. Die foie gras is het meest gekende voorbeeld en ieder weldenkend mens weet dat dat dierenmishandeling is.
Nochtans vind ik dat we de laatste decennia vooruitgang geboekt hebben, zowel qua hygiëne als qua diervriendelijkheid. Het is nog niet ideaal, er moet nog veel veranderen, maar door halal-slachten toe te laten wordt de toestand niet verbeterd, integendeel dat is een stap in de tegengestelde richting dus naar meer dierenleed!
En dan spreken we nog niet over het feit dat er gebeden bij het slachten worden uitgesproken. Vroeger maakte moeder een kruisteken over het brood voor ze het sneed, als ik dat nu vertel, reageert men daar schouderophalend op met een gezicht van : ach ja, in die tijd waren ze niet slimmer. Maar als het voedsel klaarmaken niet volgens de leer van Allah gebeurt, is het kot te klein want al die voorschriften moeten ernstig genomen worden en daar mag niet mee gelachen worden (humor kent die bepaalde religie niet, dat hebben we intussen ook allemaal geleerd!)
Als ik eis dat er een Weesgegroetje gepreveld wordt als kalfje Willy geslacht wordt, wordt dat dan ook au serieux genomen?
Oud 5 juli 2011, 19:02   #378
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat er nog ruimte voor verbetering is, zal niemand ontkennen. Die foie gras is het meest gekende voorbeeld en ieder weldenkend mens weet dat dat dierenmishandeling is.
Nochtans vind ik dat we de laatste decennia vooruitgang geboekt hebben, zowel qua hygiëne als qua diervriendelijkheid. Het is nog niet ideaal, er moet nog veel veranderen, maar door halal-slachten toe te laten wordt de toestand niet verbeterd, integendeel dat is een stap in de tegengestelde richting dus naar meer dierenleed!
En dan spreken we nog niet over het feit dat er gebeden bij het slachten worden uitgesproken. Vroeger maakte moeder een kruisteken over het brood voor ze het sneed, als ik dat nu vertel, reageert men daar schouderophalend op met een gezicht van : ach ja, in die tijd waren ze niet slimmer. Maar als het voedsel klaarmaken niet volgens de leer van Allah gebeurt, is het kot te klein want al die voorschriften moeten ernstig genomen worden en daar mag niet mee gelachen worden (humor kent die bepaalde religie niet, dat hebben we intussen ook allemaal geleerd!)
Als ik eis dat er een Weesgegroetje gepreveld wordt als kalfje Willy geslacht wordt, wordt dat dan ook au serieux genomen?
Foie gras en bont zijn zo typische zaken waarover "de mensen" verontwaardigd doen, terwijl ze zelf elke dag dieren laten mollen om op te eten. Lekker gemakkelijk, want foie gras en bont zijn te duur voor de meeste mensen. Maar aan hun eigen gedrag iets veranderen, ho maar. Als deepeco of andere vegetariërs/veganisten hun verontwaardiging uitdrukken over halalslachtingen, dan wil ik daar alle begrip voor opbrengen. Als mensen met een halve biefstuk in hun mond dat doen, dan kan ik daar alleen maar mee lachen.

Gebedjes prevelen vind ik sowieso onnozel, maar mijn vlees smaakt er ook niet slechter door. Dus bid er maar op los.
Oud 5 juli 2011, 19:07   #379
Alienation
Minister

Standaard

We moeten halal zoals het vandaag is ook niet langer toestaan he Steve M.
Ze verkopen het al als gewoon vlees. Dit terwijl verdoofd slachten verplicht is in dit land.
Marie heeft ook een sterk punt. We moeten vooruit blijven gaan, en niet achteruit omdat er nu eenmaal vlees gegeten wordt he. We moeten terug respect krijgen voor het product.
Oud 6 juli 2011, 09:25   #380
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Foie gras en bont zijn zo typische zaken waarover "de mensen" verontwaardigd doen, terwijl ze zelf elke dag dieren laten mollen om op te eten. Lekker gemakkelijk, want foie gras en bont zijn te duur voor de meeste mensen. Maar aan hun eigen gedrag iets veranderen, ho maar. Als deepeco of andere vegetariërs/veganisten hun verontwaardiging uitdrukken over halalslachtingen, dan wil ik daar alle begrip voor opbrengen. Als mensen met een halve biefstuk in hun mond dat doen, dan kan ik daar alleen maar mee lachen.

Gebedjes prevelen vind ik sowieso onnozel, maar mijn vlees smaakt er ook niet slechter door. Dus bid er maar op los.
Dus omdat foie gras en bont zaken zijn waarover het grote publiek - terecht - verontwaardigd doet, mag ik die niet aanhalen? Bestaan die wandaden dan niet meer als andere dieren ook geslacht worden?
Op die wijze kunt u gemakkelijk mijn stelling negeren dat ik halal slachten een stap terug vind in het diervriendelijk behandelen van ons dagelijks voedsel! Graag had ik daar even uw antwoord op gehoord!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be