Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juli 2011, 10:31   #301
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarop wacht N-VA om het akkoord af te schieten? Komaan make my day. Toon dat ge ballen hebt of wil je dat overlaten aan Maingain?
allé komaan soli, het is toch duidelijk dat deze nota zo gemaakt is dat de N-VA onmogelijk deze nota kan goedkeuren?

ongeveer niets van wat ze beloofd hebben, staat er in.
Oud 5 juli 2011, 10:39   #302
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Hoe meer ik lees en hoe nauwkeuriger ik het bekijk, brengt mij tot de constatatie dat de studiedienst van de PS de aandacht van het institutionele heeft afgeleid door enkele toegevingen te doen op sociaal-economisch vlak. Het institutionele luik zit vol wolfijzers en schietgeweren die zelfs voor een doorsnee Vlaming niet te slikken zijn. Als we dit aannemen zijn we weer dik bekocht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 juli 2011 om 10:48.
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:43   #303
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ja, 't is waar

490 miljoen zakgeld is wat gierig
Hij heeft wel gelijk. Brussel zou geld moeten krijgen via pb van pendelaars. Maar moet stoppen met bedellen en stopppen met pogingen tot expansie
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 5 juli 2011 om 10:44.
Perzik is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:47   #304
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Tja als je Brussel geen inspraak meer geeft in zijn op- en afritten dan kan je evengoed de aanzet plannen om er een Berlijnse muur rond te gaan bouwen.
Pak maar een Chinese, die is hoger & dikker
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:51   #305
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Mja, misschien moet het eerst nog allemaal wat erger worden vooraleer we echt kunnen hervormen.

Hm...
de nota DR wordt nu zowel door VL als FR publieke opinie zo opgehemeld als zijnde de gulden snede tussen de FR en de VL verzuchtingen, dus voor deze mythe in de hoofden van de gemiddelde VL gebetonneerd wordt zou iemand ze toch eens hardhandig en niet te laat de kop in mogen drukken (of slaan, met ne groten hamer )
En dan met duidelijke voorbeelden, gelijk van Cauwelaert die duidelijk maakte dat 80% van de taxatie op spaargeld & beleggingen op VL terecht komt, enz.
Fj9lnir is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:55   #306
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hoe meer ik lees en hoe nauwkeuriger ik het bekijk, brengt mij tot de constatatie dat de studiedienst van de PS de aandacht van het institutionele heeft afgeleid door enkele toegevingen te doen op sociaal-economisch vlak. Het institutionele luik zit vol wolfijzers en schietgeweren die zelfs voor een doorsnee Vlaming niet te slikken zijn. Als we dit aannemen zijn we weer dik bekocht.
juist. Ik heb de boel al twee keer doorgelezen, en iedere keer ondek ik wel iets nieuws dat niet klopt. Vandaar dat ik zo veel mogelijk mensen de raad geef om zelf de nota te lezen, en niet te vertrouwen op wat de pers en politici erover zeggen.
vrijevlaming is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:57   #307
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Hm...
de nota DR wordt nu zowel door VL als FR publieke opinie zo opgehemeld als zijnde de gulden snede tussen de FR en de VL verzuchtingen, dus voor deze mythe in de hoofden van de gemiddelde VL gebetonneerd wordt zou iemand ze toch eens hardhandig en niet te laat de kop in mogen drukken (of slaan, met ne groten hamer )
En dan met duidelijke voorbeelden, gelijk van Cauwelaert die duidelijk maakte dat 80% van de taxatie op spaargeld & beleggingen op VL terecht komt, enz.
Da van Cauwelaert, staat dat ergens online?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:58   #308
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
enkel wie al veel geld heeft, kan het zich veroorloven om zijn geld op de beurs te riskeren.
De meeste mensen mogen al blij zijn als ze op het einde van de maand alle facturen betaald krijgen.
Een beetje solidariteit van wie al heel veel heeft (want anders zou hij niet op de beurs spelen - wat iets anders is dan als een goede huisvader beleggen)
Klinklare onzin. Veel meer valt daar niet over te zeggen. Ik heb teveel geld om het zomaar te laten devalueren op een spaarrekening en ik heb veel te weinig geld om het te kunnen investeren in vastgoed.

En omdat ik aandelen heb zou ik mijn geld niet als een goede huisvader beheren misschien?

Soit, ik ben zowieso al aan het kijken naar een investering en ja je hebt het goed geraden, het zal niet in Belgie zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:58   #309
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
juist. Ik heb de boel al twee keer doorgelezen, en iedere keer ondek ik wel iets nieuws dat niet klopt. Vandaar dat ik zo veel mogelijk mensen de raad geef om zelf de nota te lezen, en niet te vertrouwen op wat de pers en politici erover zeggen.
²
Echt, ik heb zo het gevoel dat ze ons aan't proberen te rollen zijn, de lofzang voor Elio is echt té overdreven...
Amon_Re is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:59   #310
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

(petitio principii)'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Omdat 'de redactie' niet echt betrouwbaar is op het gebied van bewaren. De nota op eigen servers:
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf 110704_nota_DiRupo_001.pdf‎ (743,1 KB, 517x gelezen)
Bestandstype: pdf 110704_nota_DiRupo_056.pdf‎ (574,2 KB, 532x gelezen)
(petitio principii) is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:59   #311
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
allé komaan soli, het is toch duidelijk dat deze nota zo gemaakt is dat de N-VA onmogelijk deze nota kan goedkeuren?

ongeveer niets van wat ze beloofd hebben, staat er in.
het enige wat de meeste mensen nog enigszins kunnen/willen begrijpen is: hoe zit het met BHV?
Wel EDR wil dat splitsen
en... BDW wil dat dus niet aanvaarden??? Welke knoeier, zeg.
azert is offline  
Oud 5 juli 2011, 11:01   #312
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wil zeggen dat als Brussel een deel van mijn belastingen int, ik ook iets wil te zeggen hebben over die belastingen, dat is toch normaal??

Niet in vive zijn leefwereld. Daar moet de Vlamingen alles braafjes blijven afgeven aan de grote Waals Brusselse natie en gewoon zwijgen.

Verder ben ik benieuwd naar wat het grondwettelijk hof te zeggen zal hebben over de splitsing van BHV. Een discriminatie vervangen door een andere discriminatie lijkt me niet direct een stevig plan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 5 juli 2011, 11:01   #313
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Pak maar een Chinese, die is hoger & dikker
Maar jouw ego zal daar wel door bonken.
Oud 5 juli 2011, 11:02   #314
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het enige wat de meeste mensen nog enigszins kunnen/willen begrijpen is: hoe zit het met BHV?
Wel EDR wil dat splitsen
1 discriminatie inwisselen voor een andere lijkt me nu niet direct het toonbeeld van een goeie oplossing. Dat u daar geen probleem van lijkt te maken hoeft natuurlijk niemand te verwonderen.
fox is offline  
Oud 5 juli 2011, 11:03   #315
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

(petitio principii)'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alvast niets om direkt af te schieten.
Ben eens benieuwd welke smoes Bart zal uit z'n hoed toveren om dat toch te doen.
Het institutionaliseren van 'de faciliteiten' is voor niemand een goede zaak. Ook niet voor 'niet-nationalisten'.
(petitio principii) is offline  
Oud 5 juli 2011, 11:04   #316
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel EDR wil dat splitsen
Uw kennis terzake is weer schitterend. Maar je past wel de juiste logica van de nota toe: 'We splitsen B-H-V, maar we annexeren eigenlijk ook de faciliteitengemeenten en we realiseren tussendoor ook nog eens een corridor WA-BRUX.'
Oud 5 juli 2011, 11:04   #317
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel EDR wil dat splitsen
BHV wordt gesplitst ja, dat is waar.

maar dat is het ongeveer.

faciliteiten worden gebetonneerd
Brussel wordt de facto uitgebreid met de 6e faciliteitengemeentes
oprichting van grootstedelijke gemeenschap
In Brussel krijgen Vlamingen minder rechten, als ze willen verkozen worden, zullen ze héél braaf de Franstaligen moeten volgen.
tweetaligheid van diensten ipv personen
Het Brussels Gewest krijgt er bevoegdheden bij die nu bij Vlaanderen zitten, bv toerisme.
Federale kieskring
samenvallende verkiezingen
de benoeming van de burgemeesters van de faciliteitengemeentes gebeurt niet meer door Vlaanderen maar door het Grondwettelijk Hof.
gerechtelijk arrondissement wordt niet gesplitst.

maw, voor de splitsing van BHV wordt zéér zwaar betaald, namelijk met het compleet opgeven van Brussel en de 6 faciliteitengemeentes.

laat BHV dan nog maar efkes ongesplitst.
Oud 5 juli 2011, 11:08   #318
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard "Zeg JA als je durft!"

Iemand de kop van Sud Presse al gezien?

"Dis oui si tu l'oses". Maar eigenlijk te lezen als: Durf eens neen zeggen!
Oud 5 juli 2011, 11:09   #319
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Wat is daar precies het probleem?
Of dat nuttig is, is een andere zaak; maar ik zie het probleem echt niet.
Misschien kunnen de VL beslissen om in navolging van wat in Engeland het geval is; links te gaan rijden. VL beweert dat het meer aansluit bij de Angelsaksische landen dan de Romaanse en zo zou dat meteen duidelijk zijn.
azert is offline  
Oud 5 juli 2011, 11:10   #320
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BHV wordt gesplitst ja, dat is waar.

maar dat is het ongeveer.

faciliteiten worden gebetonneerd
Brussel wordt de facto uitgebreid met de 6e faciliteitengemeentes
oprichting van grootstedelijke gemeenschap
In Brussel krijgen Vlamingen minder rechten, als ze willen verkozen worden, zullen ze héél braaf de Franstaligen moeten volgen.
tweetaligheid van diensten ipv personen
Het Brussels Gewest krijgt er bevoegdheden bij die nu bij Vlaanderen zitten, bv toerisme.
Federale kieskring
samenvallende verkiezingen
de benoeming van de burgemeesters van de faciliteitengemeentes gebeurt niet meer door Vlaanderen maar door het Grondwettelijk Hof.
gerechtelijk arrondissement wordt niet gesplitst.

maw, voor de splitsing van BHV wordt zéér zwaar betaald, namelijk met het compleet opgeven van Brussel en de 6 faciliteitengemeentes.

laat BHV dan nog maar efkes ongesplitst.
Denk je dat 95% van de bevolking dat nog volgt?
BHV gesplitst of niet, dat is het enige waar ze nog even naar willen luisteren.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be