![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ouder ben je verplicht om te reageren als je merkt dat je 15-jarige zoon rookt. Je schouders ophalen is de meest gemakkelijke oplossing. Verbieden, informeren en dreigen is aan de orde, niet zomaar de zaken op zijn beloop laten. Als je zoon dan toch nog rookt - net alsof ik niet weet dat er een aanzienlijke kans bestaat dat ze toch roken, duh - hoef je jezelf als ouder in elk geval niets te verwijten, je hebt immers alles gedaan wat je kon om die smerige gewoonte tegen te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg maar wat de rokers beweren hoor mijn beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben dit weekend in 2 kroegen geweest en raadt eens?....nergens een 'nieuwe' klant gezien dankzij de zuivere cafélucht..integendeel het was er vrij rustig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() In twee kroegen ? 't Is nogal de moeite, is het nu de bedoeling dat jouw gegevens geëxtrapoleerd worden naar heel België of zo ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() U ziet maar..ik wacht nog op bewijzen dat uw 'overgrote' meerderheid niet-rokers nu de daad bij het woord voegen en de café's gaan overrompelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet persé tegen maatregelen die het roken in de horeca wil ontmoedigen maar het moeten stimulerende maatregelen zijn en geen absolute verbodsregels...
Stel dat iedereen met een wagen ouder dan 5 jaar verplicht wordt om voor 1 oktober ofwel te stoppen met rijden of een nieuwe wagen te kopen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het wel zo dat er nergens zo een cafe cultuur bestaat als bij ons, (daarmee bedoel ik dan die echte dorpscafes waar den duivenbond en de schieting etc ... doorgaat. ) Maar daar ligt de leegloop of het verminderen van omzet niet alleen aan het roken. Daar is al meer dan 10 jaar een soort van imago probleem, mensen gaan niet meer gewoon op cafe, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil enkel spreken voor mezelf. Ik ben ondertussen 54 en heb mijn eerste sigaret opgestoken op mijn 14e. Tot mijn 25e heb ik onophoudelijk gerookt zonder ook maar eenmaal een poging te ondernemen om te stoppen. Eerlijk gezegd was ik het roken eigenlijk al beu vanaf ongeveer mijn 16e maar het kwaad was al geschied ... ik was reeds verslaafd en zal dat dus heel mijn leven blijven want eens verslaafd altijd verslaafd.
Tot mijn 52e heb ik heel veel pogingen ondernomen om te stoppen (minstens één of tweemaal per jaar stopte ik voor langere tijd (=maanden) maar om één of andere duistere reden kon ik het nooit volhouden. Nu ben ik er "vanaf" sinds twee jaar. Mijn conclusie ... de tabaksgiganten hebben mij eigenlijk nogal liggen gehad en dit in samenwerking met al diegenen die ze ondertussen ook liggen gehad hebben (de rokers). Diezelfde tabaksgiganten hebben miljarden besteed aan zogezegd "onderzoek" om de mensen er van te overtuigen dat roken niet ongezond is. En diezelfde tabaksgiganten hebben ondertussen aan mij (en aan alle andere rokers) een huis verdiend. Als men dus effectief iets wil doen voor de jeugd die nog niet is begonnen met roken dan moet men eerst en vooral alle associaties die men in de reclamewereld met roken gebruikt wegnemen en "gezelligheid" (gezellig aan de toog) is er één van (misschien wel de grootste). Persoonlijk zou ik zeggen ... hadden ze dit maar vijftig jaar eerder gedurft .... dan zat ik nu misschien niet met die (levenslange) verslaving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() 50 jaar geleden was roken nog een 'must' om cool te zijn..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als ge googeld op +meeroken +kanker, gaat ge op het internet honderden artikels vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk je dat men daardoor minder calorierijk gaat eten? Men zal gewoon wat meer gaan betalen. Enkel als men deze artikelen uit de rekken haalt zal het effect hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan toch buiten je pintje moet gaan drinken is er geen reden meer om nog binnen te gaan. Restaurant is ook al een tijdje ingekort tot enkel nog de maaltijden hé. Tja...uw schuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://www.infonosity.be/gezondheid/...-meeroken.html Citaat:
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
||
![]() |
![]() |