Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2011, 17:47   #241
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je moet beginnen met een patatje oorlog te vragen bij de patatboer.
Voorheen en echt Nederlandse horecagelegenheid, maar tegenwoordig kun je er ook terecht met Turks, Vietnamees of Chinees.

Ik begrijp het niet, sorry
U spreekt een compleet andere taal...
Een patatboer, is dat een boer die aardappelen verkoopt dan?
Grapje natuurlijk

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 7 juli 2011 om 17:49.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 19:24   #242
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Niet "van de taal van Vondel", maar "in de taal van Vondel".

Tot je dienst.
Dat klopt. U zult me nooit iemand een taalfout horen verbeteren van een poster indien deze de andere met rust laat op dit vlak. En dat laatste doet Quercus dus niet terwijl hij zelf fouten schrijft. Mensen pakken op taalfouten is niet correct. En dus krijgt hij van hetzelfde laken een broek.

Edoch en helaas, u gaat dezelfde weg op als schoolmeester Quercus. En dat is een glibberig bergpad waar vermeende taalverbeteraars nogal eens kunnen van afdonderen. En dus, vooraleer mensen te wijzen op taalfouten, moet u eerst zelf de taal beheersen. En helaas, daar bent u niet altijd toe in staat. Een paar pareltjes van uw hand, vlug bij mekaar gehaspeld.

Niet:
Citaat:
Volgens elke internationaal erkende definitie van genocide voldoet de palestijnse kwestie er aan"?
Maar:
"Volgens elke internationaal erkende definitie van genocide voldoet de Palestijnse kwestie er aan"?

Niet
Citaat:
Misschien heeft dat wel te maken met dat gekende stoorzenders niet of nauwelijks actief in dat topic zijn, zodat er rustig ontopic gedicussiëerd kan worden zonder de storende werking van bijvoorbeeld eindeloze herhalingen van steeds dezelfde vragen van personen die zelf geen mening (durven) hebben,
Maar:
Misschien heeft dat wel te maken met dat gekende stoorzenders niet of nauwelijks actief in dat topic zijn, zodat er rustig ontopic gediscussieerd kan worden zonder de storende werking van bijvoorbeeld eindeloze herhalingen van steeds dezelfde vragen van personen die zelf geen mening (durven) hebben, ….

Niet:
Citaat:
Ik kan me best in een aantal standpunten van de PVV vinden, maar het verbieden van boeken is daar niet bij. Integendeel, ik zag het liefst dat de koran, samen met mein kampf en das kapital, in het onderwijs aan bod kwamen als voorbeelden van tot welke onmenselijkheden totalitair gedachtegoed kan leiden
Maar:
Ik kan me best in een aantal standpunten van de PVV vinden, maar het verbieden van boeken is daar niet bij. Integendeel, ik zag het liefst dat de koran, samen met 'Mein Kampf' en 'Das Kapital', in het onderwijs aan bod kwamen als voorbeelden van tot welke onmenselijkheden totalitair gedachtegoed kan leiden.

Niet:
Citaat:
Nogal logisch dat er aan het oostfront nooit weerstanders of joden aangekomen zijn, de meeste joden en weerstanders bleven namelijk in meer westelijk gelegen arbeids- en uitroei ï ngskampen steken.
Maar:
Nogal logisch dat er aan het oostfront nooit weerstanders of joden aangekomen zijn, de meeste joden en weerstanders bleven namelijk in meer westelijk gelegen arbeids- en uitroeiingskampen steken.
(ik geef u Oostfront cadeau)

En zo gaat het maar door. Enfin, Ik zal hier maar stoppen. En om een lang verhaal kort te maken: u schrijft fouten aan de lopende band. En dus wijsneus, verbeter de taalwereld door zelf zonder fouten te schrijven. U hebt hier zo te zien dus nog een zeer lange weg te gaan.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2011 om 19:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 20:09   #243
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli
Niet "van de taal van Vondel", maar "in de taal van Vondel".

Tot je dienst.
Dat klopt. U zult me nooit een taalfout horen verbeteren van een poster indien deze de andere met rust laat op dit vlak. En dat laatste doet Quercus dus niet terwijl hij zelf fouten schrijft. Mensen pakken op taalfouten is niet correct. En dus krijgt hij van hetzelfde laken een broek.

Edoch en helaas, u gaat dezelfde weg op als schoolmeester Quercus. En dat is een glibberig bergpad waar vermeende taalverbeteraars nogal eens kunnen van afdonderen. En dus, vooraleer mensen te wijzen op taalfouten, moet u eerst zelf de taal beheersen. En helaas, daar bent u niet altijd toe in staat. Een paar pareltjes van uw hand, vlug bij mekaar gehaspeld.

Niet:

Citaat:
Citaat:
Volgens elke internationaal erkende definitie van genocide voldoet de palestijnse kwestie er aan"?
Maar:
"Volgens elke internationaal erkende definitie van genocide voldoet de Palestijnse kwestie er aan"?

Niet:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Misschien heeft dat wel te maken met dat gekende stoorzenders niet of nauwelijks actief in dat topic zijn, zodat er rustig ontopic gedicussiëerd kan worden zonder de storende werking van bijvoorbeeld eindeloze herhalingen van steeds dezelfde vragen van personen die zelf geen mening (durven) hebben,
Maar:
Misschien heeft dat wel te maken met dat gekende stoorzenders niet of nauwelijks actief in dat topic zijn, zodat er rustig ontopic gediscussieerd kan worden zonder de storende werking van bijvoorbeeld eindeloze herhalingen van steeds dezelfde vragen van personen die zelf geen mening (durven) hebben, ….

Niet:

Citaat:
Citaat:
Ik kan me best in een aantal standpunten van de PVV vinden, maar het verbieden van boeken is daar niet bij. Integendeel, ik zag het liefst dat de koran, samen met mein kampf en das kapital, in het onderwijs aan bod kwamen als voorbeelden van tot welke onmenselijkheden totalitair gedachtegoed kan leiden
Maar:
Ik kan me best in een aantal standpunten van de PVV vinden, maar het verbieden van boeken is daar niet bij. Integendeel, ik zag het liefst dat de koran, samen met 'Mein Kampf' en 'Das Kapital', in het onderwijs aan bod kwamen als voorbeelden van tot welke onmenselijkheden totalitair gedachtegoed kan leiden.

Niet:
Citaat:
Citaat:
Nogal logisch dat er aan het oostfront nooit weerstanders of joden aangekomen zijn, de meeste joden en weerstanders bleven namelijk in meer westelijk gelegen arbeids- en uitroei ï ngskampen steken.
Maar:
Nogal logisch dat er aan het oostfront nooit weerstanders of joden aangekomen zijn, de meeste joden en weerstanders bleven namelijk in meer westelijk gelegen arbeids- en uitroeiingskampen steken.
(ik geef uOostfront cadeau)

En zo gaat het maar door. Enfin, Ik zal hier maar stoppen. En om een lang verhaal kort te maken: u schrijft fouten aan de lopende band. En dus wijsneus, verbeter de taalwereld door zelf zonder fouten te schrijven. U hebt hier zo te zien dus nog een zeer lange weg te gaan

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2011 om 20:24.
Oud 7 juli 2011, 20:24   #244
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Net als hier. System is ook altijd moeilijk te volgen toch zal niemand ontkennen dat het Nederlands is.
Maar hij wel.
Oud 7 juli 2011, 20:26   #245
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar hij wel.
Dan hebt u toch mijn posts mbt deze problematiek niet goed gelezen. Ik neem het u niet kwalijk. Iedereen kan eens verstrooid zijn.
Oud 7 juli 2011, 20:27   #246
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wat een zevertopic. Wie niet beweert dat Nederlanders en Vlamingen dezelfde taal spreken is een idioot. Denken mensen nu echt Nederlanders en Vlamingen geen contact hebben met elkaar ? Gatverdamme, wat heb ik een schijthekel aan deze domheid. Wat een oerdomme mensen zitten er hier toch.

Dammit! Shoot them!
Oud 7 juli 2011, 20:28   #247
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat klopt. U zult me nooit iemand een taalfout horen verbeteren van een poster indien deze de andere met rust laat op dit vlak. En dat laatste doet Quercus dus niet terwijl hij zelf fouten schrijft. Mensen pakken op taalfouten is niet correct. En dus krijgt hij van hetzelfde laken een broek.
Over spelfoutjes met hoofdletters en kleine letters val ik niet en reken ik anderen dan ook niet aan. Ook jou niet, tenzij het chronisch wordt natuurlijk. Dat soort onbeduidende spelfoutjes maakt een mens af en toe gewoon in de haast een post te schrijven en te willen plaatsen.
Maar goed, dat zijn pietluttigheden vergeleken met een kemel van een voorzetselfout natuurlijk.

Wat betreft het trema op de tweede i in uitroeiingskampen heb je gelijk. Bij een dubbele i hoeft er geen trema gebruikt te worden.
'das kapital' en 'mein kampf' heb ik overigens bewust met kleine letters geschreven. Zulke kwalijke boeken verdienen m.i. geen hoofdletters. 'koran', 'bijbel' en 'thora' schrijf ik ook allemaal met kleine letters om dezelfde reden.
Oud 7 juli 2011, 20:32   #248
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt. U zult me nooit een taalfout horen verbeteren van een poster indien deze de andere met rust laat op dit vlak. En dat laatste doet Quercus dus niet terwijl hij zelf fouten schrijft. Mensen pakken op taalfouten is niet correct. En dus krijgt hij van hetzelfde laken een broek.

Niet:

Citaat:

Maar:

Niet:

Maar:

Niet:

Maar:

Niet:

Maar:
(ik geef uOostfront cadeau)

En zo gaat het maar door. Enfin, Ik zal hier maar stoppen. En om een lang verhaal kort te maken: u schrijft fouten aan de lopende band. En dus wijsneus, verbeter de taalwereld door zelf zonder fouten te schrijven. U hebt hier zo te zien dus nog een zeer lange weg te gaan
Je valt in herhaling. Ofwel is het een "vergissing" ofwel ben je geweldig ingenomen met je eigen tekstjes en krijg je er maar niet genoeg van. Het zal wel het laatste zijn.
Oud 7 juli 2011, 20:44   #249
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Over spelfoutjes met hoofdletters en kleine letters val ik niet en reken ik anderen dan ook niet aan. Ook jou niet, tenzij het chronisch wordt natuurlijk. Dat soort onbeduidende spelfoutjes maakt een mens af en toe gewoon in de haast een post te schrijven en te willen plaatsen.
Maar goed, dat zijn pietluttigheden vergeleken met een kemel van een voorzetselfout natuurlijk.

Wat betreft het trema op de tweede i in uitroeiingskampen heb je gelijk. Bij een dubbele i hoeft er geen trema gebruikt te worden.
'das kapital' en 'mein kampf' heb ik overigens bewust met kleine letters geschreven. Zulke kwalijke boeken verdienen m.i. geen hoofdletters. 'koran', 'bijbel' en 'thora' schrijf ik ook allemaal met kleine letters om dezelfde reden.
Ja ja leg het maar uit. Dat is alweer van die traditionele kletspraat om uw fouten te verdoezelen. Er bestaat niet zoiets in de taal als een grove fout of kleine fout. Een voorzetselfout is even groot of klein als het puntje vergeten op de 'i'. Alle fouten zijn even groot. Wanneer u geen puntje zet op de traditionele 'i', dan bestaat die letter niet eens en kan men het woord waarin deze 'niet-i' voorkomt niet eens uitspreken en bestaat dat woord al evenmin.

Overigens hebt u niet te beslissen of Mein Kampf nu ja dan neen met een hoofdletter wordt geschreven. U hebt zich te houden aan de spellingsregels van een taal. En zeker wanneer u de pretentie hebt anderen op hun taalfouten te wijzen.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2011 om 20:58.
Oud 7 juli 2011, 21:02   #250
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja leg het maar uit. Dat is alweer van die traditionele kletspraat om uw fouten te verdoezelen. Er bestaat niet zoiets in de taal als een grove fout of kleine fout. Een voorzetselfout is even groot of klein als het puntje vergeten op de 'i'. Alle fouten zijn even groot. Wanneer u geen puntje zet op de traditionele 'i', dan bestaat die letter niet eens en kan men het woord waarin deze 'niet-i' voorkomt niet eens uitspreken en bestaat dat woord al evenmin.

Overigens hebt u niet te beslissen of Mein Kampf nu ja dan neen met een hoofdletter wordt geschreven. U hebt zich te houden aan de spellingsregels van een taal. En zeker wanneer u de pretentie hebt anderen op hun taalfouten te wijzen.
Allemaal grote waarheden system. Voortaan zal ik voor uw tekstjes moordend streng zijn.
Oud 7 juli 2011, 21:16   #251
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Allemaal grote waarheden system. Voortaan zal ik voor uw tekstjes moordend streng zijn.
U zult me in ieder geval moeilijk kunnen betrappen op een tikfout waaruit een 'i' zou zijn ontstaan zonder puntje.
Oud 7 juli 2011, 21:27   #252
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Gaat dan in Frankrijk wonen met uw schijttaal
ga*
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 21:37   #253
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ga maar in Olland wonen hè, als het daar beter is. Of ga in in de Walen wat boomschors vreten.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:07   #254
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga maar in Olland wonen hè, als het daar beter is. Of ga in in de Walen wat boomschors vreten.
Waarom verdenk je mij van francofonie , en waar ligt Olland precies?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 7 juli 2011 om 22:12.
Oud 7 juli 2011, 22:12   #255
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Waarom verdenk je mij van Franstaligheid, en waar ligt Olland precies?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Olland
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:12   #256
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht

Oud 7 juli 2011, 22:16   #257
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Wie wil mee naar Olland

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  olland.jpg
Bekeken: 97
Grootte:  62,9 KB
ID: 81707

Laatst gewijzigd door Lavox : 7 juli 2011 om 22:16.
Oud 7 juli 2011, 22:52   #258
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom verdenk je mij van francofonie , en waar ligt Olland precies?
Je doet alsof ik een ernstige reactie tikte.
Oud 7 juli 2011, 22:53   #259
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet alsof ik een ernstige reactie tikte.
Ik ben een beetje geïrriteerd door belgicisten in mijn omgeving

Oud 7 juli 2011, 23:02   #260
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben een beetje geïrriteerd door belgicisten in mijn omgeving
Je hebt ook Flaminganten (ik haat dat woord) die van die strekking zijn, zowel voor die Olland- als die Walenopmerking.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be