![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere mens met gezond verstand ziet het verschil. U niet dan ? Laatst gewijzigd door Pericles : 6 juli 2011 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In't kort er is niks diervriendelijk aan het opeten van dieren. Mensen horen eens te accepteren dat wij beesten creeëren die enkel en alleen bestaan om ons tot voedsel te dienen (als wij ze niet opaten, ze hadden nooit bestaan) en daar is weinig verkeerd mee, begrijp mij niet verkeerd, maar vriendelijk zou ik het niet noemen. ![]() Voor de rest zijn we akkoord met het hypocriete dat in elke religie zit; onverdraagzaam gedrag tentoon spreiden en dan maar hard roepen dat ieder die niet tot de religie hoort onverdraagzaam is wanneer deze durven te reageren tegen de eerder vermelde tentoon gespreide onverdraagzaamheid.
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit wil niet zeggen dat we geen beetje humaniteit kunnen opbrengen wanneer we die dieren doden om ze tot ons voedsel te verwerken. En zoals ik vroeger al zei: er is reeds veel verbeterd en net daarom mogen we ons niet laten beïnvloeden door een religie die een stap terug wil en onverdoofd slachten aanmoedigt. Wat slecht is in onze maatschappij moet verbeterd worden. Wat goed is in onze maatschappij mag niet meer verslechteren!
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is nauwelijks verbeterd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juli 2011 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker.
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() Maar blijkbaar is daar niet veel interesse voor.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=154038 Tenzij het aan de islam kan gekoppeld worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Vroeger was dat noodzakelijk, vooral in de winter. Want als we dat toen niet deden, zouden we nu misschien niet meer aanwezig zijn. Maar aan de mens zijn tanden te zien, is hij vooral herbivoor hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Minister
|
![]() En wat hiervan te vinden?
http://www.hln.be/hln/nl/6276/Overbe...t-tonijn.dhtml Den tonijn is bekan op! |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar goed: als dat halalslachten ook kan mèt verdoving, zoveel te beter, dan mag de onverdoofde slacht ook gerust verboden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat zonder twijfel de situatie van het slachtvee tijdens het opgroeien en transporteren drastisch verbeterd dient te worden. Er is nog een lange weg te gaan, maar de eerste stap is in elk geval gezet met het verbieden van onverdoofd slachten.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 8 juli 2011 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad werden vooral planten op regelmatige basis gegeten maar ik ben nogal zeker dat ze vroeger dolgelukkig waren als papa-jager met een oerosje naar huis kwam en dat ze het beest opaten zonder zich af te vragen of hun tanden er al dan niet voor geschikt waren.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 8 juli 2011 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Bont en foie gras kunnen gemakkelijk vergoelijkt worden. Immers die Amerikaanse journalist heeft enkele boerderijen gevonden waar die beestjes een luxe-leven leiden. Wat zouden we ons daar nog druk over maken! - Halal-vlees gaan we ook vergoelijken want het zijn alleen de flauwe halal-criticasters die een stok zoeken om de hond mee te slaan. Bovendien moeten we nu allemaal eens gaan begrijpen dat kritiek op islam en mogelijke uitwassen ervan niet kan toegelaten worden en bij voorbaat als onjuist en leugenachtig moet beschouwd worden. - Wat echter niet kan is goedkoop vlees op de gewone wijze geslacht (al is het dier dan 100 keer verdoofd) want dat is haram dus slecht, zelfs dierenmishandeling. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#396 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit eigenlijk uw manier om de aandacht af te leiden van het topic : halal-voedsel? Ik heb nergens beweerd dat kweken en transporteren van ons vlees pijnloos gebeurt. Integendeel, ik heb bevestigd dat er zeker ruimte is voor verbetering. Maar ik stel ook aan u de vraag : welke reden hebt u om te denken dat halal-vlees NIET pijnloos gekweekt en getransporteerd wordt? Onze dieren worden dan tenminste nog verdoofd voor de slacht. Dat is toch iets. De hele veeteelt moet gewoon door wetgevers en landbouwinspecteurs geregeld en gecontroleerd worden. En overigens gaat het ook om het verdere gedoe van het halal-slachten : de juiste rituelen, de juiste gebeden… alstublieft zeg, gaan we terug naar de Middeleeuwen? Als ik eis dat vanaf morgen het varkentje dat voor mijn stukje spek zal geslacht worden eerst met wijwater besprenkeld wordt en dat er dan een kruisteken over gemaakt wordt, dan lacht u mij toch vierkant uit! Waarom neemt u dat halal-slachten dan zo ernstig en durft u daar geen kritiek op te geven? Toch een dhimmie zoals sommigen hier beweren?
![]() |
![]() |
#400 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |