Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2011, 23:13   #8561
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Cool, kan je dan ineens onze "gastarbeiders" ook meenemen?
Eerst hier profiteren en dan gaan profiteren in een land dat anderen in orde brengen en zeggen dat 't jouw land is... Straffe gasten die gastarbeiders...
'k Vraag me af wat ze er ginder dan van denken als ze zo'n bende aankrijgen, lap, weer teveel volk voor 't werk dat er is...

Laatst gewijzigd door manta : 30 juni 2011 om 23:15.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 22:21   #8562
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hebben ze hier nog niet vastgesteld waarom er zo veel meer mensen iets krijgen tegen allochtonen?

Zo traag... zo moeilijk... onmogelijk precies!

Roep me als je klaar bent met je vaststelling, illwill... ik wil je slotwoord lezen.
Hoe MEER er bijkomen, hoe MINDER we ze kunnen uitstaan. Héél simpel.
Want hoe meer er zijn, hoe meer last we er mee hebben.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 22:27   #8563
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Jouw lievelingswetten maken dat je niet kan gaan zeggen dat je een "getinte" met krullen zag inbreken , je zou maar eens op tenen trappen ...
Was je ooggetuige van een inbraak zoals je hier schrijft? Meld je dan bij de politie. D�*t is wat de wet gebiedt, niet wat de wet verbiedt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2011 om 22:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 22:32   #8564
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Indien je de daders kent moet je dat melden bij de politie.

en als je ze niet kent ? wachten tot ze bij een 5e inbraak hopelijk n naamkaartje achterlaten
Citaat:
en als je ze niet kent ?
Dan moet je niet doen alsof je ze wél kent op internetfora.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2011 om 22:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 00:09   #8565
FDM
Banneling

Standaard

het is niet omdat je ze niet kent dat je het zo moet laten
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 14:27   #8566
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hoe MEER er bijkomen, hoe MINDER we ze kunnen uitstaan. Héél simpel.
Want hoe meer er zijn, hoe meer last we er mee hebben.
Ja, want hoe MEER er bijkomen hoe MEER ze betweterig zijn, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, en zovele andere.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2011, 12:31   #8567
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Was je ooggetuige van een inbraak zoals je hier schrijft? Meld je dan bij de politie. D�*t is wat de wet gebiedt, niet wat de wet verbiedt.
Komt wel meer voor, kruipen gewoon over de tuinmuren. Zeggen dat "het een bruine met zwarte krullen" is geeft aanleiding tot een twee uur durende discussie over vermeend racisme... Terwijl je op die tijd al lang een ander ruitje zou kunnen steken... En een pv? Maar meneer toch , dat helpt niet en is meer papierwerk dan wat anders...
Maar zet uwen auto maar eens een minuutje dubbel om iets uit te laden, dan zijn ze'r als de kippen bij...
Die mentaliteit bij de politie is zum kotzen maar heeft alles te maken met de manier waarop het gerecht hun job onmogelijk maakt...
Oud 3 juli 2011, 12:32   #8568
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Maar om de rij verder te zetten...
Citaat:
Veertiger overleden na steekpartij in Luiks café
Een veertiger van Afrikaanse origine is vanmorgen rond 5.45 uur neergestoken in het Luikse café 'La perle noire'. Het slachtoffer overleed op weg naar het ziekenhuis.

Om een nog onbekende reden ontstond er ruzie tussen het slachtoffer en een twintiger van Noord-Afrikaanse afkomst, die illegaal in het land verblijft. Die laatste haalde daarop een mes boven en plantte het in de buik van het slachtoffer.

De zwaargewonde man overleed terwijl hij door de hulpdiensten naar het ziekenhuis werd gebracht. De dader sloeg op de vlucht, maar kon snel worden ingerekend. Hij staat bij het gerecht bekend voor drugsfeiten.
Oud 11 juli 2011, 13:54   #8569
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Vandaag in HLN.
Nederlandse juwelier laat geen allochtonen meer binnen .
Na 8 overvallen , telkens door Antillianen en Marokkanen heeft hij er schoon genoeg van .
Alleen voor Artisjok en Arisjok-achtigen is een dergelijke maatregel nog onbegrijpelijk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 14:47   #8570
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vandaag in HLN.
Nederlandse juwelier laat geen allochtonen meer binnen .
Na 8 overvallen , telkens door Antillianen en Marokkanen heeft hij er schoon genoeg van .
Alleen voor Artisjok en Arisjok-achtigen is een dergelijke maatregel nog onbegrijpelijk.
Ja, want hij gaat zeggen: "je mag op basis van een paar enkelingen geen groep stigmatiseren". Ik zou hem dan vragen: "Hoeveel overvallen door allochtonen moet die winkelier dan verwerken tot de groep WEL kan 'gestigmatiseerd' worden?". Dat antwoord blijft uit. Zelfs als 99% van de groep inbraken pleegt zal de Sjok het nog niet nodig achten vragen te stellen bij de groep in zijn geheel.
Oud 11 juli 2011, 16:41   #8571
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ja, want hij gaat zeggen: "je mag op basis van een paar enkelingen geen groep stigmatiseren". Ik zou hem dan vragen: "Hoeveel overvallen door allochtonen moet die winkelier dan verwerken tot de groep WEL kan 'gestigmatiseerd' worden?". Dat antwoord blijft uit. Zelfs als 99% van de groep inbraken pleegt zal de Sjok het nog niet nodig achten vragen te stellen bij de groep in zijn geheel.
een te begrijpen redenering.
Mag ik van de mensen die deze redenering ondersteunen dan ook verwachten dat zij hun kinderen niet langer toevertrouwen aan de katholieke kerk? Want het aantal kindermisbruik dat uitgaat van deze instelling is eigenlijk veel hoger dan de kans op een overval door een Marokkaan of Antilliaan. Dus zou ik het zeer logisch vinden dat elk die deze redenering (opgebouwd uit enkel en alleen de leefwereld van die winkelier) gezond verstand vindt afstand neemt van de kerk en hen nergens meer binnenlaat.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 17:25   #8572
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
een te begrijpen redenering.
Mag ik van de mensen die deze redenering ondersteunen dan ook verwachten dat zij hun kinderen niet langer toevertrouwen aan de katholieke kerk? Want het aantal kindermisbruik dat uitgaat van deze instelling is eigenlijk veel hoger dan de kans op een overval door een Marokkaan of Antilliaan. Dus zou ik het zeer logisch vinden dat elk die deze redenering (opgebouwd uit enkel en alleen de leefwereld van die winkelier) gezond verstand vindt afstand neemt van de kerk en hen nergens meer binnenlaat.
Dat is ook zo. Ga jij uwe kleine nog aan een pastoor of dergelijke afstaan in de veronderstelling dat hij daar veilig is? Ik niet. De winkelier zal ook wel weten dat er allochtonen zijn die niet inbreken, maar dat risisco wil hij na 8 overvallen niet meer nemen. Terecht.
Oud 11 juli 2011, 18:04   #8573
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo. Ga jij uwe kleine nog aan een pastoor of dergelijke afstaan in de veronderstelling dat hij daar veilig is? Ik niet. De winkelier zal ook wel weten dat er allochtonen zijn die niet inbreken, maar dat risisco wil hij na 8 overvallen niet meer nemen. Terecht.

Niet te vlug é
de redenering is te begrijpen als je niet verder kijkt dan uw eigen wereld. Samenleven vergt nu net dat verderkijken.
Als extreem anti-religieuze mens zal zelfs ik eender welke pastoor niet automatisch gaan zien als kindmisbruiker.
Me dunkt dat de winkelier het gewoon beu is om niet ondersteunt te worden in hetgeen hij meemaakt in zijn dagelijks leven en spijtig genoeg de makkelijke oplossing neemt. Hij zou kunnen redeneren dat zijn belastingen hem het recht geven op een veilige straat, op degelijke opvang voor mensen die hier aanspoelen...maw hij zou verder kunnen kijken dan het dader/slachtoffer spelletje naar de oorspronkelijke oorzaken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 18:30   #8574
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet te vlug é
de redenering is te begrijpen als je niet verder kijkt dan uw eigen wereld. Samenleven vergt nu net dat verderkijken.
Als extreem anti-religieuze mens zal zelfs ik eender welke pastoor niet automatisch gaan zien als kindmisbruiker.
Dus jij zou je kinderen wel aan een onbekende pastoor toevertrouwen?

Citaat:
Me dunkt dat de winkelier het gewoon beu is om niet ondersteunt te worden in hetgeen hij meemaakt in zijn dagelijks leven en spijtig genoeg de makkelijke oplossing neemt. Hij zou kunnen redeneren dat zijn belastingen hem het recht geven op een veilige straat, op degelijke opvang voor mensen die hier aanspoelen...maw hij zou verder kunnen kijken dan het dader/slachtoffer spelletje naar de oorspronkelijke oorzaken.
De juwelier in kwestie gaat een rechtzaak beginnen tegen de Nederlandse staat:

Een juwelier in Nijmegen bereidt een proces voor tegen de Nederlandse Staat. Hij vindt dat juweliers in Nederland niet voldoende worden beschermd.

Zelf is de man al acht keer overvallen. Daarbij is hij twee keer zwaargewond geraakt. In 2000 werd hij in zijn borst geschoten.

Bij de laatste overval liep de eigenaar een gedeeltelijke dwarslaesie op. Sindsdien zit hij in een rolstoel.

De juwelier zegt dat overvallen in bijna alle gevallen door een kleine groep jongeren van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst worden gepleegd. De man laat dit soort jongeren niet meer toe in zijn winkel

http://nos.nl/artikel/255306-juwelie...gen-staat.html

Het lijkt me logisch dat die juwelier een bepaald publiek niet meer in zijn winkel toelaat.
Als je acht keer door groene marsmannetjes afgetuigd bent geweest, dan ga je groene marsmannetjes met pijn en onaangename dingen verbinden, en zorg je vervolgens er op alle mogelijke manieren voor dat groene marsmannetjes niet meer bij je in de buurt kunnen komen.
Oud 11 juli 2011, 18:45   #8575
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

http://www.clint.be/actua/binnenland...ers-vermoorden

daar hebben zij wel tijd voor natuurlijk, terwijl wij gaan werken om hen te onderhouden.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 11 juli 2011 om 18:51.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 18:51   #8576
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
http://www.clint.be/actua/binnenland...ers-vermoorden

daar hebben zij wl tijd voor natuurlijk, terwijl wij gaan werken om hen te onderhouden.
Uit dat artikel:

Sharia4Belgium geeft cursus 'tegenstanders vermoorden'

De radicale moslimgroepering onder leiding van Abou Imran is onlangs een Franstalig Youtube-kanaal gestart. Daarop hebben ze nu een filmpje geplaatst dat laat zien hoe de broeders iemand moeten overmeesteren en een mes in de borst planten of de keel oversnijden. Ook wordt gedemonstreerd hoe je met een pistool moet schieten en hoe je op iemand moet springen en stampen tot hij niet meer beweegt.
Oud 11 juli 2011, 18:52   #8577
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

En wij en vooral onze politici stonden erbij en keken er naar...
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 20:38   #8578
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet te vlug é
Ik kan niet in de gedachten van die winkelier kijken, maar ik veronderstel dat de laatste decennia hij inderdaad verder heeft gekeken dan het 'dader/slachtoffer spelletje', tenslotte heeft hij het uitgezweet tot hij 8 maal is overvallen, om nu in te zien dat er niets helpt en dan maar zelf de nodige maatregelen moet nemen. Wat zou jij doen? Nog verder iedereen binnenlaten en wachten tot je 15 keer bent overvallen? 20 keer? 50? 100?

Laatst gewijzigd door kwantum : 11 juli 2011 om 20:40.
Oud 11 juli 2011, 23:17   #8579
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan niet in de gedachten van die winkelier kijken, maar ik veronderstel dat de laatste decennia hij inderdaad verder heeft gekeken dan het 'dader/slachtoffer spelletje', tenslotte heeft hij het uitgezweet tot hij 8 maal is overvallen, om nu in te zien dat er niets helpt en dan maar zelf de nodige maatregelen moet nemen. Wat zou jij doen? Nog verder iedereen binnenlaten en wachten tot je 15 keer bent overvallen? 20 keer? 50? 100?
Bordje aan de deur hangen : " Al onze juwelen zijn ingesmeerd met puur varkensvet "

Laatst gewijzigd door den dinges : 11 juli 2011 om 23:20.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 06:45   #8580
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Uit dat artikel:

Sharia4Belgium geeft cursus 'tegenstanders vermoorden'

De radicale moslimgroepering onder leiding van Abou Imran is onlangs een Franstalig Youtube-kanaal gestart. Daarop hebben ze nu een filmpje geplaatst dat laat zien hoe de broeders iemand moeten overmeesteren en een mes in de borst planten of de keel oversnijden. Ook wordt gedemonstreerd hoe je met een pistool moet schieten en hoe je op iemand moet springen en stampen tot hij niet meer beweegt.
Ik zou zeggen...laat het iedereen zien die je kent zodat ook wij weten wat we moeten doen. Eventueel een tegenaanval als extra filmpje erbij zetten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be