Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2011, 12:32   #8581
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dus jij zou je kinderen wel aan een onbekende pastoor toevertrouwen?

De juwelier in kwestie gaat een rechtzaak beginnen tegen de Nederlandse staat:

Een juwelier in Nijmegen bereidt een proces voor tegen de Nederlandse Staat. Hij vindt dat juweliers in Nederland niet voldoende worden beschermd.

Zelf is de man al acht keer overvallen. Daarbij is hij twee keer zwaargewond geraakt. In 2000 werd hij in zijn borst geschoten.

Bij de laatste overval liep de eigenaar een gedeeltelijke dwarslaesie op. Sindsdien zit hij in een rolstoel.

De juwelier zegt dat overvallen in bijna alle gevallen door een kleine groep jongeren van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst worden gepleegd. De man laat dit soort jongeren niet meer toe in zijn winkel

http://nos.nl/artikel/255306-juwelie...gen-staat.html

Het lijkt me logisch dat die juwelier een bepaald publiek niet meer in zijn winkel toelaat.
Als je acht keer door groene marsmannetjes afgetuigd bent geweest, dan ga je groene marsmannetjes met pijn en onaangename dingen verbinden, en zorg je vervolgens er op alle mogelijke manieren voor dat groene marsmannetjes niet meer bij je in de buurt kunnen komen.

uiteraard niet, religie is nefast voor de menselijke ontwikkeling. Heeft niks te maken met het grote aantal gefrustreerde mannen die zich daarin bevinden maar vooral met het onverdraagzame dat elke religie uitdraagt.
Ik kan meer sympathie kunnen opbrengen voor hem en zijn situatie dan voor zij die op basis van deze actie die juwelier als racist afdoen.
Als je geen andere groene marsmannetjes kent, kan dit een gevolg zijn idd. Dit is zowel een verlies voor de mens in kwestie als voor de groene marmannetjes. Zijn stap naar de rechtbank is eindelijk eens, een logische reactie; een maatschappelijk probleem los je niet op individueel vlak niet op.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 12:59   #8582
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Als je geen andere groene marsmannetjes kent, kan dit een gevolg zijn idd. Dit is zowel een verlies voor de mens in kwestie als voor de groene marmannetjes.
Waarom zou dat een verlies zijn? Wat je niet kent, kun je immers niet missen.

Citaat:
Zijn stap naar de rechtbank is eindelijk eens, een logische reactie; een maatschappelijk probleem los je niet op individueel vlak niet op.
Zijn stap naar de rechtbank had helemaal niet nodig moeten zijn. Ten eerste had de overheid zijn veiligheid, en die van zijn winkel en spullen, gewoon moeten waarborgen, daar wordt immers belasting voor betaald, en ten tweede heeft hij deze stap enkel gemaakt omdat dit zijn laatste strohalm is, nadat het hem met een flutwetje werd verboden zelf te bepalen wie hij in zijn winkel wenst binnen te laten en wie niet.
Oud 12 juli 2011, 13:45   #8583
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat een verlies zijn? Wat je niet kent, kun je immers niet missen.

Zijn stap naar de rechtbank had helemaal niet nodig moeten zijn. Ten eerste had de overheid zijn veiligheid, en die van zijn winkel en spullen, gewoon moeten waarborgen, daar wordt immers belasting voor betaald, en ten tweede heeft hij deze stap enkel gemaakt omdat dit zijn laatste strohalm is, nadat het hem met een flutwetje werd verboden zelf te bepalen wie hij in zijn winkel wenst binnen te laten en wie niet.

't is niet omdat je't niet mist, dat het uw leven niet zou verrijken

correct, dat is het hem net; burgers van onze westerse landen worden hoe langer hoe meer gewoon genegeerd in hun dagdagelijkse beslommeringen door de eigen verkozen vertegenwoordigers, deze dagdagelijkse problemen worden dan oncontroleerbaar en vergroten tot etterend zweer.
...en de politici die houden zich bezig om hun banksysteem draaiend te houden...
Oud 12 juli 2011, 14:28   #8584
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
't is niet omdat je't niet mist, dat het uw leven niet zou verrijken
Van zaken als iphones wordt ook beweerd dat ze mijn leven zouden verrijken. Ik weet van het bestaan van die dingen, maar heb er zelf geen en ik ervaar het ook niet als een gemis. En hoe meer men die dingen aan me op probeert te dringen, des te minder ben ik genegen er eentje aan te schaffen. Iets wat goed is, hoeft namelijk niet "gepusht" te worden, maar dat verkoopt zichzelf wel. Dat geldt evenzo voor groene marsmannetjes.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 12 juli 2011 om 14:29.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 14:36   #8585
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van zaken als iphones wordt ook beweerd dat ze mijn leven zouden verrijken. Ik weet van het bestaan van die dingen, maar heb er zelf geen en ik ervaar het ook niet als een gemis. En hoe meer men die dingen aan me op probeert te dringen, des te minder ben ik genegen er eentje aan te schaffen. Iets wat goed is, hoeft namelijk niet "gepusht" te worden, maar dat verkoopt zichzelf wel. Dat geldt evenzo voor groene marsmannetjes.
De invasie van groene marsmannetjes in tegenwoordig een groot probleem.
Welke detergenten kunnen we gebruiken ter bestrijding ervan ?
Mijn leven "verrijken" ze in ieder geval net.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 17:20   #8586
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard niet, religie is nefast voor de menselijke ontwikkeling. Heeft niks te maken met het grote aantal gefrustreerde mannen die zich daarin bevinden maar vooral met het onverdraagzame dat elke religie uitdraagt.
Ik kan meer sympathie kunnen opbrengen voor hem en zijn situatie dan voor zij die op basis van deze actie die juwelier als racist afdoen.
Als je geen andere groene marsmannetjes kent, kan dit een gevolg zijn idd. Dit is zowel een verlies voor de mens in kwestie als voor de groene marmannetjes. Zijn stap naar de rechtbank is eindelijk eens, een logische reactie; een maatschappelijk probleem los je niet op individueel vlak niet op.
Heb je al eens een advocaat zijn loon moeten betalen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 17:35   #8587
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
een iphone is materiële rommel, de enige die zich daarmee verrijken zijn de telecomoperatoren
het punt blijft dat onze maatschappij structurele problemen kent en dat onze verkozen leiders geen enkele structurele aanpak voorstellen, laat staan uitvoeren. Ik herken nog niet eens ene die daadwerkelijk over de problematiek nadenkt zonder te vervallen in platitudes.

Laatst gewijzigd door the_dude : 12 juli 2011 om 17:37.
Oud 12 juli 2011, 18:20   #8588
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
een iphone is materiële rommel, de enige die zich daarmee verrijken zijn de telecomoperatoren
Je kunt met evenveel, of even weinig, recht zeggen dat groene marsmannetjes rommel zijn, en dat enigen die zich daarmee verrijken de uitbaters van de groene marsmannetjesindustrie zijn.
Met één heel belangrijk verschil: niemand zal er aanstoot aan nemen als ik geen iphone in mijn leven wil, maar het is blijkbaar verboden om geen groene marsmannetjes in je leven te willen, ook al heb je er niet om gevraagd.

Citaat:
het punt blijft dat onze maatschappij structurele problemen kent en dat onze verkozen leiders geen enkele structurele aanpak voorstellen, laat staan uitvoeren. Ik herken nog niet eens ene die daadwerkelijk over de problematiek nadenkt zonder te vervallen in platitudes.
Onze maatschappij kent zeker problemen. Problemen de even structureel als banaal zijn. Voor banale problemen moet je dan ook niet gaan zoeken naar gesofisticeerde oplossingen. Die los je gewoon op eenvoudige manier op.
Als keer op keer weer blijkt dat er problemen met een bepaalde groep immigranten zijn, dan zorg je er als politiek verantwoordelijken om te beginnen voor dat er niet nog meer binnen kunnen en mogen komen. Vervolgens zet je als politiek verantwoordelijken dan een terugkeerbeleid voor de veroorzakers van die problemen op poten. Dat is allemaal niet zo moeilijk. Vijf minuten politieke moed is genoeg om dat te kunnen bewerkstelligen.

Kortom, als groene marsmannetjes keer op keer problemen veroorzaken, dan zorg je ervoor dat er geen groene marsmannetjes meer binnen kunnen komen, en voor de overlastveroorzakende groene marsmannetjes reserveer je een paar raketten om ze weer veilig terug naar Mars te brengen dat per slot van rekening hun natuurlijke habitat is.
Oud 13 juli 2011, 11:57   #8589
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik mag dan nog duizenden sympathieke marsmannetjes kennen, als de 8 overvallen door marsmannetjes werden uitgevoerd laat ik geen marsmannetje meer binnen.
Ookj al drink ik graag Coca Cola, als ik tot 8 maal toe een rotte duif in mijn cola vindt, dan koop ik geen cola meer.
Sjok en consoorten zullen steigeren en hun theorie bovenhalen dat je de groep niet mag beoordelen op basis van enkele feiten, dus ik hoop dat Sjok en C° veel cola blijven drinken waar -uiteraard- nog wel eens een rotte duif in zal zitten. En vermoedelijk steeds meer...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 15:03   #8590
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

^ 2+
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 16:07   #8591
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik mag dan nog duizenden sympathieke marsmannetjes kennen, als de 8 overvallen door marsmannetjes werden uitgevoerd laat ik geen marsmannetje meer binnen.
Ookj al drink ik graag Coca Cola, als ik tot 8 maal toe een rotte duif in mijn cola vindt, dan koop ik geen cola meer.
Sjok en consoorten zullen steigeren en hun theorie bovenhalen dat je de groep niet mag beoordelen op basis van enkele feiten, dus ik hoop dat Sjok en C° veel cola blijven drinken waar -uiteraard- nog wel eens een rotte duif in zal zitten. En vermoedelijk steeds meer...
Enkel wel spijtig natuurlijk dat Sjok en Co zich in een positie gemanoeuvreerd hebben alwaar ze mogen beslissen wat heel de zaal gaat drinken...
Dat we dus regelmatig Cola met rotte duif gaan mogen drinken, alleen maar omdat sommige mensen
- het verhaal van de duif niet geloven
- de smaak van rotte duif in cola zo geweldig vinden
- of schatplichtig zijn aan de Cola-company

Oud 13 juli 2011, 16:23   #8592
Macchiavelli
Minister

Standaard Getinte jongeren beroven 7-jarige van zakgeld

Een 7-jarig jongetje is vrijdagmiddag in wijk Hoornsemeer zijn zakgeld afhandig gemaakt. Met twee vriendjes wilde hij snoep kopen, toen twee jongens op een scooter voorbijkwamen en hem zijn portemonnee afpakten.

De beroving vond plaats op de S.O.J. Palmelaan. Het drietal was op weg naar de supermarkt waar ze snoepjes mochten kopen van hun zakgeld. Ter hoogte van de Fredrik Leggerstraat werden zij aangesproken door twee jongens op een scooter. Eén van deze jongens pakte de portemonnee van de 7-jarige en reed er vervolgens mee weg.

Het gaat om twee donker getinte jongens gekleed in een zwarte spijkerbroek en een wit T-shirt.

http://drimble.nl/bericht/5312174

Hoe laf kun je zijn?
Oud 13 juli 2011, 16:33   #8593
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe laf kun je zijn?
Of de vraag is: Hoe tolerant kunnen we blijven?
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 16:52   #8594
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Of de vraag is: Hoe tolerant kunnen we blijven?
Ik denk dat de grenzen van de tolerantie eigenlijk al veel te lang geleden overschreden zijn. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die misplaatste tolerantie, dat misplaatste begrip voor de daders, dat maar al vaak verklaard en goedgepraat wordt vanuit "culturele verschillen" en "sociaal-economische achterstand" en tal van andere mooie, maar nietszeggende en holle woorden.
Op het ogenblik dat kleine kinderen niet eens meer met hun zakgeld over straat kunnen om snoep te gaan kopen, omdat ze dan door onaangepast crimineel crapuul overvallen en beroofd worden, is bij mij de maat meer dan vol.
Oud 13 juli 2011, 17:00   #8595
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de grenzen van de tolerantie eigenlijk al veel te lang geleden overschreden zijn. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die misplaatste tolerantie, dat misplaatste begrip voor de daders, dat maar al vaak verklaard en goedgepraat wordt vanuit "culturele verschillen" en "sociaal-economische achterstand" en tal van andere mooie, maar nietszeggende en holle woorden.
Op het ogenblik dat kleine kinderen niet eens meer met hun zakgeld over straat kunnen om snoep te gaan kopen, omdat ze dan door onaangepast crimineel crapuul overvallen en beroofd worden, is bij mij de maat meer dan vol.
De grenzen van tolerantie worden overschreden doordat we zo tolerant zijn.
Men gaat telkens terug over de grens omdat men weet dat we zo tolerant zijn hier.
Zo wordt bv een tasjesdief niet gestraft, erger nog. De slachtoffers moeten toezien hoe deze met een grijns het politiebureau verlaat na een pv.
Of als een ervaren kickboxer een heel korps bij mekaar stampt, wat doen ze daarmee? "Beschikken, geen plaats".
Of wat doen we met de heropvoeders die nu aan de alarmbel trekken betreft deze probleemjongeren? Negeren!

Als de kleine kinderen niet meer veilig over straat kunnen lopen hebt ge dit te danken aan uw Belgisch bestuur, dat oh zo tolerant is en het signaal geeft dat het maar kan. Want er is geen "geld" om hierin tijd te steken.
Laat ons nog langer het probleem negeren en onze 3 jarige kan niet meer naar school zonder bestolen te worden.

De maat is al te lang vol, maar negeer het gewoon. Dat is de houding die we moeten anticiperen.
Oud 13 juli 2011, 17:01   #8596
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Bij mij ook.

Moest het mijn kind zijn, of van iemand uit de buurt die ik wat ken. Ik zou de ettertjes s gaan zoeken en ze eens op een onbewaakt moment -lees : als ze alleen zijn, en iedereen is wel eens alleen, ook criminele marokkaantjes- een goed lesje leren.

Oud 13 juli 2011, 17:04   #8597
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Bij mij ook.

Moest het mijn kind zijn, of van iemand uit de buurt die ik wat ken. Ik zou de ettertjes s gaan zoeken en ze eens op een onbewaakt moment -lees : als ze alleen zijn, en iedereen is wel eens alleen, ook criminele marokkaantjes- een goed lesje leren.
Ik ken iemand die in mekaar was geklopt door ne groep.
Hij is ze één per één in zijn eentje gaan pakken.
Weet ge wat zijn reactie was? Geen grotere lafaards dan marokanen in hun eentje.
Oud 13 juli 2011, 17:14   #8598
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kunt met evenveel, of even weinig, recht zeggen dat groene marsmannetjes rommel zijn, en dat enigen die zich daarmee verrijken de uitbaters van de groene marsmannetjesindustrie zijn.
Met één heel belangrijk verschil: niemand zal er aanstoot aan nemen als ik geen iphone in mijn leven wil, maar het is blijkbaar verboden om geen groene marsmannetjes in je leven te willen, ook al heb je er niet om gevraagd.

Onze maatschappij kent zeker problemen. Problemen de even structureel als banaal zijn. Voor banale problemen moet je dan ook niet gaan zoeken naar gesofisticeerde oplossingen. Die los je gewoon op eenvoudige manier op.
Als keer op keer weer blijkt dat er problemen met een bepaalde groep immigranten zijn, dan zorg je er als politiek verantwoordelijken om te beginnen voor dat er niet nog meer binnen kunnen en mogen komen. Vervolgens zet je als politiek verantwoordelijken dan een terugkeerbeleid voor de veroorzakers van die problemen op poten. Dat is allemaal niet zo moeilijk. Vijf minuten politieke moed is genoeg om dat te kunnen bewerkstelligen.

Kortom, als groene marsmannetjes keer op keer problemen veroorzaken, dan zorg je ervoor dat er geen groene marsmannetjes meer binnen kunnen komen, en voor de overlastveroorzakende groene marsmannetjes reserveer je een paar raketten om ze weer veilig terug naar Mars te brengen dat per slot van rekening hun natuurlijke habitat is.
marsmannetjes zijn levende organismen, het feit dat ze leven maakt ze waardevol en interessant. Uw iphone is niet.

Mij gaat het in uw tweede deel vnl. om de misvatting bevolkingsgroepen en immigranten als 1 te zien ; ik voel mij aangevallen wanneer ik zeg ik woon in Antwerpen en de reactie is ah een zwartzak, op zich is dat een begrijpbare reactie want 1 op 3 stemt(de?) zwart en ook overdreven want 2 op de 3 stemt kapitalistisch; de vraag is niet wie is slecht , wie is goed ; de vraag is hoe kan je samenleven. Je kunt niet samenleven als je in uw eigen wereld blijft. Waar velen lichtelijk de weg kwijt geraakt zijn is denken dat mensen zich willen aanpassen...mensen passen zich niet aan in een vreemde omgeving...mensen vallen terug op wat bekend is....Kijk gewoon rond naar onze wereld, de mens schept zijn omgeving naar zijn goesting, de mens past zich niet aan, waar wij ooit het best in waren namelijk ons aanpassen aan veranderlijke situaties in onze omgeving (en van daaruit de dominante soort op deze planeet zijn geworden) doen wij nu het omgekeerde. Wij schreeuwen tegenwoordig moord en brand bij wateroverlast, brandjes in de heide, zure regen, gaten in de ozon, temperaturen die stijgen en wij verwachten dat anderen met oplossingen komen zodanig onze manier van leven voortgezet kan worden...Dit is een zwakte die binnen onze soort is gekropen doorheen eeuwen cultuurontwikkeling (kijk naar de belgische tristesse die er was toen 'onze' laatste nederlandstalige krant in Boston verscheen???? En wij maar zeveren over immigranten die zich niet aanpassen??? aub zeg, als ik mij niet vergis is die gazet een kleine honderd jaar verschenen, en begrijp mij niet verkeerd ik vind/vond het idee van een nederlandstalige krant in een ver vreemd land ook tof).

Laat ons eerst eens ophouden met doen alsof mensen zich automatisch aanpassen aan een omgeving en er een keer vanuit gaan dat dit zeer veel overgave vraagt en veel werk met zich meebrengt; en laat ons ook een keer ophouden met elkeen die een probleem ervaart af te doen als racist of één of andere -foob en onderzoeken waarom een probleem een probleem is; laat ons vooral eerst eens een kraan dichtdoen alvorens te beginnen dweilen.

Laatst gewijzigd door the_dude : 13 juli 2011 om 17:16.
Oud 13 juli 2011, 18:42   #8599
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
marsmannetjes zijn levende organismen, het feit dat ze leven maakt ze waardevol en interessant. Uw iphone is niet.
Dutroux is ook een levend organisme, maar het feit dat hij leeft, maakt hem helemaal niet waardevol noch interessant.

Citaat:
Mij gaat het in uw tweede deel vnl. om de misvatting bevolkingsgroepen en immigranten als 1 te zien ; ik voel mij aangevallen wanneer ik zeg ik woon in Antwerpen en de reactie is ah een zwartzak, op zich is dat een begrijpbare reactie want 1 op 3 stemt(de?) zwart en ook overdreven want 2 op de 3 stemt kapitalistisch; de vraag is niet wie is slecht , wie is goed ; de vraag is hoe kan je samenleven.
De vraag die we ons zouden moeten stellen, is in eerste instantie niet "hoe kan je samenleven" maar "of samenleven zonder dat de oorspronkelijke bevolking toegevingen moet doen, überhaupt wel mogelijk is".
Met sommige groepen immigranten is samenleven prima mogelijk, met bepaalde andere groepen is dat pertinent onmogelijk.
Met mensen die uit tribale culturen komen, is het voor westerlingen zeer moeilijk samenleven. Hebben die mensen bovendien ook nog eens een totalitaire religie met zich meegenomen, een religie die zich aan de ander aanpassen, integreren en assimileren ronduit verbiedt, dan is samenleven per definitie onmogelijk.
De hoogste tijd dat dat nu eindelijk eens erkend wordt, en ernaar gehandeld wordt door de beleidsmakers.

Citaat:
Je kunt niet samenleven als je in uw eigen wereld blijft. Waar velen lichtelijk de weg kwijt geraakt zijn is denken dat mensen zich willen aanpassen...mensen passen zich niet aan in een vreemde omgeving...mensen vallen terug op wat bekend is....Kijk gewoon rond naar onze wereld, de mens schept zijn omgeving naar zijn goesting, de mens past zich niet aan, waar wij ooit het best in waren namelijk ons aanpassen aan veranderlijke situaties in onze omgeving (en van daaruit de dominante soort op deze planeet zijn geworden) doen wij nu het omgekeerde.
Juist, de mens past zich van nature niet aan, maar de mens past zijn omgeving aan zichzelf aan.
Daarom is het van het grootste belang dat mensen die totaal verschillende ideeën over en invullingen van hun omgeving hebben, niet bij elkaar worden gezet.
Daarom is het zo dat Europeanen zich zonder noemenswaardige problemen elders in Europa kunnen vestigen en binnen de kortste keren helemaal geïntegreerd zijn. En daarom is het ook dat bijvoorbeeld Noord-Afrikanen dat niet kunnen, omdat Noord-Afrikanen door hun tribale cultuur en religieuze achtergrond een compleet ander idee hebben van wat samenleven nu eigenlijk inhoudt.

Citaat:
Wij schreeuwen tegenwoordig moord en brand bij wateroverlast, brandjes in de heide, zure regen, gaten in de ozon, temperaturen die stijgen en wij verwachten dat anderen met oplossingen komen zodanig onze manier van leven voortgezet kan worden...Dit is een zwakte die binnen onze soort is gekropen doorheen eeuwen cultuurontwikkeling (kijk naar de belgische tristesse die er was toen 'onze' laatste nederlandstalige krant in Boston verscheen???? En wij maar zeveren over immigranten die zich niet aanpassen??? aub zeg, als ik mij niet vergis is die gazet een kleine honderd jaar verschenen, en begrijp mij niet verkeerd ik vind/vond het idee van een nederlandstalige krant in een ver vreemd land ook tof).
Het uitgeven van een anderstalig krantje in den vreemde is natuurlijk wel van een geheel andere orde dan bijvoorbeeld generatie na generatie vast blijven houden aan de tribale cultuur en totalitaire religie van het land van oorsprong, en die bovendien aan het ontvangende land willen opdringen en opleggen.

Citaat:
Laat ons eerst eens ophouden met doen alsof mensen zich automatisch aanpassen aan een omgeving en er een keer vanuit gaan dat dit zeer veel overgave vraagt en veel werk met zich meebrengt; en laat ons ook een keer ophouden met elkeen die een probleem ervaart af te doen als racist of één of andere -foob en onderzoeken waarom een probleem een probleem is; laat ons vooral eerst eens een kraan dichtdoen alvorens te beginnen dweilen.
Nogmaals juist. Mensen passen zich niet aan als zij er niet toe gedwongen worden. Dat kan door economische omstandigheden zijn, door wetten, door sociale conventies, en nog veel meer dingen, maar er moet een vorm van dwang zijn.
Het is daarom van het grootste belang dat, als er überhaupt al nieuwe mensen binnengelaten moeten worden, je mensen binnenlaat waarvan bekend is dat ze snel en relatief probleemloos integreren, en bovendien dat ze voor de ontvangende samenleving een meerwaarde vormen. Mensen dus, die kunnen en willen meebouwen aan de samenleving, die autochtoon onder de autochtonen willen worden, en dus niet mensen die willen profiteren en de samenleving naar hun hand willen zetten.
Daarbij dienen het te allen tijde de nieuwkomers te zijn die met overgave werk maken van hun integratie, en niet degenen die er al eeuwen wonen en leven, en het land gemaakt hebben tot wat het is.

De kraan moet inderdaad dringend toe, en pas daarna kunnen we die overstroming aanpakken door te gaan dweilen om het vuile bruine water naar buiten te kunnen laten wegstromen en de rest te kunnen absorberen.
Oud 13 juli 2011, 23:41   #8600
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kleine kinderen, oude menskes, en alles wat er tussen die twee leeftijden is, voor dit uitschot is het allemaal jachtwild, dat mag gemolesteerd en bestolen worden. Niemand is veilig voor hen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be