![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik het goed begrijp besta je nu niet, of misschien besta je wel misschien niet, want ik kan deze reactie van u verklaren met bits, dataopslag, dataoverdracht en wat er allemaal en nog wat gebeurt van acties en reacties in stroom enz.??! Op een dag ooit zal de wetenschap vooruitgaan en op dat moment pas zal ik kunnen vaststellen dat het bericht ontworpen, verzoorzaakt, geplaats of gemaakt is door een opperwezen/forumlid die buiten deze reactie staat? ![]() Weet je hoeveel filosofische, logische en rationele argumenten en bewijzen er bestaan voor het (bevestigen van) bestaan van God? Ontelbaar, en zijn er dan argumenten die weerlegd konden worden? Jawel, weet je dan hoeveel? 0, geen enkel argumentje tegen al die bewijzen en argumenten die je kunt treffen in bergen van boeken van filosofie, logica en kalaam. De rechtvaardigingen van mystici en wetenschaptheoritische (inductie) argumenten zijn niet meegerekend. Citaat:
Weet je waarom? Heb je ooit gehoord van self-aware computer virus? Dit soort virussen kunnen zich ontwikkelen en bewust bepaalde taken uitvoeren op basis van het (surf/computergebruik)-gedrag van de computer gebruiker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Je bewijst het in je antwoord.
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 12 juli 2011 om 07:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Waarom wil je overal een etiketje tegenaan plakken? En aan alles waar de wetenschap momenteel nog geen verklaring voor heeft er meteen meteen maar even een opperwezen aan kleven? Je beseft toch dat naarmate de wetenschap vordert het gebied van het opperwezen voortdurend kleiner wordt?
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben geen etikettenplakker, hoe kom je daar nu bij.
Citaat:
Het is alsof ik zou beweren dat er geen mens te pas komt bij mijn computer, want ik heb net ontdekt dat hij op Windows draait, snapt ge? ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een angstwekkende evolutie de afgelopen eeuw in de vsa. Redelijke mensen overal ter wereld hou u klaar voor de vluchtelingenstroom uit dat fanatiek religieus land.
![]() |
#27 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De technieken en modellen die de wetenschap vandaag gebruikt zijn ook 'oneindig' complexer dan wat wetenschappers honderd jaar geleden voor mogelijk hielden. Vanuit een naief standpunt zijn wetenschappers dus ook een soort opperwezens? ![]() Citaat:
Vertel me eens, waar God exact nodig is als verklaring voor hetgeen we zien? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alles is simpel ![]() heb ik ergens opgevangen, zal eens een poging doen : als je de mens bekijkt als levend organisme en je kijkt wat wij doen....dan zie je dat door hetgeen wij (de latijnse benaming voor) uitschijten wij een kans op leven creeëren. In onze stront leven namelijk tal van organismen die kunnen leven omdat wij gekakt hebben....als je dit uitvergroot naar universeel niveau waarom zou er dan niet ergens een organisme zijn dat universums zoals het onze uitkakt (dit heeft als gevolg dat er zoveel universums zijn als dat dat wezen kakt) en door dit te doen ons de kans geeft om te leven. Het gaat over wezens en mogelijkheden ; niet over aanbidden, onderwerpen en slaafje spelen. ![]() op TED.com is er een voordracht over te vinden.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 12 juli 2011 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Ergo, ik heb geen antwoord hier is een drogreden.
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() OK ter verduidelijking:
Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Hij vroeg u waar god NODIG was als verklaring voor een geobserveerd fenomeen, niet waar u denkt dat god staat.
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 12 juli 2011 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus zitten kaasproducenten midden in het werk van het opperwezen. Kijk, zo kan je bezig blijven, nietwaar? Maar nu ernstig. Als de wetenschap een nieuw soort materie kan maken, wat effectief zo is vandaag de dag, is ze dan van goddelijk niveau? http://press.web.cern.ch/livefromcer...AM-kids04.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een zwart gat maken kunnen ze al een tijdje hoor.
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn drie hoofdpunten waarom ik geneigd ben aan te nemen dat er een god is: 1) Ons vermogen tot denken, liefhebben enz. Dit stijgt ver uit boven het puur materiële. Volgens mij kan louter materie nooit zoiets produceren als de menselijke geest. 2) Het geniale van de natuur. Ondanks de vele ziektes en rampen. Er blijft nog genoeg moois over om aan intelligent design te denken. 3) De evolutietheorie voldoet niet. Te veel knip en plakwerk. Te veel hiaten die moeten opgevuld worden, louter door speculatie. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2) en 3) Er is geen enkele reden om aan intelligent design te denken, geen enkel "irreducibly complex" organisme. Bovendien zit intelligent design vol gaten en niet de evolutietheorie. Het is trouwens zeer passend dat u zoiets zegt over evolutie zonder er ook maar één concreet voorbeeld van te geven. Eén van de criteria waarop men de waarde van een theorie/hypothese baseert zijn de voorspellingen die gedaan kunnen worden op basis van de theorie. Zo was er de voorspelling dat volgens evolutie men fossielen moest vinden in lagen: de oudste lagen bevatten de simpelste organismen (de eerste cellen) en hoe recenter de laag hoe groter de diversiteit. Ook zouden er geleidelijke overgangen moeten voorkomen. Wat blijkt nu? Perfect uitgekomen, complexe fossielen zijn geologisch jong, simpele fossielen geologisch oud, nooit is er een 2 miljard jaar oud gefossiliseerd konijntje gevonden. Geleidelijke overgangen zijn bijvoorbeeld zeer duidelijk bij fossielen van het genus Homo. Als je in intelligent design gelooft dan moet je geloven dat je designer om de zoveel tijd een hele hoop nieuwe wezens op aarde zet, gebaseerd op de plannen van de vorige.
![]() |