Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2011, 14:02   #201
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Of dit klopt zou ik nog moeten nakijken. In ieder geval minstens X2 voor wat De Wever betreft.

Plus zijn vergoeding als partijvoorzitter (Hoeveel? U kunt dit misschien weten) + zijn vergoeding als Antwerps gemeenteraadslid. En dan komen we al tot een aardig sommetje dat de man jaarlijks opstrijkt.

[u]Zulke mensen zouden stevig moeten zwijgen in plaats van de burgers erop te wijzen dat deze moeten inleveren. Dat ze zelf maar eens het goede voorbeeld geven.

Of maw: De Wever is het symbool op dit vlak van oude wijn in nieuwe zakken.
Daar ben ik het mee eens. Zou hij geen wedde van het VOKA krijgen bovenop dit alles?

Laatst gewijzigd door J.B good : 12 juli 2011 om 14:03.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 14:03   #202
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Is dat nu echt zo veel? Mensen, mensen...

Dat ze dit opstrijken is - m.i. - niet belangrijk ... Wel wat ze er voor doen...
Tiens, dit heb ik niet gelezen in het stukje politiek ethiek van EDR. Parlementsleden zouden geen vergoeding of pensioenopbouw mogen krijgen zolang er geen regering is met vertrouwen van het parlement.

Als je gaat solliciteren word je daar ook niet voor betaald en moet je ook voor je eigen kosten opdraaien.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 juli 2011 om 14:03.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 14:03   #203
freelancer
Banneling

Standaard

Het wordt nog ► plezanter ◄
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 14:04   #204
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Tiens, dit heb ik niet gelezen in het stukje politiek ethiek van EDR. Parlementsleden zouden geen vergoeding of pensioenopbouw mogen krijgen zolang er geen regering is met vertrouwen van het parlement.

Als je gaat solliciteren word je daar ook niet voor betaald en moet je ook voor je eigen kosten opdraaien.
Zou het hier nog over de nota van de wonderboy gaan?
Oud 12 juli 2011, 14:06   #205
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
profiteurs zijn niet aardrijkskundig verdeelt, doch volgens loonhoogte. Wie meer dan 3000 €/maand verdient, kwalificeert zich als profiteur. Dat is echt niet gebonden aan een bepaalde streek ofzo hoor.
En vanwaar die 3000€ maatstaf? 3000€ netto? 3000€ bruto?
Denk je dat je daarmee potten gaat breken als je ietwat rijkelijk wil leven?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 14:06   #206
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het hier nog over de nota van de wonderboy gaan?
Freelancer... Het schijnt dat men Elio gevraagd heeft om de Europse crisis op te lossen...

Gelooft U dat?
Oud 12 juli 2011, 14:10   #207
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens. Zou hij geen wedde van het VOKA krijgen bovenop dit alles?
Bovendien is hij zelden te zien in de senaat en even zelden in het Vlaams parlement. Maar elke maand rijft hij wel het grote geld binnen binnen.

Men zou de leden van een parlemenair halfrond moeten verplichten voordat zij een halfrond binnen- en buitengaan een kaart op hun naam in een prikklok te steken. Ik denk dat mensen zoals De Wever in de kortste keren zouden herleid worden tot de bedelstaf.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2011 om 14:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 14:14   #208
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat, jammer dat ze liever hun eigen zakken vullen. Gaan we de straat op? Samen met de grieken, italianen, spanjaarden, fransen, porrtugesen, ieren ......?

als we het systeem willen wijzigen zal dit moeten, de huidige politici hebben geen interesse. Me dunkt dat de politieke wereld 1 is met de financiële en samen zijn die erop uit om onze maatschappij te vernietigen, en ik zie hen niet uit zichzelf hun parasitaire levensstandaard opzeggen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 14:17   #209
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
als we het systeem willen wijzigen zal dit moeten, de huidige politici hebben geen interesse. Me dunkt dat de politieke wereld 1 is met de financiële en samen zijn die erop uit om onze maatschappij te vernietigen, en ik zie hen niet uit zichzelf hun parasitaire levensstandaard opzeggen.
Ik de uwe ook niet...
Oud 12 juli 2011, 14:19   #210
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent werkgever?
Ik stel mensen tewerk ja. Stoort dat je? Liever dat ik ze allemaal buiten knal?

Citaat:
Ik stel enkel maar vast. Wel beste Sfax, u hebt ongelijk! Het is al meermaals bewezen dat u als werkgever bij een staking gewoon ander personeel laat komen de dag van de staking,
Bullshit; moest een Belgische werknemer een normale kostprijs hebben, dan zou je dat kunnen overwegen maar dan nog zou dat een ridicule besteding zijn van resources.
Je zit enerzijds werkgevers te verwijten dat ze steeds meer en meer willen, maar langs de andere kant ga je wel stellen dat ze ergens een geheim potje werknemers hebben zitten die ze kunnen inroepen als de anderen niet willen werken...

Maar goed: jij claimt, leg je bewijzen maar op tafel en geef maar eens aan welke bedrijven bij voorbije stakingen "ander personeel" liet overkomen.

Citaat:
ook verplicht u teamleaders om te werken.
Een beetje kennis van zaken zou volstaan om te weten dat je dat zelfs niet kan en mag. Probeer eens met vakbonden samen te werken vooraleer je hier vanuit je zetel wat idiote uitlatingen komt neerpennen op een forum. Again bullshit dus. Heb je bewijzen hiervan, leg ze dan gerust op tafel.

Citaat:
U weet heel goed dat deze staking dan gebroken is,
En dan?
Als genoeg mensen werkwillig zijn, dan wil dat gewoon zeggen dat de stakers niet genoeg overtuigende argumenten hebben. Big deal, crybabies. Doe wat beter je best dan.

Citaat:
en daarom zal men bij een staking steeds de toegang tot het bedrijf blokkeren. Nog vragen?
Ja, waar zijn je argumenten nu? Je weerlegt immers nergens wat er gezegd wordt.

Wil jij uit onmacht per se bedrijven gaan blokkeren, fine. Maar kom dan niet janken als er een deurwaarden komt opdagen.
Wil je uit onmacht per se mensen gijzelen, fine. Maar kom niet klagen als je een proces aan je broek krijgt.
Oud 12 juli 2011, 14:22   #211
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat nu echt zo veel? Mensen, mensen...

Dat ze dit opstrijken is - m.i. - niet belangrijk ... Wel wat ze er voor doen...
Als men twee parlementen cumuleert en daarenboven nooit of zelden te bespeuren is in die parlementen waarvoor men een wedde opstrijkt, dan is dit inderdaad schandalig veel. Wanneer men daarenboven nog de onbeschaamheid vertoont om de burgers aan te zetten tot besparingen, dan wordt het wat immoreel. Voeg daarbij dat men niet bekwaam is gebleken om na één jaar met resultaten te komen en dus niet bekwaam is te doen waarvoor men in feite verkozen was, dan wordt nog schandaliger.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2011 om 14:25.
Oud 12 juli 2011, 14:26   #212
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo is het, het is rechts dat de plak zwaait. Men mag niet vergeten dat het kapitaal door heel Europa dezelfde strijd voert. De arrogantie van het geld, de verheerlijking van sociale ongelijkheid en de breuk van de sociale solidariteit is een rol van de Europese Unie de NVA en Co staan voor de uitvoering van dit beleid.

De verzwakte arbeidersbeweging heeft een nieuwe uitdaging om het stelsel van onze sociale zekerheid te redden. Deze strijd kan alleen gewonnen worden door een Europese strijd.
Oud 12 juli 2011, 14:27   #213
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als men twee parlementen cumuleert en daarenboven nooit of zelden te bespeuren is in die parlementen waarvoor men een wedde opstrijkt, dan is dit inderdaad schandalig veel. Wanneer men daarenboven nog de onbeschaamheid vertoont om de burgers aan te zetten tot besparingren, dan wordt het wat immoreel. Voeg daarbij dat men niet bekwaam is gebleken om na één jaar met resultaten te komen en dus niet bekwaam is te doen waarvoor men in feite verkozen was, dan wordt nog schandaliger.
Als hij er in slaagt VL uit de handen van de 'mensen van het goede leven zonder verantwoordeljkheid' te krijgen... dan is hij een veelvoud daarvan waard...
Oud 12 juli 2011, 14:29   #214
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik stel mensen tewerk ja. Stoort dat je? Liever dat ik ze allemaal buiten knal?

Bullshit; moest een Belgische werknemer een normale kostprijs hebben, dan zou je dat kunnen overwegen maar dan nog zou dat een ridicule besteding zijn van resources.
Je zit enerzijds werkgevers te verwijten dat ze steeds meer en meer willen, maar langs de andere kant ga je wel stellen dat ze ergens een geheim potje werknemers hebben zitten die ze kunnen inroepen als de anderen niet willen werken...

Maar goed: jij claimt, leg je bewijzen maar op tafel en geef maar eens aan welke bedrijven bij voorbije stakingen "ander personeel" liet overkomen.

Een beetje kennis van zaken zou volstaan om te weten dat je dat zelfs niet kan en mag. Probeer eens met vakbonden samen te werken vooraleer je hier vanuit je zetel wat idiote uitlatingen komt neerpennen op een forum. Again bullshit dus. Heb je bewijzen hiervan, leg ze dan gerust op tafel.

En dan?
Als genoeg mensen werkwillig zijn, dan wil dat gewoon zeggen dat de stakers niet genoeg overtuigende argumenten hebben. Big deal, crybabies. Doe wat beter je best dan.

Ja, waar zijn je argumenten nu? Je weerlegt immers nergens wat er gezegd wordt.

Wil jij uit onmacht per se bedrijven gaan blokkeren, fine. Maar kom dan niet janken als er een deurwaarden komt opdagen.
Wil je uit onmacht per se mensen gijzelen, fine. Maar kom niet klagen als je een proces aan je broek krijgt.
Lees jij geen kranten, zie je nooit naar het nieuws? Er zijn zelfs helidrops geweest om personeel binnen te loodsen. Wat moet ik dan weerleggen, dat jij graag mensen afstraft die opkomen voor hun rechten en de belangen van uw personeel verdedigen?
Oud 12 juli 2011, 14:35   #215
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij er in slaagt VL uit de handen van de 'mensen van het goede leven zonder verantwoordeljkheid' te krijgen... dan is hij een veelvoud daarvan waard...
Voorlopig slaagt hij in ieder geval in niet veel,niettegenstaande zijn goed betaalde cumuls.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2011 om 14:35.
Oud 12 juli 2011, 14:40   #216
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees jij geen kranten, zie je nooit naar het nieuws? Er zijn zelfs helidrops geweest om personeel binnen te loodsen. Wat moet ik dan weerleggen, dat jij graag mensen afstraft die opkomen voor hun rechten en de belangen van uw personeel verdedigen?
Als het in zoveel kranten en in zoveel nieuwsbulletins is geweest, dan is het een koud kunstje om hier sito presto een aantal links te droppen. Leef je uit. Of ben je bang dat je ze niet vindt?

En wat betreft je tweede opmerking: werk eens samen met een vakbond, en kom dan nog eens je verhaal doen.
Oud 12 juli 2011, 14:48   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het niet. Dewever heeft een parlemenaire dubbele wedde maar hij laat zich er nooit zien. Rap verdiend. Dan is het gemakkelijk de anderen aan te zetten tot inleveren.
Ik zou jou en je maat eens een duidelijke vraag willen stellen:

zijn jullie absoluut zeker, of zijn jullie uit jullie nek aan het lullen, maar volgens jullie:
heeft een Vlaams parlementslid dat afgevaardigd wordt naar de senaat als gemeenschapssenator een dubbele parlementaire wedde ?

Anders gesteld: liegen jullie welbewust, of was het een veronderstelling, die jullie nu maar volhouden in de hoop dat er een paar mensen intrappen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 14:59   #218
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als het in zoveel kranten en in zoveel nieuwsbulletins is geweest, dan is het een koud kunstje om hier sito presto een aantal links te droppen. Leef je uit. Of ben je bang dat je ze niet vindt?

En wat betreft je tweede opmerking: werk eens samen met een vakbond, en kom dan nog eens je verhaal doen.
Google eens naar Carnoy in Gent. Ik zie het nut er niet van in om hier honderden links te gaan plaatsen.

Ik zit in een vakbond en zie de vakbond heel nuttige zaken doen, zaken die ik de vakbondstop niet zie doen, laat staan de werkgevers. Vakbondsleiders zijn de zwakke schakel in mijn ogen, ze zijn nutteloos. Dat is waarom het zo belangrijk is om werknemers van onderuit te organiseren, een woord uitvinden zoals een (wilde staking) is dan onmogelijk.
Oud 12 juli 2011, 15:02   #219
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo is het, het is rechts dat de plak zwaait. Men mag niet vergeten dat het kapitaal door heel Europa dezelfde strijd voert. De arrogantie van het geld, de verheerlijking van sociale ongelijkheid en de breuk van de sociale solidariteit is een rol van de Europese Unie de NVA en Co staan voor de uitvoering van dit beleid.
Rechts is wel verplicht de plak te zwaaien nadat links de boel in verschillende landen van de Europese Unie om zeep geholpen heeft. Engeland, Spanje, Portugal en vooral Griekenland zijn hier sprekende voorbeelden van. Wat je niet-aflatende aanvallen op de N-VA betreft moet je eens afkomen met keiharde bewijzen. Loze beschuldigingen uiten is zeer gemakkelijk.
Citaat:
De verzwakte arbeidersbeweging heeft een nieuwe uitdaging om het stelsel van onze sociale zekerheid te redden. Deze strijd kan alleen gewonnen worden door een Europese strijd.
De arbeidersbeweging wordt geleid door de vakbonden, die hun nut gehad hebben maar overgeleverd zijn aan corrupte vakbondleiders die achter jouw rug konkelfoezen met het grootkapitaal.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 15:09   #220
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Rechts is wel verplicht de plak te zwaaien nadat links de boel in verschillende landen van de Europese Unie om zeep geholpen heeft. Engeland, Spanje, Portugal en vooral Griekenland zijn hier sprekende voorbeelden van. Wat je niet-aflatende aanvallen op de N-VA betreft moet je eens afkomen met keiharde bewijzen. Loze beschuldigingen uiten is zeer gemakkelijk.De arbeidersbeweging wordt geleid door de vakbonden, die hun nut gehad hebben maar overgeleverd zijn aan corrupte vakbondleiders die achter jouw rug konkelfoezen met het grootkapitaal.

Ahum, echt een giller! De crisis is er over heel de wereld. Was heel de wereld volgens u links? Dit zijn geen beschuldigingen, dit is gewoon de waarheid. De NVA doet wat VOKA hen oplegd! De wever geeft het zelfs toe!

Met uw laatste zin moet ik u spijtig genoeg gelijk geven, deze personen zijn in mijn ogen fout bezig! Heel fout bezig!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be