Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 juli 2011, 06:07   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard Compromis van Vandela: zolang wij geld ophoesten mogen we ons gebied houden

leste nuus

Citaat:
"België gaat in de richting van een structuur met vier deelstaten, maar waarbij die deelstaten niet allemaal dezelfde bevoegdheden zullen hebben." Dat heeft sp.a-senator en voormalig koninklijk bemiddelaar Johan Vande Lanotte gezegd tijdens een debat met Karl-Heinz Lambertz, de minister-president van de Duitstalige gemeenschap, in Eupen.

...

Hij benadrukte ook dat de solidariteit en het territorialiteitsbeginsel twee pijlers blijven van de Belgische staat waarrond de deelstaten opgebouwd moeten worden.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  
Oud 13 juli 2011, 06:23   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het destijds niet goed begrepen waarschijnlijk, welke het belang was dat de Duitstalige gemeenschap had bij het inroepen van het belangenconflict tegen het wetsvoorstel van o.a. den droge Van Rompuy (over de splitsing van bhv).

Want ik ben nu overtuigd dat wij Vlamingen aan hen Duitstaligen ook zo'n belangenconflict moeten geven, als bedanking.

Maar 't kan zijn dat ik misbegrepen heb. Dus dien tuinkabouter mag nog altijd proberen het eens uit te leggen.

Vande Lakloten daarentegen moet niet meer proberen mij iets uit te leggen over het communautaire.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 juli 2011, 13:39   #3
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb het destijds niet goed begrepen waarschijnlijk, welke het belang was dat de Duitstalige gemeenschap had bij het inroepen van het belangenconflict tegen het wetsvoorstel van o.a. den droge Van Rompuy (over de splitsing van bhv).

Want ik ben nu overtuigd dat wij Vlamingen aan hen Duitstaligen ook zo'n belangenconflict moeten geven, als bedanking.

Maar 't kan zijn dat ik misbegrepen heb. Dus dien tuinkabouter mag nog altijd proberen het eens uit te leggen.

Vande Lakloten daarentegen moet niet meer proberen mij iets uit te leggen over het communautaire.
De uitleg ging als volgt :

Als de Federale Regering valt ( omdat de vlaamse partijen bhv stemmen en dan de franstaligen eruit stappen ) dan schaadt dat de belangen van de Duitstalige gemeenschap.

Met dat argument kan je natuurlijk ALLES 'verdedigen'.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 13 juli 2011, 13:43   #4
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Exporteer die Lambertz met zijn Oostkantons eens terug naar Duitsland Waarom bemoeit die zich met grote mensen-zaken?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 17 juli 2011, 01:03   #5
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Exporteer die Lambertz met zijn Oostkantons eens terug naar Duitsland Waarom bemoeit die zich met grote mensen-zaken?
Pardon? Hij is nu uw landgenoot, jullie wilden territoriale genoegdoening na 1918...

Gezien de strijd tussen de Frans- en Nederlandstaligen kan ik me voor stellen, dat de Duitstalig minderheid vreest kind van de rekening te worden.
Oud 17 juli 2011, 04:05   #6
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Pardon? Hij is nu uw landgenoot, jullie wilden territoriale genoegdoening na 1918...

Gezien de strijd tussen de Frans- en Nederlandstaligen kan ik me voor stellen, dat de Duitstalig minderheid vreest kind van de rekening te worden.
Je begrijpt er niet veel van hé.....

Belgie is ons land niet.
en ja de Duitstaligen mogen wat mij betreft heraansluiten bij Duitsland.

Waarom vrezen zij het kind van de rekening te worden ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 17 juli 2011, 07:47   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
jullie wilden territoriale genoegdoening na 1918...
Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele forummer aan het begin van vorige eeuw geboren is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 juli 2011, 08:14   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht

Belgie is ons land niet.

Dat zou inderdaad de eenvoudigste en beste oplossing zijn. Net zoals Duitsland de DDR uiteindelijk heeft teruggekregen, zo mag dat ook met de zogezegde "Belgische" Duitse gebieden. Die mensen hebben vlak na WO1 er niet om gevraagd bij la Belgique aangesloten te worden. Bovendien heeft la Belgique hen onmiddellijk na WO2 op een crapuleuze manier behandeld. Immers voor de nazi's waren zij "Volksdeutschen". De jongens werden bijgevolg gedwongen ingelijfd bij de Wehrmacht (en velen zijn gesneuveld aan het Oostfront). Maar in 1945 werden door "la justice des nègres belges" massaal dossiers over die mensen aangelegd. Er was in de Oostkantons vrijwel geen familie die niet door het Krijgsauditoraat werd lastiggevallen. Dat was la Belgique op zijn best.
Oud 17 juli 2011, 13:13   #9
sam03
Vreemdeling

Standaard Weight Less!!! SAM BOTTA!!!!!

========= http://imdb.me/livefearless =========
Director Ewing Miles Brown says Sam Botta has lost 74 lbs (now 150 lbs.) for Movie Tech Studios pre-production of "Live Fearless" Sam Botta Hosts the upcoming reality TV show. in Pre-Production now with guests like Betty White, who says "Appreciate life while it's happening!" Also "get over it" (referring to aging) and "I'm swimming as fast as I can" in reference to her work.
GO To THIS LINK  http://imdb.me/livefearless
sam03 is offline  
Oud 17 juli 2011, 13:48   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...
Laat het gewoon duidelijk zijn dat de Duitstalige gemeenschap dit belangenconflict alleen maar hebben ingediend omdat hen dit expliciet gevraagd werd door de CD&V.

Tegen hun eigen wetsvoorstel.

Tot zover de "Vlaamsheid" van de CVP.
Oud 17 juli 2011, 16:37   #11
steven44
Schepen

Standaard

ja als we op cdenv moeten rekenen
echte gattenlekkers
steven44 is offline  
Oud 17 juli 2011, 17:14   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele forummer aan het begin van vorige eeuw geboren is.
Ik niet, gezien het aantal verwijzingen naar de jaren dertig? Er vanuitgaande dat je toch al een beetje tot de jaren van verstand moet zijn gekomen om zich dat nog bewust te herinneren, ga ik er van uit dat het merendeel van de belgicisten op dit forum uit de periode 1900 tot 1920 moet stammen.
fonne is offline  
Oud 17 juli 2011, 17:18   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik niet, gezien het aantal verwijzingen naar de jaren dertig? Er vanuitgaande dat je toch al een beetje tot de jaren van verstand moet zijn gekomen om zich dat nog bewust te herinneren, ga ik er van uit dat het merendeel van de belgicisten op dit forum uit de periode 1900 tot 1920 moet stammen.
Optimist.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 juli 2011, 17:28   #14
steven44
Schepen

Standaard

ja dat is typisch waals dat, geef ons maar nog meer geld dan zullen we pas onderhandelen enfin als je dat ook zo kun t noemen
steven44 is offline  
Oud 24 juli 2011, 01:10   #15
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht

Belgie is ons land niet.

Dat eerste wisten we al in 1830 en ook in 1918 zijn andere keuzes gemaakt.
Verder vermoed ik de angst om onder Waals en Vlaams geweld te worden ondergesneeuwd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be