Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2011, 20:36   #61
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ik heb al zulke noodstop gedaan dat ik bijna mijne motor verkrachtte.
Vollen bak remmen, doorheen geschokt worden dioor den ABS en terwijl van 5e naar eerste met het remmen op de motor.
Zware noodstop in mijn mening
Ik bedoel gewoon dat 150/160 meer dan voldoende is als max snelheid. De kans op verkeerd inschatten van situaties ervaar ik daarboven altijd veel groter.

Een voorbeeld: de term zondagrijder die niet gestolen is.
Iemand rijd tegen zeventig op tweede band. Jij komt tegen 180 aan. De kans dat je die raakt is al zeer groot (bijna persoonlijke ervaring)

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 13 juli 2011 om 20:39.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:37   #62
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

En het accident was vermeden, ter informatie
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:39   #63
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik bedoel gewoon dat 150/160 meer dan voldoende is als max snelheid. De kans op verkeerd inschatten van situaties ervaar ik daarboven altijd veel groter.
Bwa verkeerd inschatten.
Op autostrade kunde al gene mens meepakken he, ge ga desnoods richting pechstrook om uw remafstand te vergroten he
Uiteraard is uw reactie vermogen trager, maar nen noodstop tegen 160 lijkt mij een zeldzaamheid. (op autostrade of een viaduct he)
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:40   #64
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
En het accident was vermeden, ter informatie
Ik geloof je best
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:42   #65
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Bwa verkeerd inschatten.
Op autostrade kunde al gene mens meepakken he, ge ga desnoods richting pechstrook om uw remafstand te vergroten he
Uiteraard is uw reactie vermogen trager, maar nen noodstop tegen 160 lijkt mij een zeldzaamheid. (op autostrade of een viaduct he)
De kans dat je dat verkeerd inschat is groot in het begin denk je oh em zit nog zo ver tot op een gegeven moment dat die auto ZEEER snel naar je toekomt. Dan heb je weinig tijd om te ontwijken geloof me Het is niet de snelheid die het gevaar is maar het snelheidsverschil
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:43   #66
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Bwa verkeerd inschatten.
Op autostrade kunde al gene mens meepakken he, ge ga desnoods richting pechstrook om uw remafstand te vergroten he
Uiteraard is uw reactie vermogen trager, maar nen noodstop tegen 160 lijkt mij een zeldzaamheid. (op autostrade of een viaduct he)
Dit is echt geen zeldzaamheid als je dit alle dagen rijd hoor. De leuke eigenschap van vele mensen is bijvoorbeeld tegen 120 op een strook overschakelen waar er minder verkeer is en als jij dan niet gezien hebt dat er daarvoor een rij auto's staat,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:45   #67
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
De kans dat je dat verkeerd inschat is groot in het begin denk je oh em zit nog zo ver tot op een gegeven moment dat die auto ZEEER snel naar je toekomt. Dan heb je weinig tijd om te ontwijken geloof me Het is niet de snelheid die het gevaar is maar het snelheidsverschil
Dien andere ziet u ook wel aankomen op het linker rijvak hoor.
en die ga ni op het linker rijkvak rijden als hem in zijn spiegel ziet dat er ene dichter en heel snel dichter komt he
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:47   #68
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dit is echt geen zeldzaamheid als je dit alle dagen rijd hoor. De leuke eigenschap van vele mensen is bijvoorbeeld tegen 120 op een strook overschakelen waar er minder verkeer is en als jij dan niet gezien hebt dat er daarvoor een rij auto's staat,....
De bedoeling van het rijden is echter het wel gezien hebben, inschatten en daarop uw snelheid of rijgedrag aanpassen he
Normaal gezien moet elke Belg uiterst rechts rijden, maar wat doen ze? In het midden en langs links knallen ze u voorbij.
Zo gaat dat nu eenmaal.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:47   #69
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Dien andere ziet u ook wel aankomen op het linker rijvak hoor.
en die ga ni op het linker rijkvak rijden als hem in zijn spiegel ziet dat er ene dichter en heel snel dichter komt he
Dat maakt het hem net nog gevaarlijker. Als jij dan uitwijkt en die doet dat ook,...

Regel één bij defensief rijden is vertrouw nooit op een ander maar anticipeer op zoveel mogelijk zaken die zouden kunnen gebeuren.
Denk daarbij ook niet van oh ik zal toch kunnen ontwijken overmoed schaad
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:49   #70
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
De bedoeling van het rijden is echter het wel gezien hebben, inschatten en daarop uw snelheid of rijgedrag aanpassen he
Normaal gezien moet elke Belg uiterst rechts rijden, maar wat doen ze? In het midden en langs links knallen ze u voorbij.
Zo gaat dat nu eenmaal.
De maximum snelheid die een mens perfect kan inschatten is negentig per uur,...
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:49   #71
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dat maakt het hem net nog gevaarlijker. Als jij dan uitwijkt en die doet dat ook,...

Regel één bij defensief rijden is vertrouw nooit op een ander maar anticipeer op zoveel mogelijk zaken die zouden kunnen gebeuren.
Denk daarbij ook niet van oh ik zal toch kunnen ontwijken overmoed schaad
We zijn toch over de autostrade bezig?
Ik wijk niet uit links, ik ga ze voorbij langs links.
Als ik uitwijk zit ik op de vangrail.

Defensief rijden, euhmmmmm ecologisch rijden ken ik wel ja.
Ik vertrouw erop dat ze mij gezien hebben ja
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:50   #72
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
De maximum snelheid die een mens perfect kan inschatten is negentig per uur,...
Dan kan ik amper mijn rijgedrag inschatten, oei oei. Tenzij in de bebouwde kom.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 20:53   #73
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
We zijn toch over de autostrade bezig?
Ik wijk niet uit links, ik ga ze voorbij langs links.
Als ik uitwijk zit ik op de vangrail.

Defensief rijden, euhmmmmm ecologisch rijden ken ik wel ja.
Ik vertrouw erop dat ze mij gezien hebben ja
Ok omwille van zulke dingen hou ik het dus liever bij maximum 140

Ecologisch rijden ken je? Dan kom je niet boven de 100?

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 13 juli 2011 om 21:00.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 21:03   #74
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ok omwille van zulke dingen hou ik het dus liever bij maximum 140

Ecologisch rijden ken je? Dan kom je niet boven de 100?
Ecologisch rijden = voor me:
Licht is rood, ik los gas tot het op groen springt.
Springt dat toch niet op groen, rem ik tot stilstand
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 21:06   #75
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
160 is verschrikkelijk traag op de autostrade, zeker 's nachts.
Enfin, mijn persoonlijke mening. Mijn lief vindt dat te rap en als ik naar de 200 ga maant ze me aan te vertragen.

Maar het is nu eenmaal zo dat er in het verleden (ik weet niet nu) auto's van een viaduct geblazen werden. Een snelheidsbeperking opleggen is dus geen overbodige luxe.

Maar Brother Paul zijn betoog leek eerder: Het lukt iemand er tegen 163 voorbij te rijden, het lukt ons allemaal.
Nu is het zomer ja, ik ben benieuwd als er rukwinden van boven de 100km/u er geen lichte vrachten afgeblazen worden.
Het lukt iemand om opversmalde stroken en al slingerend 163 terijden. Dus zeg ik die 70 bij die werken kan volgns mij 30 km hoger
daar ga ik eerder voor
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 21:10   #76
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het lukt iemand om opversmalde stroken en al slingerend 163 terijden. Dus zeg ik die 70 bij die werken kan volgns mij 30 km hoger
daar ga ik eerder voor
Er zijn overal borden bij die werken dat 30 aanduiden.
Iedereen vlamt er tegen 120 voorbij. En het grappige is dat ze even hard door die versmalling vlammen.

Hier in de geburen ook zo'n werken, den N60.
Een wegversmalling waar ge 50 moogt rijden. Ik rijd door die bochten dat ze afgebakent hebben tegen 90. Simpelweg omdat ik en mijn auto dat kan.

Maar ja, als ge maar 70 moogt rijden, is de kans heel groot dat ge er tegen 110 evengoed voorbij komt. Daarin heb je wel gelijk. Maar 163 is wel iets heel anders he lol.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 21:14   #77
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het lukt iemand om opversmalde stroken en al slingerend 163 terijden. Dus zeg ik die 70 bij die werken kan volgns mij 30 km hoger
daar ga ik eerder voor
Ja ok, het is me ooit gelukt om 180 te rijden in een smalle binnenbaan maar dat wil nog altijd niet zeggen dat het verantwoord is. Bij werkzaamheden vind ik het spijtig dat niemand zich aan de snelheid houd hierdoor voel ik me meestal verplicht sneller te rijden (anders vlammen de vrachtwagens me tegen negentig voorbij)
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 21:19   #78
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Er zijn overal borden bij die werken dat 30 aanduiden.
Iedereen vlamt er tegen 120 voorbij. En het grappige is dat ze even hard door die versmalling vlammen.

Hier in de geburen ook zo'n werken, den N60.
Een wegversmalling waar ge 50 moogt rijden. Ik rijd door die bochten dat ze afgebakent hebben tegen 90. Simpelweg omdat ik en mijn auto dat kan.

Maar ja, als ge maar 70 moogt rijden, is de kans heel groot dat ge er tegen 110 evengoed voorbij komt. Daarin heb je wel gelijk. Maar 163 is wel iets heel anders he lol.
We zijn niet bezig over hoe snel kan je iets nemen maar over hoe snel kan je veilig iets nemen zonder jezelf en anderen in gevaar te brengen. Om je een idee te geven de afrit van de E40 voor naar de ring te gaan (scherpe bocht) ik reed daar vroeger altijd 130 door. Zo kwam ik eens een duitser tegen met een M3 cabrio die zich door mij opgejaagd voelde. Wie dat stuk kent weet ook dat er in die bocht een stuk ligt waar het wegdek naar een stuk brug gaat waar je je serieus kan aan mispakken. Wel die zat toen bijna uit de bocht. Dit type voorvallen zet je aan tot nadenken,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 21:21   #79
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
We zijn niet bezig over hoe snel kan je iets nemen maar over hoe snel kan je veilig iets nemen zonder jezelf en anderen in gevaar te brengen. Om je een idee te geven de afrit van de E40 voor naar de ring te gaan (scherpe bocht) ik reed daar vroeger altijd 130 door. Zo kwam ik eens een duitser tegen met een M3 cabrio die zich door mij opgejaagd voelde. Wie dat stuk kent weet ook dat er in die bocht een stuk ligt waar het wegdek naar een stuk brug gaat waar je je serieus kan aan mispakken. Wel die zat toen bijna uit de bocht. Dit type voorvallen zet je aan tot nadenken,....
Neen we zijn bezig over een viaduct waar toevallig ene tegen 163 voorbij vlamde.
En toen wou BP aantonen dat iedereen sneller moet kunnen rijden op dat viaduct.
Ik volg hem grotendeels. Maar tzijn die uitzonderingen dat mij weerhouden me volledig in zijn pleidooi te voegen.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 21:26   #80
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Neen we zijn bezig over een viaduct waar toevallig ene tegen 163 voorbij vlamde.
En toen wou BP aantonen dat iedereen sneller moet kunnen rijden op dat viaduct.
Ik volg hem grotendeels. Maar tzijn die uitzonderingen dat mij weerhouden me volledig in zijn pleidooi te voegen.
Ik volg de redenering totaal niet. Het is niet omdat het die paar keren goed afloopt dat het blijft goed aflopen. Het is zoiezo een feit dat wanneer er wegenwerkers bezig zijn dat het beter is dat men de voorgeschreven snelheid aanhoud wat me echter wel kan storen is dat men net begint te controleren op overdreven snelheid als er totaal geen wegenwerken bezig zijn.

Of wil hij gewoon aantonen dat iedereen KAN sneller rijden? Dat het eigenlijk nog een slak was die geflitst is

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 13 juli 2011 om 21:27.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be